Mitä ihmettä pitäisi tehdä miehen sukulaisten kanssa?
Tarvitsen nyt ulkopuolisen mielipiteen asiaan, joten siksi kirjoitan tänne. Kaikki hysteeriseksi ja vainoharhaiseksi leimaavat ihmiset voivat olla kommentoimatta, tarvitsen ihan oikeita mielipiteitä. Tästä tulee pitkä kirjoitus, joten kannattaa sulkea jo nyt, jos et jaksa lukea.
Tilanne on siis se, että n.6-7 vuotta sitten perheemme sai vainoajan. Hän seurasi minua joka paikkaan, lähetteli kirjeitä, viestejä, sähköpostia, kerran jopa henkeni oli vaarassa hänen takiaan. Muutimme pois tuolta paikkakunnalta muutaman kuukauden vainoamisen jälkeen ja asetimme voimaan tietojen luovutuskiellon. Muuton jälkeen sain vain sähköposteja, puheluita ja viestejä, mutta se ei haitannut kun estin ne ja puhelinnumeroni vaihdoin. Välillä hän jaksoi tehdä uusia sähköposti tilejä, joilta sitten laittoi viestejä, mutta aika harvakseltaan ja sekin loppui muutaman kuukauden päästä. Sain tietysti myös vanhaan osoitteeseen lähetetyt kirjeet, mutta se ei niin haitannut, kun kuorissa oli vanha osoite, joten tiesin, ettei hän tiennyt nykyistä osoitettamme.
Saimme olla rauhassa jonkin aikaa ja saimme lapsen. Kun tyttö oli reilu 2v, hän meni päiväkotiin muutamina päivinä viikossa. Tässä kohtaa ongelmat jatkuivat. Olimme edelleen aika varovaisia tuon vainoajan takia, vaikka hänestä mitään ei ollutkaan kuulunut hyvään aikaan, joten olimme tarkkoja siitä, mihin tytön kuvat päätyivät. Sanoimme tytön mummulle ja isomummulle, että niitä kuvia ei saa jaella kellekään ilman lupaa, laittaa nettiin tai näyttää vieraille. Juu juu, ei tietenkään. Itse emme laittaneet mitään tytöstä nettiin, emmekä itsekään olleet sosiaalisessa mediassa, koska vainoaja oli tietysti myös siellä.
Ihmettelin, kun välillä törmättiin hyvän päivän tuttuihin, jotka ihastelivat, miten ihana kuva tytöstä se ja se oli. Aika nopeasti selvisi, että tytön mummu julkaisi kaikki antamamme kuvat omassa Facebookissaan. Tästä nousi hirveä haloo, kun kyllä hän mummuna saa laittaa, eikä käsittänyt, miksei saisi laittaa vaikka kiellettiin. Hän myös tiesi tästä vainoajasta ja kaikesta, mitä hän oli tehnyt. Ihan kuin luvaton kuvien julkaisu vielä ei olisi riittänyt, mutta anopin profiili on tietysti julkinen.
Tästä seurasi se, ettemme enää antaneet kuvia isovanhemmille, emmekä antaneet myöskään itse ottaa tytöstä kuvia. Pari viikkoa tämän jälkeen sain sähköpostin oudolta tililtä, jossa oli kuva. Kuvassa oli tyttöni päiväkodin pihalla keinumassa saatesanoilla "Suloinen tyttö". Tyttö otettiin tietysti heti pois päiväkodista ja aloimme etsimään uutta asuntoa. Poliisi ei voinut selvittää kuvan lähettäjää, koska tili oli tekaistu ja kuva lähetetty kirjaston koneelta.
Anoppihan ei tietenkään uskonut, että tämä saattaa johtua siitä, että hän julkaisi tytön kuvia julkisessa profiilissa, piti todennäköisempänä sitä, että vainoaja on kytännyt meitä 2vuotta ja ollut hiljaa, vaikka on tiennyt missä asumme jne.
