Joulupostimerkki 1,05 euroa! Oikeasti, mitä hittoa Posti!
Kommentit (67)
Näin vuonna 2018:
https://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/laheta/kirjeet-kotimaahan.html
"Hinta kotimaahan 50 g 1,50 €"
"Kirjeen lähettäminen on kaunis ja lämpimiä tunteita herättävä tapa muistaa läheisiä."
https://www.posti.fi/joulu/kortit.html
"Lähetä kotimaan joulutervehdykset joulun ikimerkillä (arvo 1,05 €) ajoissa, kuitenkin viimeistään keskiviikkona 12.12. Jätä kortit kirjelaatikkoon klo 24 mennessä."
Tuli hieman yllätyksenä nuo uudet postimerkkien hinnat. Siis joulukortti ulkomaille pisti kyllä huokaileen. Ensi vuonna tuskin lähetän yhtään korttia enää. Posti haluaa selvästi lopettaa tämän jouluperinteen.
Vierailija kirjoitti:
No huhhuh. Monta vuotta oon suunnitellut lopettavani korttien lähettämisen. Nyt ehkä päätös kypsyi. Vaikka tykkäänkin askarrella. 😑
Anna kortti suoraan vastaanottajalle, jos mahdollista. Itse tehdyt kortit ovat ihania! :)
Tosi moni tutuistani onkin päättänyt olla lähettämättä joulukortteja. Jotkut laittavat hyväntekeväisyyteen nekin rahat. Luulen, että ensi vuonna laitankin vain ihan läheisille.
Vierailija kirjoitti:
Tosi moni tutuistani onkin päättänyt olla lähettämättä joulukortteja. Jotkut laittavat hyväntekeväisyyteen nekin rahat. Luulen, että ensi vuonna laitankin vain ihan läheisille.
Hyvä idea! Taidanpa itsekin tehdä näin
Mitä veikkaatte, paljonko postimerkit maksavat ensi vuonna (2019)? Minä sanon, että normaali postimerkki 1,60 euroa ja joulumerkki 1,10 e.
Posti haluaa ilmeisesti lopettaa tämän perinteen. Mutta miksi?
Harrastin tuossa kymmenisen vuotta sitten vielä ahkerasti kirjeenvaihtoa ja kun olin nuori, se oli tosi tyypillinen tyttöjen harrastus. Mutta oikeasti jos postimerkki maksaa jo 1,50 e, ei sellaista enää kovin aktiivisesti viitsi harrastaa. Toki moneen muuhun harrastukseen verrattuna se on edullista, mutta ennen se oli nimenomaan lähes ilmaista.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä maksuilla korvataan Kiina-pakettien tappioita. Tosin ei paljon korvata, jos ei kortteja lähetetä. Ehkä toimivampi strategia olisi nimenomaan laskea hintoja ja laittaa pystyyn kunnon kampanja korteilla ja kirjeillä muistamisesta. Luulen, että sellaiselle olisi markkinoita kaiken kotoilun joukossa.
Kaikesta on pakko valittaa. Entä sitten jos se maksaa 1,05. Jätä se kaljakori ostamatta joka viikonloppu niin jää rahaa muuhunkin.
Ja, kun tuohon vielä lisätään epävarmuus postin saapumisesta😐 Viime vuonna muutama joulukortti oli mennyt myös vasta joulun jälkeen vaikka oli ajoissa lähetetty.
Olin myös kääntänyt postini kolmen viikon koululoman ajaksi lomapaikkaani, vain 1/3 tuli sinne.
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta on pakko valittaa. Entä sitten jos se maksaa 1,05. Jätä se kaljakori ostamatta joka viikonloppu niin jää rahaa muuhunkin.
Entä jos on absolutisti, saako sit valittaa?
Nostettu 35 centtiä vuodessa???! Wtf???????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos on absolutisti, saako sit valittaa?
No sit saa kyllä valittaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä maksuilla korvataan Kiina-pakettien tappioita. Tosin ei paljon korvata, jos ei kortteja lähetetä. Ehkä toimivampi strategia olisi nimenomaan laskea hintoja ja laittaa pystyyn kunnon kampanja korteilla ja kirjeillä muistamisesta. Luulen, että sellaiselle olisi markkinoita kaiken kotoilun joukossa.
Eikö Kiina-pakettien kuljetukselle voisi saada asialliset maksut?
Posti sahaa omaa oksaansa.
Alennetut hinnat lisäisivät tuottoja.
Olen puoleen vähentänyt joulukorttien lähettämistä juuri hintojen vuoksi.
Kuka olisi markka-aikana ostanut yli 6 mk maksavan joulupostimerkin?
Vierailija kirjoitti:
Posti sahaa omaa oksaansa.
Alennetut hinnat lisäisivät tuottoja.
Olen puoleen vähentänyt joulukorttien lähettämistä juuri hintojen vuoksi.
Kuka olisi markka-aikana ostanut yli 6 mk maksavan joulupostimerkin?
Paljonko postimerkki oli markka-aikaan? En yhtään muista. Reilusti alle 5 mk kuitenkin?
Ei ole kyllä enää varaa tuollaisiin hintoihin (varsinkaan kun en enää edes luota Postiin). Kirjoitan joulukortit ja toimitan ne itse laatikoihin, lähialueelle menee suurin osa kuitenkin. Hähää.
En ole ainakaan kymmeneen vuoteen lähettänyt kortteja. Posti on sellainen paskalaitos etten tue sitä yhtään enempää kuin on pakko.
No huhhuh. Monta vuotta oon suunnitellut lopettavani korttien lähettämisen. Nyt ehkä päätös kypsyi. Vaikka tykkäänkin askarrella. 😑