Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun mies ei tunne samoin -FWB gone bad

Vierailija
11.12.2018 |

Nyt en kaipaa tylyjä kommentteja tyyliin "sådant är livet", koska oon tosi maassa..

Lopetin pitkähkön fwb-suhteen hiljattain, koska mulle oli kehittynyt tunteita, ja miehelle ei niinkään. Ajattelin, että en ainakaan jänistä ja jätä juttua kesken kertomatta, mitä itse tunnen, ja kysymättä, että oisko tästä voinut kehittyä jotain muutakin kuin satunnaishengailua ja paneskelua. No, ei voi. En kadu silti tunteista kertomista, koska muuten oisin aina miettinyt, että oisko tästä voinut tulla jotain enemmän.

Mies selittää nähtävästi itselleenkin, että oikeat syyt ovat minusta riippumattomia, mutta vastauksistaan pystyy lukemaan, että todellisuudessa en vain kiinnostanut tarpeeksi, jotta haluaisi nähdä jonkinlaisen parisuhteen tulevaisuudessa. Mies sanoi, että hänellä on "jotain tunteita" ja että hänestä on tosi mukava viettää kanssani aikaa. Ei olisi halunnut lopettaa vielä. Seksi onkin ollut ihan taivaallista, enkä muista hetkeen tunteneeni kenenkään kanssa tuommosta.

Mun on tosi vaikea päästä tästä yli. Oon iltaisin itkeny tätä nyt pari viikkoa, enkä jotenkin näe pidemmälle enää. Oon yrittänyt turruttaakin itseäni tinderöimäillä uusia panoja, mutta tuli vain tosi paljon pahempi mieli niistä. Enkä mä ehkä loppuunsa haluaiskaan turtua, koska haluan tuntea. En tiedä, miks tein edes noin.

Voiko tämmöisestä masentua, kuuluuko tämän ottaa näin voimille? Oon tehny ihan kaiken muun, PAITSI en oo ollu siihen mieheen yhteydessä, koska en halua tätä enää mutkistaa osaltani.

Mitä te muut ootte tehneet, kun sydän on särkynyt? Mikä voi auttaa.. Oon neuvoton.

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 viikkoa on lyhyt aika surra parisuhdetta, varsinkin kun sulla oli niitä tunteita. Anna itsellesi aikaa surra ja kun kyllästyt siihen, niin alat tehdä mukavia asioita. Sellaisia joista pidät ja jotka piristävät sinua. Jätä miehet vähäksi aikaa, ja keskity itseesi.

Vierailija
82/90 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon yrittänyt turruttaakin itseäni tinderöimäillä uusia panoja

Vastasit avauksessa itsellesi miksi mies ei parisuhdetta kanssasi halua. Valitettavasti tinderpanoja hakeva nainen ei ole parisuhdemateriaalia, ja sama pätee myös miehiinkin.

Lopettakaa nyt. Ei ole olemassa mitään "parisuhdemateriaalia", on niin paljon erilaisia ihmisiä. Eiköhän ne tinderpanoja hakevatkin voi löytää toisensa, semminkin kun on samanlainen ajatusmaailma. Mulla ja mun aviopuolisolla (5 vuotta naimisissa) on ollut molemmilla kolminumeroinen luku kumppaneita. On se ihme kun ollaan parisuhde toisistamme löydetty.

Tajutkaa, että on ihmisiä, joille seksiä on kahdenlaista- on himohurvittelua ja sitten on rakastelua. Ne eivät sulje toisiaan pois eikä toinen ole sen kummempi kuin toinenkaan. Jos tuo himohurvittelu ei sinun elämääsi sovi, niin sitten se ei sovi, mutta anna muiden olla.

Täytyy kyllä sanoa, että jotenkin sairasta tekstiä. Tulee mieleen, että minkälaisia mielenterveysongelmia tuollaisen käyttäytymisen taakse kätkeytyy. Onko kumpikaan teistä koettanut niihin apua hakea. Sinänsä hyvä, että olette toisrnne löytäneet. Viimeinkin.

Minusta sinun tekstisi on himpun sairasta. Syyllistävää keittiöpsykologin tekstiä, jonka maailmankuvassa ei saa yksinkertaisesti toimia toisin. Itse en edes tiedä montako kumppania miesystävälläni on, voi olla mitä vaan 5-100 väliltä, tai vaikka enemmänkin, mutta toisaalta on ollut pitkässä avioliitossa jonka aikana ei pettänyt, niin aika ehtiväinen saisi olla. On silti liittonsa jälkeen kyllä tutustunut sinkkumiehen maailmaan käsittääkseni aika hyvin, eikä se ole minulta mitenkään pois. On käyttänyt ehkäisyä ja tärkeintä tuo tieto, että on suhteessa uskollinen. Itselläni on kaksinumeroinen luku, viimeisen 10 vuoden aikana lukema on kasvanut n. kahdella vuodessa enkä itsekään ole yhtään miestäni pettänyt. En myöskään kärsi mielenterveysongelmista, vaikka en olekaan aina säästellyt itseäni parisuhteeseen päätyäkseni sänkyyn. 

Ahdistavaa tuollainen katsomus, jota täällä "totuutena" jakelet ympäriinsä.

No tämä on aika yleinen käsitys. Tutkitusti ihmisten mielessä on ajatuksia siitä, mikä on hyväksytty ja sopiva määrä seksikumppaneita ja tämä on aika ahdas luku. Toisaalta ihmiset pitävät hävettävänä, että on ollut yli 10 kumppinia ja toisaalta pidetään outona jos on ollut selkeästi alle 10 kumppania (siis Usassa tätä selvitetty). Tämä koskee niin miehiä kuin naisiakin. Tästä seuraa se, että yleensä naiset valehtelee lukunsa alaspäin ja miehet ylöspäin, koska ei haluta poiketa normista. Toki poikkeuksia löytyy niin miehistä kuin naisistakin. Siis nämä kolmenumeroiset panijat ja täydet nollat.

Mitä siitä, vaikka olisi yleinen käsitys? Etkö osaa ajatella omilla aivoillasi?

Todella töykeästi kohtelet ihmisiä, jotka eivät satu elämään sinun sääntöjesi mukaan.

Tämä siis tuolle "jotenkin sairasta tekstiä"-tyypille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

64564565 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan sairaat ja luonnottomat ihmissuhdekoukerot. Eihän tuo fwb voi toimia kuin jotenkin häiriintyneelle, tai käytännössä sitoutumisongelmaisille. Terveellä tunne-elämällä varustettu ei pysty pitämään kiintymyksen tunteita ja vakituista seksisuhdetta erillään.

Sairasta ja luonnotonta? Ai verrattuna vanhoihin hyviin aikoihin, kun oli pakko ottaa ukoksi se kylän ainoa poikamies kun ei muutakaan ollut ja sitten olla aviossa hautaan asti, vaikka se on ihan täysi kusipää? Sekö on tervettä? 

Joo, tunteita joskus syntyy ja joskus ei, riippuu aika paljon siitä kumppanista, eikä totta? Eiköhän me mennä nukkumaan ja anneta muiden ihmisten hoitaa omat asiansa, eikö niin?

Tuo taas ei liity tähän mitenkään. Fwb kuitenkin täyttää ihmisen tarvetta romanttiseen ja seksuaaliseen parisuhteeseen, jolloin on erittäin vaikea pitää jarruja pohjassa. Syntyy ihan hormonitoiminnan ansiosta ihastumisen ja rakkaudellisia tunteita (oksitosiini mm.) kun nussitaan saman ihmisen kanssa ja vetovoimaa pitää löytyä.

Niin, mitä sitten? Ihmiset hakeutuvat sellaisiin suhteisiin tietäen että siinä voi niin käydä ja jos käy, niin asia sitten ratkaistaan jotenkin. Ei siinä mitään sairasta ole, vaikka se nyt ei mahdukaan johonkin 50-luvun raameihin.

Vierailija
84/90 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

fghfghdfh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastasit avauksessa itsellesi miksi mies ei parisuhdetta kanssasi halua. Valitettavasti tinderpanoja hakeva nainen ei ole parisuhdemateriaalia, ja sama pätee myös miehiinkin.

Lopettakaa nyt. Ei ole olemassa mitään "parisuhdemateriaalia", on niin paljon erilaisia ihmisiä. Eiköhän ne tinderpanoja hakevatkin voi löytää toisensa, semminkin kun on samanlainen ajatusmaailma. Mulla ja mun aviopuolisolla (5 vuotta naimisissa) on ollut molemmilla kolminumeroinen luku kumppaneita. On se ihme kun ollaan parisuhde toisistamme löydetty.

Tajutkaa, että on ihmisiä, joille seksiä on kahdenlaista- on himohurvittelua ja sitten on rakastelua. Ne eivät sulje toisiaan pois eikä toinen ole sen kummempi kuin toinenkaan. Jos tuo himohurvittelu ei sinun elämääsi sovi, niin sitten se ei sovi, mutta anna muiden olla.

Armotontaa menoaa, pannaan nyt, oikein huolellaa....

Vakka kantensa löytää.

Minustakin kuulostaa hyvältä, että ovat löytäneet toisensa. Verrattuna ihmiseen, joka on harrastanut seksiä vaikkapa viiden eri ihmisen kanssa kolmeenkymmeneen ikävuoteen mennessä, tuollaiselle "hurjastelijalle" seksillä ja ylipäätään muilla ihmisillä on hyvin erilainen merkitys. Eikä sitä eroa voi ymmärtää kukaan muu, kuin samalla tavoin ajatteleva, saman kokenut.

Minulle seksi esimerkiksi on jotakin, joka tulee kyseeseen vain itselleni erityisen merkityksellisen ihmisen kanssa, ei yleisesti hauska harrastus, jota on kiva tehdä kenen kanssa hyvänsä. Parisuhteessa arvomaailmat kolahtaisivat pahasti vastakkain, vaikka tuon kommentin kirjoittajakin toki eritteli hurvittelun ja rakastelun. Hurvitteluunkin minunlaiseni tarvitsee sen luotetun, erityisen kumppanin.

Olet siis demiseksuaali. Kaikki eivät ole, eikä sen perusteella voi vetää mitään muita johtopäätöksiä ihmisestä, se kannattaa ymmärtää.

Mielestäni juurikin olin vetämättä johtopäätöksiä ihmisestä. Mutta koen, että henkilö, jolla seksi on tarve jonka tyydyttääkseen hän etsii ihmistä, näkee toiset ihmiset erilailla kuin henkilö, jonka halu alkuunsakin herää vasta tietystä ihmisestä. Ongelmia voi tulla myös sitten, kun suhteessa ei eletä niin hyvää aikaa, ja toisella se tarve on alituiseen olemassa ja se ei pysäytä haluamasta ja vaatimasta seksiä, ja toisen halu taas kuolee tyystin, koska suhde ei ole turvallisessa vaiheessa.

Vierailija
85/90 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itellä syvä vaikea masennus hylkäyksestä vaikka seksi oisi kelvannut. Tähän se johtaa. Voit joutua sairaslomalle ,mielisairaalaan ja eläkkeelle mt diagnoosillä niin kuin kaikki muutkin on just samasta syystä. 1 tuttu tappoi itsemsä kyn mies jätti, toinen yritti kahdesti, elää mutta elämä sekasin. Varaudu laiyoskierteeseen. Varjele mielenterveyttäsi

Etköhän sinä nyt hieman liikaa vastuuta tätä toista osapuolta mielenterveytesi ongelmista? Vaikka minä nyt aloittaisin parisuhteen tai panosuhteen niin ei se sitä tarkoita, että en saa siitä koskaan lähteä. Ihmisellä on oikeus muuttaa mielensä ja päättää suhde oli suhde millainen tahansa. Ehkä mielenterveytesi ongelmat ovat jo olleet olemassa ja juuri ne ovat ajaneet miehen pois?

Enpä usko koska ikinä 40 v ikään mennessä ei ole tullut itsariajatuksia mistään kun tästä hyväksikäytöstä/ dumppauksesta/ ghostauksesta jonka kävin läpi. Luulin että hän rakasti minua, mutta ei kai ollutkaan? Ihan normaali, iloinen, tasapainoinen ihminen olin aina ollut. Psykologi myös sanoi niin aiemmin kun hain terveysalan kouluun haastattelussa.

