Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks salkkareissa osa II

Vierailija
11.12.2018 |

Uusi ketju poistetun tilalle.

Kommentit (45476)

Vierailija
25901/45476 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että Sabrina tunnisti Laurin alitajuisesti. Oli sen verran huolissaan olevan näköinen, kun katsoivat toisia silmiin. Laurilla oli vain maski eli hyvin tunnistettava tässä kohtaa. Sabrina oli illallakin Sampolle poissaoleva ja kuulemma tuntuu, ettei kaikki asiat ole kohdallaan. Ihme meedioita nämä hahmot. Toisaalla Lauri puhui työasiasta, joka on pitänyt hoitaa ja joka vaivannut jo pitkän aikaa.

Kenties Lauri kaappaa Sabrinan seuraavissa ennakoissa?

Vierailija
25902/45476 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä mietin onks tuotannolla joskus jotku kiimaviikot, kun yhtäkkiä on viikko monilla seksikohtauksilla. Moosessa oli pari parivaljakkoa Annan ja Benkun kuvien ottamisen aikaan puuhastelemassa ja Kallella ja Laurilla oli hetkensä. Kaikki on aina yhteen viikkoon sullottu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
25903/45476 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvaillaanko milloin Lauri jää kiinni.

Olen muuten varma että kirveen heiluttaja ei ole Lauri vaan Ismo.

Mä olen alkanut epäillä, että Lauri ei jää vainoojan hommista kiinni lainkaan. Sabrinan poistuessa lässähtää koko vainooja case. Lauri joko "normalisoituu" ja asettuu sarjaan tai sitten poistuu/pakenee jonnekin että voidaan hyödyntää sarjassa mahdollisesti uudestaakin.

Onko Aaro jäännyt kiinni. Jääkö Aaro kiinni. Tuomitaanko Aaro jostain. Ei.

Vierailija
25904/45476 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantain jaksossa taisi olla easter egg eikä mikään tuleva juonikuvio, kun Sieviset veivät Henrikin Akin ja Karinin luokse, jossa Karin ja Jere pohtivat et ollaanko me tavattu ja etäisesti vaikutat tutulta. Olivat Uudessa Päivässä samaan aikaa: Reino ja Aino.

Vierailija
25905/45476 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laurin motiivista ja siskotarinan paikkaansa pitävyydestä on puhuttu. Ennakoissa tähän saadaan vastaus, kun Lauri haavekuvassaan selittää hämmentyneelle Sabrinalle, että sun takia mun siskoa ei enää ole ja nyt on sun aika maksaa. Ilmeisesti sisko tosiaan on tehnyt itsemurhan koulukiusaamisen takia ja Sabrina on koulukiusaaja. Silti ei enempää avata tätä.

"sun takia mun siskoa ei enää ole" ei paljasta lainkaan, onko henkilö kuollut, vai eikö ole täällä (on jossain missä sanoja ei itse voi olla), tai henkilö ei ole tässä todellisuudessa. Mä epäilen, että mitää Laurin siskoa ei ole tai jos on, tulee sarjaan ja on ihan täysipäinen ja kunnossa oleva, mutta Lauri ei.

Vierailija
25906/45476 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maanantain jaksossa taisi olla easter egg eikä mikään tuleva juonikuvio, kun Sieviset veivät Henrikin Akin ja Karinin luokse, jossa Karin ja Jere pohtivat et ollaanko me tavattu ja etäisesti vaikutat tutulta. Olivat Uudessa Päivässä samaan aikaa: Reino ja Aino.

Tälläiset täkyt ovat hauskoja ja älykkäitä.

Vierailija
25907/45476 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Spoiler

-

”Älä ota tätä henkilökohtasesti, mutta tästä hetkestä lähtien sä saat potkut.”

Diili-Salla :D

Eiks jakso Salla on diilinielu tule vasta keväämpänä?

Olen todellakin ihmetellyt, miks Salla ei ole antanut potkuja Ellulle, erityisesti tämän adoptio kuvion jälkeen?

