Mikä oikeuttaa uskovaiset aivopesemään lapsensa?
Kerrotaanko sekin jossain kivitaulussa?
Vaikkapa nyt esimerkkinä joku trendihindu. Miksi heidän lapsensa ei saa valita mitä syövät vaikka äidinmaitoa voi kuitenkin vetää ihan simona.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oikea termi ei ole aivopesu vaan sivistys
Ei, vaan aivopesu.
Tätä henkilöä ei sitten ainakaan ole aivopesty 😁
Kaikki muu kuin juutalaisuus uskonto ov vääriä
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se siitä sitten korjaantuu itsestään kun tulevat murrosikään. Monen himous kovaisen Vesa ei aikuisena kusekkaan vanhempiinsa päin jos ovat yrittäneet aivo-pestä. Toki jotain 7 vuotiasta on helppo höynäyttää, mutta kos -to on oleva karmea sitten myöhemmin.
Jaa nytkö se usko ei enää periydykään? Koettakaa nyt päättää. Ennenhän ateistien mukaan usko ei voinut levitä muuten kuin lasten kautta periytymällä :D kumpi se nyt sitten on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omassa uskisperinteessä kyllä korostettiin henkilökohtaista uskoontulemista. Mikä voi olla stressaavaa, jos et vaan tuu uskoon.
Minustakin nämä herätysliikkeiden väkevät öyhötykset uskoontuloista, pyhällä hengellä täyttymisistä, uskovien kasteesta yms ovat häiritseviä koska itse olen lapsesta asti pitänyt kristinuskoa ihan luontevana, ilman mitään veretseisauttavaa uskoontulohetkeä jota edelsi syntien pohjamudissa räpellys (kuten niin moni karismaattinen saarnamies tykkää julistaa itsestään).
Uskoon on monta eri reittiä.
t. kristitty
Oletko syntynyt uudesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se siitä sitten korjaantuu itsestään kun tulevat murrosikään. Monen himous kovaisen Vesa ei aikuisena kusekkaan vanhempiinsa päin jos ovat yrittäneet aivo-pestä. Toki jotain 7 vuotiasta on helppo höynäyttää, mutta kos -to on oleva karmea sitten myöhemmin.
Jaa nytkö se usko ei enää periydykään? Koettakaa nyt päättää. Ennenhän ateistien mukaan usko ei voinut levitä muuten kuin lasten kautta periytymällä :D kumpi se nyt sitten on?
Olet ihan itse keksinyt tuollaisen väitteen.
Miksi ateistit aivopesevät lapsensa?
Vierailija kirjoitti:
Uskomusten syöttämättä jättäminen ei ole aivopesua.
Mikä oikeuttaa kiroileva ja ryyppäävän ateistin tai horiskooppeihin ja jopa nuoruuteen uskovan tai ainakin leikillään satanallisiin merkityksiin esim. tatuoinneissaan ja lävistyksissään ja muusta arvovalinnassa panostavan hihhulin altista maan lapsensa samalle? Jos lapsi haluaisi uskovaiseksi, hänet pilkattaisiin ja aivopestäisiin maanrakoon.
Vierailija kirjoitti:
Mikä oikeuttaa kiroileva ja ryyppäävän ateistin tai horiskooppeihin ja jopa nuoruuteen uskovan tai ainakin leikillään satanallisiin merkityksiin esim. tatuoinneissaan ja lävistyksissään ja muusta arvovalinnassa panostavan hihhulin altista maan lapsensa samalle? Jos lapsi haluaisi uskovaiseksi, hänet pilkattaisiin ja aivopestäisiin maanrakoon.
korjaan noituuteen, ei nuoruuteen. Vaikka mikä ettei niinkin.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä taustalla on lapsuuden traumat että esim. uskovainen mumma on komentanut olemaan meluamatta kesken leikin, opettaja on kieltänyt pelaamasta matopeliä koulun jumalanpalveluksessa, tai sitten myöhemmin on pakotettu rippileirille ettei mumma pahastu.
Nyt sitten nämä yrittävät poistaa uskon paitsi lapsiltaan, myös koululaitoksesta ja koko yhteiskunnasta.
Se on se sama, mikä oikeuttaa myös pakanat ja kommunistit aivopesemään mukulansa. Eli kun ne kuvittelevat olevansa enemmän oikeassa kuin kukaan muu.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut täällä kuvittelevat, että ateismi on uskonto?
Uskisten katala vastaisku levittää disinformaatiota jotta totuus hämärtyy.
Missä teidän trollitehtaanne sijaitsee?
Ei ehkä uskonto mutta uskomus kuitenkin. Varmaksihan ei voi mitään tietää. Ateisti nimenomaan uskoo että jumalaa ei ole. Aika voimakkaastikin vielä ja monet uskonsa varsin usein esille tuoden. Eikä mitään "ei usko jumalaan" vaan se on juuri usko siihen että jumalaa tai jumalia ei ole olemassa.
Lapsi ei tiedä vielä mistään mitään, siksi esim. jeesussadut uppoaa kun aikuiset väittävät niitä todeksi. Itsekin "olin uskossa" noin kymmenvuotiaaksi asti, jonka jälkeen tieto syrjäytti uskonnon päässäni onneksi, eli toisin sanoen eheydyin. Olin eräänlainen nörttilapsi, opiskelin paljon luonnontieteitä, tähtitiedettä ja vastaavia, ja mitä enemmän opin, sitä pienemmäksi ja yksinkertaisemmaksi uskonto kutistui. Lopulta ristiriidat olivat liian rajuja, ja oivalsin uskontojen olevan pelkkiä ihmisten keksimiä muinaistarustoja. Valitettavasti kaikki eivät opiskele maailmaa yhtä laajasti kuin minä, eikä valtaosalla ole myöskään riittävästi älliä ymmärtääkseen oppimansa. Minä pelastuin jumalanpelolta, todella moni muu valitettavasti ei siihen kykene. Siksi ajattelen että lapsena suoritettu uskonnollinen aivopesu on pahoinpitelyä, joka pitäisi kriminalisoida.
Vierailija kirjoitti:
Juu, yritän kiihkeästi aivopestä kriittiseen ajatteluun, logiikkaan nojautumiseen ja todisteiden seuraamiseen. Olen huono ihminen. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ehkä uskonto mutta uskomus kuitenkin. Varmaksihan ei voi mitään tietää. Ateisti nimenomaan uskoo että jumalaa ei ole. Aika voimakkaastikin vielä ja monet uskonsa varsin usein esille tuoden. Eikä mitään "ei usko jumalaan" vaan se on juuri usko siihen että jumalaa tai jumalia ei ole olemassa.
Voit toki väittää noin, mutta ei se tarkoita, että olet oikeassa. Ateisti on ihminen, joka ei ole vakuuttunut väitteen "jokin jumaluus on olemassa" totuudesta. Tuon sateenvarjon alle mahtuu monenlaista vipeltäjää.
En tiedä enkä voikaan tietää, että minkäänlaista jumaluutta ei ole olemassa. Toki sitten typerämmät jumaluudet kuten vaikka Zeus tai Thor tai ns kolmiyhteinen jumala ovat ilmeisen epätosia.
Ihmiskunta on keksinyt historiansa aikana arviolta yli 4000 jumalaa ja satoja uskontoja. Jokaisen hihhulin mielestä ne ovat kaikki naurettavia satuja, paitsi se oma jumala jota tuputettiin lapsena siksi että sattui kyseisen uskonnon vaikutusalueelle syntymään. Ja se uskonto jumalineen on tottakai täyttä totta, kaikki muut naurettavaa satuilua.
Miten tyhmiä voi hihhulit olla?!
Vierailija kirjoitti:
Lapsi ei tiedä vielä mistään mitään, siksi esim. jeesussadut uppoaa kun aikuiset väittävät niitä todeksi. Itsekin "olin uskossa" noin kymmenvuotiaaksi asti, jonka jälkeen tieto syrjäytti uskonnon päässäni onneksi, eli toisin sanoen eheydyin. Olin eräänlainen nörttilapsi, opiskelin paljon luonnontieteitä, tähtitiedettä ja vastaavia, ja mitä enemmän opin, sitä pienemmäksi ja yksinkertaisemmaksi uskonto kutistui. Lopulta ristiriidat olivat liian rajuja, ja oivalsin uskontojen olevan pelkkiä ihmisten keksimiä muinaistarustoja. Valitettavasti kaikki eivät opiskele maailmaa yhtä laajasti kuin minä, eikä valtaosalla ole myöskään riittävästi älliä ymmärtääkseen oppimansa. Minä pelastuin jumalanpelolta, todella moni muu valitettavasti ei siihen kykene. Siksi ajattelen että lapsena suoritettu uskonnollinen aivopesu on pahoinpitelyä, joka pitäisi kriminalisoida.
Taas oikein oppikirjaesimerkki siitä miten epäraamatullinen lapsikaste ei "anna uskon lahjaa", eikä ainakaan ketään synnytä uudesti, vaikka niin valtionkirkon lesbosuhteessa elävä leipäpappi niin opettaakin.
Vierailija kirjoitti:
Eniten joutuu uskomaan valtavirtaa vastaan uskova, kun suurin osa ihmisistä johonkin jumalaansa uskoo. Loogista on vain se, että ateismi on yksi uskonnoista. Tavallaan ehkä asetat itsesi omaksi jumalaksesi, jos uskot vain itseesi. Jos taas et ateistina usko edes itseesi, miten minäkään voisin mihinkään todisteluusi uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiskunta on keksinyt historiansa aikana arviolta yli 4000 jumalaa ja satoja uskontoja. Jokaisen hihhulin mielestä ne ovat kaikki naurettavia satuja, paitsi se oma jumala jota tuputettiin lapsena siksi että sattui kyseisen uskonnon vaikutusalueelle syntymään. Ja se uskonto jumalineen on tottakai täyttä totta, kaikki muut naurettavaa satuilua.
Miten tyhmiä voi hihhulit olla?!
Niin? Ei kai tuota kukaan kiistä vai mitä sinä oikein yrität selittää? :D
Niin, kauanko äärimmäisen vaarallinen transkultti saa aivopestä lapsia luulemaan olemaan "väärässä kehossa" ja sen perusteella teettämään peruuttamattomia lääketieteellisiä toimenpiteitä?
"Translapset" on kuin vegaani kissa, kaikki tietää kuka oikeasti tekee päätökset.