Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks salkkareissa osa II

Vierailija
11.12.2018 |

Uusi ketju poistetun tilalle.

Kommentit (45476)

Vierailija
30201/45476 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Sabrina olisi lukenut jäähyväisviestin ilman taukoja, hän olisi kuollut.

Vierailija
30202/45476 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sabrinan uudet turvamiehet olivat pohjanoteeraus. Jopa "dementikko-Sampo" oli parempi turvamies.

"Jopa "dementikko-Sampo" oli parempi turvamies."

Yleensä komparatiivissa on ainakin kaksi asiaa, joita verrataan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
30203/45476 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisien toiminta on kyllä tässä sarjassa aina kuvattu naurettavaksi. 

Miki nojaa autoon ja puhuu puhelimessa ja kaljupäinen poliisi katsoo myös toiseen suuntaa eivätkä kumpikaan huomaa, että Lauri oli melko lähellä auton kanssa. Olivat sitä Viikatekujaa vartioimassa.

Mihin Mikin seurana ollut poliisi katosi? Se olisi voinut lähteä Mikin ja Lindan kanssa kartanolle.

Linda oli koko ajan isänsä takia kierroksilla. Autossa sanoi, että haluaa kuristaa sen tyypin (Laurin) ja pääsisi tekemään sen vähän nopeemmin, jos Miki painaisi enemmän kaasua. Sama oli kartanon pihalla, että minun isäni saattaa olla tuolla taistelemassa hengestä ja minua ei pidättele mikään hammaslääkäri. 

Tällä kertaa hätäisyys johti poliisin haavottumiseen. Luotiliivit ois pelastaneet Mikiä, mutta niitä kun ei kummallakaan ollut. Saa nähdä tuleeko tästä jokin juttu. Tuskin Linda olisi lähtenyt menemään kartanolle jos oma isä ei olisi ollut siellä. Lindahan ilmeisesti poistuu joskus päätösjakson tietämillä sarjasta.

Ja laittoivat Kallen hoitamaan jotain harhautustehtävää. Eivät kertoneet muille. 

Ampumistilanteessa ampui kerran ja kun Mikiin osui niin jäi siihen kiljumaan ja päästi Laurin karkuun. Ei olisi tarvinnut kuin ampua toinen kerta vaikka jalkaan niin, että olisi jäänyt siihen ja silti olisi ollut aikaa auttaa Mikiä.

Ja toki luotiliivit tuollaiseen tehtävään, sekä kunnon partio mukaan. Ei mitään salailua kahden poliisin ja epäillyn poikaystävän välillä. :D 

Vierailija
30204/45476 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä lauri joutuu kokea vankilassa

Vierailija
30205/45476 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin täysin varma, että Lauri tajuaa Kallen esityksen läpi, mutta ilmeisesti rakkaus on sokaissut Luokkasen. Kyllähän Lauri tietenkin kysyi mikä on, mutta selitykset meni läpi. Varsinainen MasterMind-Lauri :D

Vierailija
30206/45476 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin täysin varma, että Lauri tajuaa Kallen esityksen läpi, mutta ilmeisesti rakkaus on sokaissut Luokkasen. Kyllähän Lauri tietenkin kysyi mikä on, mutta selitykset meni läpi. Varsinainen MasterMind-Lauri :D

Laurilla meni kaikki pieleen sen jälkeen kun vainoajan kasvot paljastettiin.

Vierailija
30207/45476 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä väkivaltamerkintä onkin Ismo, joka tulee riehumaan. Ismo meinaan jo aikaisemmin uhkasi näyttää Laurille taivaan merkit jos se sattuu tulemaan vastaa kadulla :D

Vierailija
30208/45476 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lauri saa varoa, ettei saippua putoa suihkutilan lattialle.

Vierailija
30209/45476 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei Laurin koulukiusattu ja itsemurhan tehnyt sisko olisi voinut olla joku random ihminen, esim. Johanna. Miksi juuri Isabella/Pirjo piti vetää mukaan tähän juonikuvioon? Mikä pointti oli uhrata poistunut hahmo, joka olisi saattanut vielä joskus vuosien päästä palata sarjaan (ja mahdollisesti kohdata paluun tehneen Sebastianin/Helenan/aikuiseksi kasvaneen Oliver-poikansa)?

Vierailija
30210/45476 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mitä Lauri joutuu kokemaan vankilassa?" Ei tarvitse kiittää.

Vierailija
30211/45476 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin varma, että myös Miki muuttaa Amandaan mutta Miki sijoitetaankin tilapäis-pysyvästi Jeren luokse jossa jo ennestään Severi. Siis todellinen äijäkämppä.

Saa nähä miten tämän toisen kimppakämpän porukan asumisen käy, Sampo enää ainoa miespuolinen ja ennenkaikkea, minne Kristian asettuu?

Susanna Laine alias Marika lienee Susun sisko, Marika Honkanen. Tulee sarjaan tukee Susua ja asettuu asumaan Susun kanssa. Vaikka Laila ja Matias ovat Kajandereita niin koko poppoota hehkutetaan jaksossa "honkasina". Tai sitten nähdään käänne, että lapset syyttää Mikiä tapahtuneista ja haluavat tukea äitiään ottamalla Honkanen sukunimen vaikka en tiedä, onko alaikäisillä mahdollisuus siihen.

Vierailija
30212/45476 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi Gunnarin kartano salin oven "pappaläpsyttely" "päästä mun tyttäreni" on surkeaa seurattavaa. Koska en ole cmoren katsoja niin kertokaa mulle, käykö Lauri kertaakaan kqsvotusten siellä huoneessa missä nää vangitut ovat. Eli miten saa Sabrinan vietyä ja lukittua erilliseen huoneeseen. Hassusti se aseen sisältänyt pakettikin ilmesty siihen tuolille huomaamatta vaikka koko poppoo oli koko ajan siinä tilassa.

Porukalle eu tule mieleen yrittää pudottaa se kamera sieltä uunin päältä alas tai heittää siihen joko takki tai pusero jotta Lauri ei kykene enää tapahtumia seuraamaan joten sen olisi pakko tulla kyseiseen tilaa jolloin se voisi olla yllätettävissä.

Ärsyttävää näissä sarjoissa on se, että aina sopivasti henkilöt muuttuvatkin täysin epäloogisiksi tai toimivat ihan päinvastoin kun tollaisessa tilanteessa toimittaisiin.

Vierailija
30213/45476 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo nyt ihan uskomatonta, että Kalle joutuu tekemään poliisien työt heidän puolestaan :D

Vierailija
30214/45476 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi Gunnarin kartano salin oven "pappaläpsyttely" "päästä mun tyttäreni" on surkeaa seurattavaa. Koska en ole cmoren katsoja niin kertokaa mulle, käykö Lauri kertaakaan kqsvotusten siellä huoneessa missä nää vangitut ovat. Eli miten saa Sabrinan vietyä ja lukittua erilliseen huoneeseen. Hassusti se aseen sisältänyt pakettikin ilmesty siihen tuolille huomaamatta vaikka koko poppoo oli koko ajan siinä tilassa.

Porukalle eu tule mieleen yrittää pudottaa se kamera sieltä uunin päältä alas tai heittää siihen joko takki tai pusero jotta Lauri ei kykene enää tapahtumia seuraamaan joten sen olisi pakko tulla kyseiseen tilaa jolloin se voisi olla yllätettävissä.

Ärsyttävää näissä sarjoissa on se, että aina sopivasti henkilöt muuttuvatkin täysin epäloogisiksi tai toimivat ihan päinvastoin kun tollaisessa tilanteessa toimittaisiin.

Itse asiassa Lauri menee murtolähtyksen myötä kartanoon aseen kanssa. Mua nauratti, kun Lauri keräsi niitä aseen osia (?) joita olivat käyttäneet tiirikointiin ja se Laurin oma ase oli pöydällä. Muut seisoi pöydän toisella puolella. Jos olisivat vain rynnineet Laurin päälle, niin kaipa se olisi taltutettu. Toki heistä yhtä olisi mahdollisesti jopa keretty ampumaan, mutta luulisi tossa tilanteessa yrittävän kaikki keinot.

Sabrinan juttu oli kanssa älytön. Lauri puhuu suoraan sinne, että kaikki siirtyy toiseen huoneeseen paitsi Sabrina. Monica ja Gunnar on etteivät jätä Sabrinaa yksin. Lauri uhkaa Gunnarin menettävän molemmat tyttäret jos eivät tottele ja Aaro ja Jutta siinä komppaa Lauria ja Sabrina jätetään yksin. Ihan kamala tilanne. Kuuro Sabrina jää sinne. Tuossa tilanteessa pitäisi perheeni kanssa yhtä. Aaro ja Jutta on ulkopuolisia niin voivat poistua toiseen paikkaan, mutta Gunnar ja Monica menee täysin Laurin mukaan.

Vierailija
30215/45476 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo nyt ihan uskomatonta, että Kalle joutuu tekemään poliisien työt heidän puolestaan :D

Ja Rossin ei pidä saada mitään vihiä poliisin perässä olemisesta ja sitten poliisit itse siviilipoliisiautolla on näkyvällä paikalla niin, että vielä molemmat nojailee ulkona. Eivätkä huomaa Laurin autoa, joka kääntyy pois.

Vierailija
30216/45476 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin jonkun kuolevan kartanossa, koska Miki ja Linda keskustelivat, että tämä pitää hoitaa ilman kuolonuhreja. Kallekin vakuutteli isälleen olevansa kotona täysin turvassa. Ei välttämättä olekaan täysin turvassa, kun Lauri paukahti paikalle ja vielä Kalle mokasi tilanteessa lipsauttamalla poliiseista. 

Vierailija
30217/45476 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti Kallen näyttelijä on edelleen kuvauksissa? Mietin vaan, kun Kalle pohti muuttamista pois yhdessä lauseessa. Yleensä tälläisiä nostetaan esille jos hahmo on jotenkin lähdössä oikeasti Helsingistä muualle.

Vierailija
30218/45476 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei Laurin koulukiusattu ja itsemurhan tehnyt sisko olisi voinut olla joku random ihminen, esim. Johanna. Miksi juuri Isabella/Pirjo piti vetää mukaan tähän juonikuvioon? Mikä pointti oli uhrata poistunut hahmo, joka olisi saattanut vielä joskus vuosien päästä palata sarjaan (ja mahdollisesti kohdata paluun tehneen Sebastianin/Helenan/aikuiseksi kasvaneen Oliver-poikansa)?

Tämä tarina on niin köykäisesti tehty, etten todellakaan usko suoriltaan Pirjobellan kuolemaan. 

Lauri kertoi siskonsa kuolemasta marraskuun (?) jaksoissa eli aikaa on tästä hetkestä kulunut. Siskoksi paljastui vasta vähän aikaa sitten Pirjo eikä varsinaisesti ole kovin luotettavaa, että Camilla oli pelkästään kuullut huhuja Pirjon itsemurhasta. Mistä tiedetään vaikka Pirjo olisi pistänyt itse huhut liikenteeseen...

Uskon vasta sitten, kun asia kerrotaan jotenkin järkevästi. Esimerkiksi Lauri kertoo poliisille tai Kallelle, että Camilla pakotti identiteettivarkaudesta kiinni jääneen siskon lähtemään, joka muutti Laurin luokse ja hän on ollut itse löytämässä Pirjon ruumiin itsemurhan jälkeen. 

En yllättyisi jos tämä menee siihen, että Laurille on jätetty itsemurhakirje ja Pirjo kadonnut. Eli annetaan olettaa, mutta jätetään auki mahdollisuus paluulle. Eihän Mariannakaan lopulta varmaan tappanut itseään.

Vierailija
30219/45476 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti Kallen näyttelijä on edelleen kuvauksissa? Mietin vaan, kun Kalle pohti muuttamista pois yhdessä lauseessa. Yleensä tälläisiä nostetaan esille jos hahmo on jotenkin lähdössä oikeasti Helsingistä muualle.

Veikkaan, että Kalle muuttaa takaisin kotiin. Yhden jakson nimi oli "Ismo ja himaiset ehdotukset"

Vierailija
30220/45476 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Virke alkaa isolla ja päättyy välimerkkiin: tässä kysymysmerkkiin.

- Erisnimet kirjoitetaan isolla: Lauri.

- Verbi kokea taipuu kokemaan.

Ketju on lukittu.