”Influenssarokotus on turha ja tehoton” - näin sairaanhoitaja Kati pakoilee pakkorokotusta ja harkitsee alanvaihtoa
Minua ihmetyyttää eikö yksikään mies tee näin? Sama juttu esim hopeaveden kanssa, rokottamattomuuden taustalla tuntuu oöevan aina naisen mielipide. Miksi?
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/0363e64c-3715-4c66-a4ca-0dbf0…
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikääpä vähän. Sairaanhoitaja joka on töissä 30 vuotta joutuu ottamaan 30 kpl influenssarokotuksia. Tossa ei oo mitään järkeä!! Eikä varmasti ole tutkittu mitä tollanen määrä kemikaalia keholle tekee.
Mitä kemikaalia? Kuinka paljon saat joka päivä ”kemikaalia” elimistöösi? Aloita syömistesi tuotesisällöistä ja mene sitten meikkipussille, vaatekaapille jne.
Saat niistä takuulla enemmän kuin 30 kpl kemikaalia 30 vuodessa.
Harvempi kuitenkaan piikittää ruokaa suoraan verenkiertoon. Tai jotain pesuainetta.
- Ohis
Vierailija kirjoitti:
Miettikääpä vähän. Sairaanhoitaja joka on töissä 30 vuotta joutuu ottamaan 30 kpl influenssarokotuksia. Tossa ei oo mitään järkeä!! Eikä varmasti ole tutkittu mitä tollanen määrä kemikaalia keholle tekee.
Ei ookaan. Tämän vuoden rokotteestahan ei ole mitään tietoa toistuvasta käytöstä. Mutta onneksi se tutkimus on vireillä ja tutkimukseen on suunniteltu käytettävän niitä pakolla rokotettavia hoitajia. Onhan se kiva että joutuu työpaikan menettämisen uhalla ottamaan rokotteen ja pääsee sitten vielä auttamaan näin tärkeässä tutkimuksessakin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokemusoppiminen on tehokasta. Toivon Katille oikein kunnon influenssaa jälkitauteineen, viikko menee petipotilaana, toinen viikko toipuessa ja kolmas jälkitauteja parannellesa.
Oletpa ihana ihminen.
Mielestäni influenssarokotteen kyseenalaistaminen on eri asia kuin tuo rokotekriittisyys koskien myös noita todella tarpeellisia rokotteita, eikä varsinkaan rinnastu hopeavesi- ja yksisarvishömppään. En itsekään ota influenssarokotusta siitä syystä että se on perusterveelle aikuiselle täysin turha. Olen sairastanut influenssan kerran (sattumoisin samana talvena kun otin rokotuksen, otin sen kun neuvolassa tarjottiin) ja toivuin noin viikossa.
Nyt ei puhutakkaan tavallisista perusterveistä aikuisista, vaan heistä, jotka hoitavat sairaita ja heikkoja.
Niin, ne jotka hoitavat sairaita ja heikkoja, ottavat pakolla rokotteen. Sen rokotteen (jonka teho on heikko) myötä he levittävät influenssaa itse oireettomina tai saavat taudin itse niin lievänä etteivät saa siihen sairaslomaa vaan joutuvat kipeinä töihin tautia levittämään. Fiksua, eikö?
Sama täällä. Siskoni on lähihoitaja ja hän ei suosittele kenellekkään rokotteita. On kuulemma aina työkaverit kipeänä rokotteiden jälkeen ja mitä täältäkin lukee ja kuulee niin soihen päälle vielä narkolepsia... uskon kyllä enemmin terveysalaa lukevaa lähihoitajaammattilaista kuin huutelijoita jotka kertovat että rokotteet on turvallisia ilman mitään perusteita.. kaikki tämä saa epäilemään myös muita rokotteita.. tyhmäkin tietää kuinka iso bisnes rokotteet ovat ja miten paljon niitä on niin miten kaikkia muka voitaisiin tutkia että ovat muka turvallisia???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ookaan. Tämän vuoden rokotteestahan ei ole mitään tietoa toistuvasta käytöstä. Mutta onneksi se tutkimus on vireillä ja tutkimukseen on suunniteltu käytettävän niitä pakolla rokotettavia hoitajia. Onhan se kiva että joutuu työpaikan menettämisen uhalla ottamaan rokotteen ja pääsee sitten vielä auttamaan näin tärkeässä tutkimuksessakin!
Onhan tässä jo näyttöä, erittäin huono etenkin H3N2 http://www.cidrap.umn.edu/news-perspective/2018/02/canadian-data-show-l…
ja tutkimusten mukaan juurikin toistuvat rokotukset heikentävät tehoa https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4387051/
eli kaipa tuossa jotain perää on.
- Ohis
Olisko mitään jos tehtäisi sopimus siitä että jos rokote aiheuttaa työntekijälle jotain oireita tai pysyvän sairauden niin tulee täysi eläke ja tuntuvat useiden satojentuhansien eurojen korvaukset päälle.
Ei toisten elämällä voi noin pelata rulettia että pakotetaan ottamaan rokote tai potkut.
Taustalle tuki ja turva, niin ainakin minä voisin alkaa rulettiin ja ihan toivoa sitä narkolepsiaa. Tykkään muutenkin nukkua ja olen ihan loppuun ajettu työelämän vaatimuksiin.
Se nyt ei vaan passaa että pakotetaan ottamaan rokote ja sairastuttua vakavasti esim narkolepsiaan pistetään ulos ja otetaan uusi työntekijä tilalle. Sitten työttömänä vaan sairastellaan ja kärsitään ilman mitään korvauksia ja eläkkeitä. Ei ei ei!
Lakkoa kohta päälle jos ei... kirjoitti:
Olisko mitään jos tehtäisi sopimus siitä että jos rokote aiheuttaa työntekijälle jotain oireita tai pysyvän sairauden niin tulee täysi eläke ja tuntuvat useiden satojentuhansien eurojen korvaukset päälle.
Ei toisten elämällä voi noin pelata rulettia että pakotetaan ottamaan rokote tai potkut.
Taustalle tuki ja turva, niin ainakin minä voisin alkaa rulettiin ja ihan toivoa sitä narkolepsiaa. Tykkään muutenkin nukkua ja olen ihan loppuun ajettu työelämän vaatimuksiin.
Se nyt ei vaan passaa että pakotetaan ottamaan rokote ja sairastuttua vakavasti esim narkolepsiaan pistetään ulos ja otetaan uusi työntekijä tilalle. Sitten työttömänä vaan sairastellaan ja kärsitään ilman mitään korvauksia ja eläkkeitä. Ei ei ei!
Olet oikeilla jäljillä. Eräs ministeri lipsautti suorassa lähetyksessä syyn miksi sanktioitua rokotepakkoa ei ajeta: valtio pelkää vahingonkorvauksia. Nythän voi aina vedota siihen, että rokotuksen ottaminen oli "vapaaehtoista", vaikka ei oikeasti ollutkaan.
Lukekaa esimerkiksi englanninkielistä materiaalia rokotehaitoista, niin loppuu se vastaan inttäminen niiden muka turvallisuudesta. Olemassa on faktatietoa tästä asiasta, mutta silti totuus kiistetään. Vastausten perusteella suurin osa ihmisistä on ns. menetettyjä tapauksia, he puolustavat rokotteiden hyödyllisyyttä ja turvallisuutta vaikka hamaan hautaan saakka riippumatta siitä, kuinka paljon on todisteita päinvastaisesta. Monet alan ammattilaisetkin puhuvat rokotteita vastaan, mm. Yhdysvalloissa rokotehaitoista ollaan jo aika hyvin selvillä, mutta Suomi ja monet muut maat laahaavat pahasti perässä. Rokotteiden yhteys autismiin on aukottomasti todistettu, samoin muihin kehityshäiriöihin kuten oppimisvaikeuksiin ja neurologisiin poikkeavuuksiin AD/HD yhtenä esimerkkinä.
Vierailija kirjoitti:
Lukekaa esimerkiksi englanninkielistä materiaalia rokotehaitoista, niin loppuu se vastaan inttäminen niiden muka turvallisuudesta. Olemassa on faktatietoa tästä asiasta, mutta silti totuus kiistetään. Vastausten perusteella suurin osa ihmisistä on ns. menetettyjä tapauksia, he puolustavat rokotteiden hyödyllisyyttä ja turvallisuutta vaikka hamaan hautaan saakka riippumatta siitä, kuinka paljon on todisteita päinvastaisesta. Monet alan ammattilaisetkin puhuvat rokotteita vastaan, mm. Yhdysvalloissa rokotehaitoista ollaan jo aika hyvin selvillä, mutta Suomi ja monet muut maat laahaavat pahasti perässä. Rokotteiden yhteys autismiin on aukottomasti todistettu, samoin muihin kehityshäiriöihin kuten oppimisvaikeuksiin ja neurologisiin poikkeavuuksiin AD/HD yhtenä esimerkkinä.
Iso osa netin rokoteaktiiveista on THL:n palkkaamia tahoja, mukana on myös mm Skepsis ry:n jäseniä joille Pandemrix oli niin iso arvovaltatappio että he pyrkivät peittelemään rokotehaittoja. He myös liitoittelevat flunssan vaaroja.
Sehän tässä hoitajia korpeaa, että jos nyt sattuisi rokotteesta jonkun ikävän haittavaikutuksen saamaan, voi olla varma, että sen yhteys rokotteeseen kielletään. Mitään korvauksia ei tule, ja kaikki mahdolliset työkyvyttömyyttäkin aiheuttavat haitat johtuvat vaan 'geneettisestä alttiudesta', joten mitään ei tarvitse korvata.
Vierailija kirjoitti:
Sehän tässä hoitajia korpeaa, että jos nyt sattuisi rokotteesta jonkun ikävän haittavaikutuksen saamaan, voi olla varma, että sen yhteys rokotteeseen kielletään. Mitään korvauksia ei tule, ja kaikki mahdolliset työkyvyttömyyttäkin aiheuttavat haitat johtuvat vaan 'geneettisestä alttiudesta', joten mitään ei tarvitse korvata.
Eivät he tule myöntämään mitään muuta kuin niissä harvoissa tapauksissa joissa uhreja on satoja, ja poliittinen paine suuri
muussa tapauksessa asia lakaistaan maton alle
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää miten ihminen joka hoitaa immuniteetiltään heikoimpia ihmisiä, kehtaa alkaa ulisemaan iltapäivälehdelle. Ei sen vertaa järki päätä pakota, että ne yksityslääkärin asiakkaat saattavat ollakin hyvin heikkoja ja herkkiä tarttuville taudeille. Harvemmin lääkärillä terveet ihmiset käy. Ilmeisesti ajattelee että siellä käydään vaan psykiatrin juttusilla tai uusimassa reseptejä. Mä itse olin kuolla influenssaan 2 vuotta sitten jouluna, vaikka olen perusterve. Sen jälkeen olen ottanut rokotteen eikä ole tullut mitään oireita, muutakuin pientä väsymystä joka kesti loppupäivän.
Kuitenkin vaadin että kunnon rokotetutkimukset on tehty ennen käyttöön ottoa.
Sairaus voi olla kurja kun huonosti sattuu. Onneksi siitä selvisit. En tiedä onko ns. terveinä menehtyneitä tutkittu piilevistä/hoitamattomista sairauksista jotka ovat voineet asiaan vaikuttaa.
Sairaaloissa/hoitokodeissa kuitenkin useimmiten leviävät vatsatautiepidemiat, joihin auttaa vain hyvä käsihygienia ja potilaseristykset. Erittäin huonossa kunnossa olevat potilaat ovat suojaeristyksessä ja huoneisiin mennään täysin suojautuneena. Näin huomioidaan, ettei virukset ja bakteerit pääse sairastuttamaan potilasta.
Pointtini vain on, että hoitoalalla yleensä osataan huomioida potilasturvallisuus. Vaikka hoitaja on rokotettu ei se estä sitä, etteikö hänessä sitä virusta olisi. Rokote ei vaikuta tähän ollenkaan. Työvuoroon tullessa henkilö on voinut istua bussissa, käydä kaupassa tai päiväkodissa. Näissä kaikissa tapauksissa se virus on leijaillut ilmassa tai majaillut erilaisilla pinnoilla - ja päässyt tarttumaan sairaalassa työskentelevän iholle tai limakalvoille. Tätä virusten tarttumista voidaan estää hyvällä käsihygienialla ja suojautumisella. Ei sillä, että se rokote tappaisi ne virukset. Korjatkaa jos olen väärässä. Tällä mielipiteellä kannatan vapaaehtoisuutta kaikille rokotusasiassa ja kaikille ilmaisia rokotusia. Laumaimmuniteetti suojaa niitä heikkoja - ei vain tietyn ryhmän rokottaminen vaan kaikkien ketkä sen haluaa. Pakotukselle EI. Ja tämä mielipide on vain influenssarokotuksesta, ei kaikista rokotuksista.
Kyllä mutta niistä kemikaaleista saa vain syövän, ei narkolepsiaa tai alzheimeria tai muita hermostosairauksia.
Kyseessä on työntekijän terveys ja missä tutkimukset ja todisteet siitä että rokote ei aiheuta esimerkiksi narkolepsiaa ja miksi meillä ei makseta mittavia korvauksia narkolepsiaan sairastuville?
Asia vedettiin maton alle. Nyt puhutaan miljoonista euroista mitä pitäisi maksaa viattomille, joita rokotettiin sikainfluenssa-aallon alla.