Kaveri väitti että "joka kaveripiirissä on joku tyttö jota kiinnostaa vain vanhemmat miehet". Onko se muka niin yleistä, tosin meillä oli mutta pidin sitä poikkeuksena
Kommentit (63)
Mun kaveripiirissä ei kukaan ole kiinnostunut vanhemmista miehistä.
Isäongelman tunnustan. Tosin siten, että mä edelleen vierastan aikuisia, mua selkeesti vieraita miehiä. En osaa olla heidän kanssaan luontevasti, kun isää sai aina pelätä. Joten välttelen mua vanhempia miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kaikki mammat vaan laumana tänne kertomaan miten epänormaalia se on.
Samalla voitte kertoa miten näytätte parikymppisiltä ja siitä että kaikki nuoret komeat kollit aina ihastuvat teihin.
Ahaa! Onko sinulla jotakin vastaan niitä pareja, joissa mies nuorempi! Vanhempi mies luo naiselle mahdolllisuuden kasvattaa jälkeläisiä taloudellisesti turvatuissa oloissa. Tietämissäni tapauksissa nainen on rakastunut toiseen nelikymppisenä. Eli haetaan turvaa ja vanhempi mies ei enää vonkaa seksiä niin paljon. Kun mies on nuorempi, kyseessä on kuuma seksisuhde. Itselläni oli eron jälkeen suhde itseäni 13 vuotta nuorempaan mieheen ja seksi todella oli elämäni parasta. Toisaalta olen oikeasti alkanut nauttia seksistä vasta yli nelikymppisenä. Luulen myös, että nuoret miehet kuuntelevat enemmän naista ja osaavat kommunikoida paremmin.
Älä unohda sitä kertaa kun Robin pokasi sut ja päädytte hänen hotellihuoneeseen panemaan. Kiihkeän rakastelun jälkeen Robin kosi sua mutta sinun oli pakko sanoa ei koska sitä ikäeroa oli pikkasen liikaa.
Mulla on aina ollut hyvä isäsuhde, myös hyvä äitisuhde.
Ala-asteella jo ihastuin kavereiden isoveljiin. En osannu ajatella, että uuh miten ihana meidän luokan Kalle ja naapuriluokan Ville on. Mutta kaverin 5v vanhemmasta Pekasta ja toisen kaverin 8v vanhemmasta Antista jne ihastuin syvästi. En osaa sanoa miksi näin.
Oman ikäiset pojat tuntuivat lapsellisilta ja vanhemmat pojat jännittävän isoilta joilla oli sitä jotain karismaa mikä vei sydämeni. Ihastuin myös kaupan mieskassaan, miesopettajaan, naapurin nuoreen mieheen jne.
Eka poikaystävä oli vasta 16v ja hän oli mua 5v vanhempi, vuoden kesti se. Sen jälkeen on oli 5-25v vanhempi miehiä.
Olen nyt 44v.
Eka kunnon pitkä suhde oli 19v vanhemman miehen kanssa, jonka kanssa menin naimisiin ja sain kaksi lasta. Erottiin, kun molemmista tuntui, että halutaan eri asioita, hyvissä väleissä erottiin ja ollaan edelleen hyviä ystäviä. Ystävyys on ollut se yhdistävä tekijä aina, meillä on hyvä yhteys.
Pian eron jälkeen tutustuin nykyiseen mieheeni joka on minua 11v vanhempi ja hänen kanssaan nyt olen naimisissa ja meillä on 3 lasta. Hän on romanttisessa mielessä sielunkumppani, täydellinen minulle.
Edelleenkään en osaa ajatella oman ikäisistäni miehistä, vaikka keski-ikäisiä jo ollaan. Vanhemmissa miehissä on vain jotain mikä koukuttaa ja on romanttista ja seksikästä.
Edelleen suhteeni vanhempiini on hyvä ja läheisen lämmin. Joten minun kohdalla se isäsuhde ei ole se, että hakisin vanhemmista miehistä isähahmoa.
Enkä ole ainoa, tuttavspiirissä on kaltaisiani enemmänkin ja kaikilla hyvä isäsuhde.
Hmm, no mä olen kiinnostunut selkeästi vanhemmista miehistä ja kaverini samoin. Mutta ei näitä voi ääneen oikein sanoa kun tämä tuomitaan saman tien. Tai no, naiset tuomitsee ja miehet virnistelee ja heittää jotain perverssiä. Se että onko yleistä niin jaa-a, ehkä tästäkin on joku kysely jossain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalla voitte kertoa miten näytätte parikymppisiltä ja siitä että kaikki nuoret komeat kollit aina ihastuvat teihin.
Ahaa! Onko sinulla jotakin vastaan niitä pareja, joissa mies nuorempi! Vanhempi mies luo naiselle mahdolllisuuden kasvattaa jälkeläisiä taloudellisesti turvatuissa oloissa. Tietämissäni tapauksissa nainen on rakastunut toiseen nelikymppisenä. Eli haetaan turvaa ja vanhempi mies ei enää vonkaa seksiä niin paljon. Kun mies on nuorempi, kyseessä on kuuma seksisuhde. Itselläni oli eron jälkeen suhde itseäni 13 vuotta nuorempaan mieheen ja seksi todella oli elämäni parasta. Toisaalta olen oikeasti alkanut nauttia seksistä vasta yli nelikymppisenä. Luulen myös, että nuoret miehet kuuntelevat enemmän naista ja osaavat kommunikoida paremmin.
Oma kokemukseni useamman suhteen "vanhempana miehenä" on että seksi on erittäin kiihkeää kun nainen on paljon nuorempi. Seksuaalisuus on se joka meidät on yhteen vienyt. Ongelmia tulee sitten kun lähdetään tapaamaan jomman kumman kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Onko isäongelmaisia niin paljon
Isäongelmaisia on paljon enemmän. Joka toinen avioliitto päättyy eroon ja useimmat ennen lasten kolmivuotissynttäreitä.
On psykologinen tosiasia, että tyttölapsi korvaa (joko fyysisesti tai henkisesti) puuttuvaa isää varhaisilla seksisuhteilla itseään vanhempien miesten kanssa. Kas kun lapsen ensirakkaus on normaaliin kehitykseen kuuluvassa oidipaalivaiheessa oma vastakkaista sukupuolta oleva vanhempi.
Pojilla luulisi menevän siis paremmin, koska heitä yleensä huoltaa äiti. Mutta ei, pojat onnistuvat jotenkin sössimään tämänkin ja syrjäytyvät.
En muista tuollaisesta ikinä kuulleeni. Kysyin 18-vuotiaalta tyttäreltäni, ja vastaus oli "hyi YÄÄKK ei todellakaan!"
Minulla ei ole mitään isoja ikäeroja vastaan, kunhan homma ei ole hyväksikäyttöä. Oli mulla myös 50-vuotta täyttänyt naistyökaveri, joka meni naimisiin kolmekymppisen toisen (mies)kollegan kanssa, eli tapahtuu sitä molempiin suuntiin. Mikäs siinä.
Mutta on se silti harvinainen poikkeus, että joku nimenomaan haluaisi paljon vanhemman miehen. Joku saattaa rakastua ikäerosta HUOLIMATTA, muttei sen takia.
Riippuu, mitä tarkoitetaan vanhemmalla. Omassa kaveripiirissäni hyvin monella on 5-10 vuotta vanhempi mies. Mutta nyt puhutaan sellaisista pariskunnista, joissa nainen on elävää elämää nähnyt ja kokemuksia kerännyt seikkailija ja mies poikamaisena säilynyt nörtti tai vähintään seminörtti, jolla aikuisiästä on puolet kulunut fiktiivisiä pahiksia ammuskellessa. 10 vuoden ikäero ei siis oikeasti näy tällaisissa suhteissa mitenkään. Oma poikaystäväni on minua 7 vuotta fyysisesti vanhempi ja joudun tosi usein muistuttamaan itseäni, etten ole häntä vanhempi.
Täytyy tosin lisätä, että näin 25-30-vuotiaana naisena en koe + 35-vuotiaita miehiä kovin viehättäviksi. Jotenkin sen ikäisistä miehistä huokuu se, että heillä on elämä jo sen verran hyvin tasoittunut, etteivät mitkään suuret muutokset enää sovi heidän arkeensa. Ja koska itsellä on kuitenkin vielä elämänsuunta hiukan hukassa, deittailen mieluiten miehiä, joilla se on myös vähän hukassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä unohda sitä kertaa kun Robin pokasi sut ja päädytte hänen hotellihuoneeseen panemaan. Kiihkeän rakastelun jälkeen Robin kosi sua mutta sinun oli pakko sanoa ei koska sitä ikäeroa oli pikkasen liikaa.
Aijai! Mitähän tällainen kommentti kertoo sinusta. Ja Robin on lyhyt. En kiinnostu lyhyistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma kokemukseni useamman suhteen "vanhempana miehenä" on että seksi on erittäin kiihkeää kun nainen on paljon nuorempi. Seksuaalisuus on se joka meidät on yhteen vienyt. Ongelmia tulee sitten kun lähdetään tapaamaan jomman kumman kavereita.
Voi se sinusta tuntua kiihkeältä, kun käytät ponnisteluun viimeiset voimasi. Nainen saa ehkä vain kymmenen litraa hikeä päälleen. Naisena voin sanoa, että kiihkeään seksiin tarvitaan nuori mies.
Vierailija kirjoitti:
Hmm, no mä olen kiinnostunut selkeästi vanhemmista miehistä ja kaverini samoin. Mutta ei näitä voi ääneen oikein sanoa kun tämä tuomitaan saman tien. Tai no, naiset tuomitsee ja miehet virnistelee ja heittää jotain perverssiä. Se että onko yleistä niin jaa-a, ehkä tästäkin on joku kysely jossain.
En nyt usko, että kukaan tuomitsee. Joku voi varoitella tulevista ongelmista, mutta rakastunut ei niitä kuuntele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt usko, että kukaan tuomitsee. Joku voi varoitella tulevista ongelmista, mutta rakastunut ei niitä kuuntele.
AV mammat ainakin tuomitsee
Vierailija kirjoitti:
Onko isäongelmaisia niin paljon
Joopajoo, selkeästi provoilet mutta voihan tähän vastata asiallisestikin :)
24v ikäerosta on kokemusta. Itse olin erittäin skeptinen ettei mitään tuu mutta olin väärässä. Neito oli hyvä neito, nuori nainen ja ennenkaikkea henkisesti ihan jotain muuta kuin pelkäsin.
Hän oli tasapainoinen, itsenäinen omilla aivoillaan ajatteleva, empaattinen välittävä nainen. Sen verran tullut elämänkokemusta että osaan arvostaa naisessa moisia piirteitä. Elämänkokemusta on tullut myöskin siitä ettei ikä ole tae mistään, monet ikäiseni naiset ovat jääneet sinne teiniyteen, käytös kuin puberteetti-ikäisellä.
Loppupeleissä iällä ei ole mitään merkitystä kahden ihmisen välillä, jos löytyy se kemia tai kipinä niin kyllä muu maailma taipuu sen edessä :)
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Ei tule kyllä mieleen yhtään tapausta. Joillain on toki vanhempi mies, mutta kaikilla on kyllä ollut sitä ennen oman ikäisiä/nuorempia miehiä.
Mikä tässä muuten lasketaan vanhemmaksi mieheksi? Ikäeroa 2 v? 5 v? 10 v? Yli 10 v?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AV mammat ainakin tuomitsee
Jos kerrotaan omista kokemuksista tai varoitellaan tulevista ongelmista, kyseessä ei ole tuomitseminen. Esim. se biologinen tosiasia, että miesten seksikyvyt ovat heikot yli viisikymppisillä. Verenpaine ja ylipaino on seksielämän tuhoava cocktail.
Vierailija kirjoitti:
Ikis, is that you?
kivikissatäti pitäis saada samaan ketjuun
BSS kirjoitti:
Täytyy tosin lisätä, että näin 25-30-vuotiaana naisena en koe + 35-vuotiaita miehiä kovin viehättäviksi. Jotenkin sen ikäisistä miehistä huokuu se, että heillä on elämä jo sen verran hyvin tasoittunut, etteivät mitkään suuret muutokset enää sovi heidän arkeensa. Ja koska itsellä on kuitenkin vielä elämänsuunta hiukan hukassa, deittailen mieluiten miehiä, joilla se on myös vähän hukassa.
Melkein 30v jolle 35+ liian vanha :D
Vierailija kirjoitti:
BSS kirjoitti:
Melkein 30v jolle 35+ liian vanha :D
Niin? Mikä pakko naisen on haluta vanhempaa miestä eiväthän miehetkään halua vanhempaa naista.
Keskustelussahan ei mainittu että haluaako seksiä ja viinaa vaan että nuorempia joita kiinnostaisi, siis ihan oikeasti kiinnostaisi, selvästi vanhemmat miehet.
Itse tiedän useampia mutta en sitten tiedä onko "joka kaveripiirissä". Mutta pitäisikö tietääkään? Niin kauan kun ketään ei satuteta, ihan sama kuka kenestäkin tykkää. Jos ikäeroa on 50 vuotta, kumpaan suuntaan tahansa, se on kahden aikuisen (!) välinen asia.