Voi ku jaksaisi alkaa tekemään joulusiivouksia..
Kommentit (44)
Aloitus vaikeaa. Kun pääsee vauhtiin, se sujuu. Osta joku ihana pesuaine, Tolu mänty tai tolu kylppäri.
Ihana pesuaine?! 😂 Mulla on kait miehen aivot, mutta naurettavaa paskaa että tommonen auttaisi.
Siivoa vain ihan sen verran, kuin jaksat. Ja jos on mahdollista niin valjasta apuvoimia. Onko esim. joku tuttava kenellä on aikaa ja voisi pienestä maksusta tulla auttamaan? Siivousfirmoista taitaa olla enää vaikea saada.
Ja joulunahan onneksi on pimeää suurimman osan päivästä. Kynttilöitä, tunnelmavaloja, jää pahimmat sotkut piiloon. Mutta ymmärrän kyllä senkin, että jouluksi tekee mieli siivota. Kuitenkin parempi, että lepäät minkä pystyt, ja ehkä jouluna jaksat sitten paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Ihana pesuaine?! 😂 Mulla on kait miehen aivot, mutta naurettavaa paskaa että tommonen auttaisi.
Varmaankin. Mutta toisaalta, jos ihminen on esim. masentunut eikä jaksa muuta kuin nukkua, niin silloin siihen ei pesuaine auta.
Sitten taas jos on vähän mukavuuteen taipuvainen (eli laiska, kuten olen) niin hyvä jouluinen pesuaine tuo ihan uutta intoa. Joskus mulla oli sellainen joulupesuaine, mistä tykkäsin niin paljon, että kyllä oli puhdasta. Tulee sen tuoksu nenään nytkin. Se oli sellaisessa rusehtavassa suihkepullossa ja maksoi varmaan 12 euroa. Tuoksui ihan joululta. Osaakohan kukaan kertoa saako noita jostain kivijalkamyymälästä?
muista nukkua ja levätä. sitten kun jaksat, jos jaksat, otat ihan minimin. esim vähän peset kylppäriä kuten lavuaarin pyyhkäiset puhdistusaineella ja pöntön pesaiset myös. jos on puhdasta pyykkiä, uudet pyyhkeet. huoneistossa itse imuroin nopsaa, otan lastalla lattiat, katan uuden juhlavan pöytäliinan ja koristan kotia. Makuuhuoneess katson että on puhtaat vuodevaatteet ja likaiset vaatteet pyykkikorissa. Siihen menee semmoinen reilu tunti kun touhuaa menemään ja se riittää itselle. ihan tavallinen siivous siis. en ole koskaan tehnyt "joulusiivousta" eli putsaillut keittiön kaappeja tms. eikä kotoan tehty niin koskaan.
mutta jos et jaksa, joulu tulee myös kotoisassa kodissa. tai keskity vaikka yhteen asiaan, eli vaikka nostelet pyykit koriinsa tai putsaat keittiön pöydän.
Hyvää Joulua!
Eikö joulu ole tuoksuja? Puhdas koti, sauna, vihta, ruuat, leivonnaiset, kukat...
Sama homma. Ihan loppu tähän ainaiseen siivoamiseen, ei huvita yhtään. Joka paikka vaatisi siivoamista ja järjestelyä. Ja meille on tulossa jouluna anoppi ja miehen veli, jotka ovat kummatkin siivousihmisiä ja aina koti putipuhtaana. Meillä lähes poikkeuksetta aina paskasta ja sekaista, mieskin vaan sotkee eikä siivoa.
Laitan kohta mamban joululevyn soimaan ja aloitan siivouksia. Se rekiretki -kappale tuo mulle jotain omistuista puhtia ja innostusta siivoamiseen jouluna :D
Sama juttu. Täällä on niin hirveä sotku ettei huvita yhtään aloittaa.
Vierailija kirjoitti:
muista nukkua ja levätä. sitten kun jaksat, jos jaksat, otat ihan minimin. esim vähän peset kylppäriä kuten lavuaarin pyyhkäiset puhdistusaineella ja pöntön pesaiset myös. jos on puhdasta pyykkiä, uudet pyyhkeet. huoneistossa itse imuroin nopsaa, otan lastalla lattiat, katan uuden juhlavan pöytäliinan ja koristan kotia. Makuuhuoneess katson että on puhtaat vuodevaatteet ja likaiset vaatteet pyykkikorissa. Siihen menee semmoinen reilu tunti kun touhuaa menemään ja se riittää itselle. ihan tavallinen siivous siis. en ole koskaan tehnyt "joulusiivousta" eli putsaillut keittiön kaappeja tms. eikä kotoan tehty niin koskaan.
mutta jos et jaksa, joulu tulee myös kotoisassa kodissa. tai keskity vaikka yhteen asiaan, eli vaikka nostelet pyykit koriinsa tai putsaat keittiön pöydän.
Hyvää Joulua!
Juuri näin! Järkevää! Näin minäkin toimin. Rauhallista Joulun odotusta !
Pikkuhiljaa. Minun huushollini on täynnä kaikkia kilkkeitä ja yritän pyyhiskellä niistä pölyjä. Viime jouluna en jaksanut - joulu tuli silti ja ihan hyväkin.
Vierailija kirjoitti:
Eikö joulu ole tuoksuja? Puhdas koti, sauna, vihta, ruuat, leivonnaiset, kukat...
Niin? Ap:lla ei varmaan ole sitä puhdasta kotia, jossa leivonnaiset tuoksuisivat. Siitähän tässä ketjussa on kyse, vai mitä olen ymmärtänyt väärin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää Joulua!
Juuri näin! Järkevää! Näin minäkin toimin. Rauhallista Joulun odotusta !
Kiitos samoin sinulle! :)
Joulusiivous? Siivous kun tulee vieraita?
mitä nämä ovat? Onko teillä sitten muulloin paskaista?
Vierailija kirjoitti:
Osta muutaman kympin siivous?
Tuet pienyrittäjää.
Millaisen siivouksen saa yrittäjältä muutamalla kympillä? Riittääkö matkakorvauksiin?
Tilasin siivouksen puoltutulta siivoojalta jouluksi. Tulee joulua edeltävänä viikonloppuna, joten jouluna on oikein siistiä. Ei tarvitse itse kun pestä pyykit ja vaihtaa lakanat. Suosittelen, jos ei ole aikaa, voimia tai fiilistä siivoukseen.
Kiitos te ihanat.
Masentunut en ole, ehkä uupunut. Tosi raskas vuosi ollut, nyt hetken helpompaa ennenku tulee taas vaikeita asioita ja niitä stressaan öisin..
Täytyy siivota sen mitä jaksaa ja ehtii, yleis siistiä meillä on mutta kun olen liian uupunut, perus lasten lelutkin levällään sotku tuntuu olevan liikaa.
Minun pitäisi siivota muutenkin ilman jouluakin.
Nyt on pakko kohta aloittaa koska tulee vieras kylään.
Syy siivota.