Vierailija
25908/45476 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laurin motiivista ja siskotarinan paikkaansa pitävyydestä on puhuttu. Ennakoissa tähän saadaan vastaus, kun Lauri haavekuvassaan selittää hämmentyneelle Sabrinalle, että sun takia mun siskoa ei enää ole ja nyt on sun aika maksaa. Ilmeisesti sisko tosiaan on tehnyt itsemurhan koulukiusaamisen takia ja Sabrina on koulukiusaaja. Silti ei enempää avata tätä.

"sun takia mun siskoa ei enää ole" ei paljasta lainkaan, onko henkilö kuollut, vai eikö ole täällä (on jossain missä sanoja ei itse voi olla), tai henkilö ei ole tässä todellisuudessa. Mä epäilen, että mitää Laurin siskoa ei ole tai jos on, tulee sarjaan ja on ihan täysipäinen ja kunnossa oleva, mutta Lauri ei.

Voi se niinkin olla. Riippuu paljastetaanko oletetun siskon henkilöllisyyttä koskaan tai onko sille olemassa edes ketään uutta tai vanhaa hahmoa. Joka tapauksessa Lauri ajattelee näin ja se on ilmeisesti motiivi.

Vierailija
25909/45476 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanottuna en usko, että kässäritiimi on keksinyt mitään uutta ja monimutkaista juonta vaan tarina koulukiusatusta siskosta on tosi ja Laurin syy kostaa Sabrinalle.

Vierailija
25910/45476 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen miehen kanssa se Karin nyt tuli sieltä majatalosta?

Vierailija
25911/45476 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenen miehen kanssa se Karin nyt tuli sieltä majatalosta?

Spoiler

.

.

.

.

.

Hra Hirvipaistin

Vierailija
25912/45476 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen vähän miksi Maikkarin juonareissa kerrottiin Laurin näkevän haavekuvan Sabrinan hammaslääkärikäynnistä. Eikös yleensä tuollaisilla fantasioilla, kuvitelmilla ja unilla ole haluttu vetää katsojia höplästä, eli saada heidät hetkeksi luulemaan, että jokin absurdi kohtaus on totta? Siksi outoa, että se paljastettiin etukäteen.

Vierailija
25913/45476 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehellisesti sanottuna en usko, että kässäritiimi on keksinyt mitään uutta ja monimutkaista juonta vaan tarina koulukiusatusta siskosta on tosi ja Laurin syy kostaa Sabrinalle.

Itse taas uskon, että koko vainooja-kuviolla ei ole mitää selkeää suunnitelmaa vaan asiaa vaan viedään (hitaasti) epämääräisesti eteenpäin. Koko homma oli mitä ilmeisemmin aluksi tarkoitettu Sampolle juoneksi Sabrinan rahojen huijaamiseen joka alkuperäisen Sampo-suunnitelman mukaan oli äärimmäisen hölmö ja lapsellinen. Aluksi täällä jengi koitti (varmana tietona) arvuutella läpi sarjan kaikki henkilöt ehkä Ismoa ja Gunnaria lukuunottamatta. 😂

Monet kyllä veikkasivat oikein, että vainoojan on oltava sarjaan tuleva uusi hahmo, Lauri. Näin asia olikin. Silloin ihmettelin, mitä hemmetin järkeä on ollut leikkiä piiloleikkiä vainoojan henkilöllisyydellä kun se sitten ihan heti paljastetaan täksi uudeksi hahmoksi. Silloin oivalsin, että tuotannolla ei ollut ketää henkilöä vainoojan rooliin Sampon uitettua siitä pois (vainoojaa esitti 2-3 eri henkilöä joista yksi oli nainen) ja sitten ei ollutkaan enää mitää jännitettävää. Vainooja kuvion eteenpäin viennin hitaus kertoo mielestäni siitä, ettei asiassa ole oikeastaan mitää mitä tarjota selkeänä juonikuviona. Tuotanto katsoo vain käsikirjoitustaan, että tehdäämpä tuohon kohtaan nyt vainoojalle jotain jännittävää ja esitetään se kuvitelmana niin mitää ei ole menetetty vainonnan kannalta jos vaikka esim. Sabrinalle paljastuminen esittään kuvitelmana tai unena.

Yhtä hölmö juonen ja tarinan kehitys esitetään Miralle. Kun pitää hahmoille keksiä "tekemistä". Matiaksen ja Lailan salkkarit highlights oli se "varastaminen" jota ei edes näytetty.

Vierailija
25914/45476 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän yhdessä kohtauksessa Taalasmaiden keittiössä Kari siirtyy jääkaapille ja siinä samalla tekee suullaan jotain pusutteluääniä Elinalle, joka väistyy tieltä. Unohtikohan Tommi hetkeksi, että Elina on Karin sisko ja tuo "moka" jäi vahingossa mukaan kohtaukseen? Elinan/Innan ilmekin on vähän kummasteleva noille Karin muiskaus-äänille. Vai oliko Kari vaan edelleen huppelissa..? Tosin muistaakseni Kari on tehnyt tuollaisia pusutteluääniä myös Ullalle, eli ehkä se on vaan Karin tyyli hellitellä/kettuilla perheenjäsenilleen?

Vierailija
25915/45476 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

SPOILER

.

.

.

.

Karin mainitsi sivulauseessa Jeressä olevan jotain tuttua, mutta siihen ei enää palattu. Mihin tämä liittyy? Ja selviääkö ollenkaan, koska Karin kaiketi palasi jo Naantaliin? Mulle tuli mieleen vain se Jeren petoshistoria.

Vierailija
25916/45476 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauva ei ole kerkinyt kuin olla hetken Taalasmailla ja jo esitettiin vilaus siitä, että Noelilla on kiireitä ja ei ole niin kiinostunut kuitenkaan lapsesta. Nyt yht'äkkiä Noelilla on kaikkee töitä jotka liittyy sen ammattiin kun aiemmin tipahti koko alalta yllävästi totaalipois ja meni deekulle. Mies jäi Moosestakin pois että ei edes käynnyt sanomassa että irtisanoo itsensä. Tosiasiassa ei ole edes tehnyt sitä.

Sillon kun Noel haaveili Camillan kanssa lapsesta niin lupaili kaikenlaista että hoitaa sitä lasta suurimmaksi osaksi ja aikoo olla parempi vanhempi mitä Camillan vanhemmat oli. Noelhan oli sillon vielä toimitusjohtajana ja hyvin kiireinen, mutta silti oli valmis sitoutumaan perheeseen. Jännä että nyt ei lapset enää kiinnostakaan

Vierailija
25917/45476 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SPOILER

.

.

.

.

Karin mainitsi sivulauseessa Jeressä olevan jotain tuttua, mutta siihen ei enää palattu. Mihin tämä liittyy? Ja selviääkö ollenkaan, koska Karin kaiketi palasi jo Naantaliin? Mulle tuli mieleen vain se Jeren petoshistoria.

Jos se oli vain sellainen ns. silmänisku katsojille? Koska eikös molemmat, Karinin ja Jeren näyttelijät, ole olleet pitkään Uusi päivä -sarjassa? En ole sitä seurannut enkä tiedä mitä hahmoja esittivät siinä (ehkä olivat sukua toisilleen?), mutta jos se oli vaan sellainen hauska tuotannollinen inside-vitsi. Joskus ulkomaalaisissa leffoissa/sarjoissa on tuollaisia, kun kaksi toisilleen tuttua näyttelijää kohtaa.

Mutta on kuitenkin todennäköisempää, että Karin ja Jere tuntevat toisensa jostain, mikä selviää vasta myöhemmin...

Vierailija
25918/45476 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää oli hauska ja nerokas kohtaus! Luulin aluksi tuon liittyvän johonkin juonikuvioon mutta sitten tajusin että olivatkin samaan aikaan Uudessa Päivässä. Muistan että vanhemmissa salkkareissa on ollut samanlainen easter egg kun Camilla puhui Monicalle siitä että Karin Ekholm asuu jossain tuppukylässä Tampereen lähellä -> Virtauksessa.

Vierailija
25919/45476 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, tässä viestissähän pohdittiin ihan samaa mitä mietin äsken! Pitäisi lukea aiemmat viestit ennen oman lähettämistä.

Mutta hauska juttu kyllä, jos tosiaan oli UP-viittaus!

Vierailija
25920/45476 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Severin mukaan Lassella on mummofetissi :D

Ketju on lukittu.