Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuiset lapset jotka saavat vanhemmiltaan taloudellista tukea.

16.12.2018 |

Mikä ilmiö on tämä että aikuiset lapset saavat vanhemmilta kuukausittain suuriakin summia rahaa jotta selviävät arjestaan.
Ymmärrän että joskus voi joutua lainaamaan 10-50e rahaa vanhemmiltaan mutta satasia kuussa on mielestäni liikaa.
Eikö aikuisen kuuluisi tulla omillaan toimeen

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän sitä luulisi.

Mikäpäs siinä, jos järjestely niille vanhemmillekin sopii eikä mennä riistämisen puolelle. Välit muihin sisaruksiin saa myös näppärästi poikki tällä keinolla, jos tilanne on niin epäreilu, että yhtä avustetaan runsaskätisesti ja muut saa tulla toimeen omillaan.

Vierailija
2/79 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä antoi juuri pyytämättä 3000 euroa. t: N45

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei?

Usein vanhemmilla on asiat taloudellisesti kunnossa ja varallisuutta halutaan siirtää seuraavalle sukupolvelle siinä vaiheessa, kun rahoille on eniten tarvetta.

Mitä sitä perinnöllä sitten enää mitään tekee, kun omat lapset ovat muuttaneet kotoa ja asuntolaina on jo maksettu. Enemmän niistä rahoista on hyötyä ruuhkavuosina.

Vierailija
4/79 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä näitä minään. Kun olet lapsi, ole lapsi. Kun olet aikuinen, ole aikuinen ja hoida hommasi.

Vierailija
5/79 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kivempi sitten lahjoittaa nekin rahat myöhemmin valtiolle perintöverona.

Vierailija
6/79 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa omat vanemmat tuollaisia mutta ei. Jouluna saan 100 euroa ja siinä kaikki. Itse pitänyt pärjätä siitä asti kun täytin 18. Ja vanhemmilla todellakin olisi rahaa! Eivät vaan halua antaa ä pärilleen.

7/79 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä näitä minään. Kun olet lapsi, ole lapsi. Kun olet aikuinen, ole aikuinen ja hoida hommasi.

Juuri näin.

Vierailija
8/79 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi noin harmittaa se, mihin toiset päättävät rahansa käyttää? Kateellisuutta ilmassa? Ei se mitenkään ihmisen luonnetta kasvata, että pitäisi vaikka opiskeluaika kitkuttaa makaronilla ja tonnikalalla. Katkeraksi ja pahansuovaksi tekee ihmisen.

Vierailija
9/79 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmillani on kaikkea mitä haluavat. Isäni ei voi enää olla mökillä, sekin myytiin pois viime keväänä. Rahaa tulee joka kk lisää ja menot vaan vähenee.

Nyt joutuivat luopumaan ajokortista. Autosta tuli vähän rahaa, autohallipaikka meni heti kaupaksi ja yhtiövastike tippui.

Vanhempani ovat käyneet meillä syömässä kuun eka su niin kauan, kuin muistan.

Viimeiset pari v antaa äitini sekä minulle, että siskolleni 500 e rahaa. Hän itse nostaa eläkepäivänä 1500 e ja 500 e riittää hänellä loistavasti.

Meillä siskoni kanssa on kummallakin asuntolainaa, lapset harrastavat jne.

Kenelle niitä rahoja pitäisi säästää ?

10/79 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, kivempi sitten lahjoittaa nekin rahat myöhemmin valtiolle perintöverona.

Vaikka antaisimme kuinka paljon pojallemme lapsesta saakka rahaa menee perinnöstä iso osa perintöveroa valtiolle. Pienempien perintöjen kohdalla ymmärrän tuon

Vierailija
11/79 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain pari tonnia "joulurahaa" vanhemmiltani ihan pyytämättä. Käyn töissä, elätän itseni ja olen maksanut talot sun muut pois ja asiat ovat täysin mallillaan, eli pärjäisin kyllä ilmankin. Miksi tämä haittaisi ketään?

Vierailija
12/79 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dain tukea kun pääsin hlvetin esikartanoon. Nyt saa vähemmän tukea kun pääsi sieltä pois.

13/79 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi noin harmittaa se, mihin toiset päättävät rahansa käyttää? Kateellisuutta ilmassa? Ei se mitenkään ihmisen luonnetta kasvata, että pitäisi vaikka opiskeluaika kitkuttaa makaronilla ja tonnikalalla. Katkeraksi ja pahansuovaksi tekee ihmisen.

Ei minun tarvitse olla kateellinen kenellekkään.

Mielestäni lapset pitää opettaa siihen että vanhempi ei ole mikään Otto automaatti

Vierailija
14/79 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimääräistä omaisuutta kannattaa jakaa ajoissa näin välttyy perintöveroilta. Saan äitiltäni kuukausirahaa 200eur/kk ja tonneja silloin tällöin:):)  Omaisuuteni noin 500.000eur ja äitini 1.500.000eur. Tosin saa minun omillaan asuvat lapsenikin mummulta kuukausirahaa 200eur/kk .

Ei tuo raha onnellisuutta takaa, mutta tekee elämän helpommaksi:):)

Vierailija
15/79 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahankäyttöä ei ole nämä vanhemmat opettaneet. Niin makaa kuin petaa. Töihin ei mennä, mutta rahaa mangutaan aina ja äiti antaa. Huonosti käyttäytyville lapsille annetaan palkinto tästä. Oikeasti heitä ei vaivauduta opettamaan asioita.

Vierailija
16/79 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on varallisuuden siirtämistä ilman verottajan puuttumista asiaan. Minulta jää ihan reippaasti perittävääkin, vaikka teen lapsilleni ja heidän puolisoilleen verovapaat lahjoitukset joka kolmas vuosi ja maksan välillä heidän elinkustannuksiaan (esim vuokria ja sähkölaskuja) suoraan enkä siirtämällä rahaa heidän tileilleen. 

Vierailija
17/79 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan nuorilla aikuisilla menee huonosti, se on se oikea syy. Työttömyyttä, mt-ongelmia. Se on oikeasti sille lapselle todella nöyryyttävää kun vanhemmat antaa rahaa, ja ilman sitä ei pärjääkään.

Vierailija
18/79 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silppu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni lapset pitää opettaa siihen että vanhempi ei ole mikään Otto automaatti

Varmaan aika harva vanhempi antaisi rajattomasti rahaa lapselleen vaikka merkkilaukkuihin ja baarissä käymiseen ja muuhun turhaan. Mutta miksi ihmeessä ei voisi antaa vaikka muutamaa satasta elämisen kuluihin opiskelijalle? Miksi lainanotto olisi parempi?

Vierailija
19/79 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sitä mieltä että vanhempien on hyvä tukea nuorten aikuisten lapsiensa opiskeluja, jos vaan rahaa on. Valtio ei sitä tee ja panostaa velkaantumaan heti elämän alkuun, samalla kun muut työttömät elelevät mukavasti tuilla. 

Vierailija
20/79 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silppu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se, että oppii tuntemaan rahan arvon ja se, että vanhemmat antavat rahaa olisivat toisiaan poissulkevia? Olen itse jo huomattavasti vanhempiani varakkaampi, ihan omalla työllä hankittuna omaisuus. Silti vanhemmat antavat toisinaan, pyytämättä. Ei se raha enää vanhuusiässä kulu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi