Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi mies ei halua kihloihin?

Vierailija
12.12.2018 |

Mies sen itse tietysti vain tietää, mutta mietimpähän vain, kun ei itse ole syytäkään sanonut.

Olemme olleet 7 vuotta yhdessä ja tämä suhde on kummankin mielestä kaikin puolin toimiva. On yhteinen talolaina otettu vuosi sitten ja elämäntilanne muutenkin vakaa. Lyhykäisyydessään helppo ja rento suhde, kumpikin saa olla sitä mitä on ja tuntuu muutenkin ensimmäistä kertaa sellaiselle loppuelämän jutulle.

Mainitsin pari vuotta sitten, että haluaisin joskus kihloihin, kun en ikinä ole ollut, mutta haluan olla varma siitä, että kenen kanssa. Sormukset ostan vain yhden ja viimeisen kerran. Sanoin, että hän olisi se, jonka kanssa haluaisin mennä. Mies oli vain, että jaa ja hän ei tiedä haluaako.

Vuosi sitten kysyin, että mennäänkö kihloihin. Hän siihen nauraen, että ei. On kerran jo ollut. Kyselin sitten, että miten kihlaus tapahtui, ihan puhtaasti mielenkiinnosta. Entinen oli kuulema kysynyt vuoden seurustelun jälkeen ja oli suostunut, vaikka piti "asiaa ihan pelleilynä ja tiesin, että suhde ei kauaa kestä".

En ihan ymmärrä miehen logiikkaa. "Elämänsä naisen" kanssa ei halua kihloihin, mutta jonkun silti ihan aikuisiällä pystyi mennä, vaikka tiesi ettei se suhde kestä pitkään. En minä tähän pelkkään avoliittoon kuole, mutta kihlaus olisi mielestäni ihan luonnollinen jatkumo varsinkin kun ollaan jo n. 35-vuotiaita, ja todella haluan hänen kanssaan olla lopun elämääni. Siksi tuo tiukka ei tuntuu vähän oudolle, kun "hetken huumallekin" on suostunut.

Kommentit (146)

Vierailija
1/146 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole miehen elämän nainen ja/tai ei arvosta kihloja. Ei siinä sen ihmeempää.

Vierailija
2/146 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä oletko tiedustellut mieheltä, miksi tämä ei tahdo kanssasi avioon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/146 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halua kanssasi naimisiin. Usein miehillä on näin että jos haluaa niin kosii kyllä itse melko pian, jos ei niin sitten ei vaan halua. Monesti sanovat että eivät ylipäänsä halua naimisiin, mutta äärimmäisen harvoin se tarkoittaa juuri sitä, vaan yleensä on vain väärä nainen. Ja jos ei seitsemässä vuodessa ole kosinut tai ei suostu kosintaan niin jos avioliittoa toivot niin vaihda miestä, hän ei ole sinun kanssasi etenemässä mihinkään.

Vierailija
4/146 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on yhteinen asuntolaina ja se sitoo teidät yhteen lujemmin kuin mitkään sormukset. Ehkä mies ajattelee näin?

Vierailija
5/146 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla mies sanoi, että ei vaan osannut ajatella, että naimisiinmeno olisi minulle tärkeää - vaikka se oli tärkeää mulle eritoten yhteisten lapsien takia. Monesti mainitsin että mennäänkö sitä vielä kihloihin ja naimisiin joku päivä vai mitä tässä tapahtuu, kun takana oli jo 10v avoliittoa, 3 lasta ja talolainakin, mutta yritin aina välttää painostamista. Sitten lamppu syttyi yks kaks ukon päässä ja se kihlaus eräänä päivänä tuli lopultakin, silloin kun oltiin oltu 14 vuotta jo yhdessä.

Eli summasummarum, ehkä ei vaan tajua tai vaan odottaa oikeaa hetkeä, ettei kihlaus ole juuri tuollainen teinikihlaus.

Vierailija
6/146 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä mies ei tahdo toisia noloja "teinikihloja", vaan on ymmärtänyt kihlauksen olevan se tilanne, kun sovitaan AVIOITUMISESTA, ei siitä että ollaan kihloissa.

Aika huono verrata 35v aikuisten kihlausta teinikihlaukseen...

Mutta, mies ei halua kanssasi naimisiin, eli toisin sanoen ei halua sitoutua sinuun. Toki rahallisesti sitoutuminen toiseen on myös jo iso askel (asuntolaina), mutta itse en suostuisi olemaan vain avoliitossa jos useampi vuosi seurustelua takana ja arki ja suhde on vakaa. Olette jo kuitenkin aikuisia ihmisia, eri asia jos olisitte lähempänä 20v.

Vierailija
7/146 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään halunnut kihloihin. Mitä kihlaus on muuta kuin sormus?

Naimisiinmenossa on muukin funktio, sen ymmärrän.

Te ette ilmiselvästi halua naimisiinkaan, niin miksi mennä kihloihin? Kihlaushan on sopimus naimisiinmenosta.

Vierailija
8/146 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei halua kanssasi naimisiin. Usein miehillä on näin että jos haluaa niin kosii kyllä itse melko pian, jos ei niin sitten ei vaan halua. Monesti sanovat että eivät ylipäänsä halua naimisiin, mutta äärimmäisen harvoin se tarkoittaa juuri sitä, vaan yleensä on vain väärä nainen. Ja jos ei seitsemässä vuodessa ole kosinut tai ei suostu kosintaan niin jos avioliittoa toivot niin vaihda miestä, hän ei ole sinun kanssasi etenemässä mihinkään.

Tämäon nähty useasti.... sanotaan etten koskaan halua naimisiin... sitten ihminen vaihtuu ja mielipidekin vaihtuu.

Vierailija
9/146 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolaina sitoo ihan riittävästi, ei siihen enää paljon avioliittoa tarvita. Mutta olennaisempaa onkin, että onhan teillå kaikki mietitty kuntoon myös pahimman skenaarion varalta eli mitä jos toinen jää pitkäksi aikaa työttömäksi, sairastuu, haluaa erota, kuolee...? Onko molempien osa turvattu?

Olisiko avioliitto sinulle tärkeä uskonnollisista, juridisista vai jostain muista syistä?

Vierailija
10/146 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina näitä..

99% ihmisistä jotka eivät halua naimisiin, eivät halua naimisiin sen kyseisen ihmisen kanssa.

Seuraavan kanssa ollaan alttarilla alta aikayksikön. On varmasti olemassa tuo pieni prosenttiosuus ihmisiä, joilla on vakaumus olla menemättä naimisiin, mutta miehesi on jo ollut pari kertaa kihloissa joten hän ei heihin kuulu.

Vierailija
11/146 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas kihlaus on naurettavaa ja lapsellista pelleilyä, en ikinä suostuisi näin hieman sinua vanhempana naisena. Naimisiin voisin mennä kyllä.

Vierailija
12/146 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on lähes samankaltainen tilanne kuin aplla, erona että olemme vähän nuorempia ja yhteistä talolainaa ei ole. Myös mun mies on ollut kihloissa aikaisemmin, kuulema exän painostamana. Olemme asiasta puhuneet, että kihlaus ja sitä kautta myöhemmin naimisiinmeno on tulevaisuuden suunnitelmissa. Mies haluaa itse sitten kun aika on, mutta milloin se aika on... 8 vuotta seurustelua jo takana. Odotanko turhaan? Niin hyvä suhde, ettei nyt sen takia viitsi pistää poikki ettei kosintaa näy, mutta toisaalta miksei sitä sitten näy, kun suhde on kuitenkin hyvä?

Vierailija
13/146 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä on yhteinen asuntolaina ja se sitoo teidät yhteen lujemmin kuin mitkään sormukset. Ehkä mies ajattelee näin?

Oletko tosissasi? :D

Asuntolainat, lapset, omaisuus..ne sitoo kyllä yhteen mutta aivan eri lailla kuin naimisiinmeno. Naimisiinmeno on henkinen sitoutuminen juuri siihen tiettyyn ihmiseen.

Vierailija
14/146 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäon nähty useasti.... sanotaan etten koskaan halua naimisiin... sitten ihminen vaihtuu ja mielipidekin vaihtuu.

Näin oman miehen kohdalla. Exän kanssa ei halunnut naimisiin. Minulle alkoi puhua vuoden seurustelun jälkeen miten elämän rakkaus hänelle oli ja hän kosi. AP sinä et ole miehen mielestä se "oikea"

Vierailija
15/146 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolet ei enää tarvitse toisiaan tullakeen toimeen ja avioliitto ei ole enää mikään ihanne ja normi. Itse olen feministin kasvattama ja minulle on koko pienen iän hoettu, että se irrallisuus tulee säilyttää parisuhteessakin, mahdollisuus eroon tulee tehdä itselleen mahdollisemman helpoksi, jne...

Vierailija
16/146 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän off topic, mutta en voi käsittää ihmisiä, jotka tekee kyllä lapsia, mutta eivät halua sitoutua toiseen menemällä naimisiin.

Naimisiinmeno on paperinpala, ja pääset toisesta eroon allekirjoituksella. Lastesi isästä et taas pääse ikinä eroon, vaikka kuinka haluaisit.

Vierailija
17/146 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukupuolet ei enää tarvitse toisiaan tullakeen toimeen ja avioliitto ei ole enää mikään ihanne ja normi. Itse olen feministin kasvattama ja minulle on koko pienen iän hoettu, että se irrallisuus tulee säilyttää parisuhteessakin, mahdollisuus eroon tulee tehdä itselleen mahdollisemman helpoksi, jne...

On kyllä surullista, että lapsi kasvatetaan pelolla.

Vierailija
18/146 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa vielä pitää sitää ovea raollaan...

Vierailija
19/146 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin oman miehen kohdalla. Exän kanssa ei halunnut naimisiin. Minulle alkoi puhua vuoden seurustelun jälkeen miten elämän rakkaus hänelle oli ja hän kosi. AP sinä et ole miehen mielestä se "oikea"

Oon monesti miettinyt miesten ajatusmaailmaa tuolta saralta. Miksi siinä suhteessa pitää olla, jos ei halua siihen sitoutua 100%:sti? Onko se sitä täälläkin miesten(kin) monesti mainitsemaa "tyytymistä" parempaa odotellessa? Mielestäni suhteessa joko ollaan täysillä tai ei olla sitten ollenkaan, se olisi reilua kummallekin osapuolelle kuin odotuttaa avioitumista, jota ei koskaan tule.

Vierailija
20/146 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon monesti miettinyt miesten ajatusmaailmaa tuolta saralta. Miksi siinä suhteessa pitää olla, jos ei halua siihen sitoutua 100%:sti? Onko se sitä täälläkin miesten(kin) monesti mainitsemaa "tyytymistä" parempaa odotellessa? Mielestäni suhteessa joko ollaan täysillä tai ei olla sitten ollenkaan, se olisi reilua kummallekin osapuolelle kuin odotuttaa avioitumista, jota ei koskaan tule.

Minäkin olen se, jonka kanssa mies halusi naimisiin, mutta eksänsä kanssa ei, vaikka lapsiakin teki. Yhdessä olivay 7 vuotta.

Mies on selittänyt, ettei koskaan rakastanut eksäänsä, mutta ajatteli, että hän oppii rakastamaan. Eksä kun oli täyspäinen ja älykäs ihminen.