Mikä aiheuttaa lapsettomuutesi?
Syitä kun voi olla monia, niin kiinnostaisi tietää, millaisia ongelmia teiltä löytyy.
Kommentit (46)
laihdutin 20kg ja raskaus alkoi helposti ja sujui hyvin.
mutta lisäksi myös kiinnittymishäiriöt, minkä syytä ei tiedetä.
silti tuloksetonta yritystä kohta neljä vuotta.
itse olisin kovastikkin halukas pienokaisia saamaan. Voimia nille, joilla muunlainen ongelma. Eihän sitä itsekkään voi varma olla kuinka käy, kun se mies lopulta on valmis.
Ja siitä johtuvat hormonihäiriöt, naisella siis.
Nyt on 3kk:den ikäinen vauva. Tämä ihanuus sai alkunsa koeputkihedelmöityksestä.
sukupuolitautia, jonka seurauksena lapsettomuus?
Miksiköhän se lapsettomuus onkaan lisääntynyt niin kovasti....
yritystä vajaa 2v. mies tosin sanoo, ettei voida mennä mihinkään tutkimuksiin, kun me ei edes harrasteta seksiä riittävästi. mikä osittain varmaan tottakin, joskus tulee harrastettua aika vähänlaisesti, tahti vähentynyt huomattavasti sitten joskus suhteen alkuaikojen (6 v yhdessä).
mikä teillä on vähänlaisesti? Meillä kanssa seksiä vähän. Tämä on sellainen oravanpyörä. Mulla on halut vähentynyt, kun ei vauvaa kuulu, mutta eihän sitä vauvaa tule, jos ei seksiä harrasta. On vaan niin kurjaa pettyä kerta toisensa jälkeen. En tiedä, onko toi seksittömyys mun osalta jokinmoista itsesuojeluvaistoa. Ei voi pettyä, kun ei ole yrittänytkään... Vaikeeta selittää...
mitään vikaa. Eli olemme selitämättömästi lapsettomia tai entisiä sellaisia.
Onnellinen kaksosten äiti
syytä ei koskaan löytynyt vasta useiden hoitojen jälkeen raskauduin.
hänellä ei ole lainkaan siittiöitä (ei siis myöskään kiveksissään).
Nyt kahden kuukauden ikäinen vaavi tuhisee sängyssään. Ja alkunsa sai IVF-hoidosta.
Varmaan siksi kun se taitaa olla harvinaisin syy, vaikka muuta olet tietävinäsi :)
Meillä lapsettomuus johtui kelvottomista munasoluistani, mutta luovutetuilla munasoluilla tärppäsi heti. Tie vain oli turhan pitkä että se kaikki selvisi ja apua saatiin.
Hoidoilla yhdet kaksoset ja nyt odotan luomuvauvaa. Eli enpä taida enää kuulua edes tuohon kategoriaan.
Miehen siittiöt oli ongelmana. Nyt 3 lasta hoidoilla :)