Miten ihmiset ei jumalauta tajua, koira on pidettävä kytkettynä taajamassa!
Elääkö tässä maassa vielä jotain aivottomia yksilöitä jotka ei tajua, että sitä koiraa ei juoksuteta vapaana taajamassa? Lähdetään kävelylle ja "eihän meidän koira mitään tee" ja annetaan olla vapaana.
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Juu. Tässä yhtenä päivänä pyöräilin töihin, ja edelläni kotikadullamme käveli mies koiransa kanssa keskellä tietä. Ohitin heidät tien reunalta mahdollisimman kaukaa, mutta vasta silloin huomasin, että koira ei ollut kiinni ja se yritti innoissaan hyppiä vasten pyörääni. Äijällä oli vielä otsaa huutaa perääni, että soita sitä kelloa kun pyöräilet.
Kun huhuilin takaisin, että "pidetään vaan ne koirat kiinni, eikä kävellä keskellä tietä", sain vastaani kiroilua. Osoitti taas tuon joidenkin koiranomistajien mentaliteetin...
Olisit potkaissut sitä rakkia ja lyöny omistajaa. Pitää ihmisten ite ottaa oikeus omiin käsiinsä kun nää ulkoiluttajat ei itse ymmärrä.
Koiran tappavat yleisesti poroja Lapissa. Poroja kuoli susien suuhun vaikka koko alueella ei olti nähty yhtään sutta 100 vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu. Tässä yhtenä päivänä pyöräilin töihin, ja edelläni kotikadullamme käveli mies koiransa kanssa keskellä tietä. Ohitin heidät tien reunalta mahdollisimman kaukaa, mutta vasta silloin huomasin, että koira ei ollut kiinni ja se yritti innoissaan hyppiä vasten pyörääni. Äijällä oli vielä otsaa huutaa perääni, että soita sitä kelloa kun pyöräilet.
Kun huhuilin takaisin, että "pidetään vaan ne koirat kiinni, eikä kävellä keskellä tietä", sain vastaani kiroilua. Osoitti taas tuon joidenkin koiranomistajien mentaliteetin...
Olisit potkaissut sitä rakkia ja lyöny omistajaa. Pitää ihmisten ite ottaa oikeus omiin käsiinsä kun nää ulkoiluttajat ei itse ymmärrä.
Tuskin te pellet edes uskallatte. Kerran käveltiin eläinlääkäriaseman ohi ja joku piski hyökkäsi vanhan rouvan kimppuun asemalta suoraan. Vedin monoa kylkeen niin että vain ulvahti ja lähti emäntänsä jalkojen taakse vikisemään.
Mä katson, että mun vanharouva jätetään nyt rauhaan ja mä suojelen sitä. Olisivat tulleet päälle nuorena.
ʒinkkumieʒ
Itsekeskeisyyttä. Eivät myöskään älyä, että irti oleva koira saattaa ahdistaa koiraa, joka on asianmukaisesti kytkettynä ja voi tehdä vahinkoa irti olevalle koiralle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tosin naapurit vonkuvat siitäkin kun koirat ovat vapaana meidän pihallakin. Omalla aidatulla pihalla!
Tai sitten niitä vitu..aa kuunnella sun hurttien louskuttavan tontin ohi kulkevia muutaman minuutin välein. Niin nuo pihalla vapaana juoksentelevat koirat tuppaavat tehdä, koska vartioivat reviiriään.
Tuollaista louskutusta kun kuuntelee aamusta iltaan, alkaa rotanmyrkkusyötin pudottaminen aidan yli kummasti kiinnostaa.... ei, se on väärin tietysti, mutta aika ymmärrettävää, jos joutuu moisen meluhaitan uhriksi.
alatko antamaan myrkytettyjä juomia konsertissa oleville ihmisillekin jos menet siitä vierestä kulkemaan? sounds like a personal failure.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä Korsossa on lenkkeilypolulla koirankieltolaput. Joku repii ne aina alas ;) Kyllä naurattaa ..
Olen itse samaa mieltä, että ne lenkkeilypolut maksetaan yhteisistä verovaroista ja ne kuuluu kaikille! Koirankin omistajille. Samoin kuin ladut talvella.
Aion jatkaa koiran ulkoiluttamista laduillakin. Koska MAKSAN niidenkin ylläpidosta verovaroin kunnallisveroja.
ʒinkkumieʒ
Toivottavasti joku amp*u koirasi.
siis miksi hitossa koiran kun omistaja sen sallii
Vierailija kirjoitti:
Itsekeskeisyyttä. Eivät myöskään älyä, että irti oleva koira saattaa ahdistaa koiraa, joka on asianmukaisesti kytkettynä ja voi tehdä vahinkoa irti olevalle koiralle.
Kiinnipitäminen tuo esiin kaiken eniten käytöshäiriöitä.
ʒinkkumieʒ
Kaivan esimerkin ..
Vierailija kirjoitti:
En pitäisi koiraani irti, jos se menisi luvatta toisen koiran luo. Se ei välitä yhtään toisista koirista ja kiertää ne kauempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten täällä uhoatte, kun tosielämässä ette saa edes suuta auki, vaan hiljaa vikisette jotain takaisin.
ʒinkkumieʒ
Viittaat todennäköisesti itseesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnipitäminen tuo esiin kaiken eniten käytöshäiriöitä.
ʒinkkumieʒ
Kaivan esimerkin ..
Hei kaiva viimeiset aivosolus jostain.
Koira on pidettävä kytkettynä taajamassa on LAKI!
Ihan sama on käytöshäiriöinen vai ei. Sä just hyvin kuvastat näitö aivottomia ketkä juoksuttaa koiraa vapaana.
Minulla on koiria ja pelkään aina jos näen vapaita koiria jossain. Koska ikinä et voi tietää onko ne vihaisia vai ei. Ja joskus kiltti koira voi jostain syystä olla vihainen minun koiralleni.
Olen siis aloittajan kanssa täysin samaa mieltä vaikka olen 100% koiraihminen, mutta kun PELKÄÄN OMIEN KOIRIENI puolesta!!! Monesti näkee jopa amstaffeja vapaana. Eihitto!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten täällä uhoatte, kun tosielämässä ette saa edes suuta auki, vaan hiljaa vikisette jotain takaisin.
ʒinkkumieʒ
Esimerkinhän kertoi koirien vihaaja enkä minä. Koiranomistajalla oli munaa keskustella. Vikisevä apina huuteli selän takaa perään ..
ʒinkkumieʒ
Kansalaisaloite!
Kovemmat rangaistukset niille ketkä pitävät koiraa vapaana taajamassa!
Koira on laumaeläin! Ainoastaan narun päässä siitä tulee arvaamaton.
ʒinkkumieʒ
Miks täällä taas haukutaan koiria vaikka vika on hihnan toisessa päässä? Vika on nimenomaan omistajassa eli ihmisessä! Turha siitä on koiraa syyttää jos omistaja on i d i o o t t i.
Sama koskee kissoja. Tuossa yksi aamu koki yksi katti pikkuisen kovia kun hyökkäsi puskasta meidän koiran niskaan kun oltiin lenkillä.
Minulla on aina ollut koiria ja rakastan koiria yli kaiken. En silti voi myöskään käsittää tuota, että miksi joku pitää koiraansa vapaana?
Toinen asia mitä en ymmärrä, miksi koirien kakkoja ei kerätä selkeästi näkyviltä alueilta..? Ymmärrän jos joku ei jaksa keskeltä metsää tai jostain ojasta kerätä, mutta ihan näkyviltä alueilta? Itse olen aina kerännyt kaikki koirieni kakat ja ärsyttää kun joka paikka on täynnä kakkaa ja omat koirani yrittää niitä syödä ja minä astun jatkuvasti kakkaan vaikka kuinka yrittäisin varoa. En vaan ymmärrä miten voi olla niin vaikeaa kerätä niitä.
Ja edelleenkin rakastan koiria, eihän nämä ole koirien vikoja vaan ihmisen vika. Minkäs se koira sille voi jos omistaja ei kerää jätöksiä tai pitää vapaana. Täysin omistajan vastuulla, ei koiran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ʒinkkumieʒ
Esimerkinhän kertoi koirien vihaaja enkä minä. Koiranomistajalla oli munaa keskustella. Vikisevä apina huuteli selän takaa perään ..
ʒinkkumieʒ
Miksi meni noin tunteisiin? Taidat tunnistaa täällä moitittuja vikoja itsessäsi. Eipä siinä, onnea sinulle loppuelämään. Tarvitset sitä todellakin.
ʒinkkumieʒ