Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bruttoansiot 120000€/vuosi, rahat silti loppu ja vaimo ei tätä ymmärrä

Vierailija
12.12.2018 |

Olen hyvätuloinen, en kiistä. Vaimo, kolme lasta, omakotitalo, kaksi autoa yms. Suhteellisen tavallista elämää eletään muutoin, mutta vaimo on jotenkin haksahtanut matkustamiseen. Neljä, toisinaan jopa viisi ulkomaanmatkaa "pitää tehdä" vuosittain. Kun viisihenkinen perhe lentää 4-5 kertaa vuodessa lomailemaan ulkomaille, niin 5000€/matka ei edes riitä. Mulla on ollut säästöjä, jolla yhtälö on jotenkin toiminut mutta nyt säästöt on syöty. Mitään ei ole jäljellä. Absolute Finito. Muuta ei ole käsissä kuin syyslomamatkan rästiin jäänyt Visa lasku.
Vaimolla edelleen oli jokin fiksaatio, että joulu/uusivuosi oltaisiin etelässä ja oli lentoja siihen varaamassa. Kun sanoin, että sori nyt ei enää vaan ole rahaa, niin tästähän repesi riita. On jo soitellut vanhemmilleen ja pyytänyt heiltä rahaa, sanoen kun "minä en ole suostunut" lapsille järjestämään joulua etelässä.
Vaimo on täydellisessä epärealistisessa uhossa ja kuvittelee, että ihan pihiyttäni vaan järjestän asiat ennen joulua näin. Voi olla jollekin vaikea käsittää, että 10000€/kk tulot ei riitä vaan kyllä se näin meillä on.
Sanottaakoon, että itse haluaisin huomattavan paljon yksinkertaisempaa elämää ja kenties lopettaa lentämiseen pohjautuvan matkailun omalta osaltani kokonaan. Vituttaa vaimon asenne rahankäyttöön niin, että erohan tässä varmaan on seuraava steppi.

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Matkustamisessa ei ole oikein ideaa, jos sitä koko ajan.

Vierailija
2/71 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/5, nää provot on jo nähty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tilanne, sympatiat täältä. Ex-vaimon kanssa ei ikinä suhteessamme riidelty, ennenkuin ilmoitin että törsääminen, turha reissaaminen ja shoppailut on pakko lopettaa ja kuluja karsia. Sen jälkeen elämä muuttui helvetiksi, ja sitä jatkui n. kolme vuotta eroon asti. Vielä eron jälkeenkin nainen yritti vedättää aivan käsittämättömät elatusmaksut, vedoten minun tulotasooni josta hänen käsityksensä ei edes vastannut todellisuutta.

Ota ero. Nyt. Kiität itseäsi myöhemmin.

Vierailija
4/71 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa.

Vierailija
5/71 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollaan huomattavasti vähätuloisempia ja paljon myös matkustellaan koko perheen kanssa. Käytännössä kaikki ylimääräiset rahat siihen menee. Olen myös suunnitellut vähentäväni reissaamista jatkosssa...  Laita vaimo yksin reissuun ja vietä lasten kanssa talvilomat Suomessa? 

Vierailija
6/71 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo maksakoon itse tästä lähtien... Ja jos ei ole rahaa niin on turha rutista. N43

Vierailija
7/71 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

4/5 mukava kun on provoja miejen näkökulmasta.

Vierailija
8/71 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yksinäsi elätät koko poppoon ,autot ja kiinteistön niin ihan ymmärrettävää.

Tulonnehan ovat silloin lähes samat kuin 2:lla keskipalkkaisella.

Istuta vaimo alas ja lyö faktat pöytään.

Ei ole fiksua käyttää kaikkia säästöjä varsinkaan johonkin turhaan .

Vierailija
9/71 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä ne visalaskut vaimolle. Jos teillä on aina ollut rahaa käytössä, niin vaimosi ei ymmärrä rahan arvoa. Voisin jopa ehdottaa eroa teille, niin vaimokin oppisi käyttämään rahaa. Sinä olet ap kyllä syyllinen myös tähän vaimon toimintaan. Eihän hän voi ymmärtää, koska et ole antanut hänen ymmärtää ja oppia.

Vierailija
10/71 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yhtä suuri perhe ja molemmat tienaamme 100k vuodessa. Meille ei tulisi mieleenkään matkustaa enempää kuin kerran vuodessa etelään. Joskus viikko mökillä riittää kaikille.

Vierailija
11/71 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskaa joskus vähän lomallasi ja auta vaimoasi niiden lasten kanssa. Tuon palkkaryhmän miehen odottaa palvelua kotonakin ja illat menee edustusillallisilla. Tai vie se vaimosikin joskus ulos syömään suomessakin. Tavallinen elämä on vainolmesi tosiaan tavallista, taisit unohtaa että hänelle ei arjessa tule ruoka valmiina eteen.

Ja kiitos on myös hyvä sana millä muistaa vaimia pitkän työpäiväsi jälkeen

Vierailija
12/71 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hyvätuloinen, en kiistä. Vaimo, kolme lasta, omakotitalo, kaksi autoa yms. Suhteellisen tavallista elämää eletään muutoin, mutta vaimo on jotenkin haksahtanut matkustamiseen. Neljä, toisinaan jopa viisi ulkomaanmatkaa "pitää tehdä" vuosittain. Kun viisihenkinen perhe lentää 4-5 kertaa vuodessa lomailemaan ulkomaille, niin 5000€/matka ei edes riitä. Mulla on ollut säästöjä, jolla yhtälö on jotenkin toiminut mutta nyt säästöt on syöty. Mitään ei ole jäljellä. Absolute Finito. Muuta ei ole käsissä kuin syyslomamatkan rästiin jäänyt Visa lasku.

Vaimolla edelleen oli jokin fiksaatio, että joulu/uusivuosi oltaisiin etelässä ja oli lentoja siihen varaamassa. Kun sanoin, että sori nyt ei enää vaan ole rahaa, niin tästähän repesi riita. On jo soitellut vanhemmilleen ja pyytänyt heiltä rahaa, sanoen kun "minä en ole suostunut" lapsille järjestämään joulua etelässä.

Vaimo on täydellisessä epärealistisessa uhossa ja kuvittelee, että ihan pihiyttäni vaan järjestän asiat ennen joulua näin. Voi olla jollekin vaikea käsittää, että 10000€/kk tulot ei riitä vaan kyllä se näin meillä on.

Sanottaakoon, että itse haluaisin huomattavan paljon yksinkertaisempaa elämää ja kenties lopettaa lentämiseen pohjautuvan matkailun omalta osaltani kokonaan. Vituttaa vaimon asenne rahankäyttöön niin, että erohan tässä varmaan on seuraava steppi.

Sano, että matkat maksetaan 50/50 ja sitten katsotaan paljonko sen vaimon tilillä on rahaa. Jos vaimolla ei ole maksaa 2500€ matkasta niin sitten katsotaan sellainen matka johon vaimon budjetti riittää.

Vierailija
13/71 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmasti käyttänyt aikaa tuon aloituksen hiomiseen, silti sen tunnistaa heti provoksi. Fail.

Vierailija
14/71 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei vaimos oo töissä? Etkai oo ottanu lompakkoloista?

Vierailija
15/71 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossapa on hyvä keskustelun paikka. Kerrot vaimolle miten asiat ovat. Olette (vaimo on) elänyt tuhlailevasti, säästötili ammottaa tyhjyyttä. Kerrot että matkarahat ja muut törsäilyrahat ovat tulleet sieltä. Sanot vaimolle, että yksi loma vuoteen on ok, ja senkään ei tarvitse olla mikään luksusloma missä törsätään tonni kaupalla rahaa. Kerro myös miten kävisi jos sinä menettäisit työsi, sairastuisit esim vakavasti yms, kuinkas sitten kävisi kun ei olekkaan säästöjä... Vaimo ei oikeasti taida ymmärtää raha asioista mitään, joten hänelle täytyy niistä hyvässä hengessä kertoa. Minunkin mieheni on hyvätuloinen yrittäjä, mutta elämme ihan tavallista elämää, mies ei nosta suuria palkkoja käyttöönsä. Minä olen pienituloinen ja palkkani menee joka kuukausi ihan elämiseen yms, matkustelemme muutaman kerran vuodessa, mutta nekin ovat ns halpis matkoja jotka voi maksaa normaalikulujen lomassa.

Vierailija
16/71 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet varmasti käyttänyt aikaa tuon aloituksen hiomiseen, silti sen tunnistaa heti provoksi. Fail.

Voi olla, että provo, mutta tällaisia naisia kyllä oikeasti on olemassa. Tunnen yhden, jolla ei ole mitään käsitystä rahasta, koska mies tienaa hyvin ja aina on ollut rahaa saatavilla kaikkeen. No, tämä pari erosi. Voitte vaan kuvitella miten nainen muuttui...

Vierailija
17/71 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osien vaihto vähäksi aikaa. Vaimo töihin perhettä elättämään ja mies kotiin lapsia katsomaan.

Oletan että vaimo tienaa selvästi vähemmän kuin ap, koska tässä puhutaan vain ap:n tuloista.

Vierailija
18/71 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävä yritys. 0/6

Vierailija
19/71 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä ihme tossukka olet kun et osaa sanoa ei vaikka elät yli varojesi. Mulla entinen mies teki tuota samaa ja oletti että maksan puolet hänen varaamistaan reissuista. Murjotti jos en suostunut. Nykyisin todellakin entinen mies. Hänen maksamillaan elareilla reissaan nykyisin ihan hyvin lasten kanssa kun valitsen itse reissut, omasta palkasta jää säästöönkin.

Vierailija
20/71 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ole noin tohveli, että antaisi kotiäidin törsätä kaikki rahat. Ja jos olisi, niin ihan oma moka. Maailma on täynnä järkeviäkin naisia, joten jos halusit ääliön, nauti nyt siitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi