Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En osaa paistaa silakkaa? missä vika?

Vierailija
13.12.2018 |

Eli yritän tehdä korppujauhotettuja silakka pihvejä. Heitän paistin pannuun rasvaa ja vähän vettä ja sitten alan paistamaan. Kääntelen silloin tällöin. Jossain kohtaa huomaan että korppujauho on tarttunut pannun pintaan ja kärventyy siihen. Silakkapihvit eivät ole kuitenkaan valmiita vaan yhä löysähköjä. Olen nyt kahta pannullista yrittänyt tehdä (ja "pilannut kummatkin pohjaan palaneella korppujauholla :D") ja vielä on silakoita jäljellä. Mitäs minun kannattaisi tehdä? Olen joskus aikasemmin kyllä tehnyt silakkapihvejä vuonna miekka ja kirves onnistuneesti, mutta nyt ei vaan onnaa.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätäpäs se vesi pois pannusta. Miksi muuten edes laitat sitä?

Vierailija
2/15 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vettä sinne paistinpannuun laita. Miksi laitoit?

Pelkkä rasva vaan sinne ja paistumaan rapsakoiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vääränlainen pannu? Teflonilla ei tule yhtä hyviä kuin rautapannulla.

Vierailija
4/15 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se vesi siinä pannulla tekee? Laitat voita tai öljyä sen verran että leivitys paahtuu rapsakaksi. Jos rasvaa pelkäät, ei nuo leivitetyt sitten muutenkaan oo sun juttus.

Vierailija
5/15 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska minusta tuntui että rasva ei levinnyt tarpeeksi hyvin pannulla. Minulla on myös hieman vino levy/uuni että nesteet yleensä vähän kerääntyy yhteen kulmaan. Mutta joo vika tosiaan voisi olla tuo. Pitää kokeilla kun saan pannun tiskattua :D Ap

Vierailija
6/15 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska minusta tuntui että rasva ei levinnyt tarpeeksi hyvin pannulla. Minulla on myös hieman vino levy/uuni että nesteet yleensä vähän kerääntyy yhteen kulmaan. Mutta joo vika tosiaan voisi olla tuo. Pitää kokeilla kun saan pannun tiskattua :D Ap

Muista myös käyttää tarpeeksi paljon rasvaa. Teelusikka tai kaksi ei korputettuihin silakkapihveihin riitä.

Vierailija
7/15 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokaöljyllä voikin tulla tuo ongelma. Käytä voita (tai jos olet herkkäuskoinen niin margariinia), sen saa leviämään tasaisesti.

Vierailija
8/15 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos rasva ei leviä tarpeeksi, sitä on liian vähän pannun kokoon nähden. Ei leivitettyjä rasvassa keittää tarvitse, mutta ei se kuivallakaan pannulla onnistu.

Vierailija
9/15 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. En olisi itse osannut epäillä veden käyttöä syylliseksi! Ap

Vierailija
10/15 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se rasva leviää, kun laitat sitä riittävästi.

Vierailija
11/15 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kato peiliin.

Vierailija
12/15 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista. En olisi itse osannut epäillä veden käyttöä syylliseksi! Ap

Miks ihmeessä sä edes keksit laittaa vettä rasvan joukkoon, sehän räiskyy ja jäähdyttää pannun. Keitetyt silakat on helpompi tehdä kattilassa.

Vierailija
13/15 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

veden pois jättö on se juju. pelkällä rasvalla tulee hyviä rapsakoita kuten täällä jo neuvottu. vesirasvaseoksessa voi muistaakseni paistaa kasviksia hyvin, se kuuluu kai ranskalaiseen keittiöön ja tulee ihanaa. mutta ei kalanpaistossa missänän tapauksessa.

Vierailija
14/15 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin laittaa loput uuniin, koska pannut on vähän pois pelistä, mutta tiedän nyt kyllä seuraavalla kerralla paremmin miten toimia. Ja en kyllä haluaisi myöntää että käytän paljon aikaa tällä palstalla, mutta onko pakko jopa tälläiseen ketjuun, jossa pyydetään neuvoa, alkaa vinoilemaan ja haukkumaan :D kiitos kuitenkin asiallisista kommenteista. Ap

Vierailija
15/15 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valurautapannu, oikeaa voita tarpeeksi ja vaihda vielä korppujauhot ruisjauhoiksi. Ja suolaa hyvin karkealla merisuolalla ennen kuin paistat. Pyyhit ylimääräiset suolat pois ennen paistamista. Äläkä tunge sitä vettä suolausvaiheessakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän