Lyhyen miehen vuodatus
Olen lyhyt mies. 168 senttimetriä. Vuoden 2013 tutkimuksen mukaan 25–74-vuotiaiden suomalaisten miesten keskipituus on 178cm. Pituuskasvuni alkoi hidastua yläasteikäisenä. Ketään ei kiinnostanut. Isäni menehtyi samoihin aikoihin. En miettinyt pituuttani silloin, kun oli muitakin murheita. En tiedä vielä tänäkään päivänä miksi jäin lyhyeksi.
Näihin aikohin minulla ei ollut pienintäkään käsitystä, miten dramaattinen vaikutus pituudellani olisi tulevaisuuteni kannalta. Silloin ajatteli että kaikki vielä järjestyy. Palaan mielessäni päivittäin näihin aikoihin ja mietin olisinko voinut tehdä asialle jotain.
Olen ollut suurimman osan elämästäni yksin. Olen yli 30v ja minulla on ollut kaksi parin vuoden suhdetta. En ole pahannäköinen, syön terveellisesti, urheilen, olen korkeakoulutettu, en polta ja en ole ikinä pettänyt. Ainoa haaveeni on oma perhe. Vuosien yrittämisen jälkeen tajuan vihdoin ettei tämä haave tule koskaan toteutumaan.
En usko että kukaan nainen pystyy täysin samaistumaan tilanteeseeni. Heillä voi olla ulkonäköongelmia, mutta ne ovat lähes poikkeuksetta ratkaistavissa. Minun pituuteeni ei tule kuitenkaan milliäkään lisää. Ikinä.
Naiset pitävät pitkistä miehistä. Se on OK. En syytä siitä naisia. Minulla ei ole negatiivisia ajatuksia naisia kohtaan. En lähesty ikinä itseäni pidempiä naisia, koska hyvin suurella todennäköisyydellä he eivät ole minusta kiinnostuneita. Yritän minimoida mahdollisuuden itseni nöyryyttämiselle, mitä on tapahtunut jo tarpeeksi.
Aluksi luulin ratkaisun olevan minua lyhyempien naisten lähestyminen. Vuosien kokemusten perusteella olen kuitenkin tullut siihen tulokseen ettei lyhyet naiset suinkaan vertaa omaa pituuttaan minuun, vaan toisiin miehiin. Toisin sanoen olen liian lyhyt, vaikka nainen olisi itse 150cm. Olen myös todennut että usein lyhyille naisille on pituudesta tullut lähes pakkomielteinen kiinnostuksen kohde. Näin oli myös exäni kohdalla.
En voi siis voittaa. Peli oli pelattu jo teinivuosina, vaikka en sitä vielä silloin tiennyt. En tiedä mikä tehtäväni on tässä maailmassa. En ole yksin toivottomuuteni kanssa. Vuonna 2005 julkaistiin ruotsalaistutkimus, jonka tuloksissa todettiin että miehen pituus korreloi heidän itsemurhariskin kanssa:
"There was a strong inverse association between height and suicide risk. In fully adjusted models, a 5-cm increase in height was associated with a 9% decrease in suicide risk"
Ei tarvitse varmasti sanoa että vietän jouluni yksin. Toivon että se menee ohi nopeasti.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Oletko oikeasti todellinen ihminen vai Provo?
Et ole edes mikään lyhytkasvuinen, vaan menet normaalin variaatioihin.
Mun isäni on suunnilleen sun pituisesi. Ei hänellä tietääkseni ole koskaan ollut minkäänlaista ongelmaa asian suhteen.
Olen itse nainen 169 cm ja sun pituisesi olisi kelvannut mulle. Oon jo naimisissa . Mieheni on 175. Eli ei kovin pitkä hänkään. Muut poikkikseni oli pidempiä kuin hän.
Mua yritti lähestyä mies, joka oli noin 155 cm. Eli siis selkeästi lyhytkasvuinen. Olin silloin jo varattu, joten en miettinyt häntä. Mutta mietin sentään hänen kohdallaan, että olisinko vapaanakaan uskaltanut hänen kanssaan olla, kun tuo saattaa olla periytyvää. Mietti periytyvyyttä itsekin. (olimme sattumoisin tuota hieman liippaavalla luentosarjalla opiskeluaikana)
Ai niin, kyllä mua kesätöissä kun lähestyi eräs noin 160 senttinen. Siinä suurin syy taas oli se, että hän ei ollut edes ylioppilas ja koen tärkeäksi koulutuksen.
Ei tuo oo oikee ongelma.
155cm ei ole vielä lyhytkasvuinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa ärsyttävä piirre mitä olen lyhyen miehen kanssa kokenut on se että siitä pitää jauhaa ihan koko ajan 🤬 paras olisi jos ei sanoisi siitä pituudesta mitään.
Samaa mieltä. Itsekin lyhyenä miehenä olisin tyytyväinen, jos lähestymäni tai tapailemani naiset eivät jauhaisi siitä. En ole koskaan ottanut asiaa esille, mutta naiset aina tekevät niin. Tylsä aihe, en tajua
En usko että tapailet yhtään ketään. Ehdotus, ota onkeesi mitä naiset tässä ketjussa sanoo ja lopeta ihan kokeeksi pituudestasi vatkaaminen. Sekä pääsi sisällä että muille ihmisile. Mitä haittaa siitä voisi olla että lupaisit itsellesi että vaikka puoli vuotta mietit ihan muita asioita kuin pituuttasi kohdatessasi ihmisiä. Kyllä sä sitten ehdit vatkata senttejäsi vielä toivottavasti 50 vuotta.
Etkö osaa lukea? En ole miettinyt pituuttani muussa kuin eräässä liikuntaharrastuksessa, jossa mun pitää pelitavassani ottaa pituus huomioon
Oman kokemukseni mukaan juuri noin 170 cm pitkät naiset eivät välitä miehen pituudesta, joten neuvoisin aloittajaa lähestymään erityisesti heitä. Itse olen 163cm pitkä ja kärsin välillä lyhyydestäni aivan arkielämässä. Aloittajan kuvaama lyhyiden naisten pakkomielteisyys pituudesta voi johtua osittain siitä.
joo samma här, aion hakee aasiasta vaimon, ei 168 cm pitkä mies saa vaimoa millään suomesta
Japanese hospitality kirjoitti:
joo samma här, aion hakee aasiasta vaimon, ei 168 cm pitkä mies saa vaimoa millään suomesta
Olen naimisissa alle 170-senttisen miehen kanssa. Erotako nyt? Kertokaa, palstan älyköt.
Tiedän useitakin pituisiasi miehiä joilla on kumppani.
En ole kuullut mitään näin naurettavaa.
Miehillä on naisiin verrattuna ylivertainen kyky typeryyteen.
Ei voi muuta sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N29 kirjoitti:
Joo, se on ikävää kun ei pääse parisuhteeseen vaikka haluaisi. Tiedän sen, koska olen itse samassa tilanteessa. Minun ulkonäössäni ei edes ole ihan hirveitä vikoja, mutta olen ujo ja miehet ei ilmeisesti tykkää ujoista naisista. Sinä olet sentään ollut suhteissa, sehän on hyvä merkki siitä, että sinulla on mahdollisuuksia. Minä en ole koskaan ollut suhteessa.
Kyllä mä ainakin miehenä tykkään ujoista naisista. Oletko mistä päin? Mitä harrastat?
M32
Pohjois-Suomesta olen ja harrastan lukemista, käsitöitä (vaihtelevasti), vaeltamista, hiihtoa, maastopyöräilyä ja kalastusta. Ei kovin vauhdikas elämä mutta minulle tämä passaa. Entä itse?
Kuulostaa ihan hyvältä muuten mutta minä olen itse pääkaupunkiseudulta :(
M32
Vierailija kirjoitti:
Ainoa ärsyttävä piirre mitä olen lyhyen miehen kanssa kokenut on se että siitä pitää jauhaa ihan koko ajan 🤬 paras olisi jos ei sanoisi siitä pituudesta mitään.
Olet oikeassa. En puhu pituudesta kasvotusten/netissä omalla nimellä koskaan. Se ei estänyt exääni muodostamasta pituusfetissiä.
Vierailija kirjoitti:
Sinun ulkonäköongelmasi on ratkaistavissa, kuten noiden naistenkin joiden kokemuksia mitätöit. Pituutta lisätään niin että jalat murretaan, niitä venytetään ja luutuessaan jalkoihin tulee lisää pituutta.
Kuten kaikki muutkin lyhyet miehet, olen tietoinen tästä operaatiosta. Harmi että se täysin järjenvastainen. Maksaa noin 80000€, olet puoli vuotta vuodepotilas ja saatat menettää jalkasi kokonaan. Lisäksi se jättää sinulle epäsuhtaiset raajat, joten tilanne ei muutu edes paremmaksi.
Kaikilla on omat murheensa ja ongelmat, mutta se on elämää.
Ap.lle ei kannata vastata mitään.
Hän on valintansa tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa. En puhu pituudesta kasvotusten/netissä omalla nimellä koskaan. Se ei estänyt exääni muodostamasta pituusfetissiä.
Vierailija kirjoitti:
Sinun ulkonäköongelmasi on ratkaistavissa, kuten noiden naistenkin joiden kokemuksia mitätöit. Pituutta lisätään niin että jalat murretaan, niitä venytetään ja luutuessaan jalkoihin tulee lisää pituutta.
Kuten kaikki muutkin lyhyet miehet, olen tietoinen tästä operaatiosta. Harmi että se täysin järjenvastainen. Maksaa noin 80000€, olet puoli vuotta vuodepotilas ja saatat menettää jalkasi kokonaan. Lisäksi se jättää sinulle epäsuhtaiset raajat, joten tilanne ei muutu edes paremmaksi.
Jos olet tietoinen tuosta operaatiosta, miksi vähättelet naisia sanomalla että naisten ulkonäköongelmat ovat ratkaistavissa mutta miesten ei? Sinulle on ratkaisu, et vain suostu käyttämään sitä. Ja sinulla on varmasti tynnyrillinen hyviä syitä miksi ei, mutta fakta on että sinulle löytyy apu jos haluat. Älä siis vähättele naisia.
Henkinen kääpiöys on paha juttu. Fyysinen ei.
Mulla on riittänyt itseäni lyhempiä miehiä. On nytkin. Muut mitat ratkaisevat, peniksen koko ja äo.
T. N 173 cm
Vierailija kirjoitti:
Henkinen kääpiöys on paha juttu. Fyysinen ei.
Mulla on riittänyt itseäni lyhempiä miehiä. On nytkin. Muut mitat ratkaisevat, peniksen koko ja äo.
T. N 173 cm
Haittaako jos on pienipeniksinen vain fyysisesti muttei henkisesti?
Ihminen joka ruikuttaa tyhjää vedoten
tilastoihin ei koskaan ole nainen.
Nainen kohauttaa olkapäitään.
Sitten hän toimii kuten useimmat: tekee elämästään parhaan mahdollisen niillä korteilla jotka on saanut.
Monilla ihmisillä on kauheita kokemuksia.
Toiset selviävät niistä, toiset eivät.
Kaikki eivät halua edes puhua vaikeuksistaan.
Terapia?
Mutta se että 168-cm mies valittaa elämäänsä tuhoontuomituksi - lyhyyden - takia on loistava vitsi! 😂😂😂😂😂😂😂
Tekstistäsi sain poimittua muutaman mahdollisen kehityskohteen:
-harrastuksesi ovat aika 'tavallisia' ja enemmän yksilöharrastuksia; voisit kokeilla järjestötoimintaa, työväenopiston kursseja, tanssia jne. ja yleensäkin jotain sellaista, millä vähän erotut joukosta ja opit uusia taitoja, joista jää myös jotain virallista tunnustusta
-harrastat liikuntaa, mutta miten on kehonkoostumuksen ja lihasten laita? Jokainen mies voi saada adonismaisen vartalon syömällä ja bodaamalla oikein; samalla myös naaman muoto miehistyy, kun turhasta rasvasta pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Nainen kohauttaa olkapäitään.
Sitten hän toimii kuten useimmat: tekee elämästään parhaan mahdollisen niillä korteilla jotka on saanut
Eli miehet ovat niitä, jotka valittavat mm. naisen eurosta ja hoitoalan matalista palkoista?
Koita pärjäillä
T. 16-vuotias, 177cm naisenalku
Et ole mitenkään poikkeuksellisen lyhyt. Pitäisi olla itsevarma ja hyvällä itsetunnolla varustettu että olisi menestystä parisuhdemarkkinoilla. Helpommin sanottu kuin tehty. Olen itsekin aika ujo ja huono ottamaan kontaktia ihmisiin. Monesti tuntuu että jää sivustaseuraajaksi ja voi katkeroitua kun ei onni potkaise. Olen siis nainen, 155cm. Olen ollut suhteessa sekä 168cm ja 186cm miehen kanssa. Pituudella ei ole väliä jos kemiat pelaa.