Mistä liikkeestä hyvät linssit silmälaseihin?
Silmäasemalta hankitut lasit, aivan naarmuilla vaikka käyttö on varovaista. Lisäksi jatkuva "sateenkaariefekti": linssiin tulee kalvo, joka ei lähde kuin pesemällä, edes mikrokuituliina ei auta. Ja teen ihan normaalia toimistotyötä, eli en ole missää keittiöllä tms. töissä. Monta kertaa päivässä ei jaksaisi olla pesemässä.
Näihin otettiin silloin vuosi sitten parhaat pinnoitteet. Mutta olisiko jossain tarjolla parempaa?
Kommentit (4)
Oon ollut Silmäasemaan ihan tyytyväinen.
Otan kovat, heijastukseneston ja uv-suojauksen sisältävät. Ovat kestäneet Pesen haalealla vedellä hanan alla. Ensiksi huuhtelen, sitten otan sormenpäähän Fairya ja vaahdotan peukalon ja etusormen välissä linssin molemmilta puolilta ja huuhtelen juoksevalla vedellä. Kuivaan talouspaperilla. En koskaan puhdista ilman vettä, koska pieninkin pölyhiukkanen naarmuttaisi! Oma sormi on siis tarpeeksi pehmyt pesin.
Mulla on ollut pari vuotta Nissenin linssit melko kattavilla pinnoitus-/käsittelyvalikoimalla, ei kuitenkaan ihan kalleimmat. Ei naarmuja eikä sateenkaarikalvoja. Pesen samoin kuin nro 3. Pidän pestessä huolta ettei fairy-kalvo kulahda sormen ja linssin välistä pois, vaan alan huuhdella ennen kuin näin tapahtuu. Tällä tavoin sormi ei pääse levittämään rasvaansa linssiin.
Instrusta olen ainakin saanut aina hyvät. Ei tosin täysin naarmuttomana pysyneet mutta lähes neljä vuotta kestäneet viimeisimmät.