Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaimot, oikeastiko mies tarvitsee luvan omiin harrastuksiin?

Vierailija
13.12.2018 |

Olen törmännyt tuttavapiirissä ilmiöön, jossa naiset rajoittavat miehensä menoja ja harrastuksia, vaikka lapsetkin ovat jo teini-iässä. Käsittämätöntä. Eräällä tutulla on porukalla vuokrattu verstas, ja hän on useasti kuvaillut vähän vitsin varjolla mutta selvästi tosissaan, miten ei ole päässyt pitkään aikaan käymään kun "ei ole saanut lupaa". Vaimo haluaa että mies kököttää kotona illasta toiseen, vaikka lapsetkin tosiaan omissa menoissaan. Mikä ihme saa naiset toimimaan näin? Millä oikeudella se on vaimo joka päättää milloin kukakin harrastaa?

Kommentit (142)

Vierailija
61/142 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä päinvastoin haluaisin harrastaa erikseen, mutta mies ilmaantuu aina kuntosalille samaan aikaan kyttäämään. Välillä hän puhui siitä, että alkaisi köydä toisella salilla ja kannustin häntä siihen, mutta hän perui aikeensa. Oln kai liian iloisen oloinen ja hän tuli epäilväksi, olisi näköjään pitänyt vastustella eriäviä harrastuksia ja muka suostua niihin pitkin hampain.

Vierailija
62/142 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen törmännyt tuttavapiirissä ilmiöön, jossa naiset rajoittavat miehensä menoja ja harrastuksia, vaikka lapsetkin ovat jo teini-iässä. Käsittämätöntä. Eräällä tutulla on porukalla vuokrattu verstas, ja hän on useasti kuvaillut vähän vitsin varjolla mutta selvästi tosissaan, miten ei ole päässyt pitkään aikaan käymään kun "ei ole saanut lupaa". Vaimo haluaa että mies kököttää kotona illasta toiseen, vaikka lapsetkin tosiaan omissa menoissaan. Mikä ihme saa naiset toimimaan näin? Millä oikeudella se on vaimo joka päättää milloin kukakin harrastaa?

Negatiivisen kierteen kautta säyseäksi hakattuja ukkoja. Teet jotain mitä et ole ilmoittanut niin justiina huutaa viikon putkeen. Osa näistä pirttihirmuista vihastuu, jos mies hymyilee tai näyttää muuten onnelliselta.

Miksi ihmeessä ne kultaiset miesraukat sitten sietää näitä justiinoita? Vai onko kolikolla sittenkin kääntöpuolensa?

Justiinalla on nyt asiaa: https://www.youtube.com/watch?v=cT12Drs8li4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/142 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luvan kysyminen on minusta aikuiselta outoa, mutta kyse on kai pohjimmiltaan vain retoriikasta. Moni puhunee luvan kysymisestä, vaikka tarkoittaa sitä, että keskustellaan asiasta etukäteen, tosin kai niitäkin on, jotka ihan kirjaimellisesti kysyvät "Saanko mennä".

Olennainen tieto näissä keskusteluissa on varmaan kuitenkin se, onko tilanteessa otettava huomioon lapset. On aivan eri asia sopia menoista kahden aikuisen parisuhteessa kuin perheessä, jossa on lapsia.

Itse olen halunnut ja onnekseni saanut vain yhden lapsen, joka on jo pitkään ollut aikuinen. Ei meillä silloinkaan kysytty lupaa (kirjaimellisesti niillä sanoilla) omiin harrastuksiin ja menoihin, mutta tottakai niitä piti sovitella. Ja kummankin piti luopua joistakin menoista. Mutta loppujen lopuksi se oli aika lyhyt aika elämästä.

Nyt olen kahden aikuisen suhteessa, jossa molemmilla on pitkä yksinelämisen historia takanaan. Ei tulisi mieleenkään, että pitäisi kysyä lupaa omiin menoihin. Äsken juuri ilmoitin puolisolleni, että olen nyt löytänyt matkakohteen, jonne haluan keväällä mennä (vielä muutama vuosilomapäivä käytettävänä). Koska minusta on kiva matkustaa hänen kanssaan, kysyin haluaisiko hänkin lähteä. Hän ei ihan vielä osannut päättää, joten nyt toivon, että halpoja lentoja on vielä iltapäivällä, kun palaan asiaan. On kiva, jos hän lähtee, mutta jos hän ei lähde, niin ei minulla ole mitään syytä olla menemättä. Ei tulisi mieleenkään, että minun pitäisi kysyä mieheltä lupaa matkalleni. Ja sama tottakai pätee toiseen suuntaan; ei miehenikään kysy minulta "Saanko lähteä jalkapallon MM-kisoihin" tai "Saanko lähteä 'poikien' kanssa käymään kaupunkilomalla".

Mutta ehkä kyse tosiaan on vain retoriikasta ja joku pitää sitä luvan pyytämisenä, että ottaa asian puheeksi puolison kanssa ja varmistaa, ettei ole mitään yhteisiä suunnitelmia sovitulle ajankohdalle tms.

Vierailija
64/142 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jollei osata keskustella ja olla vastuullisia, niin sitten jonkun pitää ruveta komentamaan.

Harrastuksiin ei tarvitse erikseen pyytää lupaa, mutta jos kieltäisin miestäni menemään harrastukseen/ kaverin kanssa kaljalle / tms niin voitte uskoa että siihen olisi syy.

Jos homma menee sellaiseksi, että asiat aiheuttaa närää, niin joko selvittää syyn tai pannaan kannat vastakkain.

Vierailija
65/142 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippu täysin harrastuksesta. Missä, mitä, milloin, ja paljonko vie aikaa. Noilla tiedoilla osaan priorisoida itsekin oman ajankäyttöni, ja parisuhteeni.

Vierailija
66/142 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on muuten oikeasti tabu aihe. :o

Ymmärrätkö, mitä tabu tarkoittaa? Jos aihe olisi tabu, niin siitä ei olisi täällä keskustelua usean sivun verran. Se, että moni keskustelija on aloittajan kanssa eri mieltä, ei tarkoita aiheen olevan tabu.

Vierailija
67/142 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jollei osata keskustella ja olla vastuullisia, niin sitten jonkun pitää ruveta komentamaan.

Harrastuksiin ei tarvitse erikseen pyytää lupaa, mutta jos kieltäisin miestäni menemään harrastukseen/ kaverin kanssa kaljalle / tms niin voitte uskoa että siihen olisi syy.

Jos homma menee sellaiseksi, että asiat aiheuttaa närää, niin joko selvittää syyn tai pannaan kannat vastakkain.

Mä vaan sanoin ettei tuu joululahjoja jos ei oo kiltisti.

Tontut kurkkii!

Vierailija
68/142 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö, mitä tabu tarkoittaa? Jos aihe olisi tabu, niin siitä ei olisi täällä keskustelua usean sivun verran. Se, että moni keskustelija on aloittajan kanssa eri mieltä, ei tarkoita aiheen olevan tabu.

No tää on Hei ilmiö ja tabu.

Ja joku on vähän tosissaan.

Vierailija
69/142 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Pöyristyjämammat tulevat kilvan puolustelemaan naisten tyranniaa ja yrittävät maalata miehet roistoiksi ja syyllisiksi. Eli ei mitään uutta.

Jaa, minä olen nähnyt tässä keskustelussa lähinnä sellaisia viestejä, että omia harrastuksia on jopa suotavaa olla, kunhan myös puoliso ja perhe otetaan suunnitelmissa huomioon.

Vierailija
70/142 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanotaan nyt vaimona näin, että ei tarvitse lupaa mihinkään tunnin parin harrastuksiin, saa mennä mielensä mukaan. Mutta jos on koko illan, viikonlopun tai viikon pois, niin kyllä silloin parisuhteessa kuuluu keskustella toisen kanssa -etenkin kun lapsia. Ei voi olettaa että toinen jää automaattisesti kotiin hoitamaan kaiken. Molemmilla kuuluu olla omia menoja ja vapaa-aikaa, mutta sopivasti suhteessa perheen muihin velvollisuuksiin, joista vastaa molemmat yhtä paljon.

Toivon, että oma mieheni menee, mutta haluan myös keskustella koska on sopiva hetki meidän koko perheelle mennä. Aina ei käy.

Vierailija
71/142 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä ne kultaiset miesraukat sitten sietää näitä justiinoita? Vai onko kolikolla sittenkin kääntöpuolensa?

Koska nuhanenät asuu siellä, eikä niitä voi yksinkään sinne jättää.

Muuten "justiinoita" on omassa kaveripiirissä 3/4.

Vierailija
72/142 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä! Naiset ja äidit tuhlaa rahat, ei anna harrastaa, ei anna juoda kaljaa, ei harrasta seksiä ja muuten rajoittaa ja kiusaa.

Sit ne lapset kans rajoittaa.

Jos naisilta kysytään niin miehien elämä on hirmu hankalaa ja ne on apinan tasolla älykkyydeltään.

Olen törmännyt tuollaisiin naisiin..

Nämä miehet, joita useimmat naiset pitävät älykkyydeltään apinan tasolla, laittoivat miehen kävelemään kuun pinnalle, halkaisivat atomin, loivat ydinvoiman, keksivät transistorin, tietokoneen, sähkön, lentokoneen, radion, tutkan, junan, polttomoottorin, sähkömoottorin, sukellusveneen, pesukoneen, mikroaaltouunin, teleskoopin, mikroskoopin, ompelukoneen, astianpesukoneen, betonin, teflonin, led-valot, internetin, matkapuhelimen, kosketusnäytön ja kaiken muun lisäksi myös tämän foorumin, jolla naiset voivat ilmaista itseään ja julistaa, että miehet ovat älykkyydeltään apinan tasolla. 

Se, että monet naiset ajattelevat näin paljastaa jotain  naisten omasta älykkyydestä. 

Vierailija
73/142 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen veli elää tälläisessä liitossa. Kaikkeen pitää pyytää lupa ja jos ”pääsee” yksin liikenteeseen vaimo tykittää viesteillä ja puheiluilla oikeastaan jatkuvasti.

Yksi tuttu yrittää olla tälläinen vaimo, yrittää kontrolloida miehensä menemisiä ja omastamielestään miehensä kysyy aina ”luvan” ja mamma joko sen antaa tai on antamatta.. paitsi että mies ei oikeasti kysy mitään lupia. Ilmoittaa ja jos Rva sanoo että ei niin lähtee kuitenkin 😂

Vierailija
74/142 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse :) Molemmilla on omat menonsa.

Vierailija
75/142 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia ihminen, mies tai nainen, ylipäätään haluaa elää toisen ihmisen kanssa, jos siellä kotona ja arjessa ei viihdy ollenkaan? Jos kokoajan pitää mennä omissa menoissaan niin, ettei aikaa jää ollenkaan sille kumppanille tai perheelle, niin ihan oikeasti miksi pitää olla silloin suhteessa? 

Vierailija
76/142 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin usein on muuten niin, että miehet haluavat olla siellä kotona, mutta eivät kehtaa myöntää sitä ja sitten syyttävät vaimoa/naisystävää asiasta.

Totta! Olen kuullut liian monta kertaa, miten mies puhuu kaverinsa kanssa puhelimessa tulevista menoista ja ukko tokaisee, että "pitää kysyä emännältä lupa" tmv. Itse olet vieressä viittomassa, että älä nyt minua syytä ja tee minusta pirttihirmua, kun nimenomaan juuri minä olen usein ajamassa miestä tontin ulkopuolelle! Kerran eräs miehen kaveri kysy, kun kaupassa nähtiin, että laskenko miehen kalalle vai onko mies miten talutushihnassa. Pakko oli tokaista, että vaikka miten yritän potkia ukkoa omille teille, niin ei tuo tunnu osaavan lähteä edes selkosuomenkielellä kerrottuna.

Vierailija
77/142 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan se vaimo sitten muuttunut aikojen saatossa noin kontrolloivaksi vai onko mies vaan vapaaehtoisesti valinnut kumppanikseen pirttihirmun?

Lasten syntymä muuttaa aika monen naisen persoonan totaalisesti. Aika monesta naisesta tulee häikäilemättömän kontrolloiva yrittäessään ”puolustaa” lapsiaan pahalta isältä, jonka äiti näkee suorastaan rikollisena mikäli tämä avaa oluen tai viettää aikaa poissa kotoa ilman perusteltua syytä. Tämän nyt voi lukea päivittäin näiltä palstoiltakin, vaikka suodattaa trollailut ja provot pois. Naiset spekuloivat tuntemattomien kanssa erolla mitä käsittämättömin perustein.

Onhan se selvää, että emo puolustaa poikasiaan ja koettaa sitouttaa sen isänkin hoitamaan sitä. Jos joku haluaa kulkea miten lystää niin silloin ei kannata sitoutua kumppaniin ja tehdä niitä lapsia. Ikävä kyllä useimmiten se perheen arki jää yksin toisen eli sen naisen harteille, iskän jatkaessa vastuutonta sinkkuelämää. Jos perhe-elämä ei kiinnosta, miksi siihen ryhdyt?

Vierailija
78/142 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia ihminen, mies tai nainen, ylipäätään haluaa elää toisen ihmisen kanssa, jos siellä kotona ja arjessa ei viihdy ollenkaan? Jos kokoajan pitää mennä omissa menoissaan niin, ettei aikaa jää ollenkaan sille kumppanille tai perheelle, niin ihan oikeasti miksi pitää olla silloin suhteessa? 

Miksi näihin keskusteluihin tulee aina joku, joka kärjistää asian niin, että jos on omia harrastuksia tai menoja, niin se tarkoittaa ettei kotona viihdy ollenkaan ja omissa menoissa pitää olla aina?

Vierailija
79/142 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi näihin keskusteluihin tulee aina joku, joka kärjistää asian niin, että jos on omia harrastuksia tai menoja, niin se tarkoittaa ettei kotona viihdy ollenkaan ja omissa menoissa pitää olla aina?

Ihan samalla tavalla täällä kärjistetään, ettei naiset anna ikinä miesten mennä, tai aina täytyy kysyä lupa. Kärjistämistä sekin on . Jos nainen tai mies kehtaa vaatia, että omia menoja ei laiteta aina edelle, niin kummasti sitä vaativaa osapuolta täällä vaan syyllistetään.

Vierailija
80/142 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos miestä ei päästetään kerran kahdessa kuukaudessa harrastukseen, niin se ei ole suhde.

Se on orjuutta. Miehilläkin on oikeus omiin menoihin eikä se ole pari tuntia ole keneltäkään pois.