Jos liitoss elävä pariskunta menee alasti saman peiton alle nukkumaan, saako toista kosketella ja hipelöidä yöllä erikseen lupaa kysymättä?
Vai tulisiko herättää ensin ja pyytää lupa seksuaaliseen kanssakäymiseen ryhtymiseksi?
Kommentit (78)
Häh? Ei tietenkään saa kosketella, ei ketään ilman lupaa.
Jotain vikana, kun tätä täytyy erikseen kysyä.
Eikö se koskettelu ole luvan pyytämistä? Se, miten toinen reagoi, on se vastaus.
Ehkä tuon voi selvittää keskustelemalla?
Minun mielestäni saa (ja pitää), mutta maailma on muuttunut niin kummalliseksi, että on varmaan syytä uuden partnerin kanssa sopia tästä etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kestolupa.
Samoin. Ihan ok meillä. Jokainen pariskunta itse sopii miten menetellään.
No meillä ei kyllä tuollaista hipelöintiä ole harrasteltu, vaikka mennään alasti nukkumaan. Jos kuitenkin mies haluaisi alkaa kosketella, niin ei tarvitse erikseen kysyä lupaa, mutta jos sanon "ei, haluan nukkua", niin sitten pitää uskoa. Miten voi normaali kanssakäyminen parisuhteessa olla noin hukassa? Joo lankesin varmaan provoon.
Jos pappi on aamenen sanonut, niin saa ihan vapaasti. Harjotteluvaiheessa ehkä ei ihan omin luvin saa.
Ei varmaan kannata nukkua saman peiton alla, jos ei saa koskea toista.
Jotenkin surullisen hellyttäviä nämä parisuhdeteoreetikoiden "entä jos" -pohdinnat. Kokemusasiantuntijoilta haetaan näkemyksiä näihin hypoteettisiin tilanteisiin, joita ei kukaan normaalijärjellä varustettu ihminen tule arjessaan edes ajatelleeksi.
Saako hipelöitsijä jotain erityskiksejä siitä, että hipelöi nukkuvaa kumppaniaan? Ei suinkaan ole kyse jonkinlaisesta alistussuhteesta, kun nukkuva ei pysty pitämään puoliaan? Mutta eikö molemmilla olisi mukavampaa, jos olisivat hereillä ja sitten lemmiskelisivät? Minä en ainakaan haluaisi herätä siihen, että ukko nylkyttää selkää vasten kuin rakkikoira.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni saa (ja pitää), mutta maailma on muuttunut niin kummalliseksi, että on varmaan syytä uuden partnerin kanssa sopia tästä etukäteen.
Palaan vielä tähän omaan kommenttiini. Meillä itsellämme ei tällaista sopimusta ole tehty, eikä asiasta ole keskusteltu. Ehkä pitäisi ottaa asia esille miehen kanssa :-D
Nimim. 25 vuotta yhdessä.
Tyttöystävän saa ottaa lusikkaan 🤗
Kukaan ei ole toisen omaisuutta, vaan määrää aina itsestään. Ilman lupaa ei saa kehenkään koskea.
Näistäkin asioista keskustelu on just se mikä tekee parista parin. Sovitaan yhdessä miten ollaan yhdessä. Kyllä toista oppii sitten lukemaan, että tykkääkö se jostain vai ei, sitten voidaan taas jutella. Ihminen ei ole sosiaalinen media, ihmisen pitää oikeasti jutella toisen ihmisen kanssa ja huomioida toinen. Sitten ei saa liikaa loukkaantua, jos toinen ei aina tykkää koskettelusta vaikka olisi niin ymmärtänyt itse, että toinen tykkää just silloin. Tai koskettelee kun itse haluaa, mutta toinen ei halua, niin ei syytä loukkaantua kummankaan.
Vierailija kirjoitti:
Saako hipelöitsijä jotain erityskiksejä siitä, että hipelöi nukkuvaa kumppaniaan? Ei suinkaan ole kyse jonkinlaisesta alistussuhteesta, kun nukkuva ei pysty pitämään puoliaan? Mutta eikö molemmilla olisi mukavampaa, jos olisivat hereillä ja sitten lemmiskelisivät? Minä en ainakaan haluaisi herätä siihen, että ukko nylkyttää selkää vasten kuin rakkikoira.
Sehän on ihan parasta herätä toisen hellyydenosoituksiin. Harmi että sinulla on noin kurjat kokemukset, että täytyy puolisoa verrata rakkikoiraan.
Välillä nuo hyväilyt vaan tuntuu kivalta ja jatketaan unia, toisinaan taas päädytään harrastamaan seksiä. Joskus uneliasta ja raukeata, joskus huomattavasti villimpää. Siitä on hyvä jatkaa unia orgasmin jälkeen. Pelottavan kylmäkiskoista ja kyynistä sakkia täällä. Toivon todella ettei tuo ole valtaväestön mielipide.
Ei jos ei ole lupaa. Esim. minuun ei todellakaan saa koskea kun nukun! Saan huonosti unta ja herään todella helposti ja käytännössä aina säikähtäen ja saatan vaikka huitaista kädellä säikähtäessäni. Meillä on 180cm leveä sänky ja en myöskään nuku lähekkäin ikinä. Seksi hoidetaan hereillä, ei väsyneenä ja juuri heränneenä jaksaisi kuitenkaan keskittyä siihen.
Ehkäpä tämä fiktiivinen pariskunta osaa selvittää asian keskenään.