Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lyhyen miehen vuodatus

Vierailija
16.12.2018 |

Olen lyhyt mies. 168 senttimetriä. Vuoden 2013 tutkimuksen mukaan 25–74-vuotiaiden suomalaisten miesten keskipituus on 178cm. Pituuskasvuni alkoi hidastua yläasteikäisenä. Ketään ei kiinnostanut. Isäni menehtyi samoihin aikoihin. En miettinyt pituuttani silloin, kun oli muitakin murheita. En tiedä vielä tänäkään päivänä miksi jäin lyhyeksi.

Näihin aikohin minulla ei ollut pienintäkään käsitystä, miten dramaattinen vaikutus pituudellani olisi tulevaisuuteni kannalta. Silloin ajatteli että kaikki vielä järjestyy. Palaan mielessäni päivittäin näihin aikoihin ja mietin olisinko voinut tehdä asialle jotain.

Olen ollut suurimman osan elämästäni yksin. Olen yli 30v ja minulla on ollut kaksi parin vuoden suhdetta. En ole pahannäköinen, syön terveellisesti, urheilen, olen korkeakoulutettu, en polta ja en ole ikinä pettänyt. Ainoa haaveeni on oma perhe. Vuosien yrittämisen jälkeen tajuan vihdoin ettei tämä haave tule koskaan toteutumaan.

En usko että kukaan nainen pystyy täysin samaistumaan tilanteeseeni. Heillä voi olla ulkonäköongelmia, mutta ne ovat lähes poikkeuksetta ratkaistavissa. Minun pituuteeni ei tule kuitenkaan milliäkään lisää. Ikinä.

Naiset pitävät pitkistä miehistä. Se on OK. En syytä siitä naisia. Minulla ei ole negatiivisia ajatuksia naisia kohtaan. En lähesty ikinä itseäni pidempiä naisia, koska hyvin suurella todennäköisyydellä he eivät ole minusta kiinnostuneita. Yritän minimoida mahdollisuuden itseni nöyryyttämiselle, mitä on tapahtunut jo tarpeeksi.

Aluksi luulin ratkaisun olevan minua lyhyempien naisten lähestyminen. Vuosien kokemusten perusteella olen kuitenkin tullut siihen tulokseen ettei lyhyet naiset suinkaan vertaa omaa pituuttaan minuun, vaan toisiin miehiin. Toisin sanoen olen liian lyhyt, vaikka nainen olisi itse 150cm. Olen myös todennut että usein lyhyille naisille on pituudesta tullut lähes pakkomielteinen kiinnostuksen kohde. Näin oli myös exäni kohdalla.

En voi siis voittaa. Peli oli pelattu jo teinivuosina, vaikka en sitä vielä silloin tiennyt. En tiedä mikä tehtäväni on tässä maailmassa. En ole yksin toivottomuuteni kanssa. Vuonna 2005 julkaistiin ruotsalaistutkimus, jonka tuloksissa todettiin että miehen pituus korreloi heidän itsemurhariskin kanssa:

"There was a strong inverse association between height and suicide risk. In fully adjusted models, a 5-cm increase in height was associated with a 9% decrease in suicide risk"

Ei tarvitse varmasti sanoa että vietän jouluni yksin. Toivon että se menee ohi nopeasti.

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pitäisi valita 168 cm ja 20 cm penis

tai

195 cm ja 12 cm penis

niin ottaisin aina ensimmäisen.

Kirjoittaa mies. Jokainen nainen tietää, ettei peniksen pituudella ole mitään merkitystä nautinnon kannalta. Emätin on 9-12 cm pitkä ja joustaa kyllä, mutta ei se nautinto tule siitä, että krpä hakkaa kohdunkaulaa.

Onko sillä väliä kumpi tuon kirjoitti? Jos nainen kertoo se, että pituus ei ole kaikki kaikessa ja sitä voi kompensoida muulla pituudella. Jos mies kertoo se, että elämässä voisi olla asiat huonomminkin.

Vierailija
62/80 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 168 cm ole lyhyt.

Isäni oli 164 cm ja haluttu hurmuri - naisia joka sormelle ja lapsiakin siel ja tääl.

Oli hyvä puhumaan, yhteiskunnallisesti tiedostava ja aktiivinen. Oma miesihanteeni on hänen veljensä ja ulkonäonkin puoleen vastakohtansa, joka oli läsnä lapsuudessani toisin kuin isäni. Siksi tumman ja tulisen asemesta oma mieheni on vaalea ja sinisilmäinen. Mieheni on 171 cm ja minä 153.

Tunnen tosi mukavia nuoria miehiä, jotka ovat alle 170 cm ja silti puoleensavetäviä ja mukavia, joten joku muu mättää kohdallasi kuin pituus.

Ärsyttäviä piirteitä voivat olla ylimielisyys ja vähättely, kontrollointi - kaikenlainen kielteinen oleminen naisten seurassa, joka juontuu siitä, että tunnet olevasi riittämätön sen vuoksi, ettet mielestäsi ole jonkin (kuvitellun) standardin mukainen.

Jos olet normaalin asiallinen ja käyttäydyt kunnioittavasti (ei nöyristellen) lähimmäisiäsi kohtaan, tulee se oikea vastaan ennemmin tai myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua, mutta ryhdy katsomaan esim. sarjaa Pienten perhe. Muitakin oikeasti lyhytkasvuisista kertovia tv-ohjelmia on. Joillakin heillä on normaalipituiset puolisot. Ei sinun elämäsi vaikeampaa voi olla. 

Vierailija
64/80 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jotkut pedonaiset pitävät nappuloista?

Vierailija
65/80 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 160 cm pitkä nainen. En voisi kuvitella itselleni pitkää miestä.

Se olisi nolon näköistä. Ihmiset säälisivät.

Menin naimisiin 170 cm pitkän miehen kanssa. Sitten vasta tajuaa olevansa lyhyt jos joutuu tekemisiin todella pitkien ihmisten kanssa. En muutoin koskaan ajattele ihmisten pituutta. Onko se oikeasti nykyään noin tärkeää?

Vierailija
66/80 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kyllä sitä lyhyt nainenkin voi olla säälittävän näköinen. Pitkät miehet eivät huoli.

Vierailija
67/80 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en halua, että mies iskee minua pituuteni takia, vaan siksi että olisi minusta ihmisenä kiinnostunut. Jos lyhyt mies lähestyisi, tuntuisi heti, että hän lähestyy tasan siksi, että satun olemaan häntä lyhyempi. Muuten en kyllä välitä miehen pituudesta, mutta tuollainen lähestyminen olisi ärsyttävää.

N153cm

Vierailija
68/80 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

164 senttiä, hieman vanhempi mies ja neljättä kertaa naimissa :-)

Yksikään suhteeni ei ole kaatunut pituuteeni, mutta aika monet pakit elämäni aikana olen sen vuoksi saanut.

Ei pituus ole ongelma, ellei siitä itselleen sellaista tee. Yhtä vähän on merkitystä varallisuudella, sillä parhaaseen tulokseen naisrintamalla pääsee olemalla oma itsensä.

Omaa perusluonnettaan ei pysty kovinkaan paljon muuttamaan ja näyttelemisen avulla ei pitkälle päästä.

Nykypäivänä parisuhde ei taida edes olla mikään perusarvo, kuten omassa nuoruudessani.

Jos ajan pyörää voisi kääntää taaksepäin, haluaisin itselleni ennemmin ymmärrystä parisuhteen dynamiikasta kuin lisää pituutta, sillä aika monta naissuhdetta myöhemmin vasta tajusin omat huonot puoleni ja syyt mitkä kaatoivat suhteeni hyviinkin naisiin.

Tämä vanha koira oppi uusia temppuja ja elää nyt onnellisena vaimonsa kanssa loppuelämänsä ajan.

Vierailija
69/80 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun aviomies on 165 cm eli pari senttiä minua pidempi. En ole koskaan ajatellut asiaa sen kummemmin, sillä ei ole väliä eikä vaikutusta mihinkään. Eikä hän itsekään pituuttaan murehdi. Menestynyt työssäänkin ja kaikin puolin tavalllinen ihminen.

Ap :n itseluottamusongelmat pitää saada kuntoon, niin sitten voi parisuhteetkin kestää.

Vierailija
70/80 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hanki itseluottamusta sinulle parhaiten sopivalla tavalla."

Pari esimerkkiä siitä miten mies voi hankkia itseluottamusta olisi paikallaan.

Tee jotain mistä olet ylpeä. Yksi tuttu meni vapaapalokuntaan. Menevät palo- ja onnettomuspaikoille. Itseluottamus nykyään ihan toisella tasolla.

Toinen on terapia. Itseluottamus lähtee siitä että rakastaa itseään no matter what.

Vierailija
71/80 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua, että mies iskee minua pituuteni takia, vaan siksi että olisi minusta ihmisenä kiinnostunut. Jos lyhyt mies lähestyisi, tuntuisi heti, että hän lähestyy tasan siksi, että satun olemaan häntä lyhyempi. Muuten en kyllä välitä miehen pituudesta, mutta tuollainen lähestyminen olisi ärsyttävää.

N153cm

Tuskin kukaan lähestyy ketään PELKÄN pituuden vuoksi. Kaikillahan on useita asioita, joihin kiinnittävät toisessa huomiota, ja jotka aiheuttavat kiinnostuksen. Jos yksi niistä ominaisuuksista on pituus, niin mitä väliä? Ei siinä ole mitään ärsyttävää.

Vierailija
72/80 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet täysin normaalin mittainen.

Suosittelen, että juttelet naisille. Moni sinua pidempi nainen voi pitää sinua kiinnostavana ja viehättävänä.

t. 158 cm, jonka isä on 168 cm

Vierailija
73/80 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

164 senttiä, hieman vanhempi mies ja neljättä kertaa naimissa :-)

Yksikään suhteeni ei ole kaatunut pituuteeni, mutta aika monet pakit elämäni aikana olen sen vuoksi saanut.

Ei pituus ole ongelma, ellei siitä itselleen sellaista tee. Yhtä vähän on merkitystä varallisuudella, sillä parhaaseen tulokseen naisrintamalla pääsee olemalla oma itsensä.

Omaa perusluonnettaan ei pysty kovinkaan paljon muuttamaan ja näyttelemisen avulla ei pitkälle päästä.

Nykypäivänä parisuhde ei taida edes olla mikään perusarvo, kuten omassa nuoruudessani.

Jos ajan pyörää voisi kääntää taaksepäin, haluaisin itselleni ennemmin ymmärrystä parisuhteen dynamiikasta kuin lisää pituutta, sillä aika monta naissuhdetta myöhemmin vasta tajusin omat huonot puoleni ja syyt mitkä kaatoivat suhteeni hyviinkin naisiin.

Tämä vanha koira oppi uusia temppuja ja elää nyt onnellisena vaimonsa kanssa loppuelämänsä ajan.

Neljättä kertaa naimisissa ja nykyisen vaimon kanssa loppuelämä?

Olisin vaimona erittäin, erittäin huolestunut seuraavasta uskollisesta avioliitostasi.

Vierailija
74/80 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N153cm

Eli annat automaattisesti pakit lyhyille miehille, koska teet olettamuksen että he lähestyvät sinua pituutesi takia?  Kuulostaa erikoiselta.

Vierailija
75/80 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N153cm

Eli annat automaattisesti pakit lyhyille miehille, koska teet olettamuksen että he lähestyvät sinua pituutesi takia?  Kuulostaa erikoiselta.

Ei minua mitkään tuntemattomat miehet lähesty. Sitten taas jos tunnen jo miehen, ja tiedän että meillä on kemiaa, ei pituudella ole väliä.

Vierailija
76/80 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pitäisi valita 168 cm ja 20 cm penis

tai

195 cm ja 12 cm penis

niin ottaisin aina ensimmäisen.

Kirjoittaa mies. Jokainen nainen tietää, ettei peniksen pituudella ole mitään merkitystä nautinnon kannalta. Emätin on 9-12 cm pitkä ja joustaa kyllä, mutta ei se nautinto tule siitä, että krpä hakkaa kohdunkaulaa.

Onko sillä väliä kumpi tuon kirjoitti? Jos nainen kertoo se, että pituus ei ole kaikki kaikessa ja sitä voi kompensoida muulla pituudella. Jos mies kertoo se, että elämässä voisi olla asiat huonomminkin.

Jos peniksen kokoa voisi turvallisesti ja mielekkäästi kehittää, tuossa vastauksessa olisi ollut järkeäkin; nyt se voi vain lannistaa entistä enemmän.

Tosielämän "kompensointi" on oikeasti muutettavissa oleviin asioihin satsaamista kuten kroppa, sosiaaliset taidot, harrastukset, pukeutuminen, hiustyyli, silmälasit jne. 

Vierailija
77/80 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikään suhteeni ei ole kaatunut pituuteeni

Et voi tietää. Ei minunkaan exäni sanonut että nyt minä jätän sinut koska olet lyhyt, mutta jos olisin ollut pitkä, niin kynnys eroon olisi ollut paljon korkeampi. Ihmisiä siis jätetään pituuden vuoksi.

Vierailija
78/80 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on 167 ja on maailman komein ja ihanin mies😍

Vierailija
79/80 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksikään suhteeni ei ole kaatunut pituuteeni

Et voi tietää. Ei minunkaan exäni sanonut että nyt minä jätän sinut koska olet lyhyt, mutta jos olisin ollut pitkä, niin kynnys eroon olisi ollut paljon korkeampi. Ihmisiä siis jätetään pituuden vuoksi.

Aika vaikeaa usko tuollaista teoriaa. Jos yhteenmennessä pituus ei ole ollut esteenä, miten se voisi olla kimmokkeena eroon myöhemmässä vaiheessa?

Olen 164 senttinen pätkä, mutta olen ollut eroissa jätettynä ja jättäjänä, melko tasapuolisesti.

Syinä uskottomuutta puolin ja toisin, yksi vaimoistani sekosi masennukseni vuoksi ja alkoi väkivaltaiseksi rakkaudettomuuteni vuoksi (ymmärrettävää toisaalta, sillä en pystynyt rakastamaan ketään niinä vuosina).

Minkä hemmetin vuoksi suuri osa miehistä alkaa rypemään itsesäälissä pituutensa, rahattomuutensa, pienen mulkkunsa, eronsa vuoksi, eikä ymmärrä ettei elämä ole niin yksinkertaista peliä, että jokin yksittäinen seikka saisi ihmisen olemaan parisuhderintamalla "kelpaamaton" yksilö?

Ole sellainen kuin olet, äläkä jää vellomaan sinne itsesääliisi ja kasvattamaan pituudestasi mörköä josta et koskaan pääse eroon.

Etsi elämääsi muita intohimon ja nautinnon kohteita, unohda pituutesi ja jonain päivänä törmäät naiseen joka viis välittää oletko pitkä vai pätkä.

Suurin osa naisista/miehistä kulkee kuitenkin täysillä valoilla, vaikka sitä on vaikeaa uskoa jos tälle palstalle jää jumiin pidemmäksi aikaa :-)

Vierailija
80/80 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot ollut pitkissä parisuhteessa mut tuomittu yksinäisyyteen? Ööö? Ihan kummallinen kirjoitus, ja taustalla kummittelee nää alfa-beta-markkina-arvohöpinät, oletan?

Mun aviomieheni on 171cm, ja hän ei ole koskaan kokenut itseään liian lyhyeksi. Hänellä on ollut useampi parisuhde ennen mua, ja muutenkin vientiä. Mullakin oli kolme pidempää suhdetta ennen häntä, ja yksi kumppaneista oli 166-senttinen. Hän on nyt avioliitossa toisaalla, itseään vähän pidemmän naisen kanssa. Itse olen 165cm.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme