Pitäisikö kädet pestä kun on laittanut nikotiinipussin suuhun tai kun on ottanut sen suusta pois?
Kertokaa mielipide ja mielellään lyhyt perustelu.
Itse olen sitä mieltä, että ehdottomasti, mutta puolison mielestä olen neuroottinen ja hullu kun näin ajattelen. Meillä on pieniä lapsia niin jotenkin ällöttää se ajatus, että pinnoilla on sylkeä ja nikotiinipussin jäämiä.
Kommentit (12)
Nikotiinipussia markkinoidaan tuotteena, jolla pääsee eroon nuuskasta tai tupakasta.Miehellä nuuska on vain vaihtunut nikotiinipusseihin, mutta mitenkään lopettamassa ei niiden käyttöä ole.
Noin hölmöltä pitäisi irrottaa kädet kokonaan.
Kumpaan suuntaan sen saumatun puolen pussissa kuuluisi olla vai onko sillä väliä
Riittää että menet vessaan ja pyyhin peppusi kädelä ja menet syömään hampurilaisen.
Vierailija kirjoitti:
Kumpaan suuntaan sen saumatun puolen pussissa kuuluisi olla vai onko sillä väliä
Ei ole väliä.
Cai Göran presidentiksi - sitähän Sinä yritit kysyä....
Käy sormi suussa missä tilanteessa tahansa niin on syytä pestä kädet. Suun bakteerit (ja sylki) ovat tehokkaita häiriötekijöitä ja taudiniheuttajia muille kanssaihmisille. Itse niitä kyllä kestää, mutta sen toisen bakteerikanta on eri ja voi häiriintyä.
Esim. pienen lapsen suuhun ei tulisi laittaa sellaista tuttia, joka on ollut vanhemman suussa. On ihan tutkittu että voi aiheuttaa helpommin hampaitten reikiintymistä. Ja väitetään että suun alueen herpesvirus on kaikilla ihmiskunna ihmisillä. Ei siis levitellä sitä ehdoin tahdoin niille, joilla sitä ei ole. Voi tarttua joillekin vaikka ei olisi aktiivisisessa rakkulavaiheessa. Syljen kautta.
Jos saattaa laittaa nikotiinia poskeensa,niin aivan sama mulle vaikka ois paskaset kädet.
Minä olen se alkuperäinen viestin laittakaa, kiitos vastauksista.
Kiva nähdä, etten ole ainoa jota koko nikotiinipussin käyttö ällöttää. Kiivasta keskustelua asiasta miehen kanssa käytiin mm.argumentein "pesetkö kätesi sen jälkeen kun kaivat nenääsi"? Saa nähdä, että muuttuuko hänen hygieniakäsitys vieläkään mutta ainakin nyt tunnen, että en ollutkaan täysin vikateillä ja "neuroottinen hullu".
Mikä ihmeen nikotiinipussi, mitä se suussa tekee?
Kuulostaa ihan toopelta.