Mitä ihmettä pitäisi tehdä miehen sukulaisten kanssa?
Tarvitsen nyt ulkopuolisen mielipiteen asiaan, joten siksi kirjoitan tänne. Kaikki hysteeriseksi ja vainoharhaiseksi leimaavat ihmiset voivat olla kommentoimatta, tarvitsen ihan oikeita mielipiteitä. Tästä tulee pitkä kirjoitus, joten kannattaa sulkea jo nyt, jos et jaksa lukea.
Tilanne on siis se, että n.6-7 vuotta sitten perheemme sai vainoajan. Hän seurasi minua joka paikkaan, lähetteli kirjeitä, viestejä, sähköpostia, kerran jopa henkeni oli vaarassa hänen takiaan. Muutimme pois tuolta paikkakunnalta muutaman kuukauden vainoamisen jälkeen ja asetimme voimaan tietojen luovutuskiellon. Muuton jälkeen sain vain sähköposteja, puheluita ja viestejä, mutta se ei haitannut kun estin ne ja puhelinnumeroni vaihdoin. Välillä hän jaksoi tehdä uusia sähköposti tilejä, joilta sitten laittoi viestejä, mutta aika harvakseltaan ja sekin loppui muutaman kuukauden päästä. Sain tietysti myös vanhaan osoitteeseen lähetetyt kirjeet, mutta se ei niin haitannut, kun kuorissa oli vanha osoite, joten tiesin, ettei hän tiennyt nykyistä osoitettamme.
Saimme olla rauhassa jonkin aikaa ja saimme lapsen. Kun tyttö oli reilu 2v, hän meni päiväkotiin muutamina päivinä viikossa. Tässä kohtaa ongelmat jatkuivat. Olimme edelleen aika varovaisia tuon vainoajan takia, vaikka hänestä mitään ei ollutkaan kuulunut hyvään aikaan, joten olimme tarkkoja siitä, mihin tytön kuvat päätyivät. Sanoimme tytön mummulle ja isomummulle, että niitä kuvia ei saa jaella kellekään ilman lupaa, laittaa nettiin tai näyttää vieraille. Juu juu, ei tietenkään. Itse emme laittaneet mitään tytöstä nettiin, emmekä itsekään olleet sosiaalisessa mediassa, koska vainoaja oli tietysti myös siellä.
Ihmettelin, kun välillä törmättiin hyvän päivän tuttuihin, jotka ihastelivat, miten ihana kuva tytöstä se ja se oli. Aika nopeasti selvisi, että tytön mummu julkaisi kaikki antamamme kuvat omassa Facebookissaan. Tästä nousi hirveä haloo, kun kyllä hän mummuna saa laittaa, eikä käsittänyt, miksei saisi laittaa vaikka kiellettiin. Hän myös tiesi tästä vainoajasta ja kaikesta, mitä hän oli tehnyt. Ihan kuin luvaton kuvien julkaisu vielä ei olisi riittänyt, mutta anopin profiili on tietysti julkinen.
Tästä seurasi se, ettemme enää antaneet kuvia isovanhemmille, emmekä antaneet myöskään itse ottaa tytöstä kuvia. Pari viikkoa tämän jälkeen sain sähköpostin oudolta tililtä, jossa oli kuva. Kuvassa oli tyttöni päiväkodin pihalla keinumassa saatesanoilla "Suloinen tyttö". Tyttö otettiin tietysti heti pois päiväkodista ja aloimme etsimään uutta asuntoa. Poliisi ei voinut selvittää kuvan lähettäjää, koska tili oli tekaistu ja kuva lähetetty kirjaston koneelta.
Anoppihan ei tietenkään uskonut, että tämä saattaa johtua siitä, että hän julkaisi tytön kuvia julkisessa profiilissa, piti todennäköisempänä sitä, että vainoaja on kytännyt meitä 2vuotta ja ollut hiljaa, vaikka on tiennyt missä asumme jne.
Uudessa asunnossa saimme olla rauhassa vain muutamia kuukausia. Muutaman kuukauden asumisen jälkeen löysin postilaatikosta kirjeen tältä vainoajalta, hän tiesi osoitteemme. Tivasimme sukulaiset läpi, kuka on kertonut osoitteemme ja kenelle. Yllätys yllätys, anoppi oli kertonut osoitteemme kaukaisille sukulaisille, hyvän päivän tutuille, puolituntemattomille jne. "No kun ne halusi tietää missä asutte ja kyllä nyt "Pentti-naapurin" piti saada tietää" oli selitys. Vaikka vannotettiin, että osoitetta ei kerrota vaikka mikä olisi, meiltä pitää ensin kysyä.
(Jatkuu)
Kommentit (274)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos asiallisille vastaajille. Mies onkin nyt aivan hiilenä ja aikoo olla puheissa anopin ja isomummun kanssa tällä viikolla, ennenkuin tekee ratkaisunsa. Todennäköisesti menee vihdoin välit kokonaan poikki anoppiin.
Anoppi ei ole itse vainoaja, tiedän kuka hän on. Hän on siis ihan fyysisesti käynyt minuun käsiksi kun ei ollut mielissään tekemisistäni ja avoimesti seurannut minua ym.
Ap
No, mikä tässä sitten on ongelma??? Mies/sukulainen/tuttava käy leipomassa ko. vainoajaa turpaan pari kertaa niin että tuntuu? Jos kerran syyllinen on tiedossa, niin turha tuohon on viranomaisia sotkea, senkun hoidatte asian keskenänne. Minkälainen vässykä sulla on ukkona?
Ensinnäkin välimatkaa on se 400km, ja toisekseen en usko vainoamisen todellakaan loppuvan tuohon. Uskon, että siitä hän vain saisi lisää vettä myllyynsä, sekä miehelle varmaan tuomion.
Ap
Olette n kertaa muuttaneet, mutta ette halua käydä 400km päässä hoitamassa asiaa kuntoon?
Ja tollohan se sellainen on, joka naamansa tai äänensä siellä paljastaa. Kertakäyttövaatteet, kommadopipo, pesäpallomaila ja polvilumpio. Tarviiko tätä vielä tarkemmin kuvailla?
Se ei loppuisi, vaan päinvastoin yltyisi, jos se yritettäisiin lopettaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjeissä ja sähköposteissa on mm. miten hän haluaisi nähdä, miten menee, onko tyttö päiväkodissa, jos hän tulisi käymään, mentäisiinkö lenkille/kauppaan/leikkipuistoon yhdessä jne. Poliisin silmissä siis "harmitonta" kuulumisten kyselyä.
Anoppi todennäköisesti tulee jäämään pois elämästämme, mutta jos ei jää, lapsen tai minun asioistani hänen ei enää tarvitse tietää mitään, sen olen miehelle sanonut. Hän on niin paljon aiheuttanut hankaluuksia meille ja asettanut lapsen vaaraan.
En ole Niina, oletkohan sinä samanlainen hirviöanoppi tälla Niinalle, kuten minun on? Anna hänen olla rauhassa.
Jos Suomessa tosiaan näitä on, voisin sellaisen palkata. Olen ajatellut, että heitä on ainoastaan ulkomailla.
Ap
Miksi et tee rikosilmoitusta poliisille, koska sinulla on kirjallisia todisteita?
Olen tehnyt aiemmin, mutta todisteet eivät riittäneet, vaikka silloinkin oli näitä kirjeitä ja sähköposteja. Aion kyllä nyt tehdä uudestaan, mutta pahoin pelkään, etteivät nytkään tee mitään, kun noissa yhteydenotoissa ei ole.
Ap
Ei asia mene noin. Sinä luovutit kerrasta ja nyt et ole hakenut lisää apua. Hahahahaa. Jos on hätä pyytää apua niin kauan että sitä saa. Jos et saa mistään apua noilla todisteillasi olet provo.
Huoh, miten kukaan voi olla noin jumalattoman yksin-kertainen ja ty-pe-rä. Minullakin on ollut vainoaja, siinä ei ole mitään rikollista eikä laitonta, ellei vainoaja uhkaile esimerkiksi. Sinne poliisille voi soittaa vaikka joka päivä, mutta se ei lakia muuta eikä se poliisi sille asialle mitään voi. Vainoajakin on sen verran fiksu, ettei kirjallisia uhkauksia tee eikä muutenkaan allekirjoita niitä omalla nimellään. Tiesin varsin hyvin kuka vainoaja on, mutta miten sen todistat, kun postilaatikossa on kirje vailla nimeä? Kasvotuksen on uhattu raiskata ja hakata, mutta en siitä videota ehtinyt ottaa. Nimettömiä sposteja on helppo lähettää, Ip osoite on äärimmäisen helppo piilottaa. Voisitko olla jakamatta noin vammaisia neuvoja, kerran et ole ikinä tilanteessa selkeästi ollut.
Googleta vaikka, mutta vastaavia tarinoita on Suomessakin tuhansia. Poliisi voi vasta sitten tehdä jotain, kun jotain todella tapahtuu.
Mitä Ap:seen tulee niin olen pahoillani, että teillä on tuollainen ääliö anoppina. Ihmiset eivät yhtään välitä siitä, mitä seurauksia heidän nettiin laittamilla kuvilla on kunhan vaan saa tykkäyksiä ja huomiota fb-kaverilta, että "kiva kun sillä Marjatallakin on lapsenlapsi!" tai halutaan osoittaa, kuinka meidän lapsi teki sitä ja tätä. Mitään muuta syytä ei ole someen postaamiseen omasta tai jonkun toisen lapsesta kuin itsekeskeisyys. Mitään tarvetta siihen ei ole. Siksipä omasta lapsestani ei myöskään nettiin ole mennyt ikinä kuvan kuvaa ja muitakin on jyrkästi kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjeissä ja sähköposteissa on mm. miten hän haluaisi nähdä, miten menee, onko tyttö päiväkodissa, jos hän tulisi käymään, mentäisiinkö lenkille/kauppaan/leikkipuistoon yhdessä jne. Poliisin silmissä siis "harmitonta" kuulumisten kyselyä.
Anoppi todennäköisesti tulee jäämään pois elämästämme, mutta jos ei jää, lapsen tai minun asioistani hänen ei enää tarvitse tietää mitään, sen olen miehelle sanonut. Hän on niin paljon aiheuttanut hankaluuksia meille ja asettanut lapsen vaaraan.
En ole Niina, oletkohan sinä samanlainen hirviöanoppi tälla Niinalle, kuten minun on? Anna hänen olla rauhassa.
Jos Suomessa tosiaan näitä on, voisin sellaisen palkata. Olen ajatellut, että heitä on ainoastaan ulkomailla.
Ap
Miksi et tee rikosilmoitusta poliisille, koska sinulla on kirjallisia todisteita?
Olen tehnyt aiemmin, mutta todisteet eivät riittäneet, vaikka silloinkin oli näitä kirjeitä ja sähköposteja. Aion kyllä nyt tehdä uudestaan, mutta pahoin pelkään, etteivät nytkään tee mitään, kun noissa yhteydenotoissa ei ole.
Ap
Ei asia mene noin. Sinä luovutit kerrasta ja nyt et ole hakenut lisää apua. Hahahahaa. Jos on hätä pyytää apua niin kauan että sitä saa. Jos et saa mistään apua noilla todisteillasi olet provo.
Huoh, miten kukaan voi olla noin jumalattoman yksin-kertainen ja ty-pe-rä. Minullakin on ollut vainoaja, siinä ei ole mitään rikollista eikä laitonta, ellei vainoaja uhkaile. Sinne poliisille voi soittaa vaikka joka päivä, mutta se ei lakia muuta eikä se poliisi sille asialle mitään voi. Vainoajakin on sen verran fiksu, ettei kirjallisia uhkauksia tee eikä muutenkaan allekirjoita niitä omalla nimellään. Tiesin varsin hyvin kuka vainoaja on, mutta miten sen todistat, kun postilaatikossa on kirje vailla nimeä? Kasvotuksen on uhattu rais-kata ja hakata, mutta en siitä videota ehtinyt ottaa. Nimettömiä sposteja on helppo lähettää, Ip osoite on äärimmäisen helppo piilottaa. Voisitko olla jakamatta noin vammaisia neuvoja, kerran et ole ikinä tilanteessa selkeästi ollut.
Googleta vaikka, mutta vastaavia tarinoita on Suomessakin tuhansia. Poliisi voi vasta sitten tehdä jotain, kun jotain todella tapahtuu.
Mitä Ap:seen tulee niin olen pahoillani, että teillä on tuollainen ääliö anoppina. Ihmiset eivät yhtään välitä siitä, mitä seurauksia heidän nettiin laittamilla kuvilla on kunhan vaan saa tykkäyksiä ja huomiota fb-kaverilta, että "kiva kun sillä Marjatallakin on lapsenlapsi!" tai halutaan osoittaa, kuinka meidän lapsi teki sitä ja tätä. Mitään muuta syytä ei ole someen postaamiseen omasta tai jonkun toisen lapsesta kuin itsekeskeisyys. Mitään tarvetta siihen ei ole. Siksipä omasta lapsestani ei myöskään nettiin ole mennyt ikinä kuvan kuvaa ja muitakin on jyrkästi kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä hämmästelen, että miten miehellä on yrityksessä asiakkaita, jos sen tietoja ei saa mistään. Vai eikö yrityksen perusteella voi päätellä millä paikkakunnalla asutte... Kaipa vähintään yritysrekisteristä kyseiset tiedot saa.
Tottakai yrityksen tiedot saa, mutta yritys on ollut aina toisen omistajan tiedoilla. Myös yrityksen yhteystiedot ovat tämän toisen omistajan tiedoilla.
Ap
Ei se sinun miehesi voi olla yrittäjä, jos ei ole yritysrekisterissä. Yrityksen yhteystiedot voi olla vaikka kenen tiedoilla, mutta aika tyhmä vainoaja, jos ei ole tuota tajunnut. Yrityksen kautta hän saisi miehesi yhteystiedot tekeytymällä asiakkaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos vainoajan yrittäisi itse pysäyttää, sillä olisi päinvastainen vaikutus ja homma vain kiihtyisi lisää.
Ap
Ja kun odottelet siellä peukku per*eessä viranomaisen hoitavan asian, niin saat odotella sitä ihan rauhassa koko loppuelämäsi. Mutta itseppä olet martyyrin roolisi valinnut.
Hauskaa kun ihmiset kuvittelee että oikeasti sairasta ihmistä kiinnostaisi lopettaa sähköpostien tai kirjeiden lähettely, tai ei tulis päälle vain koska on lähestymiskielto.
Se on pala paperia, mikä ei sairaalle ihmiselle tarkoita mitään.
Lapsen kehitykselle on oikeasti todella huono tuo, että muutatte koko ajan ja pitkien matkojen päähän ja vaihtelette paikkakuntaa. Tämä ei tule toimimaan enää, kun lapsi on kouluikäinen ja saa kavereita yms.
Tämän vuoksi itse katkoisin välit anoppiin ja isomummon kanssa olisin väleissä niin, että hänkään ei tiedä osoitetta ja hänen kanssaan keskustellaan prepaidnumerosta.
Tuosta yritysasiasta jankuttajille: en kirjoita asioita juuri kuten ne ovat, ihan siltä varalta että tämän lukee joku väärä henkilö, joten siitä ei sen enempää.
128: Ikävää, että sinullakin ollut samanlainen tilanne, toivottavasti tilanne on helpottanut. Ihmiset eivät tosiaan käsitä millaista vainoaminen on ja ettei siihen saa apua. Eivätkä myöskään sitä, mitä someen postaaminen voi aiheuttaa.
Ap
Suuresta osasta kommentteja tosiaan näkee, että eivät ollenkaan tajua, millaisia stalkkaajia joillakin voi olla elämässään. Tsemppiä ja jaksamista ap:lle. Ja ihan oikeasti, älkää vain enää toimittako lapsen kuvia kenellekään! Uskomatonta itsekkyyttä anopilta postailla niitä yhtään minnekään!
Oma tyttäreni joutui myös vainoamisen kohteeksi. Poliisi ei voinut tehdä mitään "ennen kuin epäilty tekee jotain fyysistä pahaa". Tuo poliisipäivystäjän kommentti avasi silmäni sille, miten yksin ihminen voi jäädä täällä turvalliseksi mielletyssä Suomessa. Meillä on myös erittäin vaikea kadota minnekään. Sen verran kattavasti kaikista pidetään rekisteriä. Ja kun ollaan pieni maa, uuden henkilöllisyydenkin turvin on vaikea piilotella. Joku aina tuntee jonkun jne... Tuli ihan fyysisesti paha olo Trafin rekisterien uutisoinnista. Liian sinisilmäistä touhua täällä Perä-Pohjolassa myös viranomaisten taholta.
JAKSAMISIA, AP! <3
130: Jos et ole ollut samassa tilanteessa, et voi käsittää millaista tämä on. Sitä vain toivoo, että se loppuisi. Jos nyt mies kävisi tuolla ja yrittäisi saada tämän loppumaan, todennäköisesti vainoaja tekisi rikosilmoituksen ja tulisi lisää ongelmia, tässä tilanteessa sitä ei todellakaan halua.
131: Tiedän tottakai, että on huonoksi lapselle, mutta hänen turvallisuutensa on minulle tärkeintä. Siksi en haluakaan enää kuulla anopista eikä hänelle kerrota minun ja lapsen asioista enää, vaikka välejä mies ei katkaisisi kokonaan. Uskon silti, että mies on saanut tarpeekseen äidistään nyt.
Ap
Piilota facesta kaikki kuvat lapsesta yms ja laita profiili julkiseksi. Sitten laita sinne asuinpaikka tyyliin vantaa ja, että siviilisääty eronnut. Kuulostaa siltä, että vainoaja on mustasukkainen ja suuttunut, kun olette menneet yksiin miehesi kanssa.
Aika oudolta kuulostaa, että olet ollut 6h ihmisten kanssa, jotka eivät ole ystäviäsi ja oikeus ei katso, että olet ollut siellä vastoin tahtoasi.
Toinen vaihtoehto on muuttaa ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Suuresta osasta kommentteja tosiaan näkee, että eivät ollenkaan tajua, millaisia stalkkaajia joillakin voi olla elämässään. Tsemppiä ja jaksamista ap:lle. Ja ihan oikeasti, älkää vain enää toimittako lapsen kuvia kenellekään! Uskomatonta itsekkyyttä anopilta postailla niitä yhtään minnekään!
Oma tyttäreni joutui myös vainoamisen kohteeksi. Poliisi ei voinut tehdä mitään "ennen kuin epäilty tekee jotain fyysistä pahaa". Tuo poliisipäivystäjän kommentti avasi silmäni sille, miten yksin ihminen voi jäädä täällä turvalliseksi mielletyssä Suomessa. Meillä on myös erittäin vaikea kadota minnekään. Sen verran kattavasti kaikista pidetään rekisteriä. Ja kun ollaan pieni maa, uuden henkilöllisyydenkin turvin on vaikea piilotella. Joku aina tuntee jonkun jne... Tuli ihan fyysisesti paha olo Trafin rekisterien uutisoinnista. Liian sinisilmäistä touhua täällä Perä-Pohjolassa myös viranomaisten taholta.
JAKSAMISIA, AP! <3
Niin tosiaan näkee, ihmiset ovat kyllä aika tietämättömiä asiasta, kun mitään ei tosiaan voi poliisi tehdä, ennenkuin jotain tapahtuu. Kuvia nyt ei uskalleta antaa edes sille isomummulle hetkeen, tuskin enää lainkaan, kun sitä tänään olen miettinyt.
Toivottavasti tyttäresi on päässyt eroon vainoajastaan. Itselläkin hyppäsi sydän kurkkuun kun luin siitä ja että on ollut kesästä asti auki. Ilmeisesti vainoaja ei ole sieltä ehtinyt tietojamme hakea, kun joku sanoi siellä olleen osoitteetkin esillä, kun ei mitään yhteydenottoa ole tullut.
Kiitos ja jaksamista myös tyttärellesi vaikeaan tilanteeseen.
Ap
ellilelli kirjoitti:
Piilota facesta kaikki kuvat lapsesta yms ja laita profiili julkiseksi. Sitten laita sinne asuinpaikka tyyliin vantaa ja, että siviilisääty eronnut. Kuulostaa siltä, että vainoaja on mustasukkainen ja suuttunut, kun olette menneet yksiin miehesi kanssa.
Aika oudolta kuulostaa, että olet ollut 6h ihmisten kanssa, jotka eivät ole ystäviäsi ja oikeus ei katso, että olet ollut siellä vastoin tahtoasi.
Toinen vaihtoehto on muuttaa ulkomaille.
En ole ollut lainkaan somessa vuosiin, eikä lapsesta ole kuvia missään mediassa, ellei nyt anopin julkaisemia kuvia lasketa.
Tuota voisin kyllä kokeilla ja olet oikeassa siinä, että ei pidä miehestäni ja siitä, että olemme yhdessä.
Niin se todellakin on outoa, en voinut käsittää itsekään, mutta hänellä oli niin monta ihmistä, jotka puolsivat hänen sanaansa, että kyllä olisin saanut milloin vain lähteä sieltä. Minuun ei myöskään jäänyt jälkiä estämisestä muutamaa pientä mustelmaa lukuunottamatta, että se kai sitten puolsi heidän sanaansa.
Ulkomaille todellakin olen harkinnut muuttoa, mutta jotenkin pelottaa niin iso muutos.
Ap
Ja ihmisen ei tarvitse olla muistisairas, jos anoppi on tarpeeksi kiero ja per se estä niin saahan se ne tiedot keneltä tahansa. Nytkin mennyt huijaamaan isomummoa sanomalla että osoite on navissa, sanoisitko sen vielä uudelleen? Kyllä tästä pitäisi sille anopille suuttua. Ihan tosissaan, kun kolmatta osapuolta mennyt huijaamaan.
Anoppi voi ottaa kuvia isomummon paperikuvistakin ja saa ne kyllä isomummolta irti kun näyttää tuollainen korppikotka olevan.
Sanotte isomummolle että valitettavasti kun annoit osoitteen ei sinuunkaan voi luottaa, eihän siinä mitään epäselvää ole?
Terveisin 131
Ihan kuin olisin lukenut ennenkin saman tarinan?
Vierailija kirjoitti:
Ja ihmisen ei tarvitse olla muistisairas, jos anoppi on tarpeeksi kiero ja per se estä niin saahan se ne tiedot keneltä tahansa. Nytkin mennyt huijaamaan isomummoa sanomalla että osoite on navissa, sanoisitko sen vielä uudelleen? Kyllä tästä pitäisi sille anopille suuttua. Ihan tosissaan, kun kolmatta osapuolta mennyt huijaamaan.
Anoppi voi ottaa kuvia isomummon paperikuvistakin ja saa ne kyllä isomummolta irti kun näyttää tuollainen korppikotka olevan.
Sanotte isomummolle että valitettavasti kun annoit osoitteen ei sinuunkaan voi luottaa, eihän siinä mitään epäselvää ole?
Terveisin 131
Tätä juuri mietin, että olen kyllä anopille vihainen, varmasti on tiennyt jos oma äitinsä on mennyt huonompaan kuntoon ja käyttänyt tätä hyväkseen.
Tuon takia epäröinkin nyt antaa isomummulle mitään kuvia, jos anoppi sitten ottaa itse niistä kuvia itselleen ja jakelee niitä taas ties minne. Vanhoja jo annettuja kuvia nyt ei tietysti saa isomummulta pois, joten pitää vain toivoa, että pitää sanansa nyt sitten edes siinä, ettei anna niitä.
Ei olekaan epäselvää, kyllä seuraava osoite pysyy salassa ihan kaikelta suvulta, ei siinä muukaan auta. Sääliksi käy isomummua, kun ei varmaan oikeasti käsitä tehneensä väärin, vaikka pitkän aikaa piti tämän osoitteen itsellään, vaikka anoppi sitä häneltäkin yritti kysellä jatkuvasti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tuosta yritysasiasta jankuttajille: en kirjoita asioita juuri kuten ne ovat, ihan siltä varalta että tämän lukee joku väärä henkilö, joten siitä ei sen enempää.
128: Ikävää, että sinullakin ollut samanlainen tilanne, toivottavasti tilanne on helpottanut. Ihmiset eivät tosiaan käsitä millaista vainoaminen on ja ettei siihen saa apua. Eivätkä myöskään sitä, mitä someen postaaminen voi aiheuttaa.
Ap
Et todellakaan kirjoita asioista niin kuin ne ovat 😂😂😂 miten voisitkaan. Kiitos jo nyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Et todellakaan kirjoita asioista niin kuin ne ovat 😂😂😂 miten voisitkaan. Kiitos jo nyt
Sinäkö sitten et muuttaisi yksityiskohtia jos olisit tuollaisessa tilanteessa?
Vierailija kirjoitti:
Ap
No onhan se outoa, että edes miehesi yrityskumppani ei tiedä miehen yhteystietoja, mutta silti miehellä riittää töitä ympäri maata. Asutte keskellä ei mitään, talon numero ruuvataan irti anopin tullessa (vaikka se numero ei saisi olla siinä seinässä vaan risteyksessä), kukaan ei tiedä osoitettanne eikä navigaattorikaan osaa perille, lapsesta on vain sellaisia kuvia, joista päiväkoti on tunnistettavissa (ja kaiken lisäksi siellä 400 km päässä on anopin tuttuja, jotka tunnistavat oman lapsensa päiväkodin siitä kuvasta ja ilahtuvat, että hei Maijan anoppi, mepä tunnistettiin lapsenlapsi sieltä pihasta...).
Miksi tämä tarina ei oikein nyt ota tuulta alleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sinäkö sitten et muuttaisi yksityiskohtia jos olisit tuollaisessa tilanteessa?
Jostain syystä yksityiskohdat ovat muuttuneita vasta sitten, kun ne todetaan mahdottomiksi.
Olisiko liikaa pyydetty, että lukisitte ketjun ennen kommentointia? En jaksa montaa kertaa kirjoittaa samoja asioita ketjuun.
Jos vainoajan yrittäisi itse pysäyttää, sillä olisi päinvastainen vaikutus ja homma vain kiihtyisi lisää.
Ap