Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy Espanjassa asuvalta

Vierailija
16.12.2018 |

Kipeänä ja tylsää. Onko mielessäsi kysymyksiä Espanjassa asumisesta tai muusta aiheeseen liittyen? Haaveiletko itse tänne muutosta?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa huono palkka. Mikset halua asua suomessa??

Niin no, mulle riittää se, että pärjää. En elä rahankiilto silmissä. :)

Ja siksi en, että täällä tunnen oloni kotoisammaksi ja mukavammaksi kuin Suomessa. Jokaiselle löytyy paikkansa tästä maailmasta. Suomi on hieno maa ja kaipaan monia asioita (järjestelmällisyys, rehellisyys, luonto..), mutta se ei ole minulle sopiva tällä hetkellä ainakaan. :)

Vierailija
42/54 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellaankaan, en ymmärrä yhtään miksi kukaan haluaisi elää ummehtuneessa Espanjassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Alicantessa hyvää kielikoulua jossa voi opiskella espanjaa tasolla B2 - C1?

Mun mielestä aikalailla kaikissa yksityisissä kouluissa on mahdollista opiskella C2 tasolle asti. Samoin virallisessa kielikoulussa, mutta sinne täytyy erikseen hakea syksyisin. Yliopistolla on myös kielen opetusta, mutta oman kokemuksen mukaan yksityiskoulut ovat parempia, vaikka toki kalliimpia. Alicanten kielikouluista suosittelen mm. Proyecto Español, viva la lengua ja elcano. Enforexista mulla on huonot kokemukset.

Vierailija
44/54 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siksi en, että täällä tunnen oloni kotoisammaksi ja mukavammaksi kuin Suomessa. Jokaiselle löytyy paikkansa tästä maailmasta. Suomi on hieno maa ja kaipaan monia asioita (järjestelmällisyys, rehellisyys, luonto..), mutta se ei ole minulle sopiva tällä hetkellä ainakaan. :)

Ai rehellisyys? No eihän siinä sitten

Vierailija
45/54 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ovat mielestäsi Espanjan mukavimmat ja ikävimmät puolet? :)

Mukavimmat: ihmisten yhteisöllisyys, empatia ja avoimuus. Harvoin olen kuullut, että jotakuta nälvitään, kritisoidaan tai tuomitaan turhaan. Meinaan tällä sitä, että voit olla millaisessa statuksessa vain, minkä näköinen vain, eikä sitä kauhistella tms. En tiedä osasinko oikein selittää :D itse olen siis kotoisin pieneltä paikkakunnalta Suomesta, joten nuo piirteet korostuivat. Ihmisiä ei kiinnosta muiden henk.koht. asiat samalla (huonolla) tavalla kuin mitä Suomessa olen kokenut.

Ollessani vakavasti sairas naapurit, talonmies, kaverit ja jopa heidän sukulaiset olivat valmiina auttamaan eri tavoin. Se lämmitti mieltä.

Toki sää on plussa, sillä tykkään kovasti vesiurheilusta ja täällä sitä voi harrastaa suuren osan vuodesta. Patikointi on myös kivaa ja sitä voi taas tehdä silloin, kun on liian kylmä olla vedessä.

Ruokaostokset halpoja, kuten myös ulkona syöminen. Rakastan mennä ihan vain vaikka muutamille tapaksille kaveriporukalla.

Ikävimmät: rento elämäntyyli kuuluu molempiin osioihin. Musta on kiva, että ei ole niin justiinsa jos on vähän myöhässä, tai jos itsellä tulee joku este niin se ei maailmaa kaada. Mutta. Joskus tämä rento tyyli on liian rento, eikä asioita tule ollenkaan hoidetuksi. Monet asiat ovat vaikeita hoitaa, koska ne nyt vaan on tehty monimutkaisikai hoitaa.

Se, että kortilla ei voi aina maksaa. Aina olisi siis hyvä olla jotain käteistä (mieluiten kolikoita), sillä kortilla maksamiseen voi olla minimi raja (esim. 10-20e) tai sitten se vaan ei toimi.

Huono asiakaspalvelu. Palveleva henkilö ei keskity olennaiseen, jää juttelemaan jonkun toisen kanssa samalla kun olisi tarkoitus hoitaa sinun asioita, ei osaa ehkä auttaa, ei kuule kysymyksiäsi koska edelleen juttelee eilisillan riennoista työkaverin kanssa.

Siinä joitain mitä mieleen tuli! Löytyy paljon hyvää ja huonoa, mutta silti tykkään täällä olla, vaikka elämä voikin olla monimutkaisempaa. :)

Vierailija
46/54 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkkinä kun palkkaat vaikka putkimiehen. Suomalainen tekee oikeasti rehtinä työnsä, kun paikallinen saattaa yrittää vetää nenästä. Multa kerran kysyttiin töissä mitä tein päivän aikana, kerroin suoraan mitä olin tehnyt. Toinen ulkomaalainen vieressä valehteli ihan pokkana tehneensä vaikka ja mitä, vaikka tosiasiassa lorvi baarin kulmalla litkimässä kaljaa.

Paikallinen hymyilee ja sanelee mitä vain suusta nyt tulee, kun suomalainen punnitsee tarkemmin sanavalintansa, eikä yleisesti sano asioita, joita ei tarkoita. :)

Oman kokemuksen mukaan suomalaisen kanssa ei tarvitse olla samalla lailla "varpaillaan" kun joidenkin muiden.

Vierailija
47/54 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alicanten vuokrataso, onko edullisempi kuin Fuengirolassa?

Vierailija
48/54 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellaankaan, en ymmärrä yhtään miksi kukaan haluaisi elää ummehtuneessa Espanjassa.

No jaa, ei Espanja mulle tunnu ummehtuneelta. Mä en taas näe itseäni asumassa Suomessa. Siellä on ihana vierailla, mutta asua en oikein osaa laittaa itseäni siihen asemaan (en ole asunut Suomessa vuosikausiin). Mutta siinä se onkin, jokainen hakee eri asioita asuinpaikastaan ja elinympäristöstään ja sen mukaan on hyvä mennä. :)

Vierailija
49/54 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puolustele, mutta joku Jakkukylä ei ole tosiasiassa Oulun kaupunginosa vaan köyhä ja kipeä lähikunta, joka on pakkoliitetty Ouluun.

Vierailija
50/54 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alicanten vuokrataso, onko edullisempi kuin Fuengirolassa?

En Fuengirolan vuokrista tiedä, mutta täällä esim. 2-3mk asunto perus hyvällä asuinalueella kalustettuna voisi olla 350-550e. Sitten uudet, just remontoidut tai rannan äärellä olevat 550-750e.

Vierailija
51/54 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parketti vai illuminaatti?

Onko miehesi espanjalainen pomosi jonka perheen rikoit?

Vierailija
52/54 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En puolustele, mutta joku Jakkukylä ei ole tosiasiassa Oulun kaupunginosa vaan köyhä ja kipeä lähikunta, joka on pakkoliitetty Ouluun.

Enpä ole koskaan tainnut edes käydä Oulussa :D

Vierailija
53/54 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkkinä kun palkkaat vaikka putkimiehen. Suomalainen tekee oikeasti rehtinä työnsä, kun paikallinen saattaa yrittää vetää nenästä. Multa kerran kysyttiin töissä mitä tein päivän aikana, kerroin suoraan mitä olin tehnyt. Toinen ulkomaalainen vieressä valehteli ihan pokkana tehneensä vaikka ja mitä, vaikka tosiasiassa lorvi baarin kulmalla litkimässä kaljaa.

Paikallinen hymyilee ja sanelee mitä vain suusta nyt tulee, kun suomalainen punnitsee tarkemmin sanavalintansa, eikä yleisesti sano asioita, joita ei tarkoita. :)

Oman kokemuksen mukaan suomalaisen kanssa ei tarvitse olla samalla lailla "varpaillaan" kun joidenkin muiden.

Paitsi kun on hinnoittelusta kysymys. Terveisin 120 euroa pyörän renkaan vaihtamisesta suomalaiselle miesyrittäjälle maksanut. Seuraava maksoikin sitten 30 e.

Vierailija
54/54 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi kun on hinnoittelusta kysymys. Terveisin 120 euroa pyörän renkaan vaihtamisesta suomalaiselle miesyrittäjälle maksanut. Seuraava maksoikin sitten 30 e.

Tottahan tuo! Tosin joskus on parempi maksaa enemmän, ei nyt ihan noin paljoa extraa, mutta jotta työ tulisi kunnolla tehtyä. Meillä piti laittaa antennit ja satelliitit uusiksi ja ulkomaalainen korjaaja oli tulossa seuraavana päivänä. Tai seuraavana. Ehkä ensi viikolla. Lopulta kun tuli, jäi homma kesken koska puuttui työkaluja. Lupasi soitella seuraavalla viikolla, millon pääsee tekemään työnsä loppuun. No ei soittanut, vaan kun soitimme itse, niin kertoi että ehkä seuraavalla viikolla. Oltiin jo väsyneitä tilanteeseen, joten soitettiin toiselle työntekijälle, joka hoiti homman kerralla (vaikka olikin kalliimpi).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä