Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä et antaisi lapsen harrastaa ja miksi?

Vierailija
13.12.2018 |

Otsikossa jo tulikin, mutta siis mitä et antaisi lapsen harrastaa ja miksi?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baletti, taitoluistelu, voimistelu, kaikki tämäntyyppiset jossa altistetaan syömishäiriöille. Koen, että vanhempana minun kuuluu suojella lasta ja lapsen kehoa.

Moottoriurheilut, ympäristösyistä.

En myöskään halua lapsille harrastusta, missä vanhempien täytyy käyttää hirveästi aikaa, minulla ei ole kiinnostusta seisoa myyjäisissä tai kentän laidalla kaikkea vapaa-aikaa.

Vierailija
42/46 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myrkkykäärmeitä. Jos käärme olisi pakko saada lemmikiksi, niin sitten jounu vaaraton viljakäärme tms. Mielellään ei kuitenkaan käärmettä meidän kotiin, vaan joku tavallisempi eläin kuten koira, kissa tai hamsteri.

Mielestäni lemmikit on hiukan eri asia kuin lapsen harrastukset.

Lapsi saa harrastaa, mutta lapsen puolesta/kanssa ei oteta meille eläimiä hoidettavaksi ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorin poika haluaisi aloittaa amerikkalaisen jalkapallon, sillä koulukavereiden kautta tykästynyt lajiin. On ollut jo pari kertaa paikallisen seuran tutustumisharjoituksissa ja lapsesta huomasi heti että löysi vihdoin mieluisan ympäristön.

Vaimo taas ei innostu ideasta, koska on pelotellut itsensä pilalle lajin vaaroista. Ei edes suostunut tulemaan näihin harjoituksiin katsomaan, koska häntä "ahdistaa katsoa että omaa poikaa turmellaan". Haluaa että pelaisi tavallista jalkapalloa tai soittaa viulua kuin naapuruston muut pojat. V*tuttaa.

t. isä

Amerikkailainen jalkapallo aiheuttaa tutkitusti pään traumoja. Jopa dementiaa. Kuten esimerkiksi nyrkkeily.

Vierailija
44/46 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkiekkoa, ei varaa.

Vierailija
45/46 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jääkiekkoa. En halua että pojastani tulee Jere Karalahti :(

Promille jääkiekkojunnuista pelaa NHL:ssä. Eli todennäköisyys on aika pieni...

Vierailija
46/46 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen harrastanut voimistelua yli 20 vuotta (olen nyt kolmikymppinen), enkä ole ikinä harrastaessani törmännyt syömishäiriöihin tai otsikoissa olleisiin valmennustapoihin lajissa.

Voimistelulajeja on useampia (joukkuevoimistelu, tanssillinen voimistelu, telinevoimistelu jne) ja on hyvä erottaa kilpavoimistelu ja harrastetoimintaa toisistaan. Kokemuksia lajista on siis varmasti monia, myös positiivisia. Voimistelua voi harrastaa eri lajien lisäksi monella eri tasolla, oman motivaation mukaan. Ainakin itse olen saanut lajista paljon positiivisia kokemuksia ja liikunnan iloa, joka kantaa vielä aikuisenakin.

Omat lapset laitan ehdottomasti voimisteluun. Se on laji mistä lapsi oppii parhaiten monipuoliset perusliikuntataidot, joista on hyötyä myöhemminkin eri urheilulajeissa tai elämässä ylipäänsä. Itselläni voimistelutaustan edut näkyy edelleen esim. salitreeneissä treenikavereihini verrattuna: tasapainoni, vartalon hallinta, liikkuvuus, linjaukset (oikeaoppinen tekeminen) ovat eri tasolla ystäviini verrattuna, jotka myös ovat liikkuneet paljon. Uskon että kun ikävuosia tulee lisää, voimistelutaustastani on pelkästään hyötyä jo elämänlaatuun liittyen.