Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä muita, jotka eivät ole maistaneet nyhtökauraa, kauramaitoa, härkistä, tofua, vegejuustoa, vegemakkaraa tai muuta vastaavaa

Vierailija
14.12.2018 |

Nykyään tuntuu kuin olisi jotenkin alemmalla tasolla ihmisenä, jos ruokavalioon ei kuulu jotain vegaanista. Minua ei vain jotenkin näiden maistelu kiinnosta, uskon vakaasti pitäväni kalasta, juustosta ja lihasta enemmän kuin "korvikkeista".

Hyvinkin voisin syödä jos tarjolla olisi, mutta itse en näistä ruokaa haluaisi valmistaa. Pidän niin paljon liharuuista, maitotuotteista jne että ei vain "huvita" kokata ruokaa muusta kuin mistä pidän.

Varmasti tykkäisin mutta nääääh.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen maistanut noita kaikkia ja oikeasti ovat todella pahoja. Nyhtökaura ehkä pahin, kuin olis pahvia syönyt. Vaikea uskoa että sinäkään ap olisit tykännyt.

Oikeastaan ainoa ”lihankorvike” mistä olen pitänyt, on ollut Valion Mifu. Siitä saa tosi herkullista pastakastiketta. Mutta muuten lähes kaikki missä on joku ”vege”- liite, on ihan järjestään pahanmakuista.

Vierailija
22/64 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyshys, härkistä maistoin kerran, enkä aio maistaa uutta kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyäänkin on niin jees olla sivistynyt juntti. Ei siitä ole kuin viisikymmentä vuotta, kun Suomessa vastustettiin banaanien tuontia maahan ja pelättiin sen mädättävän ja nuorten miesten selkärangat ja aiheuttavan kämmenpuolen karvoitusta.

Tässä JUURI esimerkki, mistä aloituksessa puhuin! Jos ei tämänkaltaiset ruuat innosta/ei ole maistanut on automaattisesti sivistymätön ja juntti! Ei, en ole sivistymätön enkä juntti, nuo ruuat eivät vain herätä mitään kiinnostusta. Muuten erittäin mielelläni maistelen uusia makuja ja koitan kaikkea, mutta tällöin minua pitää kiinnostaa se uusi maku. Härkis tai nyhtis ei kiinnosta eikä herätä mitään maistohalua.

Maistelet muka mielellään uusia makuja, mutta et oikeasti pääse ennakkoluuloistasi edes sen verta pitkälle, että maistaisit oikeasti jotain, mistä sinulla ei tunnu olevan mitään käsitystä? Mitä se on muuta kuin juntteutta? Älä nyt ainakaan teeskentele olevasi joku maistelija.

Juurikin se, että nuo eivät kiinnosta. Eivät innosta maistamaan. Ei herätä mitään maistohalua tai mielenkiintoa. Maistelen jos olen utelias ja kiinnostunut, nuo eivät herätä mitään näistä tuntemuksista.

Ja mikäs sinua tässä nyt näin kismittää? Ihan asiallista normaalia keskustelua. Kuin tämä olisi henkilökohtaisesti kohdistettu sinuun.

Vierailija
24/64 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön 90 % kasvisruokaa, loppu 10 % on kanamunat, maitotuotteet sekä kalaa joskus ja lihaa silloin, kun olen kylässä esim. vanhemmillani. 

En ole koskaan maistanut nyhtökauraa, vegejuustoa tai vegemakkaraa. Härksistä olen muutaman kerran käyttänyt ja se on hyvää, tosin en tarvitse sitä muuhun kuin makaronilaatikkoon. Tofusta en pidä, mutta sitä joudun silloin tällöin valitsemaan työpaikkaruokalan lounailla. 

Vierailija
25/64 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauramaito on kaurahiutaleissa liotettua vettä,olen maistanut enkä maksanut 65-kertaista hintaa.

Vierailija
26/64 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaaninen elämäntapa kiinnostaa, mutta monesti mua mietityttää noiden vegeproteiinien lisäaineet ja prosessointi. Mm. soijatuotteissa on hirveästi sokeria ja/tai suolaa. 

Mitä lisäaineita on tofussa? Sitä voi valmistaa ihan itsekin, olen valmistanut. Ei se ole mitenkään ihmeellisen prosessoitua, ihan voi tosiaan omassa keittiössään soijapavuista valmistaa. Voit syödä papuja, kikherneitä ja linssejä, manteleita, pähkinöitä ja siemeniä. Niitä ei ole prosesseoitu yhtään mitenkään. Kyllähän lihatuotteitakin prosessoidaan, esim. kananugetit, makkara, leikkeleet. Ei ole pakko käyttää mitään erityisiä kasviproteiinivalmisteita. Ja proteiiniahan saa monista kasviksistakin ihan mukavasti, esim. parsakaali ja nokkonen, kuten myös täysjyvävilja. Kyllä on ihan mahdollista olla vegaani ja syödä hyvinkin vähän käsiteltyä ruokaa ja ilman sokeria ja ylenpalttista suolaa.

Vierailija
27/64 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyshys, härkistä maistoin kerran, enkä aio maistaa uutta kertaa.

Oletko sä minä?

ʒinkkumieʒ

Vierailija
28/64 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran maistoin mifua j e oli viimeinen kerta kun tietoisesti maistan jotain näistä paskoista. Joo, oli makuelämys mutta ei erityien positiivinen...

Vierailija
29/64 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa sitten maistoin kauramaitoa, kun sitä oli eräässä tapahtumassa tarjolla. Muita vastaavia en ole maistanut. Jos olisivat halvempia, olisi ehkä tullut muitakin kokeiltua. Köyhällä ei ole varaa pelastaa maailmaa nyhtökauraa mussuttamalla, ihan tavallinen kaurapuuro riittäköön. Soijarouhetta olen pari kertaa ostanut, mutta en oikein pidä sen mausta.

Vierailija
30/64 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ollut meinaan paljon vanhojen ketjujen nostoja ja olen tänne kirjoittanut (mikä on totta) että härkistä olen maistanut kerran.

Jlauta että oli paskaa. Räin sen roskikseen (eka suupala) ja heitin loput roskiin.

ʒinkkumieʒ

Vierailija
31/64 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauramaito on kaurahiutaleissa liotettua vettä,olen maistanut enkä maksanut 65-kertaista hintaa.

Voit tehdä sitä itse kaurahiutaleista ja vedestä. Ei ole vaikeaa ollenkaan ja on halpaa.

Vierailija
32/64 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyllä maistanut, mutta en pitänyt. Nyhtis on suorastaan pahaa. Sitä olen tehnyt itse kahdesti ja kerran vegersvintolassa. En tajua sen hehkutusta. Eka kerta menee varmaan kokemattomuuden piikkiin, en rakunnut että sen paha maku pitää peittää mausteilla.

Tokalla kerralla tein sen chocochilin ohjeella, silti se suutuntuma on siinä pahvinen. Rabintolakokeilu oli vika niitti.

No, kertoo kaiken nyhtisfaneista että täällä on moni neuvonut maustamaan sen dippikastikemausteseoksella.

Vierailija
33/64 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu vaikka hampurilaisessa. Haluan sinne juuston ja pihvin. Miksi olisi pakko koittaa vegaaniburgeria kun tiedän mitä haluan...

Eläinten takia? 

Vierailija
34/64 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyäänkin on niin jees olla sivistynyt juntti. Ei siitä ole kuin viisikymmentä vuotta, kun Suomessa vastustettiin banaanien tuontia maahan ja pelättiin sen mädättävän ja nuorten miesten selkärangat ja aiheuttavan kämmenpuolen karvoitusta.

Tässä JUURI esimerkki, mistä aloituksessa puhuin! Jos ei tämänkaltaiset ruuat innosta/ei ole maistanut on automaattisesti sivistymätön ja juntti! Ei, en ole sivistymätön enkä juntti, nuo ruuat eivät vain herätä mitään kiinnostusta. Muuten erittäin mielelläni maistelen uusia makuja ja koitan kaikkea, mutta tällöin minua pitää kiinnostaa se uusi maku. Härkis tai nyhtis ei kiinnosta eikä herätä mitään maistohalua.

