Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lupauduin ostamaan lahjan "vähävaraiselle" jolla ei ole mitään lahjaa lapsille. No nyt

Vierailija
18.12.2018 |

ostelemassa 6€/kpl pikkupurkkeja jotain erikois sinappeja toisessa ryhmässä. Huomasin myös toisessa ryhmässä kun oli jonossa 30€ maksavaan lasten leluun. Kyllä tuli nyt sellainen olo, että mahtaakohan niin olla tarvettakaan. Samaisessa lahjoitus ketjussa moni oli tälle ostamassa lahjaa lapsille.

Kommentit (210)

Vierailija
61/210 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluna köyhän lapsi voi saada lahjaksi 1 lelun ja namia, koska siihen namiin ei ole ollut vuoden aikana varaa. Rikkaat voi lahjoa lapset olematta läsnä. Köyhän lapsi saa paljon enemmän kun vanhemmat on lasten kanssa.

Vierailija
62/210 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouluna köyhän lapsi voi saada lahjaksi 1 lelun ja namia, koska siihen namiin ei ole ollut vuoden aikana varaa. Rikkaat voi lahjoa lapset olematta läsnä. Köyhän lapsi saa paljon enemmän kun vanhemmat on lasten kanssa.

Ai ei voi säästää paria kymppiä kokonaisen vuoden aikana? Vika ei ole köyhyydessä vaan rahankäytössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/210 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli siis varakkaat eivät ole lastensa kanssa? Ja rikkaat lahjoo lapsiaan? Eipä se ihan näin kyllä mene. Paljon on varakkaita perheitä, jotka viettävät perheenä paljon aikaa yhdessä eikä todellakaan ostella mitään turhuuksia!

Vierailija
64/210 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina on näitä jotka ovat valmiiksi käyttämään hyväksi.Isäni kävi kirkolla ilmasella ruualla ja haki ilmasia ruokapusseja.Isälläni tosi hyvä eläke.Olen myös täysin varma jos sukuni 40 lukulaisilla olis ollut mahdollisuus saada ilmaset lahjat lapsilleen aikoinaan niin kyllä olisivat hakeneet jouluapua.Näilläkään ei koskaan ole ollut mistään puutetta,mutta jos joku liian kiltti lähettyvillä niin käyttävät häikäilemättä hyväkseen.

Minäkin tiedän yhden miljonäärin, joka hakee mm. ilmaisia ruoka-avustuspusseja. Kaikessa muussakin käyttää hyväkseen muita, minkä voi. Mutta onnetonhan tuollainen ihminen on.

Ei ymmärrä rahan arvoa. Vammainen. Monesti sellaiset ovat perineet rahaa vaikka eivät sitten siitä osaakaan hyötyä.

Vierailija
65/210 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina tätä järkyttävää jäkätystä vuodesta toiseen. Ihmisillä on eri syyt antaa tai hakea avustuksia. Monilla rikkailla on itsellään ja lapsilla about kaikkea mitä tarvitsevat/haluavat + mahdollisuus hankkia aina, jos jokin uusi tarve ilmaantuu.  He saavat itselleen hyvää mieltä jakamalla jollekin jolla asiat eivät ole niin hyvin.

Kenenkään ei ole pakko antaa kenellekään mitään.  Mutta naurettavempia ovatkin nämä nippanappa keskituloiset, joilla ei oikeastaan olekaan varaa osallistua mihinkään hyväntekeväisyyteen, mutta jotka väen vängällä haluavat, sillä niin he kokevat valheellista yhteenkuluuvaisuutta tuon ensiksi mainitun hyvätuloisen porukan kanssa. Siis nämä kaikki wannabee hyvätuloiset. Antamisen sijaan he kärkkyvät näitä avustuslistoja ja narisevat köyhien röyhkettä haalia ilmaiseksi jotain.

Tämä sama jupina vuodesta toiseen.

Vierailija
66/210 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai siis ei saisi toivoa lapsille enää muita lahjoja, kuin sinun sinappisi?

Miten voi luetun ymmärtäminen olla noin vaikeaa?

Vierailija
67/210 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauhea että ihmiset kyttäävän toisten ostoskoriin kun eivät tiedä asioista mitään.

Miksi tuollaiset edes auttavat? Onko se joku imagon kiillotus ja status kysymys?

Kyllä minusta on aiheellista herätellä keskustelua rahankäytöstä eli jos yksikin täällä lukija ymmärtää jättää ne höpöostokset tekemättä, niin hyvä.

Monella vähävaraisella kuitenkin rahankäytöstä on tullut hallitsematonta eikä mikää riitä.

Jos rahankäyttö on hallitsematonta, niin se johtuu yleensä mielenterveysongelmista. Riippuvuudet ovat usein psyykkisen sairauden oire. Ongelmallinen käytös on mt-ongelmien seurausta. Ennen kuin hoidetaan pahoinvoinnin syitä ei käytös korjaudu. Ellen itse shoppailisi piristääkseni mieltäni, niin vetäisin viinaa kaksin käsin tai ahmimisin ja oksentelisin.

