Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matkustamisen pakkomielle/kilpailu ja somekuvat

Vierailija
18.12.2018 |

Onko teidänkin lähipiirissä ihmisiä, joille tuntuu nykyään olevan jonkinlainen pakkomielle päästä vähintään 4-5x ellei enemmänkin ulkomaille ja pistää heti mitä pikimmiten matkakohteeseen päästyä kuvia someen? Ikään kuin matkalla itsellään ei olisi arvoa, jos siitä ei voi laittaa paistattelukuvia ja poseerauksia someen hashtageineen sun muineen?

Tuntuu, että se on ikään kuin jonkinlaista ylimielistä leuhkimista ja kisaa siitä, kuinka usein ja kuinka moneen paikkaan on milloinkin päästy matkalle.

Sukulaisellani näyttäisi olevan joku ikuinen (ja pakkomielteinen) kilpailu sen suhteen, kuinka monessa maassa on käynyt verrattuna muihin. 5 uutta maata vuodessa vähintään. Lisäksi hänen täytyy heti käydä katsomassa ne paikat, joissa joku muu on ehtinyt käydä ennen häntä. Jos joku käy Kanadassa, taikka Singaporessa, niin hän varaa vuoden sisään matkan sinne, ettei kukaan vaan olisi käynyt maassa, jossa hän ei olisi käynyt. Johan tuo on ihan hullua ihan vain ympäristönkin puolesta lennellä parikymmentä kertaa vuodessa ympäri maapalloa. Millaisesta mt-ongelmasta tämäkin kertonee? Jostain sairaalloisesta kilpailuvietistä, kateudesta vaiko riittämättömyyden tunteesta?

Mielipiteitä?

Kommentit (217)

Vierailija
121/217 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulipas sohaistua äkäisten ampiaisten pesään... :D Hupsista. Sitten kun argumentit loppuu, niin aletaan käydä ap:n kimppuun. Klassista vauvapalstaa. Lopetan tältä erää. Kiitos ja kumarrus. -ap

Mitä väliä näiden turhan länkyttäjien ulinasta, joka tulivuoren lailla purkautuu haavoittuneen egon syövereistä?

Niitä ärsyttää siksi koska ne on paljastettu.

Vierailija
122/217 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin erittäin vaikuttunut, jos jollain somepostailua harrastavalla supermatkailijalla olisi tarpeeksi munaa kertoa suoraan ilmiön syitä.

No tässä sulle syitä:

-rakastan matkustamista

-minulla on some-tilejä

Voisitko sinä kertoa minulle, miksi minä en saisi postata kuvia omasta intohimostani ja tärkeimmästä harrastuksestani, jos naapurini Virpi saa postata kuvia koiranäyttelyistä ja koiransa pokaaleista, ja siskoni Tiina saa postata leipomuksistaan ja koristelemistaan kakuista?

Postaa vaan mutta myönnä, ettet tekisi niin paljon matkoja jos ei voisi raportoida siitä someen. Ohis

Olen tehnyt paljon matkoja jo vuosikymmeniä ennen koko internetiä.

Ja mä kuuntelin suosittua bändiä ennen kuin se oli suosittua. Tietäkää se, en ole lammas! Tänne sitä ihailua ja vähän äkkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/217 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea nyt muiden kommentteja, ehkä jo toistoa. Postaan itse instaan kuvia matkoilta, 1-2 parasta kuvaa yleensä per päivä. Samoin jos olen tekemässä kotimaassakin jotain spessua ja satun saamaan tilanteesta kivan kuvan. Mutta, syy EI ole se, että haluaisin leuhkia matkoillani tai vaikka kahvilakäynneilläni, tai että edes hakisin niille huomiota. Haluan kerätä instaan itselleni muistoja hyvistä hetkistä, koska niitä on kiva joskus muistella selailemalla omaa instaa. Voin vaikka tsekata, että mitäs kaikkea mukavaa tuli puuhailtua viime vuonna näihin aikoihin. En tiedä, miksi kuvien postailu niin usein tulkitaan aloituksen tavalla negatiiviseksi huomion kalasteluksi. Ei minussa kyllä muiden kuvat vaikka paratiisirannalta herätä moisia ajatuksia.

Ja syysi pitää tili julkisena on?

Mikset voi ottaa lomakuvia vain omaan henkilökohtaiseen kuvapankkiisi?

Ei mulla oo mitään kuvapankkia, enkä varsinkaan jaksa mitään albumeja tai vastaavia tehdä. Kuvat säilyy instassa, kun taas vain kännykälle tallennetut helposti häviää kännykkää vaihtaessa jne. Ne on lisäksi siinä helposti saatavilla, jos olisi jossain tietokoneella niin ei niitä tulis ikinä katsottua.

No mitä huonoa julkisessa instassa sitten on? Kaverit ehkä haluaa seurailla toistensa tekemisiä? Täysin vapaaehtoista on instan seuraaminen ja suosittelen lopettamaan, mikäli jonkun kuvat ärsyttää.

Vierailija
124/217 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se nyt aika huvittavaa, kun luullaan olevansa jotain hienoa lentokoneessa ja ulkomailla. Ulkoapäin näkyy vain tyhmän näköinen metallivänkyrä, joka puskee savua persuksistaan ja sisällä itseensä tyytyväisiä maailmanmatkaajia...on se aika noloa. Hiihaa...tässä mennään ulkomaille.

Helmikuussa lähdetään Karibialle.

Voit olla siitä mitä mieltä tahansa -minä nautin! Auringosta, lämmöstä, kristallinkirkkaasta merivedestä, paikallisesta rommista jne...

Ai vitsi että olen kade, oispa ihana päästä. Aiheeseen sopivasti: oispa kiva nähdä kuvia sieltä! No mutta, nauttikaa!

Vierailija
125/217 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea nyt muiden kommentteja, ehkä jo toistoa. Postaan itse instaan kuvia matkoilta, 1-2 parasta kuvaa yleensä per päivä. Samoin jos olen tekemässä kotimaassakin jotain spessua ja satun saamaan tilanteesta kivan kuvan. Mutta, syy EI ole se, että haluaisin leuhkia matkoillani tai vaikka kahvilakäynneilläni, tai että edes hakisin niille huomiota. Haluan kerätä instaan itselleni muistoja hyvistä hetkistä, koska niitä on kiva joskus muistella selailemalla omaa instaa. Voin vaikka tsekata, että mitäs kaikkea mukavaa tuli puuhailtua viime vuonna näihin aikoihin. En tiedä, miksi kuvien postailu niin usein tulkitaan aloituksen tavalla negatiiviseksi huomion kalasteluksi. Ei minussa kyllä muiden kuvat vaikka paratiisirannalta herätä moisia ajatuksia.

Miksi me muut inspiraatiota etsivät emme saisi seurata em. kirjoittajan somea? Ajattele, suurin osa minun seuraamistani sivustoista instassa liittyy matkailuun! Seuraan ihan ventovieraiden ihmisten matkailutilejä. Eikö ole kamalaa? ;D

Minäkin seuraan matkailutilejä ja nimen omaan hyvien kuvaajien tilejä. Tottakai ne saavat minutkin haluamaan Islantiin, Färsaarille ja Brittiläiseen Kolumbiaan, ja jos joskus niihin pääsen, otan kyllä itsekin kuvia! Matkustamisen määrään vaikuttavat sellaiset arkiset realiteetit kuin raha, aika ja muiden perheenjäsenten mielipiteet, joten en pääse lentämisellä kovin pahasti ilmastoa tuhoamaan.

Vierailija
126/217 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi me muut inspiraatiota etsivät emme saisi seurata em. kirjoittajan somea? Ajattele, suurin osa minun seuraamistani sivustoista instassa liittyy matkailuun! Seuraan ihan ventovieraiden ihmisten matkailutilejä. Eikö ole kamalaa? ;D

Jooo siis ohan tosi kamalaa, löin just nyrkin seinään!! ;D;D hihi

Matkailu harrastuksena ja kiinnostuksena ok, mutta silloin kun siihen liittyy esittely, se muuttaa muotonsa pousaamiseksi. Pousatkaa vapaasti, mutta olkaa rehellisiä siitä.

Mitä tämä pousaaminen on, mitä jaksat hokea joka viestissä?

Etkö osaa sen vertaa englantia vaikka olet niin kultturelli maailmanmatkaaja? Tulee sanasta posing.

Vierailija
127/217 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulipas sohaistua äkäisten ampiaisten pesään... :D Hupsista. Sitten kun argumentit loppuu, niin aletaan käydä ap:n kimppuun. Klassista vauvapalstaa. Lopetan tältä erää. Kiitos ja kumarrus. -ap

Jos kukaan ei olisi vaivautunut reagoimaan provoosi, olisit yllyttänyt kirjoittamalla, että "Menipä porukka hiljaiseksi, kyllä osui ja upposi!"

Vierailija
128/217 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla oo mitään kuvapankkia, enkä varsinkaan jaksa mitään albumeja tai vastaavia tehdä. Kuvat säilyy instassa, kun taas vain kännykälle tallennetut helposti häviää kännykkää vaihtaessa jne. Ne on lisäksi siinä helposti saatavilla, jos olisi jossain tietokoneella niin ei niitä tulis ikinä katsottua.

No mitä huonoa julkisessa instassa sitten on? Kaverit ehkä haluaa seurailla toistensa tekemisiä? Täysin vapaaehtoista on instan seuraaminen ja suosittelen lopettamaan, mikäli jonkun kuvat ärsyttää.

No älä sitten väitä ettetkö ottaisi kuvia muiden nähtäväksi. Ja mikäs se syy siihen taas olikaan? Jos matkailee ilman että se postataan someen, onko silloin matkaillut ollenkaan?

Mulla ei ole (enää) instaa tai facetiliä ja silti kummasti matkailu onnistuu, kuluttamatta sitä kaikille.

Vierailija
129/217 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pitääkö jonkun mielestä perustella instatilinsä julkisuutta? Saako kenellekään muulle paljastaa yksityisen tilin olemassaoloa? Saako olla anonyymi julkinen tili?

Vierailija
130/217 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kellä onni on, se onnen kätkeköön. Tätä vanhaa sanontaa taitaa noudattaa vielä liian moni :(

Vierailija
131/217 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se nyt aika huvittavaa, kun luullaan olevansa jotain hienoa lentokoneessa ja ulkomailla. Ulkoapäin näkyy vain tyhmän näköinen metallivänkyrä, joka puskee savua persuksistaan ja sisällä itseensä tyytyväisiä maailmanmatkaajia...on se aika noloa. Hiihaa...tässä mennään ulkomaille.

Helmikuussa lähdetään Karibialle.

Voit olla siitä mitä mieltä tahansa -minä nautin! Auringosta, lämmöstä, kristallinkirkkaasta merivedestä, paikallisesta rommista jne...

Aivan, mutta meinaatko somettaa tämän retkesi kaiken kansan nähtäväksi, vai aiotko säilöä matkalta muistoja itsellesi?

Siinä on "pieni" ero. Kuvittele nyt, kun ennen otettiin valokuvia albumeihin, niin millaista se olisi ollut vaikka viedä niitä albumeja jonnekkin kaupan ilmoitustaululle kaikkien pällisteltäväksi?

Some on sotkenut ihmisten päät aivan täysin.

"Katsokaa minua. Minä, minä, minä"

Vierailija
132/217 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No älä sitten väitä ettetkö ottaisi kuvia muiden nähtäväksi. Ja mikäs se syy siihen taas olikaan? Jos matkailee ilman että se postataan someen, onko silloin matkaillut ollenkaan?

Mulla ei ole (enää) instaa tai facetiliä ja silti kummasti matkailu onnistuu, kuluttamatta sitä kaikille.

Mikä pakkomielle tällä kirjoittajalla on matkustamisen salaamisesta?

Vierailija
133/217 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jooo siis ohan tosi kamalaa, löin just nyrkin seinään!! ;D;D hihi

Matkailu harrastuksena ja kiinnostuksena ok, mutta silloin kun siihen liittyy esittely, se muuttaa muotonsa pousaamiseksi. Pousatkaa vapaasti, mutta olkaa rehellisiä siitä.

Mitä tämä pousaaminen on, mitä jaksat hokea joka viestissä?

Etkö osaa sen vertaa englantia vaikka olet niin kultturelli maailmanmatkaaja? Tulee sanasta posing.

Pousaaminen ei ole mitään kieltä.

Vierailija
134/217 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin erittäin vaikuttunut, jos jollain somepostailua harrastavalla supermatkailijalla olisi tarpeeksi munaa kertoa suoraan ilmiön syitä.

No tässä sulle syitä:

-rakastan matkustamista

-minulla on some-tilejä

Voisitko sinä kertoa minulle, miksi minä en saisi postata kuvia omasta intohimostani ja tärkeimmästä harrastuksestani, jos naapurini Virpi saa postata kuvia koiranäyttelyistä ja koiransa pokaaleista, ja siskoni Tiina saa postata leipomuksistaan ja koristelemistaan kakuista?

Miksi sinulla on sometilejä?

Mitä "tiedon jakamista" on kuvata per"seensä hotellin uima-altaalla, tai kuvata hotellin aamiainen?

Mitä "tiedon jakamista" on itsensä hehkuttaminen, sekä itsensä "jalustalle nostaminen"

EN YMMÄRRÄ.

Hah hah.

Miksi kenelläkään on? Jotta voisi jakaa asioita, olla yhteydessä ihmisten kanssa, jakaa tietoa ja kokemuksia ja elämyksiä. Onhan somessa oloon monia syitä.

Vierailija
135/217 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä sinne someen saa postittaa? Kaikkea joku vihaa. Ei saa laittaa salikuvia, ei kuvia lapsista, ei lemmikeistä, ei sisustuskuvia, ei selfietä ja ei matkakuviakaan. Kiinnostaisi nyt erityisesti kuulla ap:n mielipide kuvista joita saa laittaa. 

No siitä maksalaatikosta, se ei voi harmittaa ketään.

Mua harmittaa itteä se. Asun Ruotsissa ja saan oikeaa maksalaatikkoa vain Suomessa käydessä. Saattaisin kyllä piruuttani postata kuvan siitä muiden ruotsinsuomalaisten kiusaksi. :D

Vierailija
136/217 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teidänkin lähipiirissä ihmisiä, joille tuntuu nykyään olevan jonkinlainen pakkomielle päästä vähintään 4-5x ellei enemmänkin ulkomaille ja pistää heti mitä pikimmiten matkakohteeseen päästyä kuvia someen? Ikään kuin matkalla itsellään ei olisi arvoa, jos siitä ei voi laittaa paistattelukuvia ja poseerauksia someen hashtageineen sun muineen?

Tuntuu, että se on ikään kuin jonkinlaista ylimielistä leuhkimista ja kisaa siitä, kuinka usein ja kuinka moneen paikkaan on milloinkin päästy matkalle.

Sukulaisellani näyttäisi olevan joku ikuinen (ja pakkomielteinen) kilpailu sen suhteen, kuinka monessa maassa on käynyt verrattuna muihin. 5 uutta maata vuodessa vähintään. Lisäksi hänen täytyy heti käydä katsomassa ne paikat, joissa joku muu on ehtinyt käydä ennen häntä. Jos joku käy Kanadassa, taikka Singaporessa, niin hän varaa vuoden sisään matkan sinne, ettei kukaan vaan olisi käynyt maassa, jossa hän ei olisi käynyt. Johan tuo on ihan hullua ihan vain ympäristönkin puolesta lennellä parikymmentä kertaa vuodessa ympäri maapalloa. Millaisesta mt-ongelmasta tämäkin kertonee? Jostain sairaalloisesta kilpailuvietistä, kateudesta vaiko riittämättömyyden tunteesta?

Mielipiteitä?

Narsismia ja huomiohuorausta

Kateutta ja yleistä negatiivisuutta

No niin. Onnittelut, sä todella hyvin servasit itsesi. Eli tarkoitus on todellakin esitellä omaa "erinomaisuuttaan" ja yrittää herättää se vi"tun kateus muissa ihmisissä. Kiitos kun tunnustit ku"sipäisyytesi

LoL.

”Terkut Balilta! Käytiin syömäs tosi ihanas mestas *selfie* ja juotiin kallista samppanjaa #goodvibesonly

”VMP ei kiinnosta”

”Hahaa sain sut kateellisex!! Kiitti täst, olis menny muuten loma pilalle ja rahat hukkaan XD #livelovelaugh” *selfie*

Vierailija
137/217 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kukaan ei olisi vaivautunut reagoimaan provoosi, olisit yllyttänyt kirjoittamalla, että "Menipä porukka hiljaiseksi, kyllä osui ja upposi!"

Niin olisinkin. Tulin provoamaan ja onnistuin. Ei minulla ole elämässäni yhtään mitään muuta sisältöä kuin tämä palsta ja tällä tavalla saan aikani hyvin kulumaan.

ap

Vierailija
138/217 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä pakkomielle tällä kirjoittajalla on matkustamisen salaamisesta?

Mä en salaa sitä, jos se tulee esille keskustelussa.

Mulla on pakkomielle olla jakamatta paskantärkeää tuubaa kaikille ja hakea sillä arvostusta ja hyväksyntää.

Vierailija
139/217 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustelepa sitten, mitä negatiivista kuvien jakamisessa somessa on, verrattuna entisaikojen kuva-albumeihin. Minusta kyllä silloinkin oli aika tyypillistä, että niitä lomakuvia esiteltiin vieraille.

Vierailija
140/217 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin tehdään päivitys siitä että on suunnittelemassa matkaa, sitten päivitys siitä kun matka on varattu ...ja lopun tiedättekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi