Palkkatukikokemukset
Olen vähän pihalla tästä. Olen pitkäaikaistyötön ja nyt olisi saatavilla 30 viikkotuntia töitä täydellä palkkatuella. Kannattaako suostua sopimukseen? Vai onko järkevämpää jatkaa tuilla ja etsiä oikeaa työtä?
Kommentit (30)
Mikäs siinä, mutta huom! Kysele, saatko siihen päälle soviteltua työmarkkinatukea! Itse sain vajaan tonnin palkkaa palkkatukityöstä ja siihen päälle vielä pari sataa työmarkkinatukea.
Harva näköjään tietää, että palkkatukipaikka on tavallinen määräaikainen työsuhde kaikkine työsuhteen etuineen ja vastuineen. Jopa palkka on TES mukainen.
Harva näköjään tietää, että palkkatukipaikka on tavallinen määräaikainen työsuhde kaikkine työsuhteen etuineen ja vastuineen. Jopa palkka on TES mukainen.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. Meillä on muutamakin palkkatuella työskentelevä ja ihan saman palkan saavat. Työnantaja siitä hyötyy ja kuka TA ei käyttäisi tilaisuutta hyväkseen?
Vierailija kirjoitti:
Tessin mukaan joo, mutta kannattaako osa-aikainen palkkatuki?
Totta hitossa kannattaa! Palkkatukityö on ihan oikea duuni, palkanmaksu tulee vain toista kautta, mutta työsuhde on normaali määräaikainen työsuhde. Palkkakin sama mitä muut vastaavassa työssä olevat saa. En näe mitään syytä miksi jättäisi tuon loistavan mahdollisuden työllistymiseen käyttämättä. Sen jälkeen pääsee kuitenkin takaisin ansiosidonnaiselle.
Täällä myös huonoja kokemuksia. Sielu tuolla oli kuolla.
Ei kuulu työterveys eikä työpaikan muutkaan edut.
Vierailija kirjoitti:
Mutta palkan maksaa isoksi osaksi veronmaksaja, koska työnantajalta ei syystä tai toisesta liikene.
Melko ristiriitaisia vastauksia. Joillekin sopii, mutta toisille ei.
Toisesta saanee kuitenkin enemmän rahaa?