Mistä johtuu verenvuoto? (seksiin liittyen)
Hyvää iltaa, arvon aavee.
Mammaa huolestuttaa nyt tällainen nolo juttu..
Mulla on sektiosta aikaa nyt vähän reilut 5kk. Jälkivuoto kesti jonkun viikon ja loppui sit ihan hyvissä ajoin, menkkoja ei ole vielä ollut.
Ja tässä tulee se nolo osio: mulla on kaksi seksikumppania. Toisen kanssa touhutessa ei mitään ongelmaa, toisen kanssa aina rakastelun jälkeen kun siivoaa itseään, niin jostain on tullut verta kun pyykiessä jäljet ovat selkeästi punaiset.
Mistä se veri tulee?? Johtuuko miehestä vai mistä? Verta ei sitten enää näy kun tilanne on ohi.. Tää verenvuodon aiheuttava mies on hieman paremmin varusteltu, voiko olla että sillä olisi jotain merkitystä?
..tätä on siis oikeasti NOLOA kysyä, mutta kiitos jos joku vastaa asiallisesti..
Kommentit (4)
Jotain tuollaista olen epäillytkin.. Lähinnä nyt vain mietitytti se, että pitääkö tästä huolestua. Kiitos ihana vastauksesta, mieli keveni heti :)
-ap-
Meinaan seksikumppanisihän saattavat myös jakaa muuallakin...
Erityisen huolestunut olisin tuosta verestä ilman kortsua, riski erityisesti hiviin lisii!
Ja imetyshän ei tunnetusti suojaa raskaudelta.
Sanon tämän aivan moralisoimatta.
€=op
verta voi tulla myös sperman mukana, jos miehellä eturauhasvaivoja(tulehdus)
Veikkaisin että se veri on peräisin jostain sun emättimen limakalvolta. Jos kumppani on paremmin varusteltu ja ehkä kiihkeämpää touhua, saattaa limakalvoille tulla seksin aikana pieniä repeämiä joista se veri vuotaa. Erityisesti jos imetät/ja kun kuukautiset eivät ole alkaneet ts. hormonitoiminta ei ole vielä palautunut, niin limakalvot saattavat olla kuivemmat ja ei niin joustavat ja altistavat sille verenvuodolle.