Maistelet muka mielellään uusia makuja, mutta et oikeasti pääse ennakkoluuloistasi edes sen verta pitkälle, että maistaisit oikeasti jotain, mistä sinulla ei tunnu olevan mitään käsitystä? Mitä se on muuta kuin juntteutta? Älä nyt ainakaan teeskentele olevasi joku maistelija.

Juurikin se, että nuo eivät kiinnosta. Eivät innosta maistamaan. Ei herätä mitään maistohalua tai mielenkiintoa. Maistelen jos olen utelias ja kiinnostunut, nuo eivät herätä mitään näistä tuntemuksista.

Ja mikäs sinua tässä nyt näin kismittää? Ihan asiallista normaalia keskustelua. Kuin tämä olisi henkilökohtaisesti kohdistettu sinuun.

Itseäsihän tämä tuntuu vaivaavan niin paljon, että aloituksen oiken tästä kyhäsit.

Ei se mittään. Ei sun ole niitä pakko syödä, mutta en menisi itseäni suurena maistelijana ja ruokakulttuurista kiinnostuneena mainostamaan, jos joko pysyn tutuissa raaka-aineissa tai minulla olisi jotain ideologisia syitä olla syömättä vaikka quornia (ja kun luet vähänkin näitä saamiasi vastaksia, niin huomaat heti, että monella näitä ideologisia syitä jostain syystä on). 

Vierailija
35/64 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon kyllä maistanut, mutta en pitänyt. Nyhtis on suorastaan pahaa. Sitä olen tehnyt itse kahdesti ja kerran vegersvintolassa. En tajua sen hehkutusta. Eka kerta menee varmaan kokemattomuuden piikkiin, en rakunnut että sen paha maku pitää peittää mausteilla.

Tokalla kerralla tein sen chocochilin ohjeella, silti se suutuntuma on siinä pahvinen. Rabintolakokeilu oli vika niitti.

No, kertoo kaiken nyhtisfaneista että täällä on moni neuvonut maustamaan sen dippikastikemausteseoksella.

Kaikki ei voi tykätä kaikesta. Maustaminen on kuitenkin kaikessa ruuanlaitossa a ja o. Miltä maistuu pelkkä keitetty liha? Veikkaan, että harvempi pitää siitä sellaisenaan. 

Vierailija
36/64 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstan "kokkeja" kun katsoo, niin en ihmettele minkälainen roska niihin uppoaa. Tuntuu, että vegaaneiltakin on (vain 90%) makuaisti kadonnut.

Härkis oli semmoista sontaa, että siihen loppui mun kasviskokeilut. Edellisen kerran oli vihereukon kanssa ja siinä välissä vilahtikin 10 vuotta. (välissä toki oli muitakin naisia, mutta ne ei olleet mitään fanaatikkoja)

ʒinkkumieʒ

Vierailija
37/64 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuaisti muuttuu syömisten mukaan,älkää heti tyrmätkö.

Vierailija
38/64 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei voi tykätä kaikesta. Maustaminen on kuitenkin kaikessa ruuanlaitossa a ja o. Miltä maistuu pelkkä keitetty liha? Veikkaan, että harvempi pitää siitä sellaisenaan. 

Mikä liha? Lajikkeita on satoja.

ʒinkkumieʒ

39/64 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole muita aloituksessa mainittuja maistanut paitsi kauramaitoa, ja se jäikin pysyvästi ruokavaliooni. Jouduin joku aika sitten kokeilemaan maidotonta dieettiä, ja silloin tuli etsittyä sopivaa korviketta kahvimaidolle. Maito osoittautui syyttömäksi vatsavaivoihini, ja olisinkin voinut siirtyä takaisin tavalliseen maitoon, mutta Oatlyn iKaffe maistuu aamucappuccinossani paljon paremmalta kuin lehmänmaito, joten siirryn käyttämään sitä.

Ilmeisesti moni muu on tehnyt saman havainnon, sillä lähi-Sittarissani tälle kauramaitoversiolle ei riitä normaali hyllytila, vaan sitä on aina kokonainen lava käytävällä. Ja silti välillä loppuu kesken!

Vierailija
40/64 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka keittää lihaa? Paistettuna tarvitsee pelkkää suolaa, muu maustaminen on sitten ekstraa.