Tykkäättekö otsatukista?
Monet ehkä tunnistaa ongelman, jonka kanssa tällä hetkellä painin - leikkaanko otsatukan vai en? Minulla on ollut monenlaisia virityksiä elämäni aikana. Teininä pidin raskasta, ylipitkää otsista useamman vuoden, perusotsis oli joskus viisi vuotta sitten viimeisen kerran ja pari vuotta sitten ns. verho-otsis. Olen aina tykännyt otsatukasta, mutta siihen kyllästyy väistämässä jossain kohtaa ja sen kasvatus on ihan hirveää! :D
Toisaalta olen tyytyväinen nykyiseen, pitkään hiustyyliini joka on tosi vaivaton...mitä mieltä olette, nainen otsatukalla vai ei? Sopivatko ne kaikille vai ovatko huono idea? Kertokaa omista otsatukkakokemuksista!
Kommentit (180)
Aika jännä, että niin monet miehet on otsatukkaa vastaan! Olen elänyt siinä uskossa, että kunhan ei shokkivärjättyjä tai lyhyitä hiuksia.
Naamani on pyöreä, joten olen nyt sportannut pari vuotta sellaista BB-mallista pitkää verho-otsista. Suuren otsani kanssa näytän ihan täysikuulta, jos se on paljas! :D
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä, että niin monet miehet on otsatukkaa vastaan! Olen elänyt siinä uskossa, että kunhan ei shokkivärjättyjä tai lyhyitä hiuksia.
Olen mies ja tasan tätä mieltä. Otsatukat sopivat monelle, mutta pitää olla hyvä malli. Lyhyt kynitty on pahin eikä ne shokkivärit näytä kenelläkään hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lukenut koko keskustelua läpi mutta onko täällä tosi monilla käsitys että otsatukka tarkoittaa semmoista viivasuoraa, tasapaksua otsan peittävää (ei välttämättä kokonaan), mallia? Monilla julkkisnaisillakin on otsis, tosin yleensä pidempää, sivuille sipaistavaa mallia. Tässä nyt ekana mieleen tullut Sienna Miller eri otsiksissa:
https://s3.india.com/wp-content/uploads/2015/09/FotorCreated53.jpg
https://www.google.com/search?q=Sienna+miller&client=ms-android-huawei&…
! Niinpä, otsatukkia on oikeasti monenlaisia.
https://media.glamour.com/photos/5bbf772afaec0f2646baa65d/master/w_1024…
http://sphm-sww-site-production.s3-ap-southeast-1.amazonaws.com/2018/03…
Miten tuolla ekalla naisella on otsatukka? Tuollaiset kasvoja kehystävät hapsut vain, eihän ne edes ole otsalla. Samoin tuo Fifty Shades -muija, onko tuo muka otsatukka? (Ja joo, en muista näyttelijän nimeä mutta siinä on yksi jolla on niin korkea otsa että hyvä peittää jollain.) Olen näköjään vähän pihalla näistä hommista. Miehenä vihaan sellaista raskasta, silmät peittävää kypärää, mutta nuo sivuhapsut on ihan kivan näköiset. Tosi nätti on myös tuo nainen, jolla on lyhyt tumma tukka. Olisi nätti varmasti kyllä myös erilaisessa kampauksessa.
Vierailija kirjoitti:
En usko, että miehet inhoaa otsatukkia. Näyttää siltä, että niiden mielestä otsiksia on vain pari mallia, joko sellainen Jokikunnaskypärä tai ala-asteen potta...tasapitkä joka tapauksessa, sivuotsis ei ole muka enää otsis ollenkaan. Itse leikkasin vuoden alussa pitkän otsatukan (jonka saa myös kasvojen sivuille) ja ainakin päin naamaa mies on vaan kehunut.
Eli siis jos kasvot ovat sopusuhtaiset niin otsatukkaa ei tarvii, koska ei tarvii "tasapainottaa" tai "piilottaa" mitään, mutta hevosennaamoille ja kuukasvoille sopii hyvin koska jotain peiteltävää on. Selvä. Näin itsekin ajattelin. Pysyn jatkossakin kaukana otsatukkaisista naisista tai sovin treffit uimahalliin, tietää ainakin heti mitä saa.
T. Mies
Vierailija kirjoitti:
Eli siis jos kasvot ovat sopusuhtaiset niin otsatukkaa ei tarvii, koska ei tarvii "tasapainottaa" tai "piilottaa" mitään, mutta hevosennaamoille ja kuukasvoille sopii hyvin koska jotain peiteltävää on. Selvä. Näin itsekin ajattelin. Pysyn jatkossakin kaukana otsatukkaisista naisista tai sovin treffit uimahalliin, tietää ainakin heti mitä saa.
T. Mies
Juuh. Voit niitä treffejä tuolla asenteella joutua odottamaan jonkin aikaa. Ja itse uljaana, menestyvänä komistuksena jolla olisi (otsatukattomia) naisia joka sormelle pyörit arkena keskipäivällä vauvapalstalla - veikkaan, että olet oikea saalis!
Mistä tietää, minkä muotoiset kasvot on? :O Sori tyhmä kysymys, mutta en osaa analysoida omaa naamaa yhtään. En tiedä onko mulla korkea otsa kun en tiedä mihin verrata. Muuhun naamaan? Onko näille olemassa mitään standardimittoja? Mietin otsiksen leikkuuta mutten tiedä, sopisiko.
Miksei naiset ymmärrä että miehet ei tykkää mistään ihme trendeistä tai muotioikuista, vaan luonnollisesta kauneudesta? Otsatukka voi sopia kantajalleen tai olla sopimatta - itse en näe siinä mitään epäluonnollista, mutta tajuan sen pointin mitä täällä jotkut miehet ovat yrittäneet sanoa ehkä vähän ontuen. Miehet haluaisivat nähdä naisen sellaisena kuin hän on, ilman meikkiä tai mitään kampauksia tai pushup-liivejä voidakseen arvioida tämän oikeaa ulkonäköä. Se on ihan ymmärrettävää, ei miehillä ole samanlaisia keinoja huijata ulkonäöllä kuin naisilla. Ja olen nainen, ennen kuin joku alkaa siitä huutamaan! ;)
Vierailija kirjoitti:
Mistä tietää, minkä muotoiset kasvot on? :O Sori tyhmä kysymys, mutta en osaa analysoida omaa naamaa yhtään. En tiedä onko mulla korkea otsa kun en tiedä mihin verrata. Muuhun naamaan? Onko näille olemassa mitään standardimittoja? Mietin otsiksen leikkuuta mutten tiedä, sopisiko.
Esim. täältä löytyy opas, jonka avulla voi määritellä omaa kasvojen muotoa: https://anna.fi/lifestyle/kauneus/parhaat-hiusmallit-eri-muotoisille-ka…
Parhaat otsatukat eri muotoisille kasvoille: https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/millainen-otsatukka-sinulle-sopii-t…
:)
Otsatukki rasittaa kyllä niskan lihaksia aika ikävästi.
Vierailija kirjoitti:
Kampaaja osaa varmaan parhaiten sanoa, mikä sinulle sopisi. Otsa on korkea, kun se on suhteessa pidempi verrattuna juuri omaan naamaan. Kasvot jaetaan kolmeen osaan: otsasta kulmiin, kulmista ylähuuleen ja ylähuulesta leuan kärkeen. Jos alaosa on pisin, sinulla on pitkä leuka. Pitkille kasvoille ominaista on myös pitkä keskikohta. Toivottavasti tästä oli jotain apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kampaaja osaa varmaan parhaiten sanoa, mikä sinulle sopisi. Otsa on korkea, kun se on suhteessa pidempi verrattuna juuri omaan naamaan. Kasvot jaetaan kolmeen osaan: otsasta kulmiin, kulmista ylähuuleen ja ylähuulesta leuan kärkeen. Jos alaosa on pisin, sinulla on pitkä leuka. Pitkille kasvoille ominaista on myös pitkä keskikohta. Toivottavasti tästä oli jotain apua.
Äh siis anteeksi; kasvot jaetaan kulmista nenän alle ja nenästä leuan kärkeen! :) Jos nämä kolme osiota ovat suurin piirtein saman kokoiset, sinulla on ovaalit kasvot. Jos leukasi on pieni, niin sydämenmuotoiset. Leukaperiä kannattaa tarkastella, minkä muotoiset ne on. Määrittää yllättävän paljon kasvojen muotoa. Suorakulmaisissa kasvoissa ne ovat vahvat ja erottuvat, pitkissä U:n muotoiset, sydämen- ja timantinmuotoisissa suippenevat, pyöreissä heikosti erottuvat jne.
Vierailija kirjoitti:
Miksei naiset ymmärrä että miehet ei tykkää mistään ihme trendeistä tai muotioikuista, vaan luonnollisesta kauneudesta? Otsatukka voi sopia kantajalleen tai olla sopimatta - itse en näe siinä mitään epäluonnollista, mutta tajuan sen pointin mitä täällä jotkut miehet ovat yrittäneet sanoa ehkä vähän ontuen. Miehet haluaisivat nähdä naisen sellaisena kuin hän on, ilman meikkiä tai mitään kampauksia tai pushup-liivejä voidakseen arvioida tämän oikeaa ulkonäköä. Se on ihan ymmärrettävää, ei miehillä ole samanlaisia keinoja huijata ulkonäöllä kuin naisilla. Ja olen nainen, ennen kuin joku alkaa siitä huutamaan! ;)
Tämä on nyt vähän OT koko "miehet arvostaa luonnollisuutta" -keskustelu (josta voisi tehdä halutessaan uuden ketjun), mutta pakko kommentoida sen verran, että eikö miehet sitten muka käytä viiksiä ja partaa ihan samaan tarkoitukseen kuin nainen eri kampauksia, vaikka otsatukkaa? Meikki on muutakin kuin "naisten huijauskeino", sen tarkoitus ei ole vain kaunistaa vaan korostaa myös kantajansa persoonaa. Meikillä voi hullutella ja nykyään se on monelle jo enemmänkin harrastus kuin joka-aamuinen "pakko". Kukaan ei ole myöskään kieltänyt miehiä käyttämästä meikkiä, mutta harva niin tekee. En tajua myöskään, miksi sinä naisena katsot tarpeelliseksi selittää jotain asiaa miesten puolesta. Eiköhän noita mielipiteitä ole yhtä monta kuin miehiäkin. Antaa kaikkien kukkien kukkia!
Ja ettei menisi ihan aiheen vierestä, käyttekö te otsiksen omaavat kampaajalla trimmaamassa sitä vai hoidatteko itse/hoitaako joku ystävä? Itse olen niin onnellisessa asemassa, että naapurini ja kaverini on hiusmuotoilija ja leikkaa joka kuukausi otsatukkani kuosiinsa! :)
Vierailija kirjoitti:
Miehet haluaisivat nähdä naisen sellaisena kuin hän oikeasti on, miehet tykkäävät luonnollisuudesta - kunhan kaikki karvat hiuksia, ripsiä ja kulmakarvoja lukuunottamatta on sheivattu pois :D
Haluaisin kovasti otsatukan peittämään korkeaa otsaani, mutta hiukseni ovat niin ohuet ettei niistä oikein viitsisi leikata. :( Onko kellään muulla ohutta tukkaa ja otsatukkaa? Millainen malli?
Vierailija kirjoitti:
Ja ettei menisi ihan aiheen vierestä, käyttekö te otsiksen omaavat kampaajalla trimmaamassa sitä vai hoidatteko itse/hoitaako joku ystävä? Itse olen niin onnellisessa asemassa, että naapurini ja kaverini on hiusmuotoilija ja leikkaa joka kuukausi otsatukkani kuosiinsa! :)
Mulla on luottokampaaja, joka trimmaa edullisesti kerran kuussa. Yksi kaverini leikkaa itse.
Itse tapasin nykyisen aviomieheni, kun tukkani oli puoliselkään pitkällä etutukalla. Hyvin on kelvannut ja kauniiksi kehutaan edelleen päivittäin! Veikkaan että tässä ketjussa korkeintaan muutama mies vinkuu lämpimikseen, ei kannata välittää! Muutenkin jokaisen ulkonäkö on oma asia ja tärkeintä on, missä itse viihtyy.
! Niinpä, otsatukkia on oikeasti monenlaisia.
https://media.glamour.com/photos/5bbf772afaec0f2646baa65d/master/w_1024…
http://sphm-sww-site-production.s3-ap-southeast-1.amazonaws.com/2018/03…
https://s2.r29static.com//bin/entry/946/x/1926283/image.png