Mitä sitten pitäisi tapahtua? Pitäisikö miehen vain olla kanssasi vasten tahtoaan? 

Vaikka psykologi olisi kohdallasi joskus jotain todennut niin se ei tarkoita sitä, että tilanne ei ole voinut muuttua. Koulun soveltuvuuskokeet tai psykologiset testaukset eivät sulje pois kaikkea eivätkä tee ihmisestä immuunia sairastua psyykkisesti jossain myöhemmässä vaiheessa elämäänsä.

Ymmärrän, että tämä on ollut sinulle kivulias kokemus, mutta se ei tarkoita sitä, että mies on kohdallasi syyllistynyt rikokseen jota hänen pitäisi pyydellä anteeksi tai hyvitellä. Ihmisellä on vapaa tahto ja kaikki ihmissuhteet perustuvat vapaaehtoisuuteen.

Vierailija
86/90 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

fghfghdfh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakka kantensa löytää.

Minustakin kuulostaa hyvältä, että ovat löytäneet toisensa. Verrattuna ihmiseen, joka on harrastanut seksiä vaikkapa viiden eri ihmisen kanssa kolmeenkymmeneen ikävuoteen mennessä, tuollaiselle "hurjastelijalle" seksillä ja ylipäätään muilla ihmisillä on hyvin erilainen merkitys. Eikä sitä eroa voi ymmärtää kukaan muu, kuin samalla tavoin ajatteleva, saman kokenut.

Minulle seksi esimerkiksi on jotakin, joka tulee kyseeseen vain itselleni erityisen merkityksellisen ihmisen kanssa, ei yleisesti hauska harrastus, jota on kiva tehdä kenen kanssa hyvänsä. Parisuhteessa arvomaailmat kolahtaisivat pahasti vastakkain, vaikka tuon kommentin kirjoittajakin toki eritteli hurvittelun ja rakastelun. Hurvitteluunkin minunlaiseni tarvitsee sen luotetun, erityisen kumppanin.

Olet siis demiseksuaali. Kaikki eivät ole, eikä sen perusteella voi vetää mitään muita johtopäätöksiä ihmisestä, se kannattaa ymmärtää.

Mielestäni juurikin olin vetämättä johtopäätöksiä ihmisestä. Mutta koen, että henkilö, jolla seksi on tarve jonka tyydyttääkseen hän etsii ihmistä, näkee toiset ihmiset erilailla kuin henkilö, jonka halu alkuunsakin herää vasta tietystä ihmisestä. Ongelmia voi tulla myös sitten, kun suhteessa ei eletä niin hyvää aikaa, ja toisella se tarve on alituiseen olemassa ja se ei pysäytä haluamasta ja vaatimasta seksiä, ja toisen halu taas kuolee tyystin, koska suhde ei ole turvallisessa vaiheessa.

Seksi on perustarve koko ihmislajilla, kuten muillakin eliöillä. Eroja on vain siinä, että toisilla on suuremmat psykologiset vaatimukset sen harrastamiseen käytännön tasolla. Joten olet siinä mielessä oikeassa että ihmisillä on erilaisia tapoja nähdä toiset ihmiset seksiä ajatellen. Molemmissa tavoissa kuitenkin kaikki perustuu vapaaehtoisuuteen ja molemminpuolisuuteen enkä näkisi, että kummassakaan tavassa olisi mitään väärää.

Vierailija
87/90 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt en kaipaa tylyjä kommentteja tyyliin "sådant är livet", koska oon tosi maassa..

Lopetin pitkähkön fwb-suhteen hiljattain, koska mulle oli kehittynyt tunteita, ja miehelle ei niinkään. Ajattelin, että en ainakaan jänistä ja jätä juttua kesken kertomatta, mitä itse tunnen, ja kysymättä, että oisko tästä voinut kehittyä jotain muutakin kuin satunnaishengailua ja paneskelua. No, ei voi. En kadu silti tunteista kertomista, koska muuten oisin aina miettinyt, että oisko tästä voinut tulla jotain enemmän.

Mies selittää nähtävästi itselleenkin, että oikeat syyt ovat minusta riippumattomia, mutta vastauksistaan pystyy lukemaan, että todellisuudessa en vain kiinnostanut tarpeeksi, jotta haluaisi nähdä jonkinlaisen parisuhteen tulevaisuudessa. Mies sanoi, että hänellä on "jotain tunteita" ja että hänestä on tosi mukava viettää kanssani aikaa. Ei olisi halunnut lopettaa vielä. Seksi onkin ollut ihan taivaallista, enkä muista hetkeen tunteneeni kenenkään kanssa tuommosta.

Mun on tosi vaikea päästä tästä yli. Oon iltaisin itkeny tätä nyt pari viikkoa, enkä jotenkin näe pidemmälle enää. Oon yrittänyt turruttaakin itseäni tinderöimäillä uusia panoja, mutta tuli vain tosi paljon pahempi mieli niistä. Enkä mä ehkä loppuunsa haluaiskaan turtua, koska haluan tuntea. En tiedä, miks tein edes noin.

Voiko tämmöisestä masentua, kuuluuko tämän ottaa näin voimille? Oon tehny ihan kaiken muun, PAITSI en oo ollu siihen mieheen yhteydessä, koska en halua tätä enää mutkistaa osaltani.

Mitä te muut ootte tehneet, kun sydän on särkynyt? Mikä voi auttaa.. Oon neuvoton.

FWB-Juttu.

Mitäs läksit niin, kikkelis kokkelis juu.

Onko maailmankuvasi muutenkin rakentunut sinkkuelämää tyylisen mädätyksen ympärille ? :D

OMAT VALINNAT, OMA VIKA

Vierailija
88/90 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ttretwrt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

fghfghdfh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakka kantensa löytää.

Seksi on perustarve koko ihmislajilla, kuten muillakin eliöillä. Eroja on vain siinä, että toisilla on suuremmat psykologiset vaatimukset sen harrastamiseen käytännön tasolla. Joten olet siinä mielessä oikeassa että ihmisillä on erilaisia tapoja nähdä toiset ihmiset seksiä ajatellen. Molemmissa tavoissa kuitenkin kaikki perustuu vapaaehtoisuuteen ja molemminpuolisuuteen enkä näkisi, että kummassakaan tavassa olisi mitään väärää.

Noin ajattelee vain häi"riintynyt keha"ri. Seksi ei ole mikään "perustarve", kuten vesi, uni ja ruoka.

Vain täysin häiriintynyt seksiriippuvainen väittää, että seksi on "perustarve"

Se kuuluu parisuhteeseen. Rakastelu ja seksi.

Perustarpeena täysin moraaliton ja tunteeton "paneminen". Mitä hu"oria te oikein olette, joilla on vaan tuo säälittävä ja lakoninen hinkkaaminen mielessä. Te olette häiriintynyttä porukkaa ihan oikeasti, itsenne ja toisten saastuttajia.

Vierailija
89/90 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat oikeasti parisuhteen niin sitten et harrasta tuollasia vaan etsi sitä parisuhdetta. Mieti mitä oikeasti haluat.

Vierailija
90/90 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ttretwrt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

fghfghdfh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakka kantensa löytää.

Noin ajattelee vain häi"riintynyt keha"ri. Seksi ei ole mikään "perustarve", kuten vesi, uni ja ruoka.

Vain täysin häiriintynyt seksiriippuvainen väittää, että seksi on "perustarve"

Se kuuluu parisuhteeseen. Rakastelu ja seksi.

Perustarpeena täysin moraaliton ja tunteeton "paneminen". Mitä hu"oria te oikein olette, joilla on vaan tuo säälittävä ja lakoninen hinkkaaminen mielessä. Te olette häiriintynyttä porukkaa ihan oikeasti, itsenne ja toisten saastuttajia.

Joku on lukenut liikaa raamattua ja liian vähän biologian kirjaa koulussa. Kuulostat itse häiriintyneeltä ja vieraantuneelta elämän realiteeteista.