Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tykkäättekö otsatukista?

Vierailija
11.12.2018 |

Monet ehkä tunnistaa ongelman, jonka kanssa tällä hetkellä painin - leikkaanko otsatukan vai en? Minulla on ollut monenlaisia virityksiä elämäni aikana. Teininä pidin raskasta, ylipitkää otsista useamman vuoden, perusotsis oli joskus viisi vuotta sitten viimeisen kerran ja pari vuotta sitten ns. verho-otsis. Olen aina tykännyt otsatukasta, mutta siihen kyllästyy väistämässä jossain kohtaa ja sen kasvatus on ihan hirveää! :D
Toisaalta olen tyytyväinen nykyiseen, pitkään hiustyyliini joka on tosi vaivaton...mitä mieltä olette, nainen otsatukalla vai ei? Sopivatko ne kaikille vai ovatko huono idea? Kertokaa omista otsatukkakokemuksista!

Kommentit (180)

Vierailija
81/180 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ollaan taas totuttuun tapaan lyttäämässä miesten mielipiteitä. Ei kai kukaan nyt oleta, että miesten takia naiset tukkaansa laittaisi niin tai näin, mutta mikä siinä on etteivät kaksilahkeiset saisi kantaansa kertoa? Miehenä voin jakaa muiden tänne kirjoitelleiden miesten näkemyksen siitä, että otsatukka harvoin kaunistaa ketään. Ehkä siinä on joku evoluutio taustalla - ikääntymisen (eli hedelmällisyyden tason) näkee paremmin kun kasvot ovat paljaat. Muutenkaan naiset ei tajua kauneusteollisuuden aivopeseminä sitä, että vähemmän on enemmän miesten mielestä. Niin hiuksissa, meikissä kuin muuallakin. Itse tykkään eniten naisella hiuksista, jotka ovat luonnollisen väriset (ei tarvitse olla oma väri, mutta luonnollisuudella tarkoitan että harvalla kasvaa oikeasti siniset tai vihreät hiukset) ja ulottuvat ainakin olkapäille, mielellään pidemmällekin. Otsahiukset piilottavat puolet naamasta ja usein ikävästi osan silmistäkin. En pidä myöskään siitä, että kun kulmakarvat jäävät tukan alle, ilmeet eivät korostu niin hyvin.

Ja nyt huom, AV-mammat, ennen kuin pillastutte entisestään: Tämä on MIELIPIDE. Täällä kysyttiin, tykkäänkö otsatukasta (otsikossa ei ollut mitään viittausta että koski vain naisia) ja vastasin, että en. Niinkuin en tykkää shokkiväreistä, sivukaljuista, irtoripsistä tai täyteaineista naamassa. Ugh. Olen puhunut.

Päivän paras! Johtuu evoluutiosta ettei miehet tykkää etutukasta X'DD

Vierailija
82/180 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut melkein koko aikuisikäni pitkä otsatukka. Kasvoni ovat, niinkuin täällä monella, pitkänomaiset ja sekä otsani että leukani ovat pitkät. Otsatukka tasapainottaa kasvojani kivasti ja antaa pitkän tukkani kanssa mukavan boheemin vaikutelman. Olen saanut usein kuulla kommentteja salaperäisyydestäni ja kiinnostavuudestani nimenomaan ulkonäöllisesti. Itsekin kyllä käytän tekoripsiä ja mustaa sisäkajalia, että silmäni korostuisivat paremmin, mutta se on tyylini. 

Kerran olin pari vuotta yhdessä miehen kanssa, joka ei tykännyt otsatukastani ja kasvatin sen sitten pois. Se oli suuri virhe, jota en enää ikinä tee. Viis siitä, mitä mieltä mies on tukastani. Ellei kelpaa näin, ei tarvitse kelvata! 

T. Nykyään onnellisesti naimisissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/180 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään. Melkein aina tekee söpömmän ja nuorekkaamman vaikutelman. Malleja on niin paljon, että jokaisen kasvoille löytyy se oikea. Itse en osaisi olla ilman otsatukkaa. 

Tuosta "työläydestä" vielä, että en itse ole sitä lainkaan huomannut. Niin kuin joku jo sanoikin, sitä näyttää helposti laitetummalta heti kun on otsis eikä se vaadi kauheasti mitään vaivaa. Minulla on ollut se niin kauan, että osaan jo itse sitä trimmata kerran kuussa. Kampaaja sen aluksi tietty leikkasi muotoonsa. Kuivashampoo on ystävä jos on todella kiire, mutta tapaan käydä muutenkin joka aamu suihkussa niin otsatukan pesee nopeasti siinä samalla. Voihan sen pestä vaikka lavuaarissa muu tukka kiinni, jos haluaa. Kauhean paksu otsatukka voi olla hankala kesällä tai jos hikoilee paljon, muuten en näe mitään ongelmaa.

Vierailija
84/180 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen otsatukka sopisi vähän yli kolmekymppiselle naiselle, jolla on puoliselkään ulottuva tukka ja pyöreät kasvot? Olen vähän haaveillut tuollaisesta sivuotsiksesta, mutten ole vielä uskaltanut leikata. Ehkä joululahjaksi...

Vierailija
85/180 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin vasta tätä lukiessa, että mulla on _aina_ ollut otsatukka. Tuskin osaisin edes olla ilman.

Vierailija
86/180 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsatukka vaikuttaa usein todella voimakkaasti ulkonäköön, esim Zooey Deschanel näyttää jotenkin "väärältä" ilman otsatukkaa

https://imgur.com/gallery/6YiO6tb/comment/54772212

Gilmoren tytöissä Rorylle sopi otsatukka aika hyvin (korkean otsan takia)

https://fi.pinterest.com/pin/237846424043447850/

Criminal Mindsin Prentiss näyttää mielestäni myös upealta otsatukan kanssa

http://www.imfdb.org/images/5/50/CMS4E19_04.jpg

Vierailija
87/180 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on, enkä osaisi olla ilman. Korkea otsa ja hyvin vahvat piirteet muutenkin, otsatukka pehmentää ilmettä.

Vierailija
88/180 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kertokaa nyt tyhmälle että MITEN ne silmät mielestänne muka korostuvat otsatukan kanssa? Ehkä niihin kiinnittää enemmän huomiota kun joutuu niitä hiusten alta etsimällä etsimään, mutta varsinkin jos kulmat on piilossa niin ei se kyllä hyvältä näytä. Enemmän mielestäni korostuu nenä ja posket ja kasvojen alaosa muutenkin. Monet on lisäksi täälläkin sanoneet, että pitää meikata silmiä otsatukan kanssa enemmän. 

Esim. tällä sivustolla on hyviä esimerkkejä: https://www.thehollywoodgossip.com/slideshows/9-celebrities-with-and-wi…

Miten nuo korostaa silmiä? Britney Spears ja Kim K ovat ihan kauhean näköisiä otsatukalla. 

Vierailija
89/180 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ollaan taas totuttuun tapaan lyttäämässä miesten mielipiteitä. Ei kai kukaan nyt oleta, että miesten takia naiset tukkaansa laittaisi niin tai näin, mutta mikä siinä on etteivät kaksilahkeiset saisi kantaansa kertoa? Miehenä voin jakaa muiden tänne kirjoitelleiden miesten näkemyksen siitä, että otsatukka harvoin kaunistaa ketään. Ehkä siinä on joku evoluutio taustalla - ikääntymisen (eli hedelmällisyyden tason) näkee paremmin kun kasvot ovat paljaat. Muutenkaan naiset ei tajua kauneusteollisuuden aivopeseminä sitä, että vähemmän on enemmän miesten mielestä. Niin hiuksissa, meikissä kuin muuallakin. Itse tykkään eniten naisella hiuksista, jotka ovat luonnollisen väriset (ei tarvitse olla oma väri, mutta luonnollisuudella tarkoitan että harvalla kasvaa oikeasti siniset tai vihreät hiukset) ja ulottuvat ainakin olkapäille, mielellään pidemmällekin. Otsahiukset piilottavat puolet naamasta ja usein ikävästi osan silmistäkin. En pidä myöskään siitä, että kun kulmakarvat jäävät tukan alle, ilmeet eivät korostu niin hyvin.

Ja nyt huom, AV-mammat, ennen kuin pillastutte entisestään: Tämä on MIELIPIDE. Täällä kysyttiin, tykkäänkö otsatukasta (otsikossa ei ollut mitään viittausta että koski vain naisia) ja vastasin, että en. Niinkuin en tykkää shokkiväreistä, sivukaljuista, irtoripsistä tai täyteaineista naamassa. Ugh. Olen puhunut.

Hohhoijaa. Saat olla ihan mitä mieltä vain haluat, mutta en ihan ymmärrä että miten otsatukka niputtuu "epäluonnollisuudessaan" samaan kastiin esim. täyteaineiden kanssa? Ja mitä sitten jos naiset tykkäävät laittaa tukkaansa? Sinäkö et ikinä leikkaa tukkaa tai aja partaa? Taidat näyttää luolamieheltä ja kuulostaa siltä, että kivikaudelle sopisitkin. Täällä oli myös ihme kommentteja siitä, että naisen pitäisi kysyä mieheltä ennen kun saa leikata tukkaansa ja näitä ihan oikeutetusti kritisoitiin.

<3: AV-mamma

Arvasin että saan tämän tason palautetta. Hohhoijaa vain itsellesi. Tarkoitin sitä, että hiusten radikaalit leikkaukset kuten otsatukka näyttävät siltä mitä ne ovatkin - tekemällä tehdyiltä, mikä taas ei MIELESTÄNI ole kaunista. Leikkaan kyllä hiuksiani ja ajan partani, mutta välillä kieltämättä tekisi mieli olla luolamies. Siihen aikaan ei ollut olemassa meikkiä ja muita, millä huijata miehiä. Ja tuo yksi mieshän vain sanoi, että olisi kohteliasta kysyä kumppanin mielipidettä jos meinaa tehdä jonkun radikaalin hiusmuutoksen. Ei ollut kieltämässä tyttöystävältään kampaajakäyntiä, te naiset käänsitte sen niin päin että hän olisi ottamassa eron saman tien jos nainen leikkaisi otsatukan. Jätän tämän nyt suosiolla tähän, täällä ei voi edes yrittää keskustella järkevästi mistään. 

Vierailija
90/180 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kertokaa nyt tyhmälle että MITEN ne silmät mielestänne muka korostuvat otsatukan kanssa? Ehkä niihin kiinnittää enemmän huomiota kun joutuu niitä hiusten alta etsimällä etsimään, mutta varsinkin jos kulmat on piilossa niin ei se kyllä hyvältä näytä. Enemmän mielestäni korostuu nenä ja posket ja kasvojen alaosa muutenkin. Monet on lisäksi täälläkin sanoneet, että pitää meikata silmiä otsatukan kanssa enemmän. 

Esim. tällä sivustolla on hyviä esimerkkejä: https://www.thehollywoodgossip.com/slideshows/9-celebrities-with-and-wi…

Miten nuo korostaa silmiä? Britney Spears ja Kim K ovat ihan kauhean näköisiä otsatukalla. 

Osa noista on kyllä aika kauheita, mutta katsopa tätä: https://www.reddit.com/r/pics/comments/1fumzl/zooey_deschanel_rendered_… Huomaatko eron?

Vierailija
91/180 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki otsatukat eivät tietenkään ole yhdenvertaisia. Huonolla otsatukalla näyttää toki huonolta.

Vierailija
92/180 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Saat olla ihan mitä mieltä vain haluat, mutta en ihan ymmärrä että miten otsatukka niputtuu "epäluonnollisuudessaan" samaan kastiin esim. täyteaineiden kanssa? Ja mitä sitten jos naiset tykkäävät laittaa tukkaansa? Sinäkö et ikinä leikkaa tukkaa tai aja partaa? Taidat näyttää luolamieheltä ja kuulostaa siltä, että kivikaudelle sopisitkin. Täällä oli myös ihme kommentteja siitä, että naisen pitäisi kysyä mieheltä ennen kun saa leikata tukkaansa ja näitä ihan oikeutetusti kritisoitiin.

<3: AV-mamma

Arvasin että saan tämän tason palautetta. Hohhoijaa vain itsellesi. Tarkoitin sitä, että hiusten radikaalit leikkaukset kuten otsatukka näyttävät siltä mitä ne ovatkin - tekemällä tehdyiltä, mikä taas ei MIELESTÄNI ole kaunista. Leikkaan kyllä hiuksiani ja ajan partani, mutta välillä kieltämättä tekisi mieli olla luolamies. Siihen aikaan ei ollut olemassa meikkiä ja muita, millä huijata miehiä.

No niin, tulihan se taas sieltä. Eli meikki ja otsatukka huijaavat miehiä. LOL. Ehkä kannattaa mennä itseensä, jos on noin helposti huijattavissa ;D

T. eri AV mamma

Vierailija
93/180 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa noista on kyllä aika kauheita, mutta katsopa tätä: https://www.reddit.com/r/pics/comments/1fumzl/zooey_deschanel_rendered_… Huomaatko eron?

En ole sama henkilö, mutta mielestäni kauniimpi ilman otsatukkaa. Korostaa silmiä joo, mutta ei ehkä enää mitenkään hyvällä tavalla. Näyttää säikähtäneeltä varsinkin kun kulmia ei näy. Tuo toinen linkki missä oli Britneytä ja muuta oli täynnä epäonnistuneita otsatukkia. 

Vierailija
94/180 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mies ei tykkää otsiksesta. En itsekään välitä..joskus mulla on ollut sivuotsis ja se oli ihan ok. Tosin onhan se työläämpi kuin tasapitkä. Etenkin jos urheilee.

Vierailija
95/180 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsatukat on ihania! Monet miehet ei esim. tiedosta, että tässäkin on otsatukka, mutta Brigitte Bardotilla on just tuollainen nykyään trendikäs verho-otsis: https://www.theguardian.com/film/2014/sep/20/brigitte-bardot-at-80-stil…

Toinen aivan ihana, mistä olen ottanut inspiraatiota omaan ohueen tukkaani on Jane Birkin: https://www.sbs.com.au/movies/article/2012/03/16/retrospective-jane-bir…

Otsatukkia on monenlaisia ja vaatii taitoa löytää juuri ne omiin kasvoihin sopivat. Mutta kun se tapahtuu, on se vaan palkitsevaa! :)

Vierailija
96/180 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsatukka on lähtökohtaisesti ei. Se on vähän kuin ne meikatut kissanviirusilmät tai tosi tumma kynsilakka. Ne on vähän niin kuin että ei-kiitos. Mutta: tässä tulee homman pihvi. Jos ne on todella kauniilla naisella, niin yhtäkkiä ne eivät enää häiritse.

Vierailija
97/180 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsatukat on ihania! Monet miehet ei esim. tiedosta, että tässäkin on otsatukka, mutta Brigitte Bardotilla on just tuollainen nykyään trendikäs verho-otsis: https://www.theguardian.com/film/2014/sep/20/brigitte-bardot-at-80-stil…

Toinen aivan ihana, mistä olen ottanut inspiraatiota omaan ohueen tukkaani on Jane Birkin: https://www.sbs.com.au/movies/article/2012/03/16/retrospective-jane-bir…

Otsatukkia on monenlaisia ja vaatii taitoa löytää juuri ne omiin kasvoihin sopivat. Mutta kun se tapahtuu, on se vaan palkitsevaa! :)

Ahh Jane Birkin! <3<3<3 Miten tuo tyyli ei muka ole luonnollinen? Oikea hippiprinsessa! :)

Vierailija
98/180 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis nainen on kaunis nainen, otsatukalla tai ilman. Mutta otsatukan kanssa tulee sellainen laitetumpi vamppifiilis, ilman otsatukkaa taas haltia- tai prinsessavibat. Se on vähän että mistä tykkää. 

Vierailija
99/180 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sitten huonompia malleja löytänyt? Melkein kaikilla pitkä otsatukka. On niitä lyhyempiäkin malleja. Mutta älä huoli, tuskin Britney sua on etsimässä armaakseen 🤔 Joten älä huolehdi hänen etuhiuksistaan, hänellä lienee mies joka pitää hänestä etureuhkankin kanssa 😚 Evoluutiosta huolimatta 😂

Vierailija
100/180 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen otsatukka sopisi vähän yli kolmekymppiselle naiselle, jolla on puoliselkään ulottuva tukka ja pyöreät kasvot? Olen vähän haaveillut tuollaisesta sivuotsiksesta, mutten ole vielä uskaltanut leikata. Ehkä joululahjaksi...

https://theskincareedit.com/2014/05/22/best-bangs-for-round-face

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi