Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni mustasukkaisuus salikäynneistäni

Vierailija
13.12.2018 |

Aloitin 1,5 vuotta sitten salilla käynnin ja painoharjoittelun. Minulla on miespuolinen henkilökohtainen valmentaja, joka on kahdesti viikossa mukana avustamassa ja pitämässä treeniohjelmaa. Olen käynyt kahvilla miehen kanssa ja pidän häntä ystävänä. Mieheni on nähnyt hänet ja sanoi että "onpa KOMIA!" tapaamisen jälkeen, tietysti sarkastisella äänensävyllä.

Mieheni on yhtään lioottelematta raivona, on pariin otteeseen tullut paikan lähellä olevaan kahvilaan, muka "sattumalta", että näkisi mihin suuntaan kävelen salilta ja kenen kanssa. Seksinharrastus on tyrehtynyt välillämme johtuen siitä, että en suostu antamaan periksi harrastuksistani ja olla kuin jokin koira hänen nuorassaan vain siksi, että hän on mustasukkainen.

Meillä on yhteinen 3-vuotias tyttölapsi. En oikeasti jaksaisi stressata tällaisesta jo töiden ja opiskelujen päälle. Tuntuu oikeasti absurdilta ajoittain... Olen välillä vain nauranut, kun hän kiukuttelee asiasta. Siis aivan suu auki, ihmeissään, niistä syytöksistä joita hän keksii. Tästähän hän on sitten suuttunut vielä kahta kauheammin, ja tavarat lentää, etc... Ei ole satuttanut minua, purkaa esineisiin raivonsa. Toivottomalta silti tuntuu, eikä haluaisi antaa vielä periksi, kun on yhteinen lapsi, perhesuhteet, yms...

Kommentit (399)

Vierailija
161/399 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies käy salilla, viikosta riippuen 4-5 kertaa. Jos joka salireissuun liittyisi kahvittelu, vaikka naapurin Penan kanssa, niin kyllä v*tuttaisi. Salilla käyminen ok, vaikka se viekin aikaa, on se kuitenkin se mitä mies haluaa harrastaa. 

Jos nyt kyse ei ole kisaajasta, tai julkkiksesta joka valmistautuu uuteen rooliinsa tms, niin mihin tavis tarvii vuosia kestävää pt-palvelua? Ei kuulosta ammattimaiselta tai salilla kävijä ei ole motivoitunut, kun ei oppi mene perille että pärjäisi salilla itse ja olisi jo oppinut syömään kunnolla.

Vierailija
162/399 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On eri asia jos mies yrittää rajata elämästä kaikki ystävät. Silloin voidaan mun mielestä puhua sairaalloisesta mustasukkaisuudesta. Kun mies ei halua että puoliso kahvittelee miespuolisen personal trainerin kanssa, hän haluaa suojella liittoaan. Itsestäni kuulostaa siltä että mies välittää perheestään enemmän kuin ap. Niin kuin kai tekeekin jos ap on miehen asenteen takia suhteesta lähtemässä.

No jaa. Yleensä se mustasukkainen käytös kertoo, ettei mustasukkaisen omat toimet kestä päivänvaloa.

Eikä mies mitään liittoaan halua suojella, vaan osoittaa omistusoikeuttaan. Jos ap myt suostuu rajoittamiseen, niin seuraavaksi karsitaan ap:n muitakin sosiaalisia kontakteja.

Kahden aikuisen suhteeseen ei kuulu tekemisten rajoittamiset. Jos meno ei miellytä, niin eri teille.

Kahden aikuisen suhteeseen kuitenkin kuuluu avoin keskusteluyhteys ja turvallinen tunneilmasto. Nyt ap on minäminäminä ja minun oikeuteni. Hän ei pysty käsittelemään asiaa kuin omalta kannaltaan - haluaa säilyttää oikeutensa ja sen turvatakseen haluaisi tutustuttaa miehet keskenään. Sen sijaan hän ei osaa lainkaan taipua hoitamaan asian toista puolta, lapsensa isän tunteita asiaan liittyen. 

Miesten tutustuttaminen ei itse asiassa oke lainkaan huono idea. Samaan tapaan itsekin olen tutustunut miehen naispuolisiin kavereihin, niihinkin, joihin mies on tutustunut vasta parisuhteemme aikana.

Yhdessähän ei ole pakko olla, jos ei kykene toiseen luottamaan.

Mieti nyt itsekin. Seksi heiltä loppunut ja koti täyttynyt riidoista. Sitten mennään yhdessä oluelle ja ap ja pt juttelevat rennosti keskenään jutuista, joista mies ei tajua mitään ja tuntee itsensä kolmanneksi pyöräksi. En suosittele. 

No niin, eli suhteen ongelmat on ihan muualla kuin tuossa pt:ssä. Nousivat vain pintaan tässä kohtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/399 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos aloitus ei ole provo, niin tämän keskusteluketjen perusteella vaikuttaa vahvasti siltä, että aloittaja on jo päättänyt erota, mutta yrittää saada miehensä syylliseksi eroon. Hän on kuitenkin joutunut tässä keskustelussa pettymään, kun pääosa viesteistä onkin ollut miestä ymmärtäviä.

Tämän kirjoittaja kirjoitti jo viesin numero 4.

Tämä.

Näinpä kävi myös minulle.

Ei ollut meillä riitaa tai muuta, joka aiheutti eron ja sitäkautta myöhemmin naiseni uuden ystävyyden ja rakkauden.

Oli vain naiseni ihastus toiseen mieheen, jonka seurauksena tunteet alkoivat vaikuttaa kaikkeen muuhun elämässä ja suhteessamme. Riitoja, menoja, ahdistusta, halua ja tunteita. Naiseni halusi vain tavata ihastustaan. Ja todellakin yritti ja laittoi asian syykseni kuten AP selkeästi itsekin yrittää toiminnallaan ja kommenteillaan tehdä.

Itse sain kuulla olevani mm mustasukkainen, vainoharhainen, sairas ja ties mitä. Naiseni koki ja sanoi minun aiheuttavan hänelle tuskaa ja ahdistusta. Kaikki kanssakäyminen oli vaikeaa. Samaan aikaan järjesteli menoja tavatakseen ihastustaan.

Sai tällä tavalla itselleen oikeutuksen ja moraalisesti puhtaan omantunnon - uhriksi ja pakotetuksi toimimaan noin sanoi tuo exänikin). Siksi kai ei rysän päältäkään kiinni jäädessään myöntänyt tehneensä mitään väärää.

Kaikki meni päin helvettiä ja ainoa jota asiasta syyllistettiin oli mies.

Ihastukset ovat pitkässä parisuhteessa normaaleja. Suhteen tila sitten määrittää sitä, että kannattaako sitä uhrata tuon ihastuksen vuoksi.

Jos vielä toinen alkaa leikkiä vanginvartijaa, niin lopputuloksen voi suorastaan ennustaa.

Vierailija
164/399 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustasukkaisuutta on tervettä ja sairasta ja tähän asti annettujen tietojen valossa miehessä ei ole sairaalloista mustasukkaisuutta. 

"Terve" mustasukkaisuus on vain askel kohti sairaalloista.

Niinhän minullakin ex oli ensin vain "vähän huolissaan". Lopulta kaupassakäyntejäni kellotettiin ja piti todistaa kuiteista, että kävin oikeasti kaupassa enkä "salarakkaalla".

Paitsi kun huomaakin jossain vaiheessa "sairaalloista mukkasukkaisuudestaan" huolimatta olleensa oikeassa. Itse sain vaimoni kiinni sivusuhteesta juuri em. tavalla. Ihmettelin, kun oli käynyt treenaamassa kaverinsa kanssa. No tämä kaveri sattui olemaan myös oma tuttuni ja sillä hetkellä loukkaantuneena.

Muka hyvä suunnitelma, mutta onneksi sentään paskempi toteutus vaiko toisin päin.

Treenejä liikuntakiellossa olevan kanssa

Kokouksia päivinä ja paikoissa, joissa ei ollut kokouksia

Ja kymmeniä muita juttuja, joita ei voinut olla huomaamatta, kuiteista puhumattakaan.

" no sairaalloista mustasukkaisuuttahan tämä vain".

On helppoa väittää toisen olevan väärässä. Valitettavasti yleensä ei ole savua ilman tulta.

Vierailija
165/399 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkee, että olet aivan lääpällään siihen ukkoon. Huomioi miestäsi enemmän ja lopeta turhat kahvittelut muiden kanssa. Kumma miten nykypäivänä ihmiset eivät osaa lainkaan pitää huolta suhteistaan. Pitääkö tätäkin alkaa opettamaan koulusissa?

No ei musta kyllä kuulosta yhtään siltä, että ap olis lääpällään traineriin. Musta kuulostaa siltä, että ovat kavereita, ja kaverien kans saa käydä kahvilla.

Sairaalloisen mustasukkainen ei näe omaa ongelmaansa.

Alkaa olla noloa että ap täällä vastailee itselleen.

Vierailija
166/399 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mustasukkaisuutta on tervettä ja sairasta ja tähän asti annettujen tietojen valossa miehessä ei ole sairaalloista mustasukkaisuutta. 

Niinhän minullakin ex oli ensin vain "vähän huolissaan". Lopulta kaupassakäyntejäni kellotettiin ja piti todistaa kuiteista, että kävin oikeasti kaupassa enkä "salarakkaalla".

Paitsi kun huomaakin jossain vaiheessa "sairaalloista mukkasukkaisuudestaan" huolimatta olleensa oikeassa. Itse sain vaimoni kiinni sivusuhteesta juuri em. tavalla. Ihmettelin, kun oli käynyt treenaamassa kaverinsa kanssa. No tämä kaveri sattui olemaan myös oma tuttuni ja sillä hetkellä loukkaantuneena.

Muka hyvä suunnitelma, mutta onneksi sentään paskempi toteutus vaiko toisin päin.

Ja kymmeniä muita juttuja, joita ei voinut olla huomaamatta, kuiteista puhumattakaan.

On helppoa väittää toisen olevan väärässä. Valitettavasti yleensä ei ole savua ilman tulta.

Ja olisiko mustasukkainen käytös kieltoineen estänyt tätä?

Tympeitä ihmisiä on aina, sille ei vaan voi mitään. Mutta kyttääminen ja kieltäminen ei vaan toimi, kyllä se pettäjä löytää jonkin keinon touhuilleen vaikka kuinka kieltäisit.

Syytön kunnes toisin todistetaan. Jos todistetaan, niin iittalat jakoon. Tällä mennään meillä.

Vierailija
167/399 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvo ja luottamus kirjoitti:

Taitaa olla kommentoijat nuoria ja kokemattomia... Minä paljon elämää nähneenä ja kokeneena voin todeta vain että pidä kiinni harrastuksestasi ja kahvihetkistäsi! Suhteella ei tulevaisuutta jos oikeasti noista asioista on kiinni parisuhteen tila. Todellakin voi olla sekä mies että naispuolisia ystäviä, jos on noin mustasukkainen mies niin mieti tarkasti kannattaako jatkaa. Avoin keskustelu aiheesta auttaa selvittämään asian: kerrot rehellisesti että harrastus on sinulle tärkeä ja pt vain kaveri ja miehesi on edelleen ykkönen, jos tätä ei usko niin sitten on mahikset aika vähissä.

Kiitos. Alkaa pikku hiljaa olla vakavan mietinnän paikka, tästä samaa mieltä. 

Ja kaikki mitä loppuvirkkeessäsi mainitsit on osaltani kerrottu ja niin moneen kertaan, iät ja ajat sitten. Mieheni ei ole kuunnellut tai antanut mitään arvoa näille viesteille. Hän kuulemma tietää "tasan tarkkaan mitä siellä tapahtuu". Voit kuvitella millainen ahdinko tuollaisesta tulee...

Ja samalla varmuus siitä, että en todellakaan anna periksi omasta elämästäni ja itsemääräysoikeudestani. En ole mikään h*lvetin lammas joka riutuu miehen käskyjen alla hellan äärellä. Tämän opin jo äidiltäni vuosia sitten.

Siinähän eroat. Ei kukaan perheestään välittävä tuollaista kauaa katso.

Ainakin ne salikerrat vähenevät jos lapsi 50/50

Pt:n käyttö loppuu, koska ap on opiskelija. 

Ei vaan tästähän se pt:n todellinen käyttö vasta alkaa :)

ap -nainen saa haluamansa, mahdollisesti tilalle tuon pt:n. Tiedäpä sitten, kuinka pitkäksi aikaa, mutta kuitenkin.

Muista kuitenkin, että Pt:n tehtävä on miellyttää asiakasta ja pitää hänet asiakkaana".

Ja kukapa ei timmiä naista mielellään opastaisi tai naisena timmiä pt:tä hieman sillä silmällä katselisi. Itsekin, mutta valitettavasti toisilla tavoitteet ovat pidemmälle suunniteltuja.

Vierailija
168/399 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa komia -kommentti viittaa siihen, että toinen teistä on ihastunut valmentajaasi.

Mitä ilmeisimmin sinä et ole.

Vierailija
169/399 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä tuumisit jos miehesi alkaisi kahvitella tiukkaperseisen salimimmin kanssa ja pitäisi häntä ystävänä...

Joo ei ruuhkavuosien aikana oikeasti ole aikaa kahvitella muiden kanssa treenien jälkeen. Se on oikeastaan niin että treenitkin ja harrastukset ovat aika kellokortilla.

Toisaalta aika heikko itsetunto sillä miehelläsi on.

Oma mies on expertti taistelulajeissa ja tietää että kykenee pudottamaan ihan kenet vaan, niin ei oikein suutu minkäänlaisista miehistä. On kyllä aika utelias näkemään että millaisia ystäviä löytyy ja aina leppyy kun näkee ulkoisen habituksen että ei tuosta ole mitään uhkaa.

On enemmän sellainen suojelija ja varottaa miehistä. Miehet nyt vaan edustaa raiskauksissa ja pahoinpitelyissä tilastojen kärkeä.

Eli varovainen naisena pitää aina olla!

En ihmettele avioerotilastoja, jos "ruuhkavuosien aikana ei ole aikaa kahvitella treenien jälkeen".

Itsekin lähtisin karkuun noin ahdistavasta suhteesta, jos edes kahvilla ei ole "aikaa käydä".

Ja mitä tuon yhden kommentoijan mukaan "lapsiparka ikävöi äitiään kun ap kahvittelee !!".

Voi jeesus oikeasti. En lainkaan ihmettele syntyvyyden laskua, jos lapsen saaminen on automaattinen kotivankeus naiselle.

Sano ap miehellesi, ettei kanssasi ole mikään pakko olla jos ei voi luottaa.

Joo miehilläkään ei ole helppoa. Ei ongelmitta voi käydä olusilla salin jälkeen. Kahvi ei juomana kiinnosta yhtään. Kotona huudetaan aina jos haisee salin jälkeen oluelle hengitys. Oikein tullaan nuuhkimaan.

Vierailija
170/399 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonko ainoo ketä huolestuttaa lapsi tässä yhtälössä. Lapsen ei pitäisi joutua todistamaan vanhempiensa riitoja. Etenkään semmosia missä huudetaan ja tavarat lentää.

Vierailija
171/399 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tympeitä ihmisiä on aina, sille ei vaan voi mitään. Mutta kyttääminen ja kieltäminen ei vaan toimi, kyllä se pettäjä löytää jonkin keinon touhuilleen vaikka kuinka kieltäisit.

Syytön kunnes toisin todistetaan. Jos todistetaan, niin iittalat jakoon. Tällä mennään meillä.

No mennään tällä.

Syyllisyydestä ei täällä epäselvää jäänyt. Eikä lusikoiden jakaminen ole mikään helppo ratkaisu.

Itselleni tuo ei olisi missään tapauksessa ollut oikea ratkaisu. Mutta minä jouduin luopumaan perheestäni. Kaikki meni ja siitä kaikesta "ilosta" pitää vielä maksaa.

Äidin ja isän asema näissä asioissa on kovin erilainen.

Ei ole kyse siitä, kuka oli oikeassa, kuka väärässä tai jotain siltä väliltä. Muuta väärin hän mielestän teki ja johti siihen, että lapsemme kärsii äitinsä hairahduksesta.

Vierailija
172/399 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pt:n kanssa voi olla ihan vaan kavereita, ja minusta siinä kahvittelussakaan ei ole mitään erikoista. Olisi omituisempaa jos tämä pt ei laskuttaisi mitään treeneistä tai antaisi jotain hinnastoaan suurempaa alennusta ap:lle. Eikös kahvittelua pidetä ihan normaalina sosiaalisena käytöksenä?

Miehet alkavat mustasukkaisiksi, jos tyttöystävä/vaimo innostuu jostain lajista ja siellä sattuu kaverustumaan vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa. Tästä on kokemusta. Heille tulee alemmuudentunne naistaan ja tämän pt:a kohtaan.

Oikeasti ap:n miehen pitäisi vaan alkaa itse treenaamaan kunnolla jos niin riipoo.

N28, lapseton saliharrastaja.

Vierailija
173/399 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnon fiksu nainen lopettaisi moisen pelleilyn

Pelleilyn? Ai sen, että en ole kyökin ja raudan välissä 24/7, ja hoidan omaa kehoani harrastamalla liikuntaa? "Kunnon fiksu nainen" - joka on mitä tarkalleen ottaen? : D 

Että tällaista taas... 

ap

Katsos ihminen ajattelee. Ja sinun käytös loukkaa. Sinä niinku pilaat sinun ja miehesi välisen yhteisen jutun.

Vierailija
174/399 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi niin että en lainkaan ollut mustasukkainen vaimoni lentopalloharjoituksista. En edes osanut epäillä. Harjoituksia oli viidesti viikossa. Viikonloppuisin leirejä ja tapaamisia. Itse olin lasten kanssa kotona tai seikkailupuistossa. Yhtänä kauniina päivänä ennen nukkumaanmenoa vaimo pudotti pommin toisesta miehestä. Olin yllättynyt ja pettynyt mies. Myöhemmin kuulin tutulta että ex oli nähty kaupungilla erilaisten miesten kanssa. :( kaikki on mahdollista vaikka toiselle antaa tilaa.

Vierailija
175/399 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oonko ainoo ketä huolestuttaa lapsi tässä yhtälössä. Lapsen ei pitäisi joutua todistamaan vanhempiensa riitoja. Etenkään semmosia missä huudetaan ja tavarat lentää.

Lapsia on sodanjaloissa. Niistä olisin lähinnä huolissani.

Vierailija
176/399 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mennään tällä.

Syyllisyydestä ei täällä epäselvää jäänyt. Eikä lusikoiden jakaminen ole mikään helppo ratkaisu.

Itselleni tuo ei olisi missään tapauksessa ollut oikea ratkaisu. Mutta minä jouduin luopumaan perheestäni. Kaikki meni ja siitä kaikesta "ilosta" pitää vielä maksaa.

Ei ole kyse siitä, kuka oli oikeassa, kuka väärässä tai jotain siltä väliltä. Muuta väärin hän mielestän teki ja johti siihen, että lapsemme kärsii äitinsä hairahduksesta.

Niin. Nainen teki väärin, mutta pointtini olikin, ettei mikään kyttäys olisi tuota estänyt.

Eli sikäli koko mustasukkainen käytös on turhaa, koska aiheellisessa tapauksessa se ei lopputulosta muuta, aiheettomassa taas ajaa toisen karkuun jatkuvia aiheettomia syyttelyjä.

Vierailija
177/399 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei huolestuta, nämä ovat porvoolaisia koko perhe.

Vierailija
178/399 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mennään tällä.

Niin. Nainen teki väärin, mutta pointtini olikin, ettei mikään kyttäys olisi tuota estänyt.

Eli sikäli koko mustasukkainen käytös on turhaa, koska aiheellisessa tapauksessa se ei lopputulosta muuta, aiheettomassa taas ajaa toisen karkuun jatkuvia aiheettomia syyttelyjä.

Itkukin on turhaa, kun joku läheinen kuolee? Eikä hymyillä tai naurakaan kannata? Yleensä ihmisellä on tunteita läheistään kohtaan ja tuollainen pettymys nyt vaan aiheuttaa tunnepurkauksia, etenkin kun tapahtuma on sille mustasukkaiselle osapuolelle ei-toivottu ja mahdollinen käänne kohti suhteen loppua. 

Vierailija
179/399 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petetty ukkeli kirjoitti:

Minulle kävi niin että en lainkaan ollut mustasukkainen vaimoni lentopalloharjoituksista. En edes osanut epäillä. Harjoituksia oli viidesti viikossa. Viikonloppuisin leirejä ja tapaamisia. Itse olin lasten kanssa kotona tai seikkailupuistossa. Yhtänä kauniina päivänä ennen nukkumaanmenoa vaimo pudotti pommin toisesta miehestä. Olin yllättynyt ja pettynyt mies. Myöhemmin kuulin tutulta että ex oli nähty kaupungilla erilaisten miesten kanssa. :( kaikki on mahdollista vaikka toiselle antaa tilaa.

Minä en naimisiin mene harrastelevien naisten kanssa tai tee lapsia sellaisten kanssa. Kyllähän sen nyt tietää mitä siellä voi tapahtua. Muslimit ovat tässä suhteessa kaukaa viisaita. Ei minulla miehenä ole varaa tuhlata aikaa tuollaisiin harrasteleviin naisiin. Elämä on liian lyhyt yksinkertaisesti. En ota riskiä ja siksi meidän perheessä on selvät pelisäännöt. Minusta sinun olisi pitänyt pitää kovempi kuri naisellesi.

Vierailija
180/399 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmaan sitä itse halua itsellesi myöntää, mutta alitajuntaisesti olet ihastunut. Näitä on nähty.