Uudessa asunnossa saimme olla rauhassa vain muutamia kuukausia. Muutaman kuukauden asumisen jälkeen löysin postilaatikosta kirjeen tältä vainoajalta, hän tiesi osoitteemme. Tivasimme sukulaiset läpi, kuka on kertonut osoitteemme ja kenelle. Yllätys yllätys, anoppi oli kertonut osoitteemme kaukaisille sukulaisille, hyvän päivän tutuille, puolituntemattomille jne. "No kun ne halusi tietää missä asutte ja kyllä nyt "Pentti-naapurin" piti saada tietää" oli selitys. Vaikka vannotettiin, että osoitetta ei kerrota vaikka mikä olisi, meiltä pitää ensin kysyä.
(Jatkuu)
Kommentit (274)
Huomaa että vainoaminen on monelle töysin tuntematon ilmiö. Siitä on leikki kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä!
Mulla oma sukulainen on se joka vainoaa. Hänellä mt-ongelma. Tekee aina uuden face-tilin kun saan vanhat blokattua. Kerran vahingossa yhteen julkaisuun oli jäänyt yleisöksi kaverin kaverit ja hän kommentoi tuohon alle kuinka olen hänet hylännyt ja kaikkea muuta inhottavaa.
Osaa pyytää kaveriksi mun kavereista semmoisia jotka hyväksyvät kaiken ja lähettää heillekin viestejä minusta. Tyyppi on Luonteeltaan arvaamaton mutta nyt jo onneksi aika toimintakyvytön, vain somessa levittää inhottavia juttuja ja haluaa mustamaalata mua. Muuttamisesta ei nykyisin ylipäänsä apua kun netissä vainoaminen voi jatkua. Kyllä näitä hulluja todellakin on.
Jännää huomata näistäkin kommenteista että vainottuun aletaan suhtautua niin kuin hän itse olisi se mt-ongelmainen, niin manipuloivia nämä vainoajat voi olla että se alkaa vaikuttaa normaaliinkin ihmiseen.
Kiitos, onneksi sinulla on jo tilanne rauhoittunut. Toivottavasti ei ala uudestaan ja saat olla rauhassa.
Olen huomannut ihan saman ja joskus epäilen itsekin, että minä olenkin se hullu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko vainoaja lapsesi biologinen isä kun on noin kiinnostunut tapaamaan juuri hänet?
Miten käytännössä jatkuva muuttaminen onnistuu? Ostatte aina uusia taloja syrjäseudulta ja tarvittaessa saatte ne heti myytyä? Vai asutteko vuokralla?
Lapseni biologinen isä on mieheni, tämä vainoaja on nainen, sen voin kertoa.
Ensimmäinen asuntomme, jossa asuimme jo ennen vainoamista, oli oma asuntomme, jonka olimme ostaneet. Olemme muuttaneet aina vuokralle, kun on tarvinnut muuttaa, nytkin olemme vuokralla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Huomaa että vainoaminen on monelle töysin tuntematon ilmiö. Siitä on leikki kaukana.
Niin se tuntuu olevan, mikä on tietysti hyväkin asia, etteivät kaikki ole joutuneet näiden hullujen kohteeksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjeissä ja sähköposteissa on mm. miten hän haluaisi nähdä, miten menee, onko tyttö päiväkodissa, jos hän tulisi käymään, mentäisiinkö lenkille/kauppaan/leikkipuistoon yhdessä jne. Poliisin silmissä siis "harmitonta" kuulumisten kyselyä.
Anoppi todennäköisesti tulee jäämään pois elämästämme, mutta jos ei jää, lapsen tai minun asioistani hänen ei enää tarvitse tietää mitään, sen olen miehelle sanonut. Hän on niin paljon aiheuttanut hankaluuksia meille ja asettanut lapsen vaaraan.
En ole Niina, oletkohan sinä samanlainen hirviöanoppi tälla Niinalle, kuten minun on? Anna hänen olla rauhassa.
Jos Suomessa tosiaan näitä on, voisin sellaisen palkata. Olen ajatellut, että heitä on ainoastaan ulkomailla.
Ap
Miksi et tee rikosilmoitusta poliisille, koska sinulla on kirjallisia todisteita?
Olen tehnyt aiemmin, mutta todisteet eivät riittäneet, vaikka silloinkin oli näitä kirjeitä ja sähköposteja. Aion kyllä nyt tehdä uudestaan, mutta pahoin pelkään, etteivät nytkään tee mitään, kun noissa yhteydenotoissa ei ole.
Ap
Ei asia mene noin. Sinä luovutit kerrasta ja nyt et ole hakenut lisää apua. Hahahahaa. Jos on hätä pyytää apua niin kauan että sitä saa. Jos et saa mistään apua noilla todisteillasi olet provo.
Vai niin, minä olen yrittänyt apua hankkia, mutta Suomessa sitä ei saa, ennenkuin rikos on tapahtunut niin, ettei todisteita voi kiistää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wau! Tämä lienee paras yritys provoilla, tai ainakin suuritöisin. 3/5
Kyllä, mutta ei vielä ihan Finlandia-tasoa ole. Ap voisi kuvaila samaan aikaan myös anopin, äitinsä ja isomummun ajatuksia ( ulkopuolisen kertojan muodossa).
Henkilöitä voi lisätä tarpeen mukaan. Näin suorasukainen pahiksen osoitus on vain liian yksinkertaista.
Myös vainoojan persoona vaatisi syvällisempää pohdintaa.
Tässä on mahdollisuuksia, nyt se on vielä aika raakile.
Sinulla on vakavia ongelmia näköjään.
Ehkä ap soittaisin poliisille ja kysyisin, mitä keinoja saisin yksityisesti käyttää lähettäjän selvittämiseen?
Myönnän, vakava ongelmani on, että rupesin lukemaan tätä ketjua. Mutta joo, lopetan tältä päivältä, lähden ulos ja suosittelen samaa palstan provo-jonneille :D
[/quote]
Kai olette muistaneet että myös Trafi, post, puhelinoperaattorinne sekä postin osoitepalvelu voivat jakaa tietonne?[/quote]
Itse juuri eilen ihmettelin, miten helppoa oli löytää ystäväni osoite netistä, vaikka se ei ole Fonectassa. Halusin kadun numeron joulukorttia varten, mutta en halunnut kysyä suoraan häneltä. Tiesin kadun nimen ja muiden talon asukkaiden nimiä, mutta en löytänyt Fonectasta. Lopulta kokeilin googlata jotain sukunimistä ja kadunnimeä ja löysin osoitteen kokonaan postin postilaatikonpaikan muutospäätöksistä. Tuli heti mieleen, että löytyvätköhän tuollaiset päätökset myös silloin, kun on tietojenluovutuskielto? Että jos saa paikkakunnan selville, tiedot löytyvät helposti, kun vähän yhdistelee eri juttuja?
Vierailija kirjoitti:
Kiitos asiallisille vastaajille. Mies onkin nyt aivan hiilenä ja aikoo olla puheissa anopin ja isomummun kanssa tällä viikolla, ennenkuin tekee ratkaisunsa. Todennäköisesti menee vihdoin välit kokonaan poikki anoppiin.
Anoppi ei ole itse vainoaja, tiedän kuka hän on. Hän on siis ihan fyysisesti käynyt minuun käsiksi kun ei ollut mielissään tekemisistäni ja avoimesti seurannut minua ym.
Ap
No, mikä tässä sitten on ongelma??? Mies/sukulainen/tuttava käy leipomassa ko. vainoajaa turpaan pari kertaa niin että tuntuu? Jos kerran syyllinen on tiedossa, niin turha tuohon on viranomaisia sotkea, senkun hoidatte asian keskenänne. Minkälainen vässykä sulla on ukkona?
Vierailija kirjoitti:
Kai olette muistaneet että myös Trafi, post, puhelinoperaattorinne sekä postin osoitepalvelu voivat jakaa tietonne?
Itse juuri eilen ihmettelin, miten helppoa oli löytää ystäväni osoite netistä, vaikka se ei ole Fonectassa. Halusin kadun numeron joulukorttia varten, mutta en halunnut kysyä suoraan häneltä. Tiesin kadun nimen ja muiden talon asukkaiden nimiä, mutta en löytänyt Fonectasta. Lopulta kokeilin googlata jotain sukunimistä ja kadunnimeä ja löysin osoitteen kokonaan postin postilaatikonpaikan muutospäätöksistä. Tuli heti mieleen, että löytyvätköhän tuollaiset päätökset myös silloin, kun on tietojenluovutuskielto? Että jos saa paikkakunnan selville, tiedot löytyvät helposti, kun vähän yhdistelee eri juttuja?
Ei ainakaan pitäisi saada selville, mutta posti nyt sössii kaikessa.
Vainooja on anoppisi, joka yrittää häätää sinut poikansa ja lapsenlapsensa elämästä.
Oliko se sieppaus ennen miehesi tapaamista ja oliko nykymuotoista vainoamista jo ennen miehen tapaamista? Jo voihan anoppi vain olla jstkanut sitä.
Jos on tehty perättäisiä turhia lasuja, niin niiden alkuperän voisi jo selvittää varmaan. Ota yhteys asianajajaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos asiallisille vastaajille. Mies onkin nyt aivan hiilenä ja aikoo olla puheissa anopin ja isomummun kanssa tällä viikolla, ennenkuin tekee ratkaisunsa. Todennäköisesti menee vihdoin välit kokonaan poikki anoppiin.
Anoppi ei ole itse vainoaja, tiedän kuka hän on. Hän on siis ihan fyysisesti käynyt minuun käsiksi kun ei ollut mielissään tekemisistäni ja avoimesti seurannut minua ym.
Ap
No, mikä tässä sitten on ongelma??? Mies/sukulainen/tuttava käy leipomassa ko. vainoajaa turpaan pari kertaa niin että tuntuu? Jos kerran syyllinen on tiedossa, niin turha tuohon on viranomaisia sotkea, senkun hoidatte asian keskenänne. Minkälainen vässykä sulla on ukkona?
Ensinnäkin välimatkaa on se 400km, ja toisekseen en usko vainoamisen todellakaan loppuvan tuohon. Uskon, että siitä hän vain saisi lisää vettä myllyynsä, sekä miehelle varmaan tuomion.
Ap
Miten se muutto ympäri Suomea noin vain onnistuu työn kannalta? Miten löytyy muuttopaikakunnalta noin vain uusi työ ja elanto? Outo juttu, vähän creepy muutenkin uskottavuuden kannalta.
Toivottavasti ei todellakaan saa tuolla tavalla osoitetta tietoonsa, jos on tuo tietojen luovutuskielto, pitää yrittää hiukan googlettaa.
On aivan mahdollista, että anoppi on jatkanut tätä, mutta alkuperäinen on luovuttanut, en tiedä. Sieppaus kävi sen jälkeen, kun olin jo tavannut mieheni, samoin vainoaminen alkoi silloin, kun olimme olleet mieheni kanssa yhdessä, muistaakseni pari vuotta.
Näitä nimettömiä lastensuojeluilmoituksia ei kuulemma voi jäljittää/selvittää niiden tekijää, koska heillä on oikeus pysyä nimettömänä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miten se muutto ympäri Suomea noin vain onnistuu työn kannalta? Miten löytyy muuttopaikakunnalta noin vain uusi työ ja elanto? Outo juttu, vähän creepy muutenkin uskottavuuden kannalta.
Jos olisit lukenut ketjua vähän pidemmälle, olisit lukenut, että mieheni on yrittäjä, joka voi toimia oikeastaan missä päin vain Suomea. Ikävä kyllä tämä on aivan totta ja toivon todella, ettei olisi.
Ap
Provon tunnistaa aina aloittajan kommentoidessa joka kannanottoon ja viestiin. Tämä selvästi. 1/5, melkein uskoin aluksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tätä minäkin ihmettelen. Olen lukenut tämän saman tarinan täältä ennenkin. Muutatte oikeasti useita kertoja ja aina satojen kilometrien päähän jonkun vainoajan takia? Mitä teette työksenne, kun tuosta vain muutot onnistuvat? Ja aina vaan vainoaja seuraa perässä? Onko vainoaja lapsen isä vai miksi se on siitä niin kiinnostunut? Mun ukkoni (tai minä itse) olisi kyllä käynyt jo pistämässä stopin tyypille. Jotenkin vähän liian omituinen stoori...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjeissä ja sähköposteissa on mm. miten hän haluaisi nähdä, miten menee, onko tyttö päiväkodissa, jos hän tulisi käymään, mentäisiinkö lenkille/kauppaan/leikkipuistoon yhdessä jne. Poliisin silmissä siis "harmitonta" kuulumisten kyselyä.
Anoppi todennäköisesti tulee jäämään pois elämästämme, mutta jos ei jää, lapsen tai minun asioistani hänen ei enää tarvitse tietää mitään, sen olen miehelle sanonut. Hän on niin paljon aiheuttanut hankaluuksia meille ja asettanut lapsen vaaraan.
En ole Niina, oletkohan sinä samanlainen hirviöanoppi tälla Niinalle, kuten minun on? Anna hänen olla rauhassa.
Jos Suomessa tosiaan näitä on, voisin sellaisen palkata. Olen ajatellut, että heitä on ainoastaan ulkomailla.
Ap
Miksi et tee rikosilmoitusta poliisille, koska sinulla on kirjallisia todisteita?
Olen tehnyt aiemmin, mutta todisteet eivät riittäneet, vaikka silloinkin oli näitä kirjeitä ja sähköposteja. Aion kyllä nyt tehdä uudestaan, mutta pahoin pelkään, etteivät nytkään tee mitään, kun noissa yhteydenotoissa ei ole.
Ap
Ei asia mene noin. Sinä luovutit kerrasta ja nyt et ole hakenut lisää apua. Hahahahaa. Jos on hätä pyytää apua niin kauan että sitä saa. Jos et saa mistään apua noilla todisteillasi olet provo.
Vai niin, minä olen yrittänyt apua hankkia, mutta Suomessa sitä ei saa, ennenkuin rikos on tapahtunut niin, ettei todisteita voi kiistää.
Ap
Olet jo tässäkin ketjussa puhunut päättömiä, mutta aina tulee jokin uusi käänne jos mainitsen asiasta. Siispä en mainitsevja mielenkiinnolla seuraan mitä seuraavaksi keksit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisit lukenut ketjua vähän pidemmälle, olisit lukenut, että mieheni on yrittäjä, joka voi toimia oikeastaan missä päin vain Suomea. Ikävä kyllä tämä on aivan totta ja toivon todella, ettei olisi.
Ap
Yrittäjä, joka voi toimia kokonaan ilman yhteystietoja.
Nyt kyllä kiinnostaa, että mikä yrittäjä voi toimia noin pimeästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ensinnäkin välimatkaa on se 400km, ja toisekseen en usko vainoamisen todellakaan loppuvan tuohon. Uskon, että siitä hän vain saisi lisää vettä myllyynsä, sekä miehelle varmaan tuomion.
Ap
Olette n kertaa muuttaneet, mutta ette halua käydä 400km päässä hoitamassa asiaa kuntoon?
Ja tollohan se sellainen on, joka naamansa tai äänensä siellä paljastaa. Kertakäyttövaatteet, kommadopipo, pesäpallomaila ja polvilumpio. Tarviiko tätä vielä tarkemmin kuvailla?
Onko vainoaja lapsesi biologinen isä kun on noin kiinnostunut tapaamaan juuri hänet?
Miten käytännössä jatkuva muuttaminen onnistuu? Ostatte aina uusia taloja syrjäseudulta ja tarvittaessa saatte ne heti myytyä? Vai asutteko vuokralla?