Tykkäättekö otsatukista?
Monet ehkä tunnistaa ongelman, jonka kanssa tällä hetkellä painin - leikkaanko otsatukan vai en? Minulla on ollut monenlaisia virityksiä elämäni aikana. Teininä pidin raskasta, ylipitkää otsista useamman vuoden, perusotsis oli joskus viisi vuotta sitten viimeisen kerran ja pari vuotta sitten ns. verho-otsis. Olen aina tykännyt otsatukasta, mutta siihen kyllästyy väistämässä jossain kohtaa ja sen kasvatus on ihan hirveää! :D
Toisaalta olen tyytyväinen nykyiseen, pitkään hiustyyliini joka on tosi vaivaton...mitä mieltä olette, nainen otsatukalla vai ei? Sopivatko ne kaikille vai ovatko huono idea? Kertokaa omista otsatukkakokemuksista!
Kommentit (180)
Vierailija kirjoitti:
Monet ehkä tunnistaa ongelman, jonka kanssa tällä hetkellä painin - leikkaanko otsatukan vai en? Minulla on ollut monenlaisia virityksiä elämäni aikana. Teininä pidin raskasta, ylipitkää otsista useamman vuoden, perusotsis oli joskus viisi vuotta sitten viimeisen kerran ja pari vuotta sitten ns. verho-otsis. Olen aina tykännyt otsatukasta, mutta siihen kyllästyy väistämässä jossain kohtaa ja sen kasvatus on ihan hirveää! :D
Toisaalta olen tyytyväinen nykyiseen, pitkään hiustyyliini joka on tosi vaivaton...mitä mieltä olette, nainen otsatukalla vai ei? Sopivatko ne kaikille vai ovatko huono idea? Kertokaa omista otsatukkakokemuksista!
Riippuu ihan siitä, kuinka paljon olet valmis näkemään vaivaa. Itse leikkasin otsatukan raskausaikana ja se oli ihana, kunnes synnytyksen jälkeen suunnilleen puolet hiuksista putosi päästä eikä sitä päässyt moneen kuukauteen pesemään enää entiseen malliin. Mikään ei näytä pahemmalta kuin rasvainen otsatukka. On myös työlästä, kun pitää meikata enemmän että silmät erottuu ja käyttää tekoripsiä. Vauvan kanssa ei enää ehdi samalla tavalla huoltaa itseään (varmaan helpottuu ajan kanssa, lapseni on nyt 6kk) niin olen monet kerrat miettinyt että perus pitkä tukka olisi ollut varmaan helpompi. En ole silti saanut ryhdyttyä kasvatusvaiheeseen vaan pärjännyt kuivashampoilla ja juuri noilla tekoripsillä (kerran kuussa huolto).
Ja riippuu kanssa kasvojen muodosta, sopiiko otsatukka. Itsellä korkea otsa ja pitkä leuka, eli sopii hyvin. Siksi en haluaisikaan luopua.
Minun mielestäni otsatukka on kamala. Oli sitten kyseessä pieni tyttö, teini tai aikuinen nainen. Ei ei ja ei.
Oma isäni mennä vuosina meni leikkaamaan meidän silloin 2v tytön otsatukan. PRKL en ole koskaan ollut niin vihainen isälleni. Oli sitä mieltä, että menee hiukset silmille. Nooooh; sitä varten on pinnit ja pompulat.
Toisaalta omaan mielikuvaani vaikuttaa varmasti se, että ala-asteella minun oli PAKKO pitää sitä 80-luvun suoraksi kotona äidin leikkaamaa otsatukkaa. Vihasin sitä. En saanut lupaa kasvattaa pitkää otsatukkaa kuin vasta yläasteella kasiluokalla. Sen jälkeen on otsatukka ollut aina pitkä. Ainakin semmoinen, että yltää korvien taakse.
Vierailija kirjoitti:
Nopealla googlettelulla löysin tällaisen: http://haircoloradvisor.blogspot.com/2012/02/want-to-get-bang-out-of-li…
Ja voin sanoa, että jokainen näyttää paremmalta ilman otsatukkaa vaikka kaikki ovat poikkeuksellisen kauniita naisia. Mukana myös Liv Tyler. Miksi peittää jotain, kun ei tarvitse?
T. Mies
Näyttää kaikki nuo otsatukalla siltä ettei olisi silmiä ollenkaan!
T. toinen mies
Nämä lasten otsatukat on kanssa oma lukunsa. Mikä pakko lapsella on olla otsatukka? Ihan kuin se olisi joku juttu mikä kaikilla pikkutytöillä on oltava ja siksi se monesti aikuisillakin mielletään lapsellisen näköiseksi. Aikuisella naisella, jolla on ryppyjä otsassa, otsatukka voi olla hyvä idea. Lapselle voi laittaa just pinnejä tai muuta ja pojilla yleensä lyhyt tukka.
Tykkään. Otsatukka on kuin asuste ja se antaa usein tyyliin sellaisen silauksen, että näyttää kokonaisuutena huolitellummalta tai harkitummalta. Otsatukka voi pehmentää, terävöittää, häivyttää tai korostaa. Ponnari ja nutturat näyttävät mielestäni erityisen hyvältä hyvän otsatukan kanssa.
Otsatukkaa on niin monenlaisia, että kyse on oikeastaan vain siitä, haluaako sellaisen ja viihtyykö sellaisen kanssa. Kaikki eivät tykkää, jotkut eivät osaa olla ilman.
Minulla on pieni otsa, timantin muotoiset kasvot, rasvoittuva iho ja hento suora hiuslaatu. Koen pääseväni nimenomaan helpommalla otsatukan kanssa, minun kohdallani se on vaivaton ja oloni on itsevarmempi ja kauniimpi kuin ilman mitään. Etummaiset hiukseni eivät edes kasva kuin häthätää kaulamittaan, joten rehellinen otsis on parempikin kuin sellainen kulunut kasvatusyritelmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta olen tyytyväinen nykyiseen, pitkään hiustyyliini joka on tosi vaivaton...mitä mieltä olette, nainen otsatukalla vai ei? Sopivatko ne kaikille vai ovatko huono idea? Kertokaa omista otsatukkakokemuksista!Riippuu ihan siitä, kuinka paljon olet valmis näkemään vaivaa. Itse leikkasin otsatukan raskausaikana ja se oli ihana, kunnes synnytyksen jälkeen suunnilleen puolet hiuksista putosi päästä eikä sitä päässyt moneen kuukauteen pesemään enää entiseen malliin. Mikään ei näytä pahemmalta kuin rasvainen otsatukka. On myös työlästä, kun pitää meikata enemmän että silmät erottuu ja käyttää tekoripsiä. Vauvan kanssa ei enää ehdi samalla tavalla huoltaa itseään (varmaan helpottuu ajan kanssa, lapseni on nyt 6kk) niin olen monet kerrat miettinyt että perus pitkä tukka olisi ollut varmaan helpompi. En ole silti saanut ryhdyttyä kasvatusvaiheeseen vaan pärjännyt kuivashampoilla ja juuri noilla tekoripsillä (kerran kuussa huolto).
Ja riippuu kanssa kasvojen muodosta, sopiiko otsatukka. Itsellä korkea otsa ja pitkä leuka, eli sopii hyvin. Siksi en haluaisikaan luopua.
Vähän aiheen ohi, mutta miksi sinun "pitää meikata" ja käyttää tekoripsiä? Ymmärrän jos niin haluat tehdä, mutta mikään pakko se ei ole. Lapsesi tuskin välittää siitä, millainen tukka tai silmämeikki sinulla on.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään. Otsatukka on kuin asuste ja se antaa usein tyyliin sellaisen silauksen, että näyttää kokonaisuutena huolitellummalta tai harkitummalta. Otsatukka voi pehmentää, terävöittää, häivyttää tai korostaa. Ponnari ja nutturat näyttävät mielestäni erityisen hyvältä hyvän otsatukan kanssa.
Otsatukkaa on niin monenlaisia, että kyse on oikeastaan vain siitä, haluaako sellaisen ja viihtyykö sellaisen kanssa. Kaikki eivät tykkää, jotkut eivät osaa olla ilman.
Minulla on pieni otsa, timantin muotoiset kasvot, rasvoittuva iho ja hento suora hiuslaatu. Koen pääseväni nimenomaan helpommalla otsatukan kanssa, minun kohdallani se on vaivaton ja oloni on itsevarmempi ja kauniimpi kuin ilman mitään. Etummaiset hiukseni eivät edes kasva kuin häthätää kaulamittaan, joten rehellinen otsis on parempikin kuin sellainen kulunut kasvatusyritelmä.
Totta! Tämä on itsellekin iso osa otsatukan viehätystä. Se tekee kokonaisuudesta jotenkin puetumman kun on ns. valmis kampaus koko ajan. Näyttää laitetummalta, ja malleja on mistä valita. Itsekään en jaksa räpeltää tuntitolkulla hiusten kanssa, vaan pääsen helpommalla kun pidän otsatukan kuosissa. Itsellä siis tällä hetkellä suora pitkä polkka + otsatukka kulmiin asti, kasvot ovaalit. Minulla on lapsesta asti ollut aina otsatukka, näytän täysin ufolta ja jotenkin alastomalta ilman sitä!
Otsatukka on ohuiden hiusten kanssa hirveä. Samoin liian paksujen kun "pullistuu" sivuilta epäpukevasti. Silmiä se kyllä korostaa. Hyvä otsatukka on ihana, huono otsatukka kauhea. Yksinkertaista! :D
Yhtyen aiemmin kommentoinneen miehen mielipiteeseen: miehistä silmääni otsatukka ei usemmiten miellytä. 95% naisista on kauniimpia kun otsa näkyy, joillakin harvoilla otsatukka on söpö. Yleensä varsinkin silmille ulottuva otsatukka näyttää kuin hävettäisiin jotain ja yritettäisiin piiloutua hiusten taakse. Avoin otsa näyttää itsevarmemmalta ja lähestyttävämmältä ihmiseltä.
https://cdn.glowsly.com/wp-content/uploads/2018/02/long_hairstyles_long…
Itselläni oli tällaiset hiukset vuosia - eipä kukaan valittanut tai tullut avautumaan otsiksen rumuudesta. Sopivat mulle kuin nenä päähän ja loppujen lopuksi muiden mielipiteistä viis.
https://i.pinimg.com/originals/9b/f9/69/9bf969e3b7d48c80d786dc0fde0019e…
Sitten leikkasin vähän lyhyemmäksi, tämän tyyliseksi. Sain todella paljon kehuja ja kommentteja.
http://www.beautyblondie.com/wp-content/uploads/2014/03/Side-Bang-Pin-B…
Nyt kasvatan pois, ei ole ollenkaan hankalaa kun pidän hiuksia näin.
Vierailija kirjoitti:
Nämä lasten otsatukat on kanssa oma lukunsa. Mikä pakko lapsella on olla otsatukka? Ihan kuin se olisi joku juttu mikä kaikilla pikkutytöillä on oltava ja siksi se monesti aikuisillakin mielletään lapsellisen näköiseksi. Aikuisella naisella, jolla on ryppyjä otsassa, otsatukka voi olla hyvä idea. Lapselle voi laittaa just pinnejä tai muuta ja pojilla yleensä lyhyt tukka.
Aika harvalla pikkutytöllä on niin paksut hiukset, että pinnit pysyvät hyvin. Pinnejä saa olla koko ajan etsimässä. Sitten hiukset putoavat kasvoille ja ovat aina räässä tai ruuassa. t. pph
Minäkin koen (vähän yllättäen) että hiukset ovat paljon vähemmän tiellä ja naamalla, kun on otsatukka! Pidemmät etuhiukset menevät suuhun ja roikkuvat aina edessä.
Ehkä tämä on vetelän, ohuen ja hennon hiuslaadun ongelma? No, otsatukan kanssa hiukset näyttävät kokonaisuutena runsaammalta. Myös otsa vaikuttaa leveämmältä ja heikko hiusraja peittyy. Otsatukasta on paljon etua ilmeisten tyyliseikkojen lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta olen tyytyväinen nykyiseen, pitkään hiustyyliini joka on tosi vaivaton...mitä mieltä olette, nainen otsatukalla vai ei? Sopivatko ne kaikille vai ovatko huono idea? Kertokaa omista otsatukkakokemuksista!Riippuu ihan siitä, kuinka paljon olet valmis näkemään vaivaa. Itse leikkasin otsatukan raskausaikana ja se oli ihana, kunnes synnytyksen jälkeen suunnilleen puolet hiuksista putosi päästä eikä sitä päässyt moneen kuukauteen pesemään enää entiseen malliin. Mikään ei näytä pahemmalta kuin rasvainen otsatukka. On myös työlästä, kun pitää meikata enemmän että silmät erottuu ja käyttää tekoripsiä. Vauvan kanssa ei enää ehdi samalla tavalla huoltaa itseään (varmaan helpottuu ajan kanssa, lapseni on nyt 6kk) niin olen monet kerrat miettinyt että perus pitkä tukka olisi ollut varmaan helpompi. En ole silti saanut ryhdyttyä kasvatusvaiheeseen vaan pärjännyt kuivashampoilla ja juuri noilla tekoripsillä (kerran kuussa huolto).
Vähän aiheen ohi, mutta miksi sinun "pitää meikata" ja käyttää tekoripsiä? Ymmärrän jos niin haluat tehdä, mutta mikään pakko se ei ole. Lapsesi tuskin välittää siitä, millainen tukka tai silmämeikki sinulla on.
OT / Huoh, arvasin että joku vielä katsoo asiakseen tarttua sanavalintoihini. Joo ei tietenkään ole mikään pakko käyttää irtoripsiä tai meikata, mutta en tajua myöskään sitä, miksei nainen saisi olla _myös_ omasta ulkonäöstään kiinnostunut lapsen saamisen jälkeenkin? Olen aika nuori äiti ja lapseni on minulle esikoinen. Vaikka rakastan häntä yli kaiken - ja myös juuri siksi - omakin hyvinvointi on minulle tärkeää ja siihen kuuluu kohdallani myös ulkonäöstä huolehtiminen. En tajua miksi 27-vuotiaan ihmisen pitäisi rupsahtaa yhdessä yössä sen jälkeen kun on saanut lapsen, tai kukaan olisi mitenkään huonompi äiti jos tykkää laittaa itseään? Tuossa viestissä jo sanoinkin, ettei hiusjutuille ole riittänyt samalla tavalla aikaa vauvan syntymän jälkeen, eli ihan olen ensisijaisesti lapseeni keskittynyt jos siitä olet huolissasi. Missään muualla kuin Suomessa en ole törmännyt tähän oletukseen, että äidiksi tulemisen jälkeen naisen pitäisi luopua omasta naiseudestaan. Mutta sori, oli vaan pakko vastata tuohon kommenttiin. Jatkakaa otsatukista! :)
Onko tästä ketjusta luettavissa, että naiset tykkäävät otsatukista, mutta miehet ei? Entäs miesten otsatukat, mitä mieltä naiset? Näitäkin on vaikka mitä malleja, heviletistä animepojuun! ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OT / Huoh, arvasin että joku vielä katsoo asiakseen tarttua sanavalintoihini. Joo ei tietenkään ole mikään pakko käyttää irtoripsiä tai meikata, mutta en tajua myöskään sitä, miksei nainen saisi olla _myös_ omasta ulkonäöstään kiinnostunut lapsen saamisen jälkeenkin? Olen aika nuori äiti ja lapseni on minulle esikoinen. Vaikka rakastan häntä yli kaiken - ja myös juuri siksi - omakin hyvinvointi on minulle tärkeää ja siihen kuuluu kohdallani myös ulkonäöstä huolehtiminen. En tajua miksi 27-vuotiaan ihmisen pitäisi rupsahtaa yhdessä yössä sen jälkeen kun on saanut lapsen, tai kukaan olisi mitenkään huonompi äiti jos tykkää laittaa itseään? Tuossa viestissä jo sanoinkin, ettei hiusjutuille ole riittänyt samalla tavalla aikaa vauvan syntymän jälkeen, eli ihan olen ensisijaisesti lapseeni keskittynyt jos siitä olet huolissasi. Missään muualla kuin Suomessa en ole törmännyt tähän oletukseen, että äidiksi tulemisen jälkeen naisen pitäisi luopua omasta naiseudestaan. Mutta sori, oli vaan pakko vastata tuohon kommenttiin. Jatkakaa otsatukista! :)
Itseäni (olen eri kirjoittaja) ei häiritse äidin laittautuminen, vaan ihmettelin kommenttia että otsiksen kanssa pitää käyttää tekoripsiä. Ei kyllä tarvitse. Ei ne silmät mihinkään häviä sillä että muuttaa hiusmallia.
Olen mies enkä tykkää otsatukista. En ala siitä kitisemään jos naisella sellainen on, mutta en olisi myöskään kovin iloinen jos oma tyttöystävä nyt sellaisen leikkaisi. Kaikki tekee hiuksilleen mitä tahtoo, mutta kyllä kumppanin mielipidettä on kohteliasta kysyä. Miehillä otsatukka nyt on yksiselitteisesti naurettava, siitä ei tarvitse väkisin vääntää edes mitään keskustelua.
Otsatukan kanssa moni hukkuu ns. massaan. Yksi ystäväni, joka on todella kaunis, leikkasi vähän aikaa sitten otsatukan. Olen huomannut, että miehet ei enää huomioi häntä samalla tavalla kuin ennen. Ehkä hän näyttää sitten jotenkin vähemmän itsevarmalta? Vanhemmalta ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten kirjoitin, ymmärrän jos HALUAT laittautua, mutta sitä ei kannata voivotella minään pakkona. Ei sekään ole tervettä, että synnytyksen jälkeen pitäisi heti olla ykköset yllä, meikit naamassa ja vatsa litteänä suorittamassa äitiyttä. En ole millään muotoa sanonut, että sinun pitäisi luopua naiseudestasi, olen vain kyseenalaistanut meikkaamisen ja irtoripsien pakollisuuden. Jos oma naiseutesi koostuu näistä, niin ei siinä sitten mitään.
T. Aikaisempi kommentoija
Itse mietin otsatukkaa vuosia, kunnes lopulta leikkasin sellaisen. Nyt on ollut vajaan vuoden ajan, ja tykkään. Minulla on korkea otsa ja olen blondi, joten ennen kun minulla oli hiukset kiinni, näytin kaljulta. Hiukseni ovat ohuet ja piikkisuorat, joten tykkään laittaa hiukset kihartimella. Välillä onnistuu ihan täydellisesti, mutta varsinkin näin talviaikaan kun kuljen pipo päässä, on kampauksen ylläpitäminen vähän hankalampaa. Välillä "käännän" otsahiukset, eli kun normaalisti latvat kääntyvät otsaan päin, niin vaihtelun vuoksi käännän latvat reilusti ulospäin kasvoista ja kampaus pysyy paremmin, jos joutuu pipoa käyttämään. Välillä otsahiukseni ovat olleet pidemmät, mutta olen sitten aina leikannut ne takaisin lyhyemmiksi. Helposti saan ne tarvittaessa pienellä hainhampaalla ylös.
Mieheni tykkää, jos laitan nutturan etuhiuksien kanssa, mutta näytän paljon ikäistäni vanhemmalta, jos pidän hiuksia auki ja otsahiukset ovat myös auki. Sillä nyt ei ole ihmeemmin väliä, kun kuitenkin töissä pitä aina olla hiukset kiinni.
Satun näyttämään, hämmästyttävän paljon!