Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettoman joulu?

Vierailija
10.12.2018 |

Minkälainen joulu on tulossa teille, jotka vietätte sitä kahdestaan puolison kanssa tai yksin?
Mitä teette? Itse vietän joulua mieheni, hänen siskonsa ja siskontyttönsä kanssa. Ei ole mitään ihmeellisiä suunnitelmia.

Kommentit (154)

Vierailija
101/154 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kokoonnutaan kaikki yhdessä äitini luokse, me hänen lapset sekä omat lapsemmme (siis sisarusteni lapset, koska Omani ei ole vielä syntynyt).

Yhdessä syödään, avataan lahjat ja leikitään lasten kanssa. Nautitaan vaan toistemme seurasta, ei mitään kovin ihmeellistä, mutta kaikki ovat onnellisia ja yhdessä joka pääasia.

Vierailija
102/154 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vietä joulua mitenkään. Opiskelija ja todennäköisesti jouluaatto menee tietokoneen äärellä. 

M33. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/154 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun miehen kanssa. Aatto-aamuna varmaan nukutaan pitkään, katsellaan telkkarista piirrettyjä ja syödään runsas aamiainen (luultavasti ei kovin jouluinen). Annetaan toistemme joululahjat. Iltapäivällä mennään minun vanhempien luo, siellä on vähän sukulaisia mutta kenelläkään ei ole lapsia. Syödään, vaihdetaan lahjat, juodaan viiniä ja glögiä ym. Yöksi omaan kotiin.

Joulun ja uudenvuoden välipäivät ollaan luultavasti aika rauhassa kotona. Ei ole ainakaan vielä tiedossa muita sukulointeja. Rauhallinen loma tulee kyllä tarpeeseen stressaavan ja kiireisen syksyn jälkeen.

Vierailija
104/154 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koetan tänä vuonna saada joulufiiliksen aikaan kun kerrankin on sen verran rahaa säästössä että: kinkkua, lohta ja laatikkoa siis pöytään. Todennäköisesti meille tulee tänäkin jouluna ystäviä jotka viettävät samalla tavalla joulua erossa ärsyttävistä sukulaisista tai ovat laillani käyneet pakolliset jouluvierailut alta ennen aattoa tai vähintään jo alkuiltaan mennessä. Ilta jatkuu joululaulujen soidessa taustalla rennosti dokaillen. Illemmalla ehkä baariin, jos jaksetaan.

Rahaa kerrankin, mutta viinaan sitä riittää aina. Ei mikään pieni alkoholisti paista läpi...

Missä vaiheessa sanottiin että aina riittää viinaan rahaa :D Tajuutsä tyhmä että rahaa voi laittaa muuhunki ku viinaan, ja että toiset nauttii eri asioista vaikka sä et osaiskaan nauttia siitä että alkoholin kans voi olla hauskaakin, eli ilman miestäs hakkaamassa sua. Ei mikään pieni kontrollifriikki paista läpi....

Vierailija
105/154 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos mennään samalla kaavalla kuin edellisvuodet: Aattona heräillään, keitellään puurot ja katellaan telkusta Lumiukot ja muut perinteiset jouluohjelmat. Vaihdetaan lahjat siinä samalla. Sitten käydään saunassa. Sitten laittaudutaan ja syödään hyvin. Ruoan jälkeen koomataan sohvalla. Sitten käydään kävelyllä. Illalla katellaan joku leffa ja syödään suklaata. Pelaillaan lautapelejä. Sitten iltamyöhään syödään vielä toinen ateria ja mennään massut täynnä pitkille unille.

Joulupäivä ja Tapaninpäivä käydään mun vanhemmilla ja anoppilassa. En malta odottaa joulua.

Ja ikäsi on 15 v? Kuullostaa ankealle

Vierailija
106/154 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laatuaikaa. Vain minä, mieheni, ja koira. Tämä on seitsemäs yhteinen joulumme, emmekä mitään lapsia kaipaa. Jouluiltana on mukava vain nukahtaa kullan kainaloon.

Surullista.  Laatuaikaa???

Vierailija
107/154 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laatuaikaa. Vain minä, mieheni, ja koira. Tämä on seitsemäs yhteinen joulumme, emmekä mitään lapsia kaipaa. Jouluiltana on mukava vain nukahtaa kullan kainaloon.

Surullista.  Laatuaikaa???

Surullista viettää aikaa rakastamansa ihmisen (ja koiran) kanssa? Ei kyllä minusta.

Vierailija
108/154 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava, kukaan ei kilju eikä huuda. Syödään hyvin, ulkoillaan ja levätään. 

Vierailija
109/154 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu töissä,illasta kotiin saunaa ja kaljaa jos innostuu niin baarissa piipahtaapi:)

Vierailija
110/154 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitan hyvissä ajoin kodin laittamisen jouluun. Tänä vuonna meille tulee kaksi joulukuusta, koska on valtavasti enemmän tilaa kuin aikaisemmin. Teen joulunalusviikolla pikkuhiljaa meille perinteiset jouluruuat, laatikot ja muut hilppeet. Aatonaattoiltana laitetaan kinkku leivinuuniin paistumaan. Aattoaamuna teen viimeiset kokkaukset, salaatit ja muut, ja sitten vaan rentoillaan, katsotaan jouluohjelmia, syödään, kun on nälkä, pelaillaan jotain lautapelejä ehkä, katsotaan leffoja tai jotain sarjaa, käydään koirien kanssa ulkona... Fiiliksen mukaan ja rennolla aikataululla. 

Jos joulua vietettäisiin niinkuin minä toivoisin, joulupäivä ja tapani olisi pyjamapäiviä. Lukisin lahjaksi saamiani kirjoja, mies varmaan katsoisi jotain sarjaa, pelailtaisiin, syötäisiin lisää jouluruokaa ja herkkuja, ulkoiltaisiin koirien kanssa pitkän kaavan mukaan, valvottaisiin ja herättäisiin silloin, kun siltä tuntuu... Jos joku haluaisi tulla käymään, se sopisi hyvin, mutten haluaisi mitään isompaa järjestää, vaan oltaisiiin vain rennosti ja vaikka yhdessä tehtäisiin kinkunjämistä pitsaa tai muuta.

Sensijaan meininki on ollut se, että joulupäiväaamuna kello soi viimeistään kahdeksalta, koska jommankumman vanhemmilla on joulupöytä katettuna tasan xx.xx ja sinne pitää pynttäytyä ja lähteä hyvissä ajoin ajamaan. Sitten pönötetään, pönötetään ja vähän vielä pönötetään. Minua ahdistaa, kun vanhat äidit raataa sen seitsemää sorttia pöytään meidän takia, eivätkä edes huoli apua. Toisen kotona isä makaa sohvalla ja tiuskii kaikille, mikä luonnollisesti pilaa senkin vähän joulumielen, mitä on saatu raavittua kasaan.

Yleensä jäädään toisen sukulaisille yöksi, että voidaan sitten tapanina ottaa sama uusiksi. En lue kirjoja, koska kukaan ei niitä mulle anna, vaikka ihan kaikki tietävät, että rakastan kirjoja. Kirjastostakaan en viitsi hakea, kun en ole kuitenkaan kotona ja jäisivät lukematta nekin.  Mitään pelejä ei kukaan halua pelata. Toisen kotona kaava on aina sama: ruoka kello sejase, sohvalla kököttämistä ja väkinäistä seurustelua, kahvi kello sejase, lisää sohvalla pönöttämistä ja kellon vilkuilua, joko kehtaisi lähteä. Toisen luona ei ole niin tiukkaa aikataulua, mutta muuten sama meininki. Tapanin iltana, kun päästään takaisin kotiin, olen yleensä vain ihan hiton väsynyt ja kiukkuinen ja toivon, ettei koko joulua olisi ikinä keksittykään. 

Tykkäisin kyllä sukujoulusta, jos kaikki ottaisivat laittamiseen osaa, eikä tarvitsisi riidellä tai kuunnella riitelyä, kiukuttelua ja suoranaista v*****lua. Yhdessä tekeminen ja rento oleilu olisi mukavaa, sellainen aikatauluton ja leppoisa puuhailu. Mutta kai omat vanhemmat ovat sitä sukupolvea, joka luulee, ettei joulu tule, jollei laiteta ykkösiä ylle ja katsota kellosta, milloin tekee mieli syödä... 

Aikuisena voit ihan itse päättää elämästäsi: jos jokin ei tunnu kivalta, ei sitä tarvitse tehdä. Minäkin koin velvollisuudeksi monta vuotta olla yhteydessä sukulaisiin vaikka siitä kaikesta jäi aina paha mieli. Sitten lopetin ja elämä parani huomattavasti.

Vierailija
111/154 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuorena koristelin kotini jo hyvissä ajoin jouluiseksi, mutta vuosi vuodelta ulkoiset merkit ovat muuttuneet aina vain niukemmiksi. Kynttelikkö ikkunalla ja kynttilälyhty terassilla riittävät. Keskityn entistä enemmän joulun sisältöön. Vietän joulua yksin, sillä suunnilleen kaikki ne, joiden kanssa olen joulua viettänyt, makaavat nyt hautuumaalla. Tänä vuonna en lähde edes loma-asunnolleni, joka sijaitsee syntymäkotikunnassani. Jäävät siis kynttilätkin haudoille viemättä. Mutta ajatuksissani muistelen toki pois nukkuneita, ei siihen kynttilöitä haudoilla tarvita mitenkään välttämättä.

Vierailija
112/154 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kanssa kahdestaan kotona, vihdoinkin! En aio ottaa mitään stressiä enkä suunnitella aikatauluja milloin tehdään mitäkin, ruokaostokset täytyy miettiä etukäteen. Kuusi, valoja, kynttilöitä ja koristeita on, tykkään joulusta.

Vierailija
113/154 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen äidin luo siskon kanssa (myös lapseton). Molemmat rakastetaan joulua, joten koristellaan kuusi, nautitaan simppelistä jouluruoasta, katotaan joulun klassikkopiirretyt telkkarista, lämmitetään sauna ja avataan sen jälkeen lahjat. Kaukana ulkomailla asuva veli liittyy videopuhelulla mukaan päivän ajaksi, koska hän ei pääse tänä jouluna Suomeen. Hyvin rauhallisissa ja hauskoissa merkeissä joulua vietetään.

Vierailija
114/154 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla oikein mietitty vielä. Itsellä on töitä sekä jouluaattona että joulupäivänä, mutta ehdin kyllä aattona illaksi kotiin. Varmaan syödään hyvin, mutta vielä ei ole edes mietitty olisko tänä vuonna ankkaa vai mitä. Appivanhempien luona käydään joulun jälkeen kun minulla on vapaata.

Ja on meillä lapsikin, joka ei enää asu kotona ja menee sulhasen suvun luokse joulunviettoon. Nuortaparia nähdään varmaan jossain välissä, mutta sekin on vähän auki vielä.

Viime joulukin oltiin kahdestaan, en muista siitä oikein muuta kuin että nuoripari kävi Tapaninpäivän iltana meillä syömässä. Ja että ankkaa syötiin. Me ollaan vähän huonoja juhlijoita. Lapsen kanssa vietin silloin joulua vähän etukäteen kun mies oli työmatkalla. Käytiin hotellin joululounaalla, kirkossa laulamassa joululauluja ja sitten joulumarkkinoilla vähän kierreltiin ja tehtiin pieniä ostoksia. Ja lapsi sai avata pari lahjaa. Oli ihan jees, mieskin ehti sitten työmatkalta aatoksi kotiin ja lapsi oli poikaystävän sukujoulussa.

Vähän tekisi mieli mennä taas jonkun ravintolan joululounaalle syömään vähän fiinimpiä versioita jouluruuista. Mutta saa nähdä saadaanko aikaiseksi ja/tai raaskitaanko. 

Vierailija
115/154 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perinteisesti: Mennään miehen kanssa lappiin. Hiihdetään aattoaamuna, sitten saunaan, ruokaillaan joko mökillä tai ravintolassa. Illalla kävellään ja katsellaan jouluvaloja ja revontulia (jos sattuu näkymään) ja pistäydytään pubissa glögillä. Joulupäivänä hiihdetään ja ulkoillaan, syödään yms. Miehen aikuinen lapsi tulee käymään perheineen muutaman päivä lomalle yleensä tapaninpäivästä alkaen.

Perfect!! 

Vierailija
116/154 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi  menee faijalleen jouluaamuna. Katson telkkaria ja kayn kavelylla. 

Vierailija
117/154 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallinen yksinäinen Joulu, Ihanaa! Uusin säätäni tulee illalla yöksi ja varmaan yö menee hommaillen. Muuteen katselen tekkkua syön juon ja saunon ja käyn ulkona kävelyllä =)

Vierailija
118/154 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ihminen on erilainen.Toiset nauttii yksin tai kaksin tai perhe piiristä.Ajattelin nuorena etten varmaan koskaan saa lapsia.Mutta minulle sopii nämä lapsi joulut vaikka ovatkin jo aikuisia  tosin heillä ei vielä ole lapsia.Syödään ja vietetään aikaa heidän kanssaan.

Vierailija
119/154 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastamme superihanan mieheni kanssa tantraseksiä jouluaatosta uuteenvuoteen. Välillä syödään jouluruokia ja nautitaan takkatulen ääressä hyviä viinejä.

Vierailija
120/154 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vietän aaton lasten ja exän kanssa ja aattoillasta tapaninpäivään miesystävän kanssa. Minusta tuo on just kivaa. Aattoiltana juodaan lasi tai kaksi punkkua, syödään juustoja jne, ehkä katsotaan joku elokuva. Tai vaan poltetaan kynttilöitä, kuunnellaan joululauluja (jouluradiossa netin kautta vaikka mitä) ja rakastellaan. Joulupäivänä nukutaan pitkään ja ollaan pyjamissa koko päivä. Syödään hyvin. Ehkä taas leffaa tai lautapeliä. Ollaan kuplassa, jossa ei ole muita kuin me. Tapanina käydään miehen sukulaisilla kahvilla.

Mua ei siis yhtään haittaa tai harmita viettää lapsetonta joulua. Viime jouluna oltiin koko ajan lasten kanssa ja sekin oli tosi ihana joulu.

Nähdäksesi vietät perhejoulua exäsi kanssa.

Nähdäkseni aatto ei ole yhtä kuin joulu? Minä vietän joulua 24.-26.12. ja kyllä, 24.12. vietän perhejoulua alkuiltaan saakka. Siitä klo 18 lähtien alkaa aikuisjoulu :)

Et ole kuitenkaan lapseton, etkä edes vietä koko jouluasia ilman lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi