Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmiset ei jumalauta tajua, koira on pidettävä kytkettynä taajamassa!

Vierailija
13.12.2018 |

Elääkö tässä maassa vielä jotain aivottomia yksilöitä jotka ei tajua, että sitä koiraa ei juoksuteta vapaana taajamassa? Lähdetään kävelylle ja "eihän meidän koira mitään tee" ja annetaan olla vapaana.

Kommentit (118)

Vierailija
101/118 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden ääliöiden takia onkin hienoa yrittää auttaa koirakammoista lasta pääsemään eroon koirakammosta, varsinkin kun nämä rekut ovat kauheita vouhottajia ja tulevat heti päälle.

Oma lapseni, 4v, pelkää koiria. Tämä johtuu siitä, että anopin koira on aivan kamala vouhottaja rakki, jolla ei ole mitään kuria, kun eihän sitä nyt voi komentaa. Kun lapsi oli aivan pieni vauva, anopin koira tunki päänsä kaukaloon aikeissa purra lasta, mutta ehdin estää tämän nappaamalla koiraa niskavilloista kiinni ja pitämällä sille elämänsä läksytyksen, painui muuten omaan petiinsä alta aikayksikön, sitä kun ei ole ikinä komennettu, ei tiennyt miten reagoida. Anopin mielestä oli ihan turhaa, sehän olisi vain lipaissut vauvaa...

Kun lapsi oli 2v, anopin rakki tyrkkäsi tämän kumoon, kun anoppi päästi sen eteiseen kun olin vasta riisumassa lapsen ulkovaatteita, enkä ehtinyt väliin. Itsekin pelkäisin, kun itseäni kaksi tai kolme kertaa isompi vouho tyrkkäisi kumoon ja sen jälkeen louskuttaisi kahden sentin päässä naamasta ja hyppisi ja loikkisi isojen kynsiensä kanssa päälläni. 

Nämä kaksi kertaa riittivät ja aina kun menemme anopille, minä tai mieheni menee ensin sisälle ja heivaa rakin takapihalle, kun anopin mielestä ei niin saa tehdä, lapsen pitää tottua koiriin. Eikä tämä koira rauhoitu lainkaan aloilleen, joten lapsi pelkää jatkuvasti, kun koira yrittää hyökkiä häntä päin, jos anoppi sen ottaa sisälle.

Olen tehnyt töitä lapsen koirakammon kanssa ja olen huomannut, ettei hän pelkää koiria, vaan vouhoja koiria. Monta kertaa kaupungilla kun on tullut koira vastaan, lapsi on ollut kiinnostunut siitä, jos se on ollut rauhallinen. Muutaman kerran olen kysynyt, saisiko lapsi hiukan aikaa katsella koiraa, kun hiukan pelkää niitä ja tämä koira on niin rauhallinen. Muutaman kerran lapsi on jopa uskaltanut silittää näitä rauhallisia koiria.

On myös tullut remmirähjiä vastaan ja niitä lapsi pelkää aivan selvästi.

Vierailija
102/118 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi en asu Korsossa.

Siitä minäkin olen onnellinen, ettet asu.

ʒinkkumieʒ

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/118 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun jotain tapahtuu ja se kultapupu koira viedään lopetettavaksi oikeuden päätöksellä, eiköhän viimeistään ajatukset vaihdu. Niin ja maksetaan samalla myös muita korvauksia.

Näitä tapahtuu, kun ihmiset ei osaa kouluttaa koiria ja muutenkaan ei eläinten kanssa työskentelystä tajuta yhtään mitää.

Sehän on täysin omistajan vika jos eläin joutuu piikille päällekarkauksen takia.

Voi olla osaltaan jo kasvattajankin vika, kun on antanut huonohermoisen koiran jatkaa sukua.

Vierailija
104/118 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu. Tässä yhtenä päivänä pyöräilin töihin, ja edelläni kotikadullamme käveli mies koiransa kanssa keskellä tietä. Ohitin heidät tien reunalta mahdollisimman kaukaa, mutta vasta silloin huomasin, että koira ei ollut kiinni ja se yritti innoissaan hyppiä vasten pyörääni. Äijällä oli vielä otsaa huutaa perääni, että soita sitä kelloa kun pyöräilet.

Kun huhuilin takaisin, että "pidetään vaan ne koirat kiinni, eikä kävellä keskellä tietä", sain vastaani kiroilua. Osoitti taas tuon joidenkin koiranomistajien mentaliteetin...

No minä soitin eräänä iltana kelloa todella pikaisesti ja hiljaa, kun koiraa taluttava ja kännykkää näpyttelevä nuori nainen laahusti keskellä pyörätietä ja tietenkin niin, että koira oli keskellä. En halunnut pelästyttää kaksikkoa, mutta en myöskään  halunnut, että löysän narun päässä lönkyttävä iso koira ryntää yhtäkkiä eteeni. Tien toisessa reunassa oli tietyömaa ja sinne kun olisi pyörällä lentänyt, olisi huonosti käynyt. " On siinä tilaa vaikka kuinka paljon" kuului kännykkää näpyttelevän lökäpöksyneidin kiukkuinen kommentti. En viitsi toistaa, mitä sanoin takaisin. 

Näinhän se menee: jos soitat kelloa, saat haukut. Jos et soita kelloa, saat haukut. Molempia olen kokenut monet kerrat, ja jopa pyöräkaistalla käveleviltä urpoilta.

Mikä teitä yhdistää, että te pelkäätte elää ja vikisette pienistä. 

Koiraihmiset taas rakastavat elää ja antavat rakkaiden koiriensakin elää vapaana. Ei ne koirat teille mitään tee. Taistelukoiralajit on sitten vähän eri juttu, josta pitäisi keskustella.

ʒinkkumieʒ

Vierailija
105/118 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun toinen siskoni oli saanut lapsia. No lapsi kasvoi ja n. kolmevuotiaana koirani oli syömässä. Siskoni lapsi konttasi koiraani kohti ja aivan varmasti oli aikeissa hyökätä koirani kimppuun. Tartuin lasta hiuksista kiinni ja pyöritin ilmassa. Pamautin vasurin palleaan ja se lensi sängyn laidalle. 

Eihän se tästä laantunut, vaan hyökkäsi uudestaan kimppuumme! Tässä kohtaa koiranikin oli ymmärtänyt tilanteen ja paljastanut hampaansa, mutta lapsella oli valmiekka! Tiesin, että tästä taistelusta tulisi ankara. 

Onneksi lasten äiti herätti minut kesken tämän painajaisen, mutta kyllä se pelottavat arvet jätti..

ʒinkkumieʒ

Vierailija
106/118 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo 15 vuotta ulkoiluttanut koiriani vapaana taajamassa ja jatkan vielä niin kauan kuin tuo nykyinen koirani elää. Saattaa mennä vielä toiset 15 vuotta. Ei ole koskaan ollut mitään ongelmia.

Toivottavasti joku soittaa poliisit ja saat maksella sakkoja joka päivä. Siitähän saa sakot jos joku tekee ilmoituksen ja poliisit sinut näkevät.

Koirasi juoksee toisen koiran luokse ja ottaa osumaa tappelun 3seurauksena kunnolla. On sitten turha mennä itkemään juorulehtiin.

Ei, vaan toivottavasti joku ampuu tuon kirjoittajan vapaana juoksevan koiran tai tappaa sen jollakin muulla kättä pidemmällä "astalolla".

Yksi hyvä menettelytapa on myös myrkkylihapullien mukana kantaminen noiden vapaana juoksevien koirien varalle.

Vierailija
107/118 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos näen kissan, niin lasken koiran irti, koska se ajaa kissan puuhun. 

Näin omistaja voi poimia vapaana olleen kissan talteen puusta.

ʒinkkumieʒ

Minäpä pidän käsiasetta kun ulkoilutan kissoja valjaissa. Vapaana juokseva koira joka tulee häiritsemään saa kuulan kalloonsa. Voi koiranomistaja kerätä koiransa aivot kadulta.

Tämäkin tapaus on täysin koiranomistajan syy...miksi hurtta on vapaana.

Vierailija
108/118 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirilta nirri pois kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo 15 vuotta ulkoiluttanut koiriani vapaana taajamassa ja jatkan vielä niin kauan kuin tuo nykyinen koirani elää. Saattaa mennä vielä toiset 15 vuotta. Ei ole koskaan ollut mitään ongelmia.

Toivottavasti joku soittaa poliisit ja saat maksella sakkoja joka päivä. Siitähän saa sakot jos joku tekee ilmoituksen ja poliisit sinut näkevät.

Koirasi juoksee toisen koiran luokse ja ottaa osumaa tappelun 3seurauksena kunnolla. On sitten turha mennä itkemään juorulehtiin.

Ei, vaan toivottavasti joku ampuu tuon kirjoittajan vapaana juoksevan koiran tai tappaa sen jollakin muulla kättä pidemmällä "astalolla".

Yksi hyvä menettelytapa on myös myrkkylihapullien mukana kantaminen noiden vapaana juoksevien koirien varalle.

Miksi kiltti pieni koira pitäisi tappaa? Mitä pahaa se on sinulle tehnyt?

Vierailija
109/118 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisit ovat koiraihmisiä, onhan koira työtoveri. 

Ei lähdetä selvittämään koiran irtioloa, jos mitään ei ole tapahtunut. Että aivan turha soitella kiltistä koirasta, jota ei kiskota hihnassa. 

-poliisin vaimo

Poliisin tehtävä on valvoa lakia ja koira vapaana on lain rikkomista. Siitä aiheutuu häiriötä muille, silloin poliisin tehtävä on puuttua asiaan.

Palaappa kiltisti miehes helmoihin kun et mistään mitään tiedä.

Vierailija
110/118 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisit ovat koiraihmisiä, onhan koira työtoveri. 

Ei lähdetä selvittämään koiran irtioloa, jos mitään ei ole tapahtunut. Että aivan turha soitella kiltistä koirasta, jota ei kiskota hihnassa. 

-poliisin vaimo

Poliisin tehtävä on valvoa lakia ja koira vapaana on lain rikkomista. Siitä aiheutuu häiriötä muille, silloin poliisin tehtävä on puuttua asiaan.

Palaappa kiltisti miehes helmoihin kun et mistään mitään tiedä.

Ei minulle poliisi sanonut muuta kuin päivää, kun näki minun laittavan koiran hihnaan vastaantullessa. 

Teen aina niin jos on muita ulkoilijoita, joten ei pitäisi häiritä ketään. 

Vierailija
111/118 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä Olin Kerran ulkoiluttamassa koiraa (remmissä) niin joku hullu kissa hyökkäs kimppuun. Kyllä sitä näköjään tapahtuu

Vierailija
112/118 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kiltin koiran omistajana en ikinä pitäisi sitä taajamassa vapaana. Taajaman ulkopuolellakin pelkään. Aina voi sattua jotain, koira vaikka lähteä oravan perään ja jäädä auton alle yms. plus eikös laki velvoita pitämään koiria taajamassa kiinni?

Vierailija
113/118 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on aina ollut koiria ja rakastan koiria yli kaiken. En silti voi myöskään käsittää tuota, että miksi joku pitää koiraansa vapaana?

Toinen asia mitä en ymmärrä, miksi koirien kakkoja ei kerätä selkeästi näkyviltä alueilta..? Ymmärrän jos joku ei jaksa keskeltä metsää tai jostain ojasta kerätä, mutta ihan näkyviltä alueilta? Itse olen aina kerännyt kaikki koirieni kakat ja ärsyttää kun joka paikka on täynnä kakkaa ja omat koirani yrittää niitä syödä ja minä astun jatkuvasti kakkaan vaikka kuinka yrittäisin varoa. En vaan ymmärrä miten voi olla niin vaikeaa kerätä niitä.

Ja edelleenkin rakastan koiria, eihän nämä ole koirien vikoja vaan ihmisen vika. Minkäs se koira sille voi jos omistaja ei kerää jätöksiä tai pitää vapaana. Täysin omistajan vastuulla, ei koiran.

Mielenterveysongelmaiset eivät vain välitä. Ymmärretään kyllä, mutta ei vain välitetä.

Vierailija
114/118 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä Olin Kerran ulkoiluttamassa koiraa (remmissä) niin joku hullu kissa hyökkäs kimppuun. Kyllä sitä näköjään tapahtuu

Täällä ihan samanlainen kokemus. Puskista hyökkäsi koiran selkään. Arvaa miten koirani suhtautui kissoihin sen jälkeen. 

Vierailija
115/118 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen muutaman kerran huomauttanut irti olevan koiran omistajalle, että koira pitäisi pitää kiinni. Ja myös sellaisille, joiden koiran hihna on pitkä ja koira tulee luo pyytämättä, joskus jopa hyppää vasten.

Olen saanut vastaukseksi naureskelua että eihän se mitään tee, keskarin näyttämistä ja haistattelua. Jos olen sanonut että lapsi pelkää koiria, siitä on syyllistetty minua. Jos sanon, että koira sotki vaatteeni kun hyppäsi vasten, ei sanota mitään.

Ihan oikeasti koiranomistajat! Ja tuo kakkojen keräämättömyys. Täällä on koulun yhteydessä pururata, joka on koiranomistajien suosiossa myös silloin, kun siellä on ladut. Kakkoja on keskellä latua, se on pakko olla tahallista!

Koirista on vaikea enää edes pitää, kun niitä pidetään kuin pellossa. Nuo isot taistelukoirarodut on vielä ihan oma puheenaiheensa, täällä on yhdellä päihdeongelmaisella sellainen. Jes...

Vierailija
116/118 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen muutaman kerran huomauttanut irti olevan koiran omistajalle, että koira pitäisi pitää kiinni. Ja myös sellaisille, joiden koiran hihna on pitkä ja koira tulee luo pyytämättä, joskus jopa hyppää vasten.

Olen saanut vastaukseksi naureskelua että eihän se mitään tee, keskarin näyttämistä ja haistattelua. Jos olen sanonut että lapsi pelkää koiria, siitä on syyllistetty minua. Jos sanon, että koira sotki vaatteeni kun hyppäsi vasten, ei sanota mitään.

Ihan oikeasti koiranomistajat! Ja tuo kakkojen keräämättömyys. Täällä on koulun yhteydessä pururata, joka on koiranomistajien suosiossa myös silloin, kun siellä on ladut. Kakkoja on keskellä latua, se on pakko olla tahallista!

Koirista on vaikea enää edes pitää, kun niitä pidetään kuin pellossa. Nuo isot taistelukoirarodut on vielä ihan oma puheenaiheensa, täällä on yhdellä päihdeongelmaisella sellainen. Jes...

Seuraavan kerran ku koira tulee hyppimään päälle annat koiralle nakinpalasen taskusta ja sanot et eihän nää nakit koiralle pahaatee vai tekeekö. Saa omistaja miettiä oliki nakin sisällä jotain muutakin vai ei.

Vierailija
117/118 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava idiotismi ryhmänä tulee nämä, ketkä ulkoiluttavat koiraa pyörällä. Otetaan koira mutta ei edes jakseta käyttää kävelyllä. Monesti näkee että koira haluaisi haistella jotain, mutta omistaja ajaa hitaasti ja nykäisee aina kun koira pysähtyisi.

Ei oteta sitä koiraa jos ei jakseta hoitaa tai edes kävellä!!!

Vierailija
118/118 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, kyllä on porukka sekaisin, ei hyvää päivää mitä sekopäitä teinejä tännekin pesiytyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä