Kissani hiipii öisin salaa sänkyyni ja yrittää vallata sen
Tästä kaikesta seuraa jatkuvaa valtataistelua ja katkonaisia yöunia minulle. Sängyn vieressä on kissalla tehty oma sänky lampaantaljoineen. Ei vaan kelpaa. Onko vastaavia tapauksia?
Kommentit (24)
Et ole ihan ymmärtänyt asemaasi kissasi palvelijana. Kissa päättää, missä nukkuu. Sinun pitäisi olla kiitollinen siitä, että hän suvaitsee sinua sängyssään ollenkaan.
Meilläkin tulee kissa sänkyyn. Odottaa että nukahdan ensin ja kömpii sitten mun kyljen/lonkan päälle kehräämään. On pennusta asti ollut mun vaavi niin en varmaan saisi enää edes kunnolla nukuttua ellei se olis siinä peiton päällä hurisemassa ja venyttelemässä.
Sulje kissa toiseen huoneeseen yöksi.
Meet nyt vaan kiltisti lampaantaljalle nukkumaan, turha pitkittää taistelua, luovuta.
Vierailija kirjoitti:
Sulje kissa toiseen huoneeseen yöksi.
:D
Sulla ei taida olla kissaa...
Lampaantalja voi olla liian kuuma ja karvainen. Tee lähelle ihmismäinen peti (miellyttävä tilava patja, lakana, tyyny, peitto jossa kolo, pehmolelu) sellainen joka muistuttaa sänkyäsi. Ja on vähän lähempänä sänkyäsi, jos kaukainen kohta ei kelpaa. Testaa mistä kissa pitää. Kissanminttu, lelut
Oma kissani puraisee joskus yöllä varpaitani, jos liikutan niitä unissani Saalistaa mielestään hiiriä. Ei ole kovin mukava tunne herätä moiseen.
Vierailija kirjoitti:
Tästä kaikesta seuraa jatkuvaa valtataistelua ja katkonaisia yöunia minulle. Sängyn vieressä on kissalla tehty oma sänky lampaantaljoineen. Ei vaan kelpaa. Onko vastaavia tapauksia?
Tuohan on kissalta aika suuri luottamuksen osoitus. Ei se nuku kuin sellaisissa paikoissa mitkä kokee turvallisiksi. Muualla lähinnä vain lojutaan ja torkahdellaan.
Miulla useita kissoja enkä yhteenkään niistä viittaa persoona pronominilla. Osuvin asemosana on "se". Kissa ei osaa avata tölkkejä ja muropussinkin auki raapiminen on teettänyt niille työtä.
Meillä kisu tulee yöllä mun jalkojen päälle nukkumaan, sillä on jalkafetissi. Herään ahdistuneena kun se paino jalkojen päällä aiheuttaa painajaisia 😁. Hellävaroen usutan sen pois kunnes vähän ajan päästä herään taas siihen että nukkuu jalkojen päällä 🙄.
Pojan perheen kissa suljetaan meillä yöksi kylpyhuoneeseen. Ei käy edes mielessä, että saisi olla vapaana.
Koirani lätsähti yöllä naamani päälle nukkumaan. Kiva herätä tukehtumiseen..
Tai sitten lampaantalja on liian kylmä, ei muistuta edes patjaa ja peti liian pieni. Jolloin voi keksiä muuta. Sitten myydään pesää muistuttavia sänkyjä kissoille, ei lattian rajaan vaan korkeammalle. Riippuu kissan mieltymyksistä, ehkä sänky toimii parhaiten. Lampaantalja voi toimia hetkellisesti lepopaikkana
Meidän kaksi kissaamme nukkuvat joka yö sängyssä. Toinen tulee illalla ensin kainaloon nukkumaan ja siirtyy sitten jossain vaiheessa jalkojen päälle. Toinen tulee jo alusta asti jalkojen päälle (sille on "varattu" alempi paikka säärien päällä, tuo kainalonukkuja ottaa sitten vuorollaan ylemmän paikan niin, että ovat lopulta peräkkäin). Kesäisin tai jos muutenkin tulee liian lämmin, siirtyvät sitten jossain vaiheessa jalkojen viereen, mutta ihan kiinni, nukkumaan. Aika nopeasti tuohon tottui, eikä omia uniani enää häiritse karvaiset lämpötyynyt. Enemmän häiritsee, kun on reissussa, eikä olekaan ketään hurisemassa kainalossa nukahtamisen aikaan tai lämmittämässä jalkona muun yötä. Eli anna kisun tulla sänkyyn ja lopeta taistelu. Kyllä te molemmat siihen hyvin mahdutte yhdessä nukkumaan.
Auto käyntiin, kissa muovikassiin, pakokaasu hoitaa ongelman pois.
Meidän vanhimman kissan mielestä sen kuuluu nukkua mun tyynyllä. Näil talvella se vielä menee, mutta helteellä on keljua kun iso pitkäkarvainen rötkäle kietoutuu karvahatun tavoin mun päähän. Kehrääminen kaikuu päässä ja jos häiritsen sitä se tarttuu kynsillä kiinni.
Yksi ehtoo kun olin menossa nukkumaan vaimon viereen, niin oli kissa vallannut mun puolen sängystä. En sitä raaskinut hätyyttää pois, joten menin sohvalle maate. Vaimo ihmetteli aamulla, että oliko meillä muka joku riita illalla?
Sata kiloinen mies häviää mennen tullen pienelle, kerällä kehräävälle kissalle.
Mun kissa tulee joka ilta nukkumaan mun mahan päälle, pakko se on jossain vaiheessa kieräyttää viereen,
mutta tyytyväisenä nukkuu vieressäkin.
ps. mun kissa on maailman ihanin olento!
Meidän kissa ei suinkaan hiivi sänkyyn, vaan tömistää sinne ja vaativasti naukuen ilmoittaa saapuneensa paikalle. Toki vasta sitten, kun olemme jo nukahtaneet.
"Sen"?