1980-luvun joululahjat
Ostin Tiimarista kirjepaperia lapselle, jotta voi kirjoitella kirjekaverinsa kanssa.
Kommentit (45)
Kuvakirjoja, vauvanukke, vaatteita (yöpaita, villatakki yms.), korurasia, hajuvesi, nukenvaunut, suklaata, luistimet... Minä ja siskoni saimme melkein aina samat lahjat, koska olimme melkein saman ikäisiä. Vain kummeiltamme saimme erilaiset lahjat, koska meillä oli eri kummit.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Wilbur-hernepussihahmo
Donkey Kong -elektroniikkapeli
Snoopy-tyynyliina
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli aina niin paljon lahjoja että pienempänä ei kuulemma meinattu malttaa edes avata kaikkia. Äitini on muistellut että vähintään 50 000mk meni joka joulu meidän kolmen lahjoihin. On kyllä elämäni onnellisimpia muistoja lapsuuden joulut eikä pelkästään lahjojen takia. Oli niissä vaan taikaa🎄🎁
Ja vitut meni yhden lapsen lahjoihin ca. 17 000 euroa. Se olisi ollut helposti kahden kuukauden normipalkka. Edes rikkaat eivät törsänneet tuollaisella älyttömällä tavalla. Taitaa olla hel-nyc taas provoilemassa.
80-luvun keskipalkka oli melko tarkkaan 6000mk/kk. Vuosikymmenen alkupuolella hieman vähemmän ja loppupuolella enemmän.
Sain joululahjaksi kiven. Lohkareen "lapin" kvartsia joka oli poimittu jostain tienposkesta kun ilmaiseksi sai. Yritin soittaa lankapuhelimella ja toivottaa kaikille jouluja, mutta kukaan ei vastannut.
Rakas Joulupukki.
Olen ollut koko vuoden oikein kiltti. Laitan tähän muutaman lahjatoiveen:
- Meikkejä olis kiva saada, esim Anytime ja Yves Rocher (kuvastosta tilattuna), sähkönsininen luomiväri ja kajali, pinkki poskipuna ja huulikiilto, Revlonin Charlie Edt -tuoksu, sekä suihku- ja ihonhoito tuotteita.
Hikipanta, neulotut pinkit säärystimet ja irrallisia olkatoppauksia. Myös vahvaa hiuslakkaa, jotta saan mun permanentatun säkkärätukan aseteltua.
Hyvää joulunalusaikaa.
Kiitos jo etukäteen.
- yst. joul. alu. terv. : naapurin-Pirkko 15v.
Sain Hello Kitty -viivottimen, vaaleanpunaisen yliviivaustussin ja hajukumeja. Neonväriset pörrösukat, pähkinöitä, erilaisia ihania kirjepapereita, joissa oli "vesileimamaisesti" taustalla hepan-, koiran- ja kissankuvia ja veljeltä sain Madonnan Like a Virgin -julisteen.
Moicca!
Mä sain tähtiteippiä ja kiiltävää teippiä missä on sydämiä. Budapestejä, ranskanpastilleja, sukat, lapaset, pipo missä on iso tupsu, Mikki-college, Tiina-kirja, Kermit-pehmo, englanninlakua.
Oon kateellinen Hannalle, joka sai Kaalimaan kakaran ja minä en saanut!
t. Katja
Kaalimaan kakara-nukke. Nykyään niistä maksetaan netissä hunajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli aina niin paljon lahjoja että pienempänä ei kuulemma meinattu malttaa edes avata kaikkia. Äitini on muistellut että vähintään 50 000mk meni joka joulu meidän kolmen lahjoihin. On kyllä elämäni onnellisimpia muistoja lapsuuden joulut eikä pelkästään lahjojen takia. Oli niissä vaan taikaa🎄🎁
Ja vitut meni yhden lapsen lahjoihin ca. 17 000 euroa. Se olisi ollut helposti kahden kuukauden normipalkka. Edes rikkaat eivät törsänneet tuollaisella älyttömällä tavalla. Taitaa olla hel-nyc taas provoilemassa.
Puhuin markoista! En tietenkään euroista. Ajattelin että kun kasarista puhutaan niin voidaan puhua sen ajan valuutalla eikä mun tarvi laskea mitä se olis euroina. Ja kyllä me ihan suhtkoht rikkaita oltiin.
Vierailija kirjoitti:
Sain Tamagochin, on vielä elossa.
Mitäköhän vuosikymmentä nyt olet elävinäsi, kun kerta 80-luvulla sait Tamagotchin?
Ps. Se keksittiin -96.
Duran Duran -collegepaita
Laponien kynsilakka
Rubikin kuutio
Kampauspää
Magneettipenaali
Smurffi-pehmotarrat, scratch & sniff -tarrat olivat myös kovia
Äidin toivelahjoja muistan olleen Anais Anais -hajuvesi, kananmunankeitin, kreppirauta ja banaanilikööri.
100 markkaa huvitteluun, limudiscoiluun ja haampurilaisiin.
Koeda Garden Heights :) Näyttää sellaiselta kahdelta puolelta aukeavalta penaalilta mitä silloin oli, mutta sisällä on nukkekoti kalusteineen. Toisella puolella on talon sisäpuoli ja toisella piha. Pidin siitä ihan valtavasti ja tallella on edelleen!
Tämä jolla meni 50 k markkaa lahjoihin, oli kyllä TODELLA varakkaasta perheestä jossa oli muutakin rahaa kuin palkkatulot. Omat vanhempani tienasivat yhteensä n. 80 000 mk/kk , mutta ei puhettakaan tuollaisesta ökyilystä. Mitä lapsille edes opettaa se, että saa niin tolkuttomasti tavaraa ettei jaksa edes avata niitä??? En ikinä tekisi omille lapsilleni niin.
Sen mitä verot eivät palkasta vieneet, piti huoli asuntolaina, joissa tuolloin oli 14 % korot ja 10 vuoden maksuajat. Hyvin toimeen tulevia oltiin, mutta ei todellakaan rikkaita eikä vanhempani halunneet tuollaista kerskakulutusta edes opettaa.
Vierailija kirjoitti:
Koeda Garden Heights :) Näyttää sellaiselta kahdelta puolelta aukeavalta penaalilta mitä silloin oli, mutta sisällä on nukkekoti kalusteineen. Toisella puolella on talon sisäpuoli ja toisella piha. Pidin siitä ihan valtavasti ja tallella on edelleen!
Tämä! Oli aivan ihana ja on edelleen tallellla 💜
Aika usein sain vanhemmiltani pähkinöitä ja uuden yöpuvun/oloasun sekä sukat. Myös kerrasto oli yleinen. Ei taida näitä löytyä enää paketeista?
Outoja kirsikkakonvehteja made in DDR.
(Rasia on yhä tallella, koska siellä on hyvä säilyttää sukkapuikkoja)
Neonvärinen paita ja Whamin levy!