Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettoman joulu?

Vierailija
10.12.2018 |

Minkälainen joulu on tulossa teille, jotka vietätte sitä kahdestaan puolison kanssa tai yksin?
Mitä teette? Itse vietän joulua mieheni, hänen siskonsa ja siskontyttönsä kanssa. Ei ole mitään ihmeellisiä suunnitelmia.

Kommentit (154)

Vierailija
81/154 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä annan aattona pe*että exälle ja joulupäivänä kiipeän krapulassa nyxän syliin, itken krapulaa ja huonoa elämää. Tapanina yritän katkaista putken ottamalla muutaman pamin. Lapset ovat isovanhemmilla, nyxä varman putkassa ja exä katuojassa. Välipäiviksi menen töihin.

Velana on ihanaa kuitenkin olla, päivääkän en vaihtaisi pois.

Vierailija
82/154 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattona navettaan lypsämään lehmät ja sen jälkeen sisko perheineen tulee meille (lapsuudenkotiinsa) kylään. Käydään haudalla ja syödään. Illalla navettaan ja sen jälkeen saunaan. Lisää ruokaa ja lasi viiniä. Nukkumaan ja aamulla navettaan. Joulupäivänä veljelle kylään ja illaksi navettaan. Tapanina kotona (navetassa) muutama poikiminen pitäisi osua pyhille, voi olla että ovat ennen tai jälkeen. Tuovat vähän extratyötä muttei se haittaa. Pysyy kiireisenä niin ei jaksa murehtia lapsettomuutta. Mies on navetalla kaverina ja päivystää lumitöitä samalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/154 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tollona kännissä. Ja ON muuten hauska joulu !

Perinteisesti ostan jouluna pullon laadukasta konjakkia ja hyviä jouluoluita. Niitä sitten tissuttelen, ehkä lorautan konjakkia hiukan glögiinkin. Joulupäivänä on sitten seesteinen rentoutunut olo lepäillä sohvalla.

Vierailija
84/154 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leppoisasti sujuu. Nukutaan pitkään, ollaan joutilaina. Syödään hyvin. Ei mitään sen ihmeempää. Tapaninpäivänä käydään anoppilassa.

Vierailija
85/154 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen äidille siskon kanssa jo viikonloppuna. Varmaankin autan taas äitiä jouluruokien valmistuksessa kun sisko vaan makaa sohvalla katsellen telkkaria. Aattona toinen sisko tulee perheineen valmiiseen pöytään. Lapset ei malta syödä ja jännitetään koska pukki tulee. He kun lähtevät kotiin on kaikki niin väsyneitä että ei vain jaksa. Juon ehkä oluen.

Joulupäivänä kolmas sisko tulee perheineen ja taas syödään. Lähden kotiin saman siskon kanssa kenen kanssa meninkin äidille. Huokaan illalla kun on ihanan hiljaista. Sisko tulee tapanina syömään ja saunomaan. Mieskin palautunee samoihin aikoihin omasta joulunvietostaan kotiin.

Kun äiti ei enää joulua tee, vietän joulun yksin. Koristelen kuusen ja vain nautin hiljaisuudesta.

Vierailija
86/154 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kinkkua + muuta , poltan tupakkia ja katson telkkaria, siinä se menee kuten ennenkin.

Aikalailla samanlain mennyt koko aikuisikä joulun suhteen, jotkut kerrat ollut ulkomailla.

En osaa kaivata mitään joulua perheen/sukulaisten kanssa.

Vierailija
87/154 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina xx kirjoitti:

Olen 23.-25.12. Sokos Hotel Tampereen tornissa. Aattona syön hotellin ravintolassa buffetillallisen. 25.12. Menen faijan porukoille yöksi. 27.12. Alkaa aamuvuorot

Viime jouluna olin mutsin kaa Jyväskylässä kylpylässä, sitä edeltävänä jouluna yksin Imatran kylpylässä, sitä ennen Ikaalisten Kylpylä ssä

Ihanaa, että joku muukin viettää joulun hotellissa. Itse olen joskus yöllä jouluaattona lentokentällä ja sitten sieltä hotelliin nukkumaan.

Vierailija
88/154 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä normaali kaava on: aattoaamuna puolison äidin ja siskon kanssa halliin hakemaan kalat ja juustot sekä käymään aamukahvilla. Siitä mun äidin luo katsomaan joulurauhanjulistus ja syömään puuro. Sitten iltapäivästä kotiin, jossa koristellaan kuusi ja viimeistellään yhdessä ruokia (teemme perinteisiä jouluruokia pieniä määriä, tosin kinkun tilalla muuta, yleensä hirveä. Meitä ei haittaa syödä jouluruokia pidempään, vaikka pakkasesta.). Sytytetään muistokynttilät parvekkeelle. Saunotaan pitkän kaavan mukaan, loppupuolella käyn nostamassa laatikot lämpenemään. Luetaan jouluevankeliumi, vaikkei niin uskovaisia ollakaan. Syödään hyvin, nautiskellaan hyvästä viinistä, ennen jälkiruokaa avataan lahjat. Sitten alkaakin yleensä olla jo sen verran myöhä, että uni maistuu.

Joulupäivän iltana äidit ja sisarukset tulee käymään, ja tarjoamme heille ei-jouluruokaa. Homma on mennyt kerta kerralta suureellisempaan suuntaan, mutta on hauskaa:) Juhlan kunniaksi on kiva kokeilla vähän erikoisempia juttuja. Ruuan jälkeen pelataan jotain. Tapanina mennään anoppilaan pitsalle. Joskus on kavereille järkätty vielä loppiaisena rennommat juhlat, jossa mm. syödään kuusesta syötävät koristeet.

Meille joulu on iso ja ihana juhla. 

Aika narsistista tekstiä. Minä minä minä ja MINUN JOULU!

Vierailija
89/154 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä normaali kaava on: aattoaamuna puolison äidin ja siskon kanssa halliin hakemaan kalat ja juustot sekä käymään aamukahvilla. Siitä mun äidin luo katsomaan joulurauhanjulistus ja syömään puuro. Sitten iltapäivästä kotiin, jossa koristellaan kuusi ja viimeistellään yhdessä ruokia (teemme perinteisiä jouluruokia pieniä määriä, tosin kinkun tilalla muuta, yleensä hirveä. Meitä ei haittaa syödä jouluruokia pidempään, vaikka pakkasesta.). Sytytetään muistokynttilät parvekkeelle. Saunotaan pitkän kaavan mukaan, loppupuolella käyn nostamassa laatikot lämpenemään. Luetaan jouluevankeliumi, vaikkei niin uskovaisia ollakaan. Syödään hyvin, nautiskellaan hyvästä viinistä, ennen jälkiruokaa avataan lahjat. Sitten alkaakin yleensä olla jo sen verran myöhä, että uni maistuu.

Joulupäivän iltana äidit ja sisarukset tulee käymään, ja tarjoamme heille ei-jouluruokaa. Homma on mennyt kerta kerralta suureellisempaan suuntaan, mutta on hauskaa:) Juhlan kunniaksi on kiva kokeilla vähän erikoisempia juttuja. Ruuan jälkeen pelataan jotain. Tapanina mennään anoppilaan pitsalle. Joskus on kavereille järkätty vielä loppiaisena rennommat juhlat, jossa mm. syödään kuusesta syötävät koristeet.

Meille joulu on iso ja ihana juhla. 

Aika narsistista tekstiä. Minä minä minä ja MINUN JOULU!

Mitä ihmettä? Kateuden peikko taitaa siel kiukutella.

Vierailija
90/154 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempien vanhempien ja sisarusten ja heidän lapsien kanssa. Lisäksi mummut ja papat ja muu suku. Pyhien aikaan ajamista kertyy 1000 km.

Vierailija
91/154 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehdään just sitä, mitä halutaan. Matkustellaan jos halutaan ja syödään mitä halutaan.

Ei ole piltit rajottamassa mitään ja luojan kiitos siitä.

Lapsiperhehelvetit kierretään tosiaan kaukaa ja ne perheelliset.

Ei vois vähempää kiinnostaa lapsiperheiden itkuntäytteinen kuolajoulut.

Vierailija
92/154 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me tehdään just sitä, mitä halutaan. Matkustellaan jos halutaan ja syödään mitä halutaan.

Ei ole piltit rajottamassa mitään ja luojan kiitos siitä.

Lapsiperhehelvetit kierretään tosiaan kaukaa ja ne perheelliset.

Ei vois vähempää kiinnostaa lapsiperheiden itkuntäytteinen kuolajoulut.

Aika jännä kun mekin lapsista huolimatta syödään ja matkustellaan miten huvittaa. Kuolaakaan ei juuri näy, mitä nyt pari tippaa välillä tuon pienimmän leuassa kun hampaita tulee. Itkua on jouluina ollut vain minulla hömppäleffoja katsoessa. Se on katsos paljon kiinni siitä miten lapsensa kasvattaa ja hoitaa. Mutta ethän sinä lapsettomana voi tietää todellisesta lapsiperhe-elämästä mitään, tiedät vain ne kauhutarinat ja stereotypiat

Vierailija
93/154 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuli stoppi jouluruoille ekan kerran elämässä, en kaipaa rosollia, en laatikoita, en kinkkua.. mitä ihmettä? hyvin imelletty perunalaatikko, hyviä kaloja, jotain tilpehööriä niiden kanssa vaikka mätisalaattia ja hyviä juomia, siinä on jouluni. Ja hyvässä seurassa toki!

Vierailija
94/154 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsia, ei parkumista.

Ei lahjoja, ei käärepapereita, ei kuluttamista eikä kiinalaista muovikrääsää.

Ei joulupukkia, ei jeesusta eikä muita satuja.

Ei hössötystä, ei stressiä eikä mauttomia muovikoristeita.

Ei marketeissa tuskastumista, ei jonnottamista eikä rahan tuhlausta.

Murun kanssa sohvalla, pari hyvää olutta ja pelkkää mielenrauhaa.

Sano sinäkin EI joululle.

Vierailija
95/154 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteisesti: Mennään miehen kanssa lappiin. Hiihdetään aattoaamuna, sitten saunaan, ruokaillaan joko mökillä tai ravintolassa. Illalla kävellään ja katsellaan jouluvaloja ja revontulia (jos sattuu näkymään) ja pistäydytään pubissa glögillä. Joulupäivänä hiihdetään ja ulkoillaan, syödään yms. Miehen aikuinen lapsi tulee käymään perheineen muutaman päivä lomalle yleensä tapaninpäivästä alkaen.

Vierailija
96/154 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

käydään akan kanssa saunassa ja nussitaan, paljon.

Vierailija
97/154 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tehdä mitään tavallisesta arjeasta poikkeavaa, paitsi että ei mennä töihin ja käydään haudoilla. Eli ihan normaalia arkea vietetään. Ulkoillaan koirien kanssa, pihatöitä ja polttopuiden tekoa tai omien projektien värkkäilyä (miehellä esim. traktoriremppa kesken) , lueskellaan, syödään, saunotaan. Ennen käytiin kummankin vanhemmilla syömässä joulupäivinä, mutta enää ei sitäkään.

Itse joulua vastaan ei mitään, mutta henkilökohtaisesti en pidä jouluruuista, kuusta ei taloon mahdu ja lahjojakaan ei ostella. Mies tosin tekee pienen kinkun itselleen aina, mutta esim. pieniä lahjoja ostamme toisillemme ympäri vuoden ja sukulaistenkin kanssa ollaan viikottain tekemisissä muutenkin.

Se miten joulu näkyy, niin ehkä enemmän vain täydellisenä kiirettömyytenä ja siinä, että kumpikin ollaan kerrankin yhtä aikaa kotosalla koko päivä.

Vierailija
98/154 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna lahjoitettiin lahjarahat eri hyväntekeväisyyskohteisiin.

Vietetään joulua perheen kanssa, syödään hyvin, pelaillaan, käydään viemässä hautuumaalla niille haudoille kynttilöitä jotka on pimeänä, herkutellaan ja vietetään vaan aikaa mukavasti aikuisten kesken.

Ihanaa kun molemmilla on kunnon lomat jouluna ja päästään viettämään aikaa kotikonnuille.

Vierailija
99/154 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse se lapsi (48-v.) vanhemmilleni, kun menen jouluna heidän luokseen. Näin on aina ollut ja perinne jatkuu tänäkin vuonna.

Vierailija
100/154 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimpiin jouluihini kuuluu iso kasa kirjoja, joulukirkko ja joulurauhan julistus. Mahdollinen illallinen suvun kanssa.

Tänä vuonna päätettiin miehen kanssa lähteä vaihteeksi keskieuroopan joulutoreille, kolmas kerta kun otetaan tämä vaihtoehto. Syödään ravintoloissa ja maataan hotellissa. Pyhät kierrellään nähtävyyksiä tai käydään päivän vaelluksilla. Uusivuosi samoissa merkeissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan