Mitä ihmettä pitäisi tehdä miehen sukulaisten kanssa?
Tarvitsen nyt ulkopuolisen mielipiteen asiaan, joten siksi kirjoitan tänne. Kaikki hysteeriseksi ja vainoharhaiseksi leimaavat ihmiset voivat olla kommentoimatta, tarvitsen ihan oikeita mielipiteitä. Tästä tulee pitkä kirjoitus, joten kannattaa sulkea jo nyt, jos et jaksa lukea.
Tilanne on siis se, että n.6-7 vuotta sitten perheemme sai vainoajan. Hän seurasi minua joka paikkaan, lähetteli kirjeitä, viestejä, sähköpostia, kerran jopa henkeni oli vaarassa hänen takiaan. Muutimme pois tuolta paikkakunnalta muutaman kuukauden vainoamisen jälkeen ja asetimme voimaan tietojen luovutuskiellon. Muuton jälkeen sain vain sähköposteja, puheluita ja viestejä, mutta se ei haitannut kun estin ne ja puhelinnumeroni vaihdoin. Välillä hän jaksoi tehdä uusia sähköposti tilejä, joilta sitten laittoi viestejä, mutta aika harvakseltaan ja sekin loppui muutaman kuukauden päästä. Sain tietysti myös vanhaan osoitteeseen lähetetyt kirjeet, mutta se ei niin haitannut, kun kuorissa oli vanha osoite, joten tiesin, ettei hän tiennyt nykyistä osoitettamme.
Saimme olla rauhassa jonkin aikaa ja saimme lapsen. Kun tyttö oli reilu 2v, hän meni päiväkotiin muutamina päivinä viikossa. Tässä kohtaa ongelmat jatkuivat. Olimme edelleen aika varovaisia tuon vainoajan takia, vaikka hänestä mitään ei ollutkaan kuulunut hyvään aikaan, joten olimme tarkkoja siitä, mihin tytön kuvat päätyivät. Sanoimme tytön mummulle ja isomummulle, että niitä kuvia ei saa jaella kellekään ilman lupaa, laittaa nettiin tai näyttää vieraille. Juu juu, ei tietenkään. Itse emme laittaneet mitään tytöstä nettiin, emmekä itsekään olleet sosiaalisessa mediassa, koska vainoaja oli tietysti myös siellä.
Ihmettelin, kun välillä törmättiin hyvän päivän tuttuihin, jotka ihastelivat, miten ihana kuva tytöstä se ja se oli. Aika nopeasti selvisi, että tytön mummu julkaisi kaikki antamamme kuvat omassa Facebookissaan. Tästä nousi hirveä haloo, kun kyllä hän mummuna saa laittaa, eikä käsittänyt, miksei saisi laittaa vaikka kiellettiin. Hän myös tiesi tästä vainoajasta ja kaikesta, mitä hän oli tehnyt. Ihan kuin luvaton kuvien julkaisu vielä ei olisi riittänyt, mutta anopin profiili on tietysti julkinen.
Tästä seurasi se, ettemme enää antaneet kuvia isovanhemmille, emmekä antaneet myöskään itse ottaa tytöstä kuvia. Pari viikkoa tämän jälkeen sain sähköpostin oudolta tililtä, jossa oli kuva. Kuvassa oli tyttöni päiväkodin pihalla keinumassa saatesanoilla "Suloinen tyttö". Tyttö otettiin tietysti heti pois päiväkodista ja aloimme etsimään uutta asuntoa. Poliisi ei voinut selvittää kuvan lähettäjää, koska tili oli tekaistu ja kuva lähetetty kirjaston koneelta.
Anoppihan ei tietenkään uskonut, että tämä saattaa johtua siitä, että hän julkaisi tytön kuvia julkisessa profiilissa, piti todennäköisempänä sitä, että vainoaja on kytännyt meitä 2vuotta ja ollut hiljaa, vaikka on tiennyt missä asumme jne.
Uudessa asunnossa saimme olla rauhassa vain muutamia kuukausia. Muutaman kuukauden asumisen jälkeen löysin postilaatikosta kirjeen tältä vainoajalta, hän tiesi osoitteemme. Tivasimme sukulaiset läpi, kuka on kertonut osoitteemme ja kenelle. Yllätys yllätys, anoppi oli kertonut osoitteemme kaukaisille sukulaisille, hyvän päivän tutuille, puolituntemattomille jne. "No kun ne halusi tietää missä asutte ja kyllä nyt "Pentti-naapurin" piti saada tietää" oli selitys. Vaikka vannotettiin, että osoitetta ei kerrota vaikka mikä olisi, meiltä pitää ensin kysyä.
(Jatkuu)
Kommentit (274)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustelu alkaa nyt sivuta alkuperäistä kysymystä, joten kirjoitan sen tähän kommenttiin uudestaan.
Onkohan isomummulla alkava muistisairaus ja uskaltaako hänelle antaa enää kuvia lapsesta?
Ap
Voi hyvinkin olla alkava muistisairaus.
Lähetä tosiaan vain paperikuvia, ei kännykällä tai sähköpostilla digikuvia. Ja sellaisia, joissa ei näy tausta ts. että missä kuvattu, vaikka lakana taustalle.
Kuvat kannattaa piirtää tästä eteenpäin. Ihan vain muutamalla viivalla, tytär osaa ne itsekin raapustaa :D.
Ja lähetys pullopostilla, en luottaisi postiin.
No kylläpä olikin hauskaa. Onko sinusta hauskaa, kun jotkut joutuvat elämään pelossa ja sukulaiset viis veisaavat siitä ja tekevät asioita, jotka aiheuttavat lisää pelkoa?
Minä ymmärrän ap.ta, itselläni oli samantyyppinen tilanne monta vuotta sitten, ei kuitenkaan noin paha.
Ahaa, joku jengi trollaa porukalla!! Jatkakaa.............
Paranoia on kyllä erittäin vakava sairaus, mutta kyllä näin pitkälle menevä toiminta ( jatkuvat muutot ) pienen lapsen kanssa herättäisi huolen viranomaisissa, Vai onko kysymys eräästä vähemmistökulttuurista, missä tätä väistämistä tapahtuu? Tuo salainen yritystoimintakin kyllä sopisi tämän vähemmistön toiminnaksia? Toisaalta siellä ei tietääkseni riidellä omien vanhempien kanssa?
Emme kuulu mihinkään vähemmistöryhmään, olemme ihan kantasuomalaisia. Muuttojemme syy on tiedossa viranomaisilla, kun niitä turhia lastensuojeluilmoituksiakin on tehty, eikä niistä ole siellä kellään mitään huolta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkkaa joku it nörtti löytämään tuo iljetys.
Tätä voisin harkita, mutta uskon hänen tekevän kaiken julkisilla koneilla, kuten sen kuvankin lähettämisen oli tehnyt.
Ap
Niin? Alan epäillä sinua provoksi tai muuten vaan avuttomaksi TAI olen katsonut liikaa csi:tä. Sen kuvan tiedoista voi selvittää helvetin paljon, myös kirjastoissa tarvitaan tunnarit, tarvitaan mailiosoite vai kirjeelläkö lähetti? Et selvästikään ymmärrä paljoa teknologiasta joten harkitsisin vielä kovemmin it alan ammattilaista.
Olet ihan oikeassa, että paljoa en teknologiasta ymmärrä, mutta poliisi ei saanut mitään tietoja lähettäjästä, joten en arvellut tavallisenkaan tallaajan niitä saavan. Lähetti kuvan kyllä sähköpostista, mutta tili oli tekaistu.
Ap
Mikä hemmetin tekaistu sähköposti?? Joko on se tili tai ei ole vai oletitko että sähköpostiosoite on mallia matti.meikäläinen?? Jotenkin se maili on tuupattu verkkoon ja sieltä sun koneellesi
Wau! Tämä lienee paras yritys provoilla, tai ainakin suuritöisin. 3/5
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saanut tuomiota, koska näyttö ei riittänyt. Oli sana sanaa vastaan ja hänellä oli liuta todistajia omalla puolellaan. Hain lähestymiskieltoa ja turvakieltoa, mutta niitä en saanut samasta syystä, näyttö ei riittänyt.
Ap
Eli oikeasti vainoaja ei olekaan tehnyt mitään, vaan ap ylireagoi ja draamailee. Alan siirtyä anopin puolelle ja hämmästelen miehen kärsissvälliisyyttä.
No kyllä hän on tehnyt, en nyt vain avannut kaikkia yksityiskohtia tänne. Jos aivan väkisin haluat tietää, niin piti minua väkisin asunnossaan, eikä päästänyt minua pois. Minulta vietiin puhelin, etten voinut soittaa kellekään. Hänellä oli monta ystävää mukana, jotka estivät minua lähtemästä ja todistivat hänen puolestaan, että olisin milloin vain saanut lähteä ja hän vain halusi puhua kanssani.
Ap
Miksi menit hänen asuntoonsa?
Porvoossa varmaan mennäänkin kaikenmaailman sekopäiden asuntoon...
Vierailija kirjoitti:
Anoppi on todella outo ja pahantahtoinen, selvästi persoonallisuushäiriöinen. Isomummuunkaan ei voi enää luottaa muistihäiriön takia.
Ihmettelen, miten se vsinoaja saa ne tiedot noin helposti anopilta toistuvasti. Ihan kuin hän tietoisesti antaisi ne hänelle tahallaan. Koska vainoaja on poikansa perässä ja on inhonnut miniää alunperinkin, niin yrittää ilmeisesti saada pojan jättämään vaimonsa tähän ruljanssiin väsyneenä.
Henk koht olisin vainooja takia jo vuosia sitten tehnyt täyden irtioton anoppiin ja varmaan mennyt erilaisille itsepuolustuskursseille ja opetellut suunnilleen ampumaan ja hankkinut aseenkantoluvan. Ehkä teillä olisi jo enemmän todisteita turvakieltoja varten noiden yhteydenottojen myötä, ota yhteys poliisiin.
Sitä mekin miehen kanssa ihmettelemme ja pelkäämme, että antaa ne suoraan hänelle. Tai sitten se riittää, että juoruaa pitkin kyliä ja joku väärä sen asian kuulee. Tai sitten anoppi on vainoaja ja alkuperäinen on lopettanut jo kauan sitten.
Tuo visio on aivan mahdollinen, mutta onneksi mieheni ei ole edes harkinnut tuota vaihtoehtoa, eikä syytä minua tästä.
Todennäköisesti anoppi jää nyt historiaan, ainakin minä olisin valmis siihen jo. Olen säästänyt kaikki kirjeet ja sähköpostit, jotka olen saanut, mutten tiedä riittävätkö ne. Toimitan ne kyllä poliisille ja toivon parasta. Mitään uhkailuahan tmv niissä ei ole, joten voi kuivua kasaan, kun rikosta ei ole tapahtunut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustelu alkaa nyt sivuta alkuperäistä kysymystä, joten kirjoitan sen tähän kommenttiin uudestaan.
Onkohan isomummulla alkava muistisairaus ja uskaltaako hänelle antaa enää kuvia lapsesta?
Ap
Lähetä tosiaan vain paperikuvia, ei kännykällä tai sähköpostilla digikuvia. Ja sellaisia, joissa ei näy tausta ