Tykkäättekö otsatukista?
Monet ehkä tunnistaa ongelman, jonka kanssa tällä hetkellä painin - leikkaanko otsatukan vai en? Minulla on ollut monenlaisia virityksiä elämäni aikana. Teininä pidin raskasta, ylipitkää otsista useamman vuoden, perusotsis oli joskus viisi vuotta sitten viimeisen kerran ja pari vuotta sitten ns. verho-otsis. Olen aina tykännyt otsatukasta, mutta siihen kyllästyy väistämässä jossain kohtaa ja sen kasvatus on ihan hirveää! :D
Toisaalta olen tyytyväinen nykyiseen, pitkään hiustyyliini joka on tosi vaivaton...mitä mieltä olette, nainen otsatukalla vai ei? Sopivatko ne kaikille vai ovatko huono idea? Kertokaa omista otsatukkakokemuksista!
Kommentit (180)
Vierailija kirjoitti:
Olen mies enkä tykkää otsatukista. En ala siitä kitisemään jos naisella sellainen on, mutta en olisi myöskään kovin iloinen jos oma tyttöystävä nyt sellaisen leikkaisi. Kaikki tekee hiuksilleen mitä tahtoo, mutta kyllä kumppanin mielipidettä on kohteliasta kysyä. Miehillä otsatukka nyt on yksiselitteisesti naurettava, siitä ei tarvitse väkisin vääntää edes mitään keskustelua.
Olisiko se sitten keskustelun paikka, jos tyttiksesi otsatukan uskaltaisi sinulta kysymättä leikata? Vai jättäisitkö saman tien?
Otsatukka on itselleni ainakin must. Otsa alkoi rypistyä jo kolmekymppisenä ja halusin peittää juonteet. Muuten ei kauheasti vielä ole ryppyjä ja ikää 42. Ja minulle on useampi sanonut, että otsatukka sopii kyllä. Mieskin kehui, kun leikkasin sen aikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otsatukan kanssa moni hukkuu ns. massaan. Yksi ystäväni, joka on todella kaunis, leikkasi vähän aikaa sitten otsatukan. Olen huomannut, että miehet ei enää huomioi häntä samalla tavalla kuin ennen. Ehkä hän näyttää sitten jotenkin vähemmän itsevarmalta? Vanhemmalta ainakin.
Miten otsatukka vaikuttaa ihmisen itsevarmuuteen? En ole myöskään ikinä tavannut ketään, ketä otsatukka vanhentaa. Ihme käsityksiä täällä jengillä :P
T. Nainen, 28v, otsatukka + lyhyt polkka
Minulla on otsatukka peittämässä paria syvää, vaakasuoraa juonnetta jotka alkoivat ilmestyä jo alle kolmekymppisenä, vaikka en tupakoinut tai mitään. Muuten kasvoni ovat melko rypyttömät, eli hyvin sopii ja kehuja sain itsekin kun sen aikoinaan leikkasin. Sitten taas, jos on taipumusta esim. poskien roikkumiseen tai nasolabiaalijuonteisiin (siis ne nenänpielistä lähtevät, pystysuorat viivat) mutta otsa sileä, otsatukka voi vanhentaa entisestään. Riippuu mistä roikkuu siis! XD
Joillekin sopii tosi kauniisti, lähinnä just pitkäkasvoisille ja korkeaotsaisille. Itselläni on pyöreät ja leveät kasvot, otsatukka sai minut näyttämään Niiskuneidiltä. Ei ikinä enää!
Kyllä minulla otsatukka vaikuttaa itsevarmuuteen, sillä se on kuin turvavaate samaan tapaan kuin pitkät hiukset tai vaikka pipo joillekin. En peitä otsatukalla muuta kuin alastomuuden tunnetta, otsani on nätti ja uurteeton. Jos mulla kasvaisi parta, pitäisin varmaan partaa.
Vierailija kirjoitti:
Otsatukka on itselleni ainakin must. Otsa alkoi rypistyä jo kolmekymppisenä ja halusin peittää juonteet. Muuten ei kauheasti vielä ole ryppyjä ja ikää 42. Ja minulle on useampi sanonut, että otsatukka sopii kyllä. Mieskin kehui, kun leikkasin sen aikanaan.
Ymmärrän kyllä tämän, että naiset haluavat ryppynsä peittää. Kyllä miehetkin kasvattaa parran peittämään heikkoa leukaansa. Sitä en kuitenkaan tajua, että miksi näitä otsatukkia näkee lähinnä nuorilla naisilla, joilla kaiken järjen mukaan ei pitäisi olla mitään peiteltävää? Olen mies, ja minustakin otsatukat on jotenkin suttuisen näköisiä (varsinkin sellaiset hapsottavat) ja luovat mielikuvan siitä, että jotain piiloteltavaa on. Miehillä en muistaakseni ole otsatukkia sitten 1-2 luokan nähnyt, ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulla otsatukka vaikuttaa itsevarmuuteen, sillä se on kuin turvavaate samaan tapaan kuin pitkät hiukset tai vaikka pipo joillekin. En peitä otsatukalla muuta kuin alastomuuden tunnetta, otsani on nätti ja uurteeton. Jos mulla kasvaisi parta, pitäisin varmaan partaa.
Sama täällä. Pitkä, silmiä hipova otsatukkani yhdistettynä pitkään tukkaan ovat hyvä suoja. En osaisi olla ilman, tai tulisi juurikin alaston olo. Otsassani ei ole mitään vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä tämän, että naiset haluavat ryppynsä peittää. Kyllä miehetkin kasvattaa parran peittämään heikkoa leukaansa. Sitä en kuitenkaan tajua, että miksi näitä otsatukkia näkee lähinnä nuorilla naisilla, joilla kaiken järjen mukaan ei pitäisi olla mitään peiteltävää? Olen mies, ja minustakin otsatukat on jotenkin suttuisen näköisiä (varsinkin sellaiset hapsottavat) ja luovat mielikuvan siitä, että jotain piiloteltavaa on. Miehillä en muistaakseni ole otsatukkia sitten 1-2 luokan nähnyt, ja hyvä niin.
Otsatukat suttuisen näköisiä? Muisteleppa vaikka Pulp Fictionia, siitä skarpimmaksi ei tukka pääse!
Siis Uma Thurmanin roolia tarkoitin tossa ylhäällä.
Vierailija kirjoitti:
Miehenä voin sanoa, että nainen kun nainen on parempi ilman otsatukkaa. Ei miehet muutenkaan tykkää mistään ihme virityksistä hiuksissa, paras kampaus on ei kampausta ollenkaan eli luonnollisen värinen pitkä tukka, suora tai kihara hiuslaadusta riippuen. Otsatukat ovat lapsellisia ja näyttää siltä että piilotellaan jotain, kulmakarvattomuutta tai ryppyjä.
Juu, miestenhän takia sitä ihmisillä on tukka millon mitenkin, vain miesten takia. Minkä ihmeen muun takia naisilla ois tukka niin tai näin, tai homomiehillä. Ilman miehiä kaikki ajais kaljuksi.
Tykkään otsatukasta. Minulla on pyöreähköt kasvot ja otsatukka mielestäni sopii minulle, mulla on usein sellainen ollut.
http://nlyscandinavia.scene7.com/is/image/nlyscandinavia/659005-1048_1?…
Suunilleen tuon pituinen ja tyylinen on mulla ollut. Joskus on myös ollut hieman vino otsatukka. Sekin sopi.
Huono puoli otsatukan pidossa itselläni oli se, että ihoni (erityisesti otsani) rasvoittuu herkästi. Silloin otsatukka lähmääntyy nopeasti. Monesti jouduinkin pesemään otsatukan päivittäin. Myös se tympäsi, kun otsatukka kasvoi niin sitä joutui usein leikkaamaan että pysyi "muodossaan".
Pidän kovasti ulkonäöstäni otsatukalla. Minulla on pitkät kasvot ja korkea otsa, hiukset on paksut ja taipuisat. Ongelma on se, että otsatukka tykkää kihartua enemmän kuin pitkät hiukset ja kiharana se ei todellakaan näytä hyvältä. Sitä piti olla suoristamassa jatkuvasti ja suihkun jälkeen sen ei saanut antaa kuivaa itsestään, sitä piti myös pestä useammin kuin muita hiuksia. Joten mulle: hirveä vaiva, mutta kiva ulkonäkö.
Ah, rakastan otsatukkaani. Olin pitkään ilman ja näytin mielestäni niin tylsältä! Tykkään vaihdella otsiksen mallia ja pituutta. Sopii hyvin luonnollisten laineiden suoraksi ja korostaa kasvojani. Kampaan aamulla etuhiukset suoraksi, hieman sormilla siirtelen niitä ja suihkutan hieman lakkaa, sitten loput hiukset kiinni ja valmiita ollaan. Illalla kasvopesun yhteydessä klipsi hiuksiin niin eivät ole tiellä. En ole koskaan saanut vielä etuhiuksista ongelmaa itselleni. Saahan ne pois otsalta jos kaipaa vaihtelua 😊 Muiden kampauksista en viitsi nähdä vaivaa, paitsi välillä kun saan niistä inspiraatiota seuraavaan kampaamokäyntiin!
Nykyisistä suominaisista ainakin Erika Vikmanilla aivan ihana https://www.instagram.com/p/BrD3pLpAz_B/
Vierailija kirjoitti:
Nykyisistä suominaisista ainakin Erika Vikmanilla aivan ihana https://www.instagram.com/p/BrD3pLpAz_B/
Oih, ihana! Taidan ottaa Erikan kuvan kampaajalle seuraavan kerran!
Terv. Etuhiukset❤
Täällä ollaan taas totuttuun tapaan lyttäämässä miesten mielipiteitä. Ei kai kukaan nyt oleta, että miesten takia naiset tukkaansa laittaisi niin tai näin, mutta mikä siinä on etteivät kaksilahkeiset saisi kantaansa kertoa? Miehenä voin jakaa muiden tänne kirjoitelleiden miesten näkemyksen siitä, että otsatukka harvoin kaunistaa ketään. Ehkä siinä on joku evoluutio taustalla - ikääntymisen (eli hedelmällisyyden tason) näkee paremmin kun kasvot ovat paljaat. Muutenkaan naiset ei tajua kauneusteollisuuden aivopeseminä sitä, että vähemmän on enemmän miesten mielestä. Niin hiuksissa, meikissä kuin muuallakin. Itse tykkään eniten naisella hiuksista, jotka ovat luonnollisen väriset (ei tarvitse olla oma väri, mutta luonnollisuudella tarkoitan että harvalla kasvaa oikeasti siniset tai vihreät hiukset) ja ulottuvat ainakin olkapäille, mielellään pidemmällekin. Otsahiukset piilottavat puolet naamasta ja usein ikävästi osan silmistäkin. En pidä myöskään siitä, että kun kulmakarvat jäävät tukan alle, ilmeet eivät korostu niin hyvin.
Ja nyt huom, AV-mammat, ennen kuin pillastutte entisestään: Tämä on MIELIPIDE. Täällä kysyttiin, tykkäänkö otsatukasta (otsikossa ei ollut mitään viittausta että koski vain naisia) ja vastasin, että en. Niinkuin en tykkää shokkiväreistä, sivukaljuista, irtoripsistä tai täyteaineista naamassa. Ugh. Olen puhunut.
Vierailija kirjoitti:
Täällä ollaan taas totuttuun tapaan lyttäämässä miesten mielipiteitä. Ei kai kukaan nyt oleta, että miesten takia naiset tukkaansa laittaisi niin tai näin, mutta mikä siinä on etteivät kaksilahkeiset saisi kantaansa kertoa? Miehenä voin jakaa muiden tänne kirjoitelleiden miesten näkemyksen siitä, että otsatukka harvoin kaunistaa ketään. Ehkä siinä on joku evoluutio taustalla - ikääntymisen (eli hedelmällisyyden tason) näkee paremmin kun kasvot ovat paljaat. Muutenkaan naiset ei tajua kauneusteollisuuden aivopeseminä sitä, että vähemmän on enemmän miesten mielestä. Niin hiuksissa, meikissä kuin muuallakin. Itse tykkään eniten naisella hiuksista, jotka ovat luonnollisen väriset (ei tarvitse olla oma väri, mutta luonnollisuudella tarkoitan että harvalla kasvaa oikeasti siniset tai vihreät hiukset) ja ulottuvat ainakin olkapäille, mielellään pidemmällekin. Otsahiukset piilottavat puolet naamasta ja usein ikävästi osan silmistäkin. En pidä myöskään siitä, että kun kulmakarvat jäävät tukan alle, ilmeet eivät korostu niin hyvin.
Ja nyt huom, AV-mammat, ennen kuin pillastutte entisestään: Tämä on MIELIPIDE. Täällä kysyttiin, tykkäänkö otsatukasta (otsikossa ei ollut mitään viittausta että koski vain naisia) ja vastasin, että en. Niinkuin en tykkää shokkiväreistä, sivukaljuista, irtoripsistä tai täyteaineista naamassa. Ugh. Olen puhunut.
Hohhoijaa. Saat olla ihan mitä mieltä vain haluat, mutta en ihan ymmärrä että miten otsatukka niputtuu "epäluonnollisuudessaan" samaan kastiin esim. täyteaineiden kanssa? Ja mitä sitten jos naiset tykkäävät laittaa tukkaansa? Sinäkö et ikinä leikkaa tukkaa tai aja partaa? Taidat näyttää luolamieheltä ja kuulostaa siltä, että kivikaudelle sopisitkin. Täällä oli myös ihme kommentteja siitä, että naisen pitäisi kysyä mieheltä ennen kun saa leikata tukkaansa ja näitä ihan oikeutetusti kritisoitiin.
<3: AV-mamma
Olipas passiivis-aggressiivinen viesti. Kuulostaa siltä, että olet kateellinen ystävällesi.