Voi ku jaksaisi alkaa tekemään joulusiivouksia..
Kommentit (44)
Tilaa siivooja. Ei edes maksa paljon ja ei tarvitse stressata.
Ja ihan lastenki vuoksi pitäis jaksaa joulukoristeet kaivaa esiin.
Kyllä he oottaa sitä ja tykkäävät. Jos se omakin joulufiilis löytyis, ainakaan en muiden joulua tahdo olla pilaamassa.
Ap
Pieni kevennys aiheeseen. Tiedättekö, millainen on poikamiehen Joulusiivous? No, piparkakkumaustetta lämpimään uuniin ja Toluun kasteltu sukka sängyn alle!
Vierailija kirjoitti:
Pieni kevennys aiheeseen. Tiedättekö, millainen on poikamiehen Joulusiivous? No, piparkakkumaustetta lämpimään uuniin ja Toluun kasteltu sukka sängyn alle!
😂
Ap
Liioiteltu joulusiivous: jokunen vuosi sitten luin jossakin lehdessä (tyyliin Pirkka tai op-asiakaslehti) haastattelun, jossa nainen kertoi, että "tänä vuonna joulusiivous on rento". "Rento" oli kuulemma sitä, ettei maustepurkkeja tällä kertaa tiskata sisäpuolelta, niin, että mauste poistetaan ja kaadetaan takaisin pestyyn purkkiin. Sen sijaan kaikki kaapissa säilössä olevat astiat toki pitää tiskata, hyllyt pestä ja ladota astiat takaisin. Joulusiivous luonnollisesti aloitettiin jo lokakuussa.
Siivous on tämän naisen tärkein jouluperinne...
Mä oon siivonnut jo joulukuun alusta asti ja alkaa olla kaikki paikat putsplank, mut sitä ei näe kukaan muu paitsi minä.
Vierailija kirjoitti:
Joulusiivous? Siivous kun tulee vieraita?
mitä nämä ovat? Onko teillä sitten muulloin paskaista?
Tätähä nää siivous keskustelut täällä on...silmänlumeeks siivoomista ..jne ..
Huone kerrallaan sen mitä jaksat.
Olen 40-vuotias ja mulle ei ole oikein vieläkään selvinnyt mikä se joulusiivous on?
Meidän viikkosiivoukseen kuuluu imurointi, vähintään joka toinen viikko lattioiden ja pölyjen pyyhintä, pakkasella viedään matot ulos. Keittiö täytyy siivota päivittäin ruuanlaiton ja tiskien yhteydessä. Vessan siivous viikottain tai tarvittaessa useammin. Petivaatteet vaihdetaan parin viikon välein, pakkasella peitot ym tuulettumaan.
Jos nyt oletetaan, että jonkinlainen viikkosiivous on ihan normi, niin mitä extraa te siivoatte sen päälle jouluksi, että siitä tulee "joulusiivous"?
Auttaisiko siivousmusiikki, pieni piristävä herkku välillä tai huikka glögiä.
Vierailija kirjoitti:
Olen 40-vuotias ja mulle ei ole oikein vieläkään selvinnyt mikä se joulusiivous on?
Meidän viikkosiivoukseen kuuluu imurointi, vähintään joka toinen viikko lattioiden ja pölyjen pyyhintä, pakkasella viedään matot ulos. Keittiö täytyy siivota päivittäin ruuanlaiton ja tiskien yhteydessä. Vessan siivous viikottain tai tarvittaessa useammin. Petivaatteet vaihdetaan parin viikon välein, pakkasella peitot ym tuulettumaan.
Jos nyt oletetaan, että jonkinlainen viikkosiivous on ihan normi, niin mitä extraa te siivoatte sen päälle jouluksi, että siitä tulee "joulusiivous"?
Meillä tuon lisäksi jouluksi pesen saunan (ja toisen kerran juhannukseksi, yleensä riittää nämä kaksi kertaa vuodessa :). ja sitten pyyhin "yläpölyt" eli esim. keittiön kaappien päältä, valaisimet, tuloilmaventtiilit ym. (näitäkin kyllä satunnaisesti muulloinkin). Imuroin myös patjat, mutta sitä tehdään kyllä muutenkin satunnaisesti. Ei tulisi mieleenkään mikään kaappien siivous. Ne ehtii joskus muulloinkin.
Mä rakastan siivousta! Olen aina rakastanut. Mullakin illalla edessä joulusiivous eli lattioiden pesu, imurointi, pölyjen pyyhkiminen ja lakanoiden vaihto. Äh en malta odottaa että pääsen töistä!
Meillä on normi viikkosiivous. Ei ole koskaan ollut mitään erityistä joulusiivousta eikä muutakaan joulukohkausta.
Jos joku haluaa joulun tekemisistä stressin ottaa, niin sehän on ihan henkilökohtainen valinta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on normi viikkosiivous. Ei ole koskaan ollut mitään erityistä joulusiivousta eikä muutakaan joulukohkausta.
Jos joku haluaa joulun tekemisistä stressin ottaa, niin sehän on ihan henkilökohtainen valinta.
Meilläkään ei stressailla jonkun joulun takia.
Pidetään koti kokoajan siistinä. Ei ole kovinkaan työlästä hommaa.
Mammat tekee melkein kaikista tekemisistään elämää suuremman tapahtuman ;DD
Tulee kiviä sisälle kengissä, ärsyttää ja potkiskelen niitä pois jaloista.
Vierailija kirjoitti:
Täytyykin tehdä kun kukaan ei edes huomaa, että mamma on siivonnut hikipäässä. Mä en hehkuttele vaan jätän moppiämpärin ulko-oven viereen merkiksi, että taas on siivottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tuon lisäksi jouluksi pesen saunan (ja toisen kerran juhannukseksi, yleensä riittää nämä kaksi kertaa vuodessa :). ja sitten pyyhin "yläpölyt" eli esim. keittiön kaappien päältä, valaisimet, tuloilmaventtiilit ym. (näitäkin kyllä satunnaisesti muulloinkin). Imuroin myös patjat, mutta sitä tehdään kyllä muutenkin satunnaisesti. Ei tulisi mieleenkään mikään kaappien siivous. Ne ehtii joskus muulloinkin.
Tämä itselläkin. Ja vähän lasten leluja katsoa onko rikkinäisiä ym..
Ja laittaa ne joulukoriateet.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyykin tehdä kun kukaan ei edes huomaa, että mamma on siivonnut hikipäässä. Mä en hehkuttele vaan jätän moppiämpärin ulko-oven viereen merkiksi, että taas on siivottu.
Mulle on aivan sama kuka huomaa mun siivonneen ja kuka ei kunhan on sen verran siistiä ettei ittiä vaivaa. Mutta uupuneena se perus siivoaminenkin on joskus liikaa.
Ap
20 ap