No eihän tuossa lahjoituksina saadut lahjavuoret auta tilannetta yhtään millään tavalla. Helpotusta pitäisi hakea ihan muualta kuin tuntemattomien hyväksikäytöstä.

Hyväksikäyttöä ei ole pyytää apua. Eikä se että joku vapaaehtoisesti auttaa toista, tee auttajaa hyväksikäytetyksi, vaikkei avun tarve ehkä ollutkaan niin suuri kuin annettu kuva. Huijaamista ehkä, mutta ei hyväksikäyttöä.

Vierailija
68/210 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina on näitä jotka ovat valmiiksi käyttämään hyväksi.Isäni kävi kirkolla ilmasella ruualla ja haki ilmasia ruokapusseja.Isälläni tosi hyvä eläke.Olen myös täysin varma jos sukuni 40 lukulaisilla olis ollut mahdollisuus saada ilmaset lahjat lapsilleen aikoinaan niin kyllä olisivat hakeneet jouluapua.Näilläkään ei koskaan ole ollut mistään puutetta,mutta jos joku liian kiltti lähettyvillä niin käyttävät häikäilemättä hyväkseen.

Minäkin tiedän yhden miljonäärin, joka hakee mm. ilmaisia ruoka-avustuspusseja. Kaikessa muussakin käyttää hyväkseen muita, minkä voi. Mutta onnetonhan tuollainen ihminen on.

Ei ymmärrä rahan arvoa. Vammainen. Monesti sellaiset ovat perineet rahaa vaikka eivät sitten siitä osaakaan hyötyä.

Lainaus 1 mun kirjottama. Kyllä nämä kaikki mun 40 luvulla syntyneet ymmärtävät rahan arvon. Tärkeintä heille on saada sitä mahdollisemman paljon itselleen.Kehuvat miten hyötyvät kanssaihmisistä, kirkosta tms.Ehkä se ketju narskuista olis oikea paikka mun kirjotuksille?'se mikä muilta pois on plussaa heille' periatteella mennään.

Vierailija
69/210 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en anna kuin tuntemilleni. Riitti kun lapseni tutustui kerran koulukaveriinsa. Perhe kerjäsi kaiken muilta toimeentulosta ja asunnosta lähtien. Omat rahat kuluivat päihteisiin. Ja mitä ei saatu kerjäämällä, varastettiin.

Suomessa kunta ja valtio elättävät köyhiä. Tiukkaa voi olla niillä jotka sinnittelee pienillä palkkatuloilla ja maksaa autoa ja asuntoa itse.

Vierailija
70/210 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaikeaa on ymmärtää näitä, joilla ei muka ole pennin pyörylää lasten joululahjoihin. Esim. Tigeristä saa kaikenlaista krääsää eurolla. 5-10 eurolla saa sieltä jo kaikenlaista. Onko näillä ajatusmaailma aina se, että jos ei ole varaa johonkin pleikkariin niin lapsiparat jää ilman lahjoja, yhyy? Ja jos vanhempi ei pysty vuoden aikana säästämään edes 10-20e lasten lahjoihin niin on kyllä todella surullista ja huolestuttavaa. Miten tuollaisella rahankäyttötaidolla pystyy elättämään perheen?

Ja tiedän mistä puhun, olen ollut ensin 2 vuotta yh:na kotihoidontuella ja sitten 2 vuotta opiskelijana ja edelleen yh. Kk-tulot noina vuosina aika tarkkaan 1000e/kk. Sossurahoja en hakenut enkä olisi saanut, koska minulla on ollut jonkin verran säästöjä, jotka vanhempani ovat minulle antaneet kun täytin 18. Niihin säästöihin en koskenut, koska ilmankin pärjättiin, kun oli pakko. Ei ne tulot vaan ne menot...

Vierailija
71/210 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostelen paljon juttuja Facebookissa äitini puolesta, esimerkiksi Iittalaa ja Marimekkoa tai just jotain spesiaaliruokia joita yhdessä ryhmässä myydään. Ei mulla todellakaan olis niihin varaa.

Mä taas en ymmärrä, että jos äidillä ja tyttärellä on kuitenkin niin hyvät välit, että tytär ostelee paljon juttuja äitinsä puolesta, niin miksi ihmeessä äiti ei Iittaloiden ja Marimekkojen ostamisen sijasta voi ostaa tyttärelleen jouluksi ruokaa vaan tyttären pitää pyytää ruoka- ja joululahja-apua tuntemattomilta. En nyt tarkoita, että sinä olisit pyytämässä yhtään mitään, mutta tuo, että ostelee äidin puolesta, mutta äiti ei voi auttaa lapsiaan ja lapsenlapsiaan, on mielestäni erikoista. 

Vierailija
72/210 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostelen paljon juttuja Facebookissa äitini puolesta, esimerkiksi Iittalaa ja Marimekkoa tai just jotain spesiaaliruokia joita yhdessä ryhmässä myydään. Ei mulla todellakaan olis niihin varaa.

Ja äitisikään ei osta lapsellesi yhtään lahjaa, kun pitää vierailta kerjätä?

Joskus ennen kerjääminen oli häpeä, johon turvauduttiin vasta kun oli oikeasti nälkä.

Vierailija
73/210 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa lahjanne kehitysmaihin. Esim kirkon ulkomaanavun kautta. Siellä se menee oikeaan tarpeeseen. Näin minä teen.

Vierailija
74/210 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua tympii myös miten erään yhden vanhemman perheen lapsi sai joulupuu keräyksestä useamman lahjan (jotka annettiin lapselle jo eilen) ja sai ruokakassin. Isovanhemmat maksaa tuohon perheenseen ihan kaiken (jopa auton) ja lapsi on pilalle hemmoteltu. Eikö näissä asiossa ole mitää kontrollia?!

Vierailija
75/210 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antakaa lahjanne kehitysmaihin. Esim kirkon ulkomaanavun kautta. Siellä se menee oikeaan tarpeeseen. Näin minä teen.

Meneekö? Jotain apua oli käytetty kyläpäällikön henk.kohtaisiin huvituksiin.Noissa maissa korruptio on pahempi kuin täällä.

Vierailija
76/210 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meneekö? Jotain apua oli käytetty kyläpäällikön henk.kohtaisiin huvituksiin.Noissa maissa korruptio on pahempi kuin täällä.

Se kyläpäällikkökin on köyhempi kuin Suomen erikoissinappiköyhät.

Vierailija
77/210 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja äitisikään ei osta lapsellesi yhtään lahjaa, kun pitää vierailta kerjätä?

Joskus ennen kerjääminen oli häpeä, johon turvauduttiin vasta kun oli oikeasti nälkä.

Missä sanoin kerjänneeni mitään mistään? Tietääkseni en sanonut niin. Kannattaa harjoitella luetun ymmärtämistä, parhaiten se onnistuu kun lukee ja todella keskittyy. Ihan itse olen lahjat ostanut tänäkin vuonna. Tietenkin itse aloitus on trolli, mutta ihmiset tekevät aika pikaisia johtopäätöksiä.

Vierailija
78/210 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niimpä, mäkin haluaisin jotenkin auttaa jotain joka todella on tiukilla. Mutta kun en luota näihin nettikerjääjiin. Esim. hyvin monella nuorella yh-äidillä katuharjan kokoiset tekoripset, metriset tekokynnet ja hyvässä lykyssä vielä heinäpaalin paksuiset hiuslisäkkeet. Sitten ruinataan kuinka lapsi tarttisi sitä tai tätä.

Juu, en tarkoita ettei äitikin saisi panostaa pikkasen ulkonäköönsä, mutta noihan on kalliita jo huollattaakin. Itsellä ei koskaan hirveetä hätää ole ollut, mutta kun tiukille on vetänyt niin jotenkin sitä ihan maalaisjärkeä käyttäen on karsinut kaikesta turhasta, varsinkin itseen liittyen.

Samaten nämä jotka pykää lapsia lapsen perään, kamalaa on kun niiiin köyhää ja kurjaa. Ja silti niitä mukuloita vaan lisää ja lisää! Ei heru ymmärrystä eikä myötätuntoa. Sori.

Ei edes niitä lapsia kohtaan? Mitä he äitinsä käytökselle voivat?

Vierailija
79/210 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua tympii myös miten erään yhden vanhemman perheen lapsi sai joulupuu keräyksestä useamman lahjan (jotka annettiin lapselle jo eilen) ja sai ruokakassin. Isovanhemmat maksaa tuohon perheenseen ihan kaiken (jopa auton) ja lapsi on pilalle hemmoteltu. Eikö näissä asiossa ole mitää kontrollia?!

Siksi en lahjoita vähävaraisille koskaan mitään, heillä on enemmän rahaa kuin minulla. Törkeää hyväksikäyttöä se on.

Vierailija
80/210 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niimpä, mäkin haluaisin jotenkin auttaa jotain joka todella on tiukilla. Mutta kun en luota näihin nettikerjääjiin. Esim. hyvin monella nuorella yh-äidillä katuharjan kokoiset tekoripset, metriset tekokynnet ja hyvässä lykyssä vielä heinäpaalin paksuiset hiuslisäkkeet. Sitten ruinataan kuinka lapsi tarttisi sitä tai tätä.

Juu, en tarkoita ettei äitikin saisi panostaa pikkasen ulkonäköönsä, mutta noihan on kalliita jo huollattaakin. Itsellä ei koskaan hirveetä hätää ole ollut, mutta kun tiukille on vetänyt niin jotenkin sitä ihan maalaisjärkeä käyttäen on karsinut kaikesta turhasta, varsinkin itseen liittyen.

Samaten nämä jotka pykää lapsia lapsen perään, kamalaa on kun niiiin köyhää ja kurjaa. Ja silti niitä mukuloita vaan lisää ja lisää! Ei heru ymmärrystä eikä myötätuntoa. Sori.

Ei edes niitä lapsia kohtaan? Mitä he äitinsä käytökselle voivat?

Eihän ne lapset siellä netissä ole kerjäämässä vaan juuri nämä plastic-äidit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi