Mikä tulevassa joulussa Sinua ahdistaa? Kerro se tänne!
Ollaanko lahjoihin pettyneitä, kelpaako laatikot vieraille, sammuuko joku joulupöytään, ehtiikö tavata sukulaisia, miten saa taiottua hienommat jouluvalot kuin naapurilla, vegaaninen joulukinkku loppui kaupasta, ...
Näitä jouluahdistuksenkohteita varmasti riittää, mistä sinun joulustressisi nousee?
Kommentit (53)
Että pitää viettää joulua äidin luona jossa on naapuri, joka aina pilaa joulun haukuttamalla koiraansa koko päivän. Siis sellainen terrierri joka innostuu kaikesta; leikistä, ruoasta, vieraista, ja näiden takia räksyttää koko päivän.
En myöskään oo osannut keksiä tarpeeksi hyviä lahjoja tänä vuonna, niin tunnen syyllisyyttä jos saan kivoja lahjoja kun annan itse niin onnettomia.
Sitä, mikä minua ahdistaa, ei saa täällä sanoa. Viime joulun alla oli samat fiilarit ja sainkin sata alapeukua.
Olen kaikille kertonut, etten halua mitään tavaralahjoja, mutta silti joka vuosi lisää krääsää annetaan.
joululahjojen valitseminen ystäville
Unohdin lähettää joulukortit ajoissa, ja yksi sukulainen varmaan nälvii, kun saa korttinsa vasta uudenvuoden aikoihin.
Rahan ja jaksamisen puute.
Pääsen töistä aattoaamuna ja tapaninpäivänä on taas töitä. Kaksi päivää menee kestitessä vanhempiani ja veljeäni kun haluaisin vain nukkua, syödä hyvin ja lukea kirjaa.
Voi kun edes joskus pääsisi valmiiseen pöytään.
Minuakin ahdistaa ylenpalttinen tavaroilla lahjominen. Ei meille oikein mahtuisi sadas muki, kahdeskymmenes pyyhe, viidestoista tuikkukippo...olen toiveeni tuonut julki, mutta ei auta. Juuri kun saa ennen joulua siivoiltua turhat tavarat pois, niin uutta pukkaa. Ja kassikaupalla.
Lahjahelvetti, joka odottaa suvun joulukokoontumisessa. Jos on pakko jotain hankkia, niin olisi ees tarpeellista käyttötavaraa, ruoka- tai juomalahjoja tai vaikka lippuja johonkin tapahtumaan.
Joululomalta palaaminen töihin: muut hehkuttavat viikon täydellistä perhejouluaan, minä taas vietän sinkkujoulun kotona
2 hautajaiset, joista en haluais joulupöydässä puhua. Joudun kuitenkin, mutta en jaksais. Toisia ei oo vielä pidetty
Yksinäisyys. On mulla pari muksua mutta miestä ei oo ollut 9 vuoteen. En saa mitään lahjaakaan keneltäkään. Tänään juuri kävin kaupassa ja masensi niin olla yksin kun pariskunnat shoppaili yhdessä.
Käydään kyllä mun vanhemmilla mutta silti tuntuu niin yksinäiseltä, heillä on toisensa. Onhan mulla lapset mutta mä huolehdin niistä. Olis kiva jos joku huolehtisi myös musta
Baarit on kiinni, eikä pääse jututtamaan vastakkaista sukupuolta.
Miehen sisko. On nykyään niin olevinaan parempaa ihmistä. Päässyt "piireihin" uuden miehensä myötä. (rahan perässä)
Onneksi ei tarvitse aattoa hänen kanssa viettää.
Pistin miehen ostamaan työpaikkakuntansa kaupasta joulupöytään tavaraa tarkan listan kanssa. Vannotin, että katsoo, että päiväykset ovat yli joulun. Parissa ostamassaan tuotteessa pvm 22.12, Ne kolme muuta tuotetta olivat eri, mitä oli listassa.
Pane mies asialle ja tee itse perässä.
Sukulaiset, ja tietyn sukulaisen herranterttulauma joille ei saa sanoa poikittaista sanaa mistään. Jollakin palaa käämit viimeistään terästettyjen glögien kohdalla. Tänä jouluna pääsen tosin mahdollisesti välttämään sukuloinnin, olisi kovin harmi jos töissä tai opiskelukavereilla pyörinyt flunssa sattuisi iskemään päälle juuri vierailun aikaan.
Yksinäisyys. On kuudes yksinäinen joulu peräkkäin, joten en jaksa enää edes toivoa muuta.
Ihme kysymys. Mikä nyt joulussa ahdistaisi? Marxilaiset asialla taas? Saatte itse ankeuttaa kaikki pyhät meidän puolesta, mutta antakaa muiden juhlia.
Olemme lähdössä perheen kanssa ulkomaille jouluksi ja tuleva pakkausrumba ahdistaa