Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni mustasukkaisuus salikäynneistäni

Vierailija
13.12.2018 |

Aloitin 1,5 vuotta sitten salilla käynnin ja painoharjoittelun. Minulla on miespuolinen henkilökohtainen valmentaja, joka on kahdesti viikossa mukana avustamassa ja pitämässä treeniohjelmaa. Olen käynyt kahvilla miehen kanssa ja pidän häntä ystävänä. Mieheni on nähnyt hänet ja sanoi että "onpa KOMIA!" tapaamisen jälkeen, tietysti sarkastisella äänensävyllä.

Mieheni on yhtään lioottelematta raivona, on pariin otteeseen tullut paikan lähellä olevaan kahvilaan, muka "sattumalta", että näkisi mihin suuntaan kävelen salilta ja kenen kanssa. Seksinharrastus on tyrehtynyt välillämme johtuen siitä, että en suostu antamaan periksi harrastuksistani ja olla kuin jokin koira hänen nuorassaan vain siksi, että hän on mustasukkainen.

Meillä on yhteinen 3-vuotias tyttölapsi. En oikeasti jaksaisi stressata tällaisesta jo töiden ja opiskelujen päälle. Tuntuu oikeasti absurdilta ajoittain... Olen välillä vain nauranut, kun hän kiukuttelee asiasta. Siis aivan suu auki, ihmeissään, niistä syytöksistä joita hän keksii. Tästähän hän on sitten suuttunut vielä kahta kauheammin, ja tavarat lentää, etc... Ei ole satuttanut minua, purkaa esineisiin raivonsa. Toivottomalta silti tuntuu, eikä haluaisi antaa vielä periksi, kun on yhteinen lapsi, perhesuhteet, yms...

Kommentit (399)

Vierailija
141/399 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On eri asia jos mies yrittää rajata elämästä kaikki ystävät. Silloin voidaan mun mielestä puhua sairaalloisesta mustasukkaisuudesta. Kun mies ei halua että puoliso kahvittelee miespuolisen personal trainerin kanssa, hän haluaa suojella liittoaan. Itsestäni kuulostaa siltä että mies välittää perheestään enemmän kuin ap. Niin kuin kai tekeekin jos ap on miehen asenteen takia suhteesta lähtemässä.

No jaa. Yleensä se mustasukkainen käytös kertoo, ettei mustasukkaisen omat toimet kestä päivänvaloa.

Eikä mies mitään liittoaan halua suojella, vaan osoittaa omistusoikeuttaan. Jos ap myt suostuu rajoittamiseen, niin seuraavaksi karsitaan ap:n muitakin sosiaalisia kontakteja.

Kahden aikuisen suhteeseen ei kuulu tekemisten rajoittamiset. Jos meno ei miellytä, niin eri teille.

Kahden aikuisen suhteeseen kuitenkin kuuluu avoin keskusteluyhteys ja turvallinen tunneilmasto. Nyt ap on minäminäminä ja minun oikeuteni. Hän ei pysty käsittelemään asiaa kuin omalta kannaltaan - haluaa säilyttää oikeutensa ja sen turvatakseen haluaisi tutustuttaa miehet keskenään. Sen sijaan hän ei osaa lainkaan taipua hoitamaan asian toista puolta, lapsensa isän tunteita asiaan liittyen. 

Miesten tutustuttaminen ei itse asiassa oke lainkaan huono idea. Samaan tapaan itsekin olen tutustunut miehen naispuolisiin kavereihin, niihinkin, joihin mies on tutustunut vasta parisuhteemme aikana.

Yhdessähän ei ole pakko olla, jos ei kykene toiseen luottamaan.

Mieti nyt itsekin. Seksi heiltä loppunut ja koti täyttynyt riidoista. Sitten mennään yhdessä oluelle ja ap ja pt juttelevat rennosti keskenään jutuista, joista mies ei tajua mitään ja tuntee itsensä kolmanneksi pyöräksi. En suosittele. 

Juuri näin. Jos mies kokee asemansa jo uhatuksi jonkun toisen taholta, niin siinä vaiheessa on myöhäistä mennä "rennosti tutustumaan yhdessä lasin äärelle". Se vain vahvistaa aisuriksi joutumisen tunnetta kun istut puolisosi vieressä ja samalla hän flirttailee tietoisesti tai tiedostamattaan toiselle miehelle.

Ainoa miten tilanteen voi korjata on lopettaa ne kahvittelut ja muu treeniaikatauluihin liittymätön yhdessäolo pt:n kanssa.

Vierailija
142/399 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloitus ei ole provo, niin tämän keskusteluketjen perusteella vaikuttaa vahvasti siltä, että aloittaja on jo päättänyt erota, mutta yrittää saada miehensä syylliseksi eroon. Hän on kuitenkin joutunut tässä keskustelussa pettymään, kun pääosa viesteistä onkin ollut miestä ymmärtäviä.

Tämän kirjoittaja kirjoitti jo viesin numero 4.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/399 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä tuumisit jos miehesi alkaisi kahvitella tiukkaperseisen salimimmin kanssa ja pitäisi häntä ystävänä...

Joo ei ruuhkavuosien aikana oikeasti ole aikaa kahvitella muiden kanssa treenien jälkeen. Se on oikeastaan niin että treenitkin ja harrastukset ovat aika kellokortilla.

Toisaalta aika heikko itsetunto sillä miehelläsi on.

Oma mies on expertti taistelulajeissa ja tietää että kykenee pudottamaan ihan kenet vaan, niin ei oikein suutu minkäänlaisista miehistä. On kyllä aika utelias näkemään että millaisia ystäviä löytyy ja aina leppyy kun näkee ulkoisen habituksen että ei tuosta ole mitään uhkaa.

On enemmän sellainen suojelija ja varottaa miehistä. Miehet nyt vaan edustaa raiskauksissa ja pahoinpitelyissä tilastojen kärkeä.

Eli varovainen naisena pitää aina olla!

Mun mies on harrastanut nyrkkeilyä 9 vuotiaasta asti. Hän kyllä voittaisi miehesi.

Aika ylpeä mies sinulla. Todlla ärsyttävää uhoa.

Vierailija
144/399 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt kaikkeni kuunnellakseni häntä ja ollakseni empaattinen. En tiedä paljon minun pitää tätä jankata teille. 

ap

Ootko vähän vajaa? Sinähän olet ollut täysi mulukku, ja empatiaa susta saa hakea mikroskoopilla. Pahasti haiskahtaa provolta, kun ei näin typeriä ihmisiä ole olemassa.

Vierailija
145/399 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä ole mitään syytä kahvitella pt:n kanssa. Kyllä nuo asiat pitää voida muuten hoitaa. Et kyllä osaa lainkaan asettua miehesi asemaan.

Vierailija
146/399 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos aloittaja olisi mies, vaadittaisiinko häntä hylkäämään naispuoliset kaverit?

Veikkaan että aloittajan kumppania( naista) pidettäisiin siinä tapauksessa nipottajana ja vapaudenriistäjänä jos olisi asetelmasta loukkaantunut.

Tuntuu että naisille ei anneta yhtä paljon vapautta kuin miehille tällaisissa asioissa.

Juuri tämä! Naurattaa tämä keskustelu.

Itteni mielestä tuollainen sairaaloinen mustasukkaisuus on sairasta, kukaan ei omista ketään vaikka olet parisuhteessa. Yhtälailla ap voi mennä pt-miehen tai pt-NAISEN kanssa kahville treenin jälkeen? Ainiin mutta hups, hetihän se kahvittelu merkitsee kunnon panoa vessassa. Huh huh.

Jos  se pt olisikin nainen niin olisiko ap:lla kiire kotiin lapsen ja miehen luo vai jäisikö sittenkin mielummin kahvittelemaan ja tutustumaan uuteen ihmiseen tuossa ruuhkavuosielämäntilanteessa?

Vierailija
147/399 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Ei itselle kyllä tulisi mieleen lähteä jonkun valmentajan kanssa kahville. Täysin ulkopuolinen henkilö.

Mitähän ap:n pääkopassa oikein liikkuu? Ja kaveriksi kutsuu valmentajaa heh.

Ei kyllä ihan täysipäistä toimintaa.

En kyllä ymmärrä miehen mustasukkaisuutta silti. Mustasukkaisuutta voi tuntea, mutta realisti ja terve ihminen ei toisen mieltä pahoita tai painosta. Tunteet pitää antaa mennä.

Jos ap pettää tai käyttäytyy hölmösti niin ero vaan.

Ei tuossa kummallisempaa ole. Sääli että on lapsikin ja lapsi kärsii äidin puutteesta sillä välin kun äiti kahvittelee ihan tuntemattomien tyyppien kanssa. Eikö tuossa valmennussuhdekin kärsi?

Itse olen nimittäin valmentaja ja en todellakaan lähtisi kahville tuollaisessa tilanteessa. Eriasia on sitten jos on jotain junioria valmentanut useita vuosia tai jopa kymmeniä vuosia, niin silloin tavallaan on melkein lähiomainen tms. Silloin yleensä tuntee myös koko perheenkin.

Vierailija
148/399 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirveän helposti monet sanoo että aina voi lähteä menemään jos ei miellytä. Eikö nämä ihmiset ajattele perheen lasta? Vanhempien ero tuon ikäiselle on valtava kriisi. Itsellänikin on saman ikäinen ja jo pelkkä isän työmatka aiheuttaa valtavat haasteet lapsen käytöksen kanssa eli lapsen huono olo näkyy.

Kyllä se lapsi pahemmin vinoon kasvaa siitä, jos näkee normaaliksi parisuhdemalliksi mustasukkaisuuden ja toisen tekemisten rajoittamisen.

Mustasukkailu kun harvemmin rajoittuu yhteen kertaan, ap:n nyt joustaessa seuraavaksi rajoitetaankin ap:n muitakin menoja.

Ero on pienempi paha tuon rinnalla.

Mustasukkaisuutta on tervettä ja sairasta ja tähän asti annettujen tietojen valossa miehessä ei ole sairaalloista mustasukkaisuutta. 

"Terve" mustasukkaisuus on vain askel kohti sairaalloista.

Niinhän minullakin ex oli ensin vain "vähän huolissaan". Lopulta kaupassakäyntejäni kellotettiin ja piti todistaa kuiteista, että kävin oikeasti kaupassa enkä "salarakkaalla".

Vierailija
149/399 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirveän helposti monet sanoo että aina voi lähteä menemään jos ei miellytä. Eikö nämä ihmiset ajattele perheen lasta? Vanhempien ero tuon ikäiselle on valtava kriisi. Itsellänikin on saman ikäinen ja jo pelkkä isän työmatka aiheuttaa valtavat haasteet lapsen käytöksen kanssa eli lapsen huono olo näkyy.

Kyllä se lapsi pahemmin vinoon kasvaa siitä, jos näkee normaaliksi parisuhdemalliksi mustasukkaisuuden ja toisen tekemisten rajoittamisen.

Mustasukkailu kun harvemmin rajoittuu yhteen kertaan, ap:n nyt joustaessa seuraavaksi rajoitetaankin ap:n muitakin menoja.

Ero on pienempi paha tuon rinnalla.

Mustasukkaisuutta on tervettä ja sairasta ja tähän asti annettujen tietojen valossa miehessä ei ole sairaalloista mustasukkaisuutta. 

"Terve" mustasukkaisuus on vain askel kohti sairaalloista.

Niinhän minullakin ex oli ensin vain "vähän huolissaan". Lopulta kaupassakäyntejäni kellotettiin ja piti todistaa kuiteista, että kävin oikeasti kaupassa enkä "salarakkaalla".

Väestöliiton mielipide:

Mustasukkaisuudesta puhuttaessa voidaan erottaa niin sanottu normaali ja sairaalloinen mustasukkaisuus. Ero on siinä, miten hallitsemattomasti mustasukkaisuutta ilmaistaan ja minkälaisia muotoja se saa. Myös se, miten suhteettoman voimakas tunne on suhteessa tapahtuneeseen, vaikuttaa erotteluun.

On siis normaalia ja tilanteeseen sopivaa tuntea mustasukkaisuutta silloin, kun puoliso flirttailee avoimesti tai on uskoton. Sairaalloisesta mustasukkaisuudesta on kyse silloin, kun toisen käyttäytyminen ei ole missään suhteessa siihen, toinen sen kokee. Tyypillistä tällöin on aiheeton syyttely. Asianomainen ei myöskään ota vastuuta omasta tunteestaan tai koe syyllisyyttä kohtuuttomasta käyttäytymisestään.

Realistinen ja tilannekohtainen mustasukkaisuus voi olla parisuhdetta tukevaa ja rakentavaa riippuen siitä, miten suhteessa tulkitaan ja käsitellään. Jotkut voivat olla allergisia ihan terveellekin mustasukkaisuudelle. Toiset taas kaipaavat kumppanin mustasukkaisuutta, koska se kertoo heidän mielestään välittämisestä.

Vierailija
150/399 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen käynyt kahvilla miehen kanssa ja pidän häntä ystävänä." Minusta olisi tässä tilanteessa järkevää pitää suhde vain valmennussuhteena ja lopettaa tällainen kahvittelu. Sille ei ole kovin järkeviä perusteita, jos haluat pitää perheesi koossa.

No jos tuon kahvittelun lopettaisi, tuskin noin sairaan mustasukkainen mies antaisi tavata muitakaan kavereita, varsinkaan miespuolisia. Eihän noin voi elää, eikä tuohon pidä alistua!!!

Vierailija
151/399 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon fiksu nainen lopettaisi moisen pelleilyn ja sopis miehensä kanssa yhdessä pelisäännöistä.

Minkä pelleilyn??!! Miehet haukkuu ja naiset täällä, ettei naiset huolehdi kunnostaan ja läskistyy. Sitten kun joku huolehtii, sekin on paha.

Mitä jos ap:n mies lopettais pelleilyn ja turhat syyttelytvja hakis apua sairaalloiseen mustasukkaisuuteensa!

Vierailija
152/399 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi jmalauta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä tuumisit jos miehesi alkaisi kahvitella tiukkaperseisen salimimmin kanssa ja pitäisi häntä ystävänä...

Joo ei ruuhkavuosien aikana oikeasti ole aikaa kahvitella muiden kanssa treenien jälkeen. Se on oikeastaan niin että treenitkin ja harrastukset ovat aika kellokortilla.

Toisaalta aika heikko itsetunto sillä miehelläsi on.

Oma mies on expertti taistelulajeissa ja tietää että kykenee pudottamaan ihan kenet vaan, niin ei oikein suutu minkäänlaisista miehistä. On kyllä aika utelias näkemään että millaisia ystäviä löytyy ja aina leppyy kun näkee ulkoisen habituksen että ei tuosta ole mitään uhkaa.

On enemmän sellainen suojelija ja varottaa miehistä. Miehet nyt vaan edustaa raiskauksissa ja pahoinpitelyissä tilastojen kärkeä.

Eli varovainen naisena pitää aina olla!

Mun mies on harrastanut nyrkkeilyä 9 vuotiaasta asti. Hän kyllä voittaisi miehesi.

Aika ylpeä mies sinulla. Todlla ärsyttävää uhoa.

Voi luoja.

Mun mies on myös kamppailulajien asijantuntija. Kun Prismassa käydään niin eipä tule vastaan sellaisia miehiä mitä mieheni ei löisi kanveesiin. Yleensäkin kun katsotaan niin yksi 500 miehestä on sellainen josta olisi miehelleni vastusta tosi tappelussa.

Olen varma että mieheni pudottaisi sinun miehesi ihan koska vaan ja missä vaan ja milloin vaan.

Tämä siis jos miehesi ryntäisi mieheni kimppuun.

Vierailija
153/399 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei mua ainakaan haittaisi. Ystäviä saa olla naisissakin ja toivon että on.

Vierailija
154/399 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea pt käskee kotiin syömään eikä kahville. Haloo nyt ap. Kovien treenien jälkeen ei kyllä jaksa seurustella. Toivottavasti miehesi löytää paremman naisen.

Vierailija
155/399 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkee, että olet aivan lääpällään siihen ukkoon. Huomioi miestäsi enemmän ja lopeta turhat kahvittelut muiden kanssa. Kumma miten nykypäivänä ihmiset eivät osaa lainkaan pitää huolta suhteistaan. Pitääkö tätäkin alkaa opettamaan koulusissa?

No ei musta kyllä kuulosta yhtään siltä, että ap olis lääpällään traineriin. Musta kuulostaa siltä, että ovat kavereita, ja kaverien kans saa käydä kahvilla.

Sairaalloisen mustasukkainen ei näe omaa ongelmaansa.

Vierailija
156/399 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuollainen  seurailu yms on jo arveluttavaa mutta tuskinpa kukaan mies on täpinöissään siitä että pt:n kanssa aletaan kahvitella.

Vai onko se edes ammattipt? Jos olisi luulisi että pitäisi suhteen ammattimaisena.

On ammatti-pt.  Mitä pitäisi sanoa, kun treeniemme jälkeen kävelemme samaa matkaa ja hän ehdottaa että tarjoaa kahvit? "Ei käy kun mieheni ei halua". Käydään samalla läpi ravintosuunnitelmaa, puhutaan treeniohjelmasta ja siinä sivussa elämästä ja sen sellaisesta. Hän on Jenkkiläinen ja siellä päin tällainen sosialisointi on aivan normaalia. 

Eikö naisella vuonna 2018 saisi olla miespuolisia ystäviä? Eli takaisin 1800-lukulaisiin viktoriaanisiin etikettisääntöihinkö? 

Minulla ei riitä ymmärrys - ja pitihän se arvata että vastaukset ovat tämäntasoisia...

ap

Aika avuton olet, jos 1,5 vuoden jälkeen et osaa niitä painoja itse nostella.

Vierailija
157/399 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan se sun ohjelma kestää? Meillä maksaa/kk väh. 100 e ja siihen ei sis. kahvia. Pt:n palveluja noin yleensä käytetään max. kuukausi ja sitten pitäisi jo treenata aika omatoimisesti tehdyllä ohjelmalla.

Vierailija
158/399 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä lienee provo, mutta oikeasti noita kahvittelevia tyhjäntoimittaja-PT -tyyppejä pyörii just työpaikkani lähistöllä olevassa kahvilassakin noiden saliharrastusta aloittelevien kanssa. Ja jostain syystä melkein aina aamupäivisin.

Sokeakin näkee sivusta, että siellä välillä on semmoista itsekorostusta ja tärkeyttä ilmassa, ettei kyse ole kuin pintapuolisesti suunnitelmista. Yritetään siis tehdä vaikutusta ja esiintyä kokonaisvaltaisena elämänhallinnan asiantuntijoina. Yksi uusioparikin kuulemma jo tullut.

Tämä ei sitten koske oikeasti ammattimaisia PT:itä. Ne tekee hienoa duunia ja itsekin kolme vuotta jo käyttänyt silloin tällöin. Ja on toisen sukupuolinen kuin itse.

Vierailija
159/399 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia ei kannata juoda jos nostelee painoja ja on kreatiinikuurilla. Menee hukkaan kreatiinin käyttö.

Vierailija
160/399 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aloitus ei ole provo, niin tämän keskusteluketjen perusteella vaikuttaa vahvasti siltä, että aloittaja on jo päättänyt erota, mutta yrittää saada miehensä syylliseksi eroon. Hän on kuitenkin joutunut tässä keskustelussa pettymään, kun pääosa viesteistä onkin ollut miestä ymmärtäviä.

Tämän kirjoittaja kirjoitti jo viesin numero 4.

Tämä.

Näinpä kävi myös minulle.

Ei ollut meillä riitaa tai muuta, joka aiheutti eron ja sitäkautta myöhemmin naiseni uuden ystävyyden ja rakkauden.

Oli vain naiseni ihastus toiseen mieheen, jonka seurauksena tunteet alkoivat vaikuttaa kaikkeen muuhun elämässä ja suhteessamme. Riitoja, menoja, ahdistusta, halua ja tunteita. Naiseni halusi vain tavata ihastustaan. Ja todellakin yritti ja laittoi asian syykseni kuten AP selkeästi itsekin yrittää toiminnallaan ja kommenteillaan tehdä.

Itse sain kuulla olevani mm mustasukkainen, vainoharhainen, sairas ja ties mitä. Naiseni koki ja sanoi minun aiheuttavan hänelle tuskaa ja ahdistusta. Kaikki kanssakäyminen oli vaikeaa. Samaan aikaan järjesteli menoja tavatakseen ihastustaan.

Sai tällä tavalla itselleen oikeutuksen ja moraalisesti puhtaan omantunnon - uhriksi ja pakotetuksi toimimaan noin sanoi tuo exänikin). Siksi kai ei rysän päältäkään kiinni jäädessään myöntänyt tehneensä mitään väärää.

Kaikki meni päin helvettiä ja ainoa jota asiasta syyllistettiin oli mies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi