Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettoman joulu?

Vierailija
10.12.2018 |

Minkälainen joulu on tulossa teille, jotka vietätte sitä kahdestaan puolison kanssa tai yksin?
Mitä teette? Itse vietän joulua mieheni, hänen siskonsa ja siskontyttönsä kanssa. Ei ole mitään ihmeellisiä suunnitelmia.

Kommentit (154)

Vierailija
121/154 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vietän aaton lasten ja exän kanssa ja aattoillasta tapaninpäivään miesystävän kanssa. Minusta tuo on just kivaa. Aattoiltana juodaan lasi tai kaksi punkkua, syödään juustoja jne, ehkä katsotaan joku elokuva. Tai vaan poltetaan kynttilöitä, kuunnellaan joululauluja (jouluradiossa netin kautta vaikka mitä) ja rakastellaan. Joulupäivänä nukutaan pitkään ja ollaan pyjamissa koko päivä. Syödään hyvin. Ehkä taas leffaa tai lautapeliä. Ollaan kuplassa, jossa ei ole muita kuin me. Tapanina käydään miehen sukulaisilla kahvilla.

Mua ei siis yhtään haittaa tai harmita viettää lapsetonta joulua. Viime jouluna oltiin koko ajan lasten kanssa ja sekin oli tosi ihana joulu.

Anteeksi, tää naurattaa mua kovasti. Mietin, et onpa exan kanssa hyvät välit. Eka juodaan pari lasia punkkua ja sit rakastellaan. Seuraavana päivänä sit miesystävän luo pelaamaan lautapelejä. 

Vierailija
122/154 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantaina käyn shoppailemassa. Su-ke en tee yhtään mitään, en näe ketään. Olen kotona, kattelen sarjoja ja syön. Olen yksinäinen erakko, ei perhettä, ei ystäviä, ei miestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/154 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos mennään samalla kaavalla kuin edellisvuodet: Aattona heräillään, keitellään puurot ja katellaan telkusta Lumiukot ja muut perinteiset jouluohjelmat. Vaihdetaan lahjat siinä samalla. Sitten käydään saunassa. Sitten laittaudutaan ja syödään hyvin. Ruoan jälkeen koomataan sohvalla. Sitten käydään kävelyllä. Illalla katellaan joku leffa ja syödään suklaata. Pelaillaan lautapelejä. Sitten iltamyöhään syödään vielä toinen ateria ja mennään massut täynnä pitkille unille.

Joulupäivä ja Tapaninpäivä käydään mun vanhemmilla ja anoppilassa. En malta odottaa joulua.

Ja ikäsi on 15 v? Kuullostaa ankealle

Just kivaltahan tuo kuulostaa. Mikä tuossa nyt muka niin teinimäiseltä sitten muka vaikuttaa?

Vierailija
124/154 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lauantaina käyn shoppailemassa. Su-ke en tee yhtään mitään, en näe ketään. Olen kotona, kattelen sarjoja ja syön. Olen yksinäinen erakko, ei perhettä, ei ystäviä, ei miestä.

Teen samoin. En kaipaa mitään jouluhössötystä. Nautin rentoutumisesta ihan itsekseni kirjoja lukien ja leffoja katsellen. Ja saan syödä mitä haluan.

Vierailija
125/154 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin lämmöstä etelässä. Ihanaa!

Vierailija
126/154 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatto aamuna syödään ensin puuroa, sitten koristellaan kuusi. Iltapäivästä ensin haudoille ja ehkä jouluhartauteen kirkkoon, tämän jälkeen joulupäivällinen, vaihdetaan lahjat. Ja tämän jälkeen luetaan, syödään herkkuja, katsotaan elokuvia jne. nautitaan pitkistä vapaista. Tapaninpäivänä tai välipäivinä sitten sukulaisille kyläilemään.

Sen verran nuoria ollaan, että vaikka joulu ollaan kahdestaan niin aika pitkälle aatto mennään edelleen lapsuuskotien mallien mukaisesti. Ekan yhteinen joulu ravattiin pitkin sukulaisia, mutta sen jälkeen ilmoitin että haluan nauttia joulusta enkä istua autossa tiukasti aikataulutettuna.

Vierailija
127/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikaystävän kanssa vain rentoudutaan, ja nautitaan toistemme seurasta. En voisi viettää joulua paremmin!

Et tiedä vielä paremmasta.

Vierailija
128/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkujoulut on perseestä :(

Aattoilta sisaruksen perheen luona mutta siinä se. Kaipaan exää ja hänen perhejoulua. Meillä vanhemmat killuu eron partaalla riidellen,siitä on joulurauha ja ilo kaukana.

Vierailija
129/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikaystävän kanssa vain rentoudutaan, ja nautitaan toistemme seurasta. En voisi viettää joulua paremmin!

Mikä sitten olisi parempaa kuin pitkät vapaat oman rakkaan kanssa?

Vierailija
130/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin täälläkin. Jossain vaiheessa ehkä kävelylenkillä käyn, mutta muuten en kotoa roskista pidemmälle poistu.

Vierailija
131/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennään mieheni kanssa aattona omien vanhempieni luokse jonne tulee myös sisko ja isovanhemmat. Syödään ja juodaan ja illalla avataan lahjoja sekä vietetään aikaa yhdessä.

Ei joulu ole vain lasten tai ”lapsellisten” juhla.

Vierailija
132/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normi yksinäinen joulu tulossa. Nyt tuli mieleen että en ole muistanut ostaa itselleni joululahjaa, nyt täytyy alkaa oikein miettimään että millä hemmottelisi itseään.. Olisiko jo sen timanttisormuksen aika mistä olen haaveillut..?? Taitaa olla!

Vierailija
133/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi kun näkee riemun ja ilon ja joulujännityksen omien lasten silmistä.

T. Eri

Vierailija
134/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Eri

Entä parin vuoden päästä, kun lapset ovat kasvaneet sen verran, että tahtovat olla omien kavereidensa kanssa? Vai kuinka vanhoiksi ne lapset riemuitsevat niistä paketeista silmät loistaen?

Vierailija
135/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laatuaikaa. Vain minä, mieheni, ja koira. Tämä on seitsemäs yhteinen joulumme, emmekä mitään lapsia kaipaa. Jouluiltana on mukava vain nukahtaa kullan kainaloon.

Surullista.  Laatuaikaa???

Katsos, laatuaikaa meille lapsettomille on juuri se, että saamme viettää joulua ilman pää punaisena huutavia, räkänenäisiä kakaroita, jotka eivät ole kuitenkaan tyytyväisiä lahjoihinsa vaikka mitä saisivat. Ihana leppoisa, rauhallinen joulutunnelma joko yksin tai puolison/ystävien/vanhempuen kanssa.

Vierailija
136/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me tehdään just sitä, mitä halutaan. Matkustellaan jos halutaan ja syödään mitä halutaan.

Ei ole piltit rajottamassa mitään ja luojan kiitos siitä.

Lapsiperhehelvetit kierretään tosiaan kaukaa ja ne perheelliset.

Ei vois vähempää kiinnostaa lapsiperheiden itkuntäytteinen kuolajoulut.

Aika jännä kun mekin lapsista huolimatta syödään ja matkustellaan miten huvittaa. Kuolaakaan ei juuri näy, mitä nyt pari tippaa välillä tuon pienimmän leuassa kun hampaita tulee. Itkua on jouluina ollut vain minulla hömppäleffoja katsoessa. Se on katsos paljon kiinni siitä miten lapsensa kasvattaa ja hoitaa. Mutta ethän sinä lapsettomana voi tietää todellisesta lapsiperhe-elämästä mitään, tiedät vain ne kauhutarinat ja stereotypiat

Lapsetonkin oppii todellisesta lapsiperhe-elämästä riittävästi kun seuraa vaikkapa Koti-iskä88:n tai muiden perheellisten blogeja ja instoja. Todellista ehkäisyvalistusta parhaimmillaan ja oiva muistutus siitä, millaista elämää en missään tapauksessa halua elää.

Vierailija
137/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulut ei lapsuudessa kyllä olleet mitään auvoa, vaikka mitä sai lahjaksi, se ei koskaan ollut juuri sitä mitä halusi. Syötiin liikaa, esitettiin jotakin sukujoulua kireässä tunnelmassa. Odotukset oli älyttömät, purkautui sitten kiukutteluna jne, kun lapset ei jaksaneet istua tuntitolkulla ruokapöydässä eikä saaneet kaikkea toivomaan (koko leluluetteloa). Että se niistä tuikkivasilmäisistä lapsosista, vasta aikuisena on ymmärtänyt, ettei joulussa ole kyse tavaravuorista. . 

Ihan parasta on viettää joulua puolison ja eläinten kanssa. Käydään haudoilla, otetaan rennosti, lahjoja ei oikeastaan ole lainkaan. Ja lapsikin luojan kiitos niin iso, että haluaa olla joulun poikakaverin kanssa.

Vierailija
138/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies viettää aaton töissä, joten suuntaan vanhempien luokse joulunviettoon mihin tulee myös muu lähisuku eli veli😁 Illalla sitten takasin kotiin ja sieltä suunta mahdollisesti jatkuu appivanhempien luokse loppuillan viettoon..

Vierailija
139/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattona appivanhemmilla. Ollaan myös yötä. Joulupäivänä oman äitini luona. Joulu on menettänyt kaiken hohtonsa.

Ei johdu lapsettomuudesta vaan siitä, että elämästä on muutenkin vaikea nauttia. Tuntuu, etten saa olla kotona niin kuin haluaisin. Mies valittaa kaaoksesta, vaikka minä olen ainoa, joka siivoaa.

Olen töissä päiväkodissa varhaiskasvatuksen opettajana ja aina ennen joulua aivan uupunut siitä joulusta, jota töissä pitää esimiehen määräyksestä viettää kuukausi.

Meille ei kotiin laiteta joulukoristeita mistään kuusista puhumattakaan, koska vietämme joulun pyhät poissa kotoa vanhempien luona. Välipäiviksi lähdemme matkalle. 

Lyhyen loman jälkeen pitää palata takaisin töihin inhottavan esimiehen ja huutavien lasten keskelle. Voi kun joulun voisi vain perua ja jostain saisi kunnon pitkän (esim. puoli vuotta) hermoloman. Sitten voisin vaihtaa alaa. 

Vierailija
140/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Eri

Entä parin vuoden päästä, kun lapset ovat kasvaneet sen verran, että tahtovat olla omien kavereidensa kanssa? Vai kuinka vanhoiksi ne lapset riemuitsevat niistä paketeista silmät loistaen?

Eipä meillä kavereiden kanssa jouluja vietetä se on perhejuhla meille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän