Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko lainaa teillä on miehenne kanssa ja ikäsi?

Vierailija
19.07.2008 |

ensimmäinen asunto oli maksettu pari vuotta sitten- otettiin uutta lainaa uuteen asuntoon...

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konditionaalimuotoista imperfektiä käytetään oikeaoppisesti vain -sua-loppuisten verbien kanssa, kuten asusin, osusin, laususin yms. Amatööriturkulaiset...

Vierailija
22/63 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nykyän tuntuu että jos ostaa omakotitalon niin joutuu sen 300 000 e lainan vähintään ottamaan....vai eikö ne joilla on iso laina kehtaa täällä sanoa. Rehvasteleeko täälä vain pieni lainaiset että hähhää meilläpä ei ole lainaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nykyän tuntuu että jos ostaa omakotitalon niin joutuu sen 300 000 e lainan vähintään ottamaan....vai eikö ne joilla on iso laina kehtaa täällä sanoa. Rehvasteleeko täälä vain pieni lainaiset että hähhää meilläpä ei ole lainaa.

Emme ostaneet omakotitaloa, vaan rakensimme sen itse. Pitkästä tavarasta ja tarjouksia hyödyntäen.

Neliöitä 250 m2. Nyt rakenteelle autotalli, 70 m2. Ei autotalliinkaan olla otettu lainkaan lainaa.

Vierailija
24/63 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ostaneet omakotitaloa, vaan rakensimme sen itse. Pitkästä tavarasta ja tarjouksia hyödyntäen.

Neliöitä 250 m2. Nyt rakenteelle autotalli, 70 m2. Ei autotalliinkaan olla otettu lainkaan lainaa.

Toi tarkoittaa sitten,että te olette ensin säästäneet etukäteen monta vuotta? Vai onko teillä muuten vain ollut rahaa tai perintöä?

Vierailija
25/63 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi tarkoittaa sitten,että te olette ensin säästäneet etukäteen monta vuotta? Vai onko teillä muuten vain ollut rahaa tai perintöä?

Ei ollut perintöä eikä lottovoittoa. Emmekä olleet mitenkään säästäneet etukäteen. Ihan palkalla ostimme tarvikkeita ja puut saimme omasta metsästä.

Vierailija
26/63 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut perintöä eikä lottovoittoa. Emmekä olleet mitenkään säästäneet etukäteen. Ihan palkalla ostimme tarvikkeita ja puut saimme omasta metsästä.

-- Täytyy olla hirveen iso palkka sitten että on jatkuvasti varaa käydä ostamassa esim. rautakaupasta käteisellä tavaraa. Jo pelkkä keittiökin voi maksaa 10 000 €. Vai otitteko jonkin halppiskeittiön Ikeasta? Kyllä mä sen ymmärrän että voisi olla varaa rakentaa esim. autotalli pikkuhiljaa, mutta talon rakentaminen maksaa niin paljon että sitten sen rakentamistakin pitäisi venyttää niin pitkälle ennen kuin se olisi varaa rakentaa täysin valmiiksi. Mulla ainakin menisi hermot! Eikä onnistuisi 3 lapsenkaan kanssa. Ehkä ois onnistunu kun vielä olimme kahdestaan.

Nyt meillä on kohta 200 000 € lainaa, on jo kolmas asuntolainamme! Tätä ennen asuimme vanhassa itse remppaamassamme talossa, josta lainaa oli vajaa 100 000 €.

Vierailija
27/63 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lainaa jäljellä 100 000.

Vierailija
28/63 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-- Täytyy olla hirveen iso palkka sitten että on jatkuvasti varaa käydä ostamassa esim. rautakaupasta käteisellä tavaraa. Jo pelkkä keittiökin voi maksaa 10 000 €. Vai otitteko jonkin halppiskeittiön Ikeasta? Kyllä mä sen ymmärrän että voisi olla varaa rakentaa esim. autotalli pikkuhiljaa, mutta talon rakentaminen maksaa niin paljon että sitten sen rakentamistakin pitäisi venyttää niin pitkälle ennen kuin se olisi varaa rakentaa täysin valmiiksi. Mulla ainakin menisi hermot! Eikä onnistuisi 3 lapsenkaan kanssa. Ehkä ois onnistunu kun vielä olimme kahdestaan.

Nyt meillä on kohta 200 000 € lainaa, on jo kolmas asuntolainamme! Tätä ennen asuimme vanhassa itse remppaamassamme talossa, josta lainaa oli vajaa 100 000 €.

Ostimme kaupan esittelykeittiön, säästimme siinä sievoisen summan rahaa. Domuksen keittiö oli. Molemmat olemme työssä, käteen saamme 5000,-. Kyllä sillä ostelee rakennustarvikkeita ihan kivasti.

Vierailija
29/63 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

autotalli valmistuu tänä kesänä. Aloitimme toukokuussa rakentamisen.

Vierailija
30/63 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä 36 v, mies 32

Vierailija
31/63 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalasti tuota velkaa on, mutta ei sitä oikein muuten omaan kotiin pk-seudulla kiinni pääse.

Tuossa ihmettelin yhtä kommenttia:

"Ikää 41 lainaa 0 euroa

Palkkatuloista säästämällä on jo viisi asuntoa ostettu, aina vaihdettu isompaan + sijoitusasunto."

Tällä kirjoittajalla taitaa olla valtavat tulot, muuten ei oikein taitaisi onnistua. Jos laittaisin KAIKKI tuloni säästöön vuodessa, olisi se 24 000 e. Ja kymmenen vuoden ajan, niin sitten pystyisin lainasumman keräämään palkkatuloilla. Mutta kun pitää asua jossakin, syödä ja maksaa laskujakin...

Vierailija
32/63 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

omakotitalossa asumme lapsinemme ja lainasumma melkein kokonaan talolainaa

Vierailija
33/63 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai mistä mä miehen lainoja tiedän, mutta yhteisiä ei ole yhtään. Ikää kummallakin 48 vuotta.

Vierailija
34/63 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttämään tietokonetta.

Vierailija
35/63 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perisin papan 70luvun talon,veroihin ja remppaan meni raha. Mä 32v, mies 35v

Vierailija
36/63 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja opintolainaa 4000€

Vierailija
37/63 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. mummoäiti:)

Vierailija
38/63 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, kyllä se tietokoneen käyttö ihan yläasteella opetettiin. 2

Vierailija
39/63 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perisin papan 70luvun talon,veroihin ja remppaan meni raha. Mä 32v, mies 35v

Perisin? Oletko Turusta ;)

Vierailija
40/63 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla lisäksi 5 000 opintolainaa. Ikä 33v.