Miten ihmiset ei jumalauta tajua, koira on pidettävä kytkettynä taajamassa!
Elääkö tässä maassa vielä jotain aivottomia yksilöitä jotka ei tajua, että sitä koiraa ei juoksuteta vapaana taajamassa? Lähdetään kävelylle ja "eihän meidän koira mitään tee" ja annetaan olla vapaana.
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Miks täällä taas haukutaan koiria vaikka vika on hihnan toisessa päässä? Vika on nimenomaan omistajassa eli ihmisessä! Turha siitä on koiraa syyttää jos omistaja on i d i o o t t i.
Nimenomaan. Koira ei voi valita itse omistajaansa.
Vierailija kirjoitti:
Sama koskee kissoja. Tuossa yksi aamu koki yksi katti pikkuisen kovia kun hyökkäsi puskasta meidän koiran niskaan kun oltiin lenkillä.
1/1000 kissasta hyökkää koiran tai ihmisen kimppuun. Aika kaukaa haettua tämä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaiselle joka ulkoiluttaa koiraa taajamassa vapaana niin varoitus, jos ei auta niin eläintenpitokielto.
Saat varoituksen. Turpa kiinni.
ʒinkkumieʒ
Täälä taas näitä elämänkoulun käyneitä.. Oikein hienoa ja hyvää loppu elämää.!
Ehkäpä siellä on niin. Ehkäpä.
ʒinkkumieʒ
Ei ole kovin kaksinen ketju, mutta pitääkö tuon sinkkumulkun silti pilata tämäkin, prkl.
Vierailija kirjoitti:
En ota enää uutta koiraa, kun muutan takaisin Suomeen. Täällä Keski-Euroopassa lähes kaikki ulkoiluttavat koiriensa irti. Ainoastaan vaikeat tapaukset ovat hihnassa. Tänäänkin lenkillä koirani leikki kolmen toisen koiran kanssa. Vetivät ihan kunnon rallia. En ymmärrä miksi irtipito onnistuu täällä, mutta Suomessa se on niin vaikeaa
Itse olin Turkissa ja todistin kun vapaana ollut kultainennoutaja hyökkäsi pienemmän koiran kimppuun. Ihan syystä Suomessa ei saa koiraa pitää vapaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan näitä. Toki ymmärrystäkin löytyy ja olen eläinrakas. Pari kuukautta sitten iloinen berhandilainen tuli kuola suupielestä valuen luokseni ja omistaja näytti siltä kuin minä olisin väärässä paikassa. Silloin vähän säikähdin kun koira oli niin iso. Tosin pienet koirat voi olla ärhäkämpiä.
Lintujen pesimisaikana tästä on tullut riitaakin niin että eräs koiranomistaja sätti minut pahasti yli kymmenen minuuttia huutamalla ja haukkumalla maanrakoon kun koiransa oli irti ja pienet poikaset parin metrin päässä. Että näin.Miksi sinut haukkui jos hänen oma koiransa vapaana?
En puutu yleensä muiden asioihin mutta tästä huomautin omistajalle että josko laittaisi koiransa kiinni. Omistaja sai huomautuksestani niinsanotut 'kilarit'.
Vierailija kirjoitti:
En ota enää uutta koiraa, kun muutan takaisin Suomeen. Täällä Keski-Euroopassa lähes kaikki ulkoiluttavat koiriensa irti. Ainoastaan vaikeat tapaukset ovat hihnassa. Tänäänkin lenkillä koirani leikki kolmen toisen koiran kanssa. Vetivät ihan kunnon rallia. En ymmärrä miksi irtipito onnistuu täällä, mutta Suomessa se on niin vaikeaa
Ja muistan alussa pitäessäni koiraani hihnassa, muut koiraihmiset kysyivät onko vaarallinen vai eikö se seuraa minua. No pikku hiljaa opin maan tavoille ja nyt olisi vaikea kuvitella ulkoiluttaa vain hihnassa, varsinkin kun tuo tykkää juosta ja leikkiä niin paljon lenkillä.
Kytke sinä ap itsesi lähimpään valotolppaan hysteriasi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kytke sinä ap itsesi lähimpään valotolppaan hysteriasi kanssa.
Se älähtää keneen kalikka kalahtaa. Ne koirat kuuluu pitää kiinni. LAKI ehkä olet joskus kuullut...
Esim. Saksassa näkee koiria vapaana ihan kaupunkien keskustassa. Onkohan ne sitten paremmin koulutettuja, kun kävelevät nätisti omistajan vieressä ilman hihnaa.
Pidän kerrostalon takapihalla irti pientä alle 5kg kääpiökoiraa. Koira käyttäytyy hyvin ja seuraa minua. Ei ryntäile ihmisten tai muiden koirien luokse. Heitän palloa/lumipalloja sille.
Olen saanut vanhoilta ihmisiltä positiivista palautetta. Monet kuulemma tykkäävät katsella ikkunoistaan ku leikimme ulkona :) monella vanhuksella on ollut koiria ja jotkut tulevat jopa silittämään tai tuomaan herkkuja kun olemme ulkona:)
Koiraa voi mukavasti ulkoiluttaa myös pidemmässä hihnassa, joten en minäkään ymmärrä näitä jotka pitävät vapaana.
Tahallaan on aiheutettava pahaa mieltä ja rikottava sääntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Koiraa voi mukavasti ulkoiluttaa myös pidemmässä hihnassa, joten en minäkään ymmärrä näitä jotka pitävät vapaana.
Tahallaan on aiheutettava pahaa mieltä ja rikottava sääntöjä.
Ei ole koskaan aiheuttanut pahaa mieltä vaan ainoastaan hyvää mieltä. Mulla on todella suloinen ja kiltti koira, jota monet haluaisivat silittää ja jututtaa.
Vierailija kirjoitti:
Juu. Tässä yhtenä päivänä pyöräilin töihin, ja edelläni kotikadullamme käveli mies koiransa kanssa keskellä tietä. Ohitin heidät tien reunalta mahdollisimman kaukaa, mutta vasta silloin huomasin, että koira ei ollut kiinni ja se yritti innoissaan hyppiä vasten pyörääni. Äijällä oli vielä otsaa huutaa perääni, että soita sitä kelloa kun pyöräilet.
Kun huhuilin takaisin, että "pidetään vaan ne koirat kiinni, eikä kävellä keskellä tietä", sain vastaani kiroilua. Osoitti taas tuon joidenkin koiranomistajien mentaliteetin...
No minä soitin eräänä iltana kelloa todella pikaisesti ja hiljaa, kun koiraa taluttava ja kännykkää näpyttelevä nuori nainen laahusti keskellä pyörätietä ja tietenkin niin, että koira oli keskellä. En halunnut pelästyttää kaksikkoa, mutta en myöskään halunnut, että löysän narun päässä lönkyttävä iso koira ryntää yhtäkkiä eteeni. Tien toisessa reunassa oli tietyömaa ja sinne kun olisi pyörällä lentänyt, olisi huonosti käynyt. " On siinä tilaa vaikka kuinka paljon" kuului kännykkää näpyttelevän lökäpöksyneidin kiukkuinen kommentti. En viitsi toistaa, mitä sanoin takaisin.
Nämä koiraa keskellä tietä löysässä narussa taluttavat imbesillit ovat todellinen ongelma. Olen nähnyt useita vaaratilanteita, joissa koira ryntää yhtäkkiä pyöräilijän eteen ja vain pyöräilijän nopea reaktio on pelastanut tilanteen.
Oma lukunsa ovat nämä toisten pihoille, kukkapenkkeihin, autojen ja postilaatikkojen viereen koiriaan pissattavat tollot.
Ja valitettavan paljon ihmiset taluttavat koiriaan näkymättömässä hihnassa.
Toivoisin, että koiravero palautettaisiin, koirien koulutus olisi pakollista ja nämä muita terrorisoivat koiran taluttajat saisivat sakot tempuistaan. Eihän se ole koiran vika, jos omistaja on hölmö.
Vierailija kirjoitti:
Meillä tosin naapurit vonkuvat siitäkin kun koirat ovat vapaana meidän pihallakin. Omalla aidatulla pihalla!
Mikä siinä heidän mielestään on ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja muistan alussa pitäessäni koiraani hihnassa, muut koiraihmiset kysyivät onko vaarallinen vai eikö se seuraa minua. No pikku hiljaa opin maan tavoille ja nyt olisi vaikea kuvitella ulkoiluttaa vain hihnassa, varsinkin kun tuo tykkää juosta ja leikkiä niin paljon lenkillä.
mukavasti luotat ihmisiin. siihen tarvitaan vaan yksi ihminen ja koiran elämä on pilalla.
No kun se pikku hauva voi vaikka pahoittaa mielensä, jos se ei saakaan tehdä ihan mitä lystää.
Näistä on miljoona esimerkkiä, että se tottelevaisinkin koira saattaa joissain tilanteissa tehdä jotain tyhmää. En ymmärrä miten koiraihmiset jaksaa perustella sitä, että se heidän murrensa on muiden yläpuolella tässä suhteessa ja se oikeuttaa vapaana pidon. Koirakammoinen lapsi saattaa saada paniikkikohtauksen jo siitä, että näkee vapaana olevan koiran.
Vierailija kirjoitti:
Koiran tappavat yleisesti poroja Lapissa. Poroja kuoli susien suuhun vaikka koko alueella ei olti nähty yhtään sutta 100 vuoteen.
Älä valehtele! Minäkin olen nähnyt suden Vätsärin erämaassa.