Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on myyntiilmoitus facebookin myyntipalstalla - Ilmoituksessa lukee selvästi, että en tingi hinnasta ja että vain nouto käy.

Vierailija
14.12.2018 |

Olen saanut neljältä käyttäjältä viestit joissa tingataan hintaa ja pyydetään tuomaan tuote. Eikö noilla tyypeillä ole lainkaan älliä päässä vai mistä moinen idiotismi johtuu? Tämä ei ole provo.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita siihen ilmoitukseen, että myyt vaan lukutaitoisille..

Vierailija
2/17 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. Itselleni on käynyt samoin. Jopa USAan pitäisi lähettää tavaraa jonkun kuriirifirman avulla ja olla pay-pal. Olen varmaan liian vanhanaikainen kun haluan että tavara ja raha vaihtavat omistajaa yhtaikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole älliä, ei välitetä, ei kiinnosta.

Oma napa kiinnostaa enemmän. Kaikkimullehetinyt.

Tuollaisia on paljon ja myös niitä jotka kokeilevat kepillä jäätä.

Helpoimmalla selviät kun et noteeraa sellaisia viestejä mitenkään. Kärsivällisyydellä saat lopulta sen myytyä sille joka on sen arvoinen.

Vierailija
4/17 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä riittää, ahneus on. Moniin tuo painostustaktiikka saattaa hyvin purra.

Mä myin vuodesohvaa (vain nouto), ja pari ehdokasta oli, joista toinen hommasi kyytiä ja toinen odotti sitä saako se toinen sitä kyytiä vaiko ei. Siinä välissä odottelija hilasi vielä hintaakin kympillä ylös, vaikka oli jo kyyti pihassa. Olin rehellinen ja möin halvemmalla, kun kerran sovittu oli ja tuli noutamaan sovittuun aikaankin. Ja kyseltiin siinä jo etkö voi mitenkään kuskata sohvaa tänne. Just. En ala enää moiseen rumbaan.

Toinen kiva soitto tuli kerran, kun oli myynti-ilmoitus lasten suksista ja astiastosta. Yksi herrasmies soitteli pariinkin otteeseen, millainen asunto se myymäsi yksiö on.

Tolkutonta porukkaa.

Vierailija
5/17 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kerran viestin yhdeltä "ostajalta". Hän kirjoitti että maksaa kolmasosan pyytämästäni hinnasta ja tulee seuraavana päivänä hakemaan tavaran. Ei edes kysynyt sopiiko tämä minulle. Voitte arvata etten vastannut hänelle lainkaan.

Vierailija
6/17 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoan kolmanneksen pyytämästäsi ja pyydän, että tuot tuotteen minulle Utsjoelle samaan hintaan.

Joillain ihmisillä ei oikeasti ole järjen hiventäkään.

Vierailija
7/17 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjosin kerran facebookin kirpparilla ilmaiseksi hyväkuntoista lipastoa, ilmoitin että vain nouto sopii. Eräs nainen suuttui valtavasti kun en suostunut kuljettamaan tavaraa toiselle puolelle kaupunkia, sillä hän oli kuullut tuttavaltani että minulla on auto.

Pommitti viesteillä joissa valitti työttömyyttään ja yritti saada rahattomuuteen vetoamalla minut tuomaan lipaston. Viestit jatkuivat tyyliin:

"Millä ihmeellä kuvittelet mun hakevan sen?"

Kaikenlaisia sekopäitä sitä löytyy.

Vierailija
8/17 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa yhteydenotoista ei johda mihinkään. Silloin jos kaupat onnistuvat heti ilman ylimääräisiä mutkia olen erittäin hämmästynyt

Vierailija
9/17 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oikeasti ihmetellyt tuota ilmiötä, että miten ihmiset kehtaavat omalla naamalla ja nimellä käyttäytyä noin? Kun verrataan vaikka toriin, jossa ollaan anonyymeja tavaran hakuun asti, siellä olen saanut pitkälti vain asiallisia yhteydenottoja, mutta Facebookissa homma näyttää olevan ihan sekopäistä.

Vierailija
10/17 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kirjoitetaan myynti-ilmoitus.

Ehkei kannata odottaa ostajilta lukutaitoa, jollei oma kirjoitustaitokaan ole kohdillaan.

Vierailija
11/17 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kirjoitetaan myynti-ilmoitus.

Ehkei kannata odottaa ostajilta lukutaitoa, jollei oma kirjoitustaitokaan ole kohdillaan.

ihanko totta?

Vierailija
12/17 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facessa olen itsekin saanut paljon hutiviestejä ja säätämistä mutta vain vähän kauppaa.

Torista saa fiksumpia yhteydenottoja, mutta harkitsen aina tarkkaan viitsinkö sinnekään laittaa myyntiin.

Vinkkejä: laita nopea myyntiaika, pari kolme päivää esimerkiksi (ei kannata tavoitella kaikkia ostajia vaan niitä, jotka pystyy järjestämään kuljetuksen ja rahat nopeasti). Edullinen mutta ei törkyhalpa hinta. Ei pitkiä varauksia tai parempi, varaukset vain puhelinsoiton yhteydessä. Aina kun varaat tuotetta, tee selväksi milloin varaus raukeaa.

Vierailija
13/17 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisin ostaa sen 12 eurolla, voithan varmaan postittaa.

Vierailija
14/17 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tiukka hinta? Matkahuolto vai Posti?

ʒinkkumieʒ

Vierailija
15/17 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko jollekin AV:lla olevalle tulla yllätyksenä, että merkittävä osa ihmiskunnasta on ääliöitä?

Vierailija
16/17 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Torista saa fiksumpia yhteydenottoja, mutta harkitsen aina tarkkaan viitsinkö sinnekään laittaa myyntiin.

Ihan samaa lukutaidottomuutta ja tinkaamista sielläkin on. 

Vierailija
17/17 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuon takia jäin pois Facebookin kirppisryhmistä. Ja jos myyn Torissa jotain, käytän prepaid-liittymää. En jaksa sitä veivaamista. Helpompi on lahjoittaa jollekin oikeasti tarvitsevalle kuin yrittää tehdä kauppaa tinkaajien kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä