Vaimot, oikeastiko mies tarvitsee luvan omiin harrastuksiin?
Olen törmännyt tuttavapiirissä ilmiöön, jossa naiset rajoittavat miehensä menoja ja harrastuksia, vaikka lapsetkin ovat jo teini-iässä. Käsittämätöntä. Eräällä tutulla on porukalla vuokrattu verstas, ja hän on useasti kuvaillut vähän vitsin varjolla mutta selvästi tosissaan, miten ei ole päässyt pitkään aikaan käymään kun "ei ole saanut lupaa". Vaimo haluaa että mies kököttää kotona illasta toiseen, vaikka lapsetkin tosiaan omissa menoissaan. Mikä ihme saa naiset toimimaan näin? Millä oikeudella se on vaimo joka päättää milloin kukakin harrastaa?
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan se vaimo sitten muuttunut aikojen saatossa noin kontrolloivaksi vai onko mies vaan vapaaehtoisesti valinnut kumppanikseen pirttihirmun?
Lasten syntymä muuttaa aika monen naisen persoonan totaalisesti. Aika monesta naisesta tulee häikäilemättömän kontrolloiva yrittäessään ”puolustaa” lapsiaan pahalta isältä, jonka äiti näkee suorastaan rikollisena mikäli tämä avaa oluen tai viettää aikaa poissa kotoa ilman perusteltua syytä. Tämän nyt voi lukea päivittäin näiltä palstoiltakin, vaikka suodattaa trollailut ja provot pois. Naiset spekuloivat tuntemattomien kanssa erolla mitä käsittämättömin perustein.
No oho :o
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan se vaimo sitten muuttunut aikojen saatossa noin kontrolloivaksi vai onko mies vaan vapaaehtoisesti valinnut kumppanikseen pirttihirmun?
Lasten syntymä muuttaa aika monen naisen persoonan totaalisesti. Aika monesta naisesta tulee häikäilemättömän kontrolloiva yrittäessään ”puolustaa” lapsiaan pahalta isältä, jonka äiti näkee suorastaan rikollisena mikäli tämä avaa oluen tai viettää aikaa poissa kotoa ilman perusteltua syytä. Tämän nyt voi lukea päivittäin näiltä palstoiltakin, vaikka suodattaa trollailut ja provot pois. Naiset spekuloivat tuntemattomien kanssa erolla mitä käsittämättömin perustein.
Juu. Kauheat keittiöhirmut ei anna juoda kaljaa eikä anna olla rauhassa eikä anna pesää. Ynseitä akkoja. Ja täälä puolustellaan just äitejä jotka on pahimpia.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se on se "pois perheen parista" jos lapsetkin huitelee ties missä? Oikeasti?
Miksi olet parisuhteessa, jos et halua viettää aikaa puolisosi kanssa juuri ollenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Tämä minuakin kiinnostaa. Milloin määräily alkoi? Tai kuten tuossa edellä joku mies valitti, kuinka eksänsä panttasi luvan antamista; miksi hän alunperin alkoi kysyä lupaa omiin menoihinsa?
(Kyllä meilläkin kerrotaan menoista ja suunnitelmista ja tarvittaessa varmistetaan ettei toinen ole ehtinyt suunnitella samalle ajankohdalle jotain muuta, mutta lupaa ei kysytä.)
Kyllä! Naiset ja äidit tuhlaa rahat, ei anna harrastaa, ei anna juoda kaljaa, ei harrasta seksiä ja muuten rajoittaa ja kiusaa.
Sit ne lapset kans rajoittaa.
Jos naisilta kysytään niin miehien elämä on hirmu hankalaa ja ne on apinan tasolla älykkyydeltään.
Jos haluaa elää kuin sinkku , on myös pysyttävä sinkkuna. Parisuhde on PARIsuhde, se ei toimi, ellei molemmat osapuolet osaa ottaa myös sitä toista ja toisen tarpeita huomioon. Ei perheellinen parisuhteessa elävä yksinkertaisesti voi enää tulla ja mennä niinkuin poika/tyttövuosinaan. Yksikään liitto ei toimi niin, että toinen hoitaa , oli sitten mies tai nainen, sen perhearjen ja toinen mennä suhaa omissa menoissaan.
Ei tarvitse pyytää lupaa. Mutta jos on pienet lapset ja mies on töissä ja sen lisäksi 3-5 iltaa harrastuksessaan, niin se ei ole reilua. Eikä sekään, jos perheellä on pienet tulot ja iso osa niistä menee miehen harrastukseen. Ap:n kuvaama tilanne on ihan ko. miehen omaa syytä - miksi ihmeessä hän suostuu moiseen?
Meillä on 3 pienehköä lasta, ja mä olen kahden pienimmän kanssa kotona, joten käyn harrastuksessani 2 iltaa/vko (ei vie koko iltaa). Lisäksi käyn lenkillä 1-2x/vko. Mies käy salilla ja juoksemassa miten aikatauluihin sopii. Sitten kun mies jää lasten kanssa kotiin ja minä töihin, niin jätän harrastukseni 0-1 kertaan/vko ja miehen menot ovat etusijalla. Kun molemmat taas töissä niin katsotaan miten tilanne sallii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttua juttua. Olin itse aikoinaan vanki omassa kodissani, kaikkeen muuhun kuin töihin menemiseen piti kysyä lupa. Yleensä sitä lupaa ei saanut kuin kuukausia etukäteen. Ja työpäivinäkin ex-vaimo soitti viimeistään viideltä että missä viivyn jos työpäivä vähänkin venyi.
On syystäkin ex-vaimo. Mutta kaveripiirissä olen nähnyt tätä myös. Vain hullu tai täysi masokisti mies menee enää tänä päivänä naimisiin ”voimaantuneen” suomalaisen naisen kanssa. Niistä on tullut todellisia keittiöhirviöitä.
Kerro minulle, miksi sinä aloitit luvan pyytämisen omiin menoihisi.
Jos olisit koskaan ollut pitkässä parisuhteessa, jossa on myös yhteisiä pieniä lapsia, niin varmaan ymmärtäisit että tolkun ihminen yrittää ensin toimia siten, että perheessä säilyisi edes jonkinlainen sopu ja pienten lasten ei tarvitsisi katsella kun äiti huutoraivoaa isälle (tai toisinpäin). Näin minä yritin jonkin aikaa tehdä. Toki välillä pidin pääni, mutta siitä maksettiin todella kova hinta seuraavan kerran kotiin tullessani, kun nainen aloitti silmittömän raivoamisen ja lapset katselivat silmät ymmyrkäisinä. Asuimme myös ulkomailla, ja välitön asumusero avioerosta puhumattakaan ei ollut heti mahdollinen.
Jälkeenpäin puistattaa ne kokemukset ja voisin tehdö jotain asioita toisin. Mutta jälkeenpäin ja ulkopuolisena on myös helppo olla viisas.
Kyllä, olen ollut avioliitossa jossa on ollut myös yhteinen pieni lapsi. Menimme kyllä naimisiin ja hankimme lapsen vasta seurusteltuamme useita vuosia ja asuttuamme yhdessä niin pitkään, että tunsimme toisimme ja meillä oli toimivat käytännöt yhteisten ja erillisten menojen suhteen. Mutta teillä ilmeisesti naiselle omat menosi olivat täysin ok kunnes hän yhtäkkiä lapsen/lasten synnyttyä alkoi huutoraivota? Ja nyt yleistät sen koskemaan kaikkia.
Vierailija kirjoitti:
Olen törmännyt tuttavapiirissä ilmiöön, jossa naiset rajoittavat miehensä menoja ja harrastuksia, vaikka lapsetkin ovat jo teini-iässä. Käsittämätöntä. Eräällä tutulla on porukalla vuokrattu verstas, ja hän on useasti kuvaillut vähän vitsin varjolla mutta selvästi tosissaan, miten ei ole päässyt pitkään aikaan käymään kun "ei ole saanut lupaa". Vaimo haluaa että mies kököttää kotona illasta toiseen, vaikka lapsetkin tosiaan omissa menoissaan. Mikä ihme saa naiset toimimaan näin? Millä oikeudella se on vaimo joka päättää milloin kukakin harrastaa?
Negatiivisen kierteen kautta säyseäksi hakattuja ukkoja. Teet jotain mitä et ole ilmoittanut niin justiina huutaa viikon putkeen. Osa näistä pirttihirmuista vihastuu, jos mies hymyilee tai näyttää muuten onnelliselta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Naiset ja äidit tuhlaa rahat, ei anna harrastaa, ei anna juoda kaljaa, ei harrasta seksiä ja muuten rajoittaa ja kiusaa.
Sit ne lapset kans rajoittaa.
Jos naisilta kysytään niin miehien elämä on hirmu hankalaa ja ne on apinan tasolla älykkyydeltään.
Kuinka yksikään mies selviää itsekseen hetkeäkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Negatiivisen kierteen kautta säyseäksi hakattuja ukkoja. Teet jotain mitä et ole ilmoittanut niin justiina huutaa viikon putkeen. Osa näistä pirttihirmuista vihastuu, jos mies hymyilee tai näyttää muuten onnelliselta.
Miksi ihmeessä ne kultaiset miesraukat sitten sietää näitä justiinoita? Vai onko kolikolla sittenkin kääntöpuolensa?
Heti, kun mun mies lopettaa pihtaamisen, voi mennä lupaa kysymättä harrastamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin! Kun sulla on toi sana noin hyvin hallussa niin pitäiskö sun perustaa joku miesten katastrofi yhdistys?
Sit ymppäät siihen valkoinen heteromies teesin niin ollaan jo pitkällä!
Pelastetaan miehet vaimoilta!
Ei ne yksin pärjää, kyllä sun täytyy pelastaa ne!
Näitä tarinoita kun lukee, tulee mieleen, että parisuhteeseen ei pitäisi koskaan ryhtyä eikä perhettä koskaan perustaa. Mistäköhän johtuu alhainen syntyvyys.
Vierailija kirjoitti:
Heti, kun mun mies lopettaa pihtaamisen, voi mennä lupaa kysymättä harrastamaan.
Heti kun mun mies lakkaa vonkaamasta niin saa mennä harrastamaan.
Vierailija kirjoitti:
Näitä tarinoita kun lukee, tulee mieleen, että parisuhteeseen ei pitäisi koskaan ryhtyä eikä perhettä koskaan perustaa. Mistäköhän johtuu alhainen syntyvyys.
No naulan kantaan!
Syynä on se, että vauva palstalla paljastetaan synkimmät salaisuudet, kuten se että miesten ei anneta juoda kaljaa ja Justiina antaa kaulimesta ja sit pihdataan ja mies ei pääse kalaan ja naiset käy punttiksella ja mies ei tykkää.
Kiitos muistutuksesta että olen tehnyt elämässä oikeita valintoja.
t. Sinkku mies
Vierailija kirjoitti:
Kiitos muistutuksesta että olen tehnyt elämässä oikeita valintoja.
t. Sinkku mies
Juu hyvä. Naiset on ihan kamalia. Kiusaa vaan miehiä ja tuhlaa rahat ja pihtaa ja pukkaa lapsia joka rööristä väkisin.
Pysy vapaana vaan. T. Miehiä puolustava äiti
Vierailija kirjoitti:
Esihistorialliset geneettiset syyt. Nainen kokee, että hänen on pystyttävä kontrolloimaan miestä ja tässä onnistuessaan nainen kokee olevansa "turvassa". Mies, jota nainen ei pysty kontrolloimaan on naiselle "uhka". Näin siis geenit sanelevat. Tästä syystä naiset niin mielellään avioituvat ns beta-urosten kanssa (tussun alla olevat miehet ja muut omasta tahdosta luopuneet vätykset). Nämä beta-urokset eivät ole uhka naiselle. Seksiä nainen sitten haluaisi harrastaa ns alfa-uroksen kanssa, kun se on niin "jännittävää".
Ällistyin ihan tosissani, kun huomasin mieheni postanneen someen viestin, jossa valitti, ettei pääse harrastukseensa, kun vaimo estää.
Todellisuudessa kehotan ja kannustan häntä menemään sinne mahdollisimman paljon, kun tykkään olla yksin kotona, olen erakko ja introvertti luonteeltani. Välillä mies soittaa sieltä harrastuksesta, että saako jo tulla kotiin, kun ei jaksaisi enää olla pois kotoa.
Eli tuo on sovinistimiesten klisee, jota he puhuvat kavereilleen, että vaimo olisi sellainen tai tällainen. Todella ärsyttävä piirre miehessä. Toinen on sen valittaminen kavereille, ettei muka ole seksiä (meilläkin minä tulin juuri totjutuksi kun ehdotin ja mies ei halunnut) ja kolmas se, että mies muka elättää tuhlailevaa naista, kun meillä minä tienaan enemmän ja maksan yhteisistä menoista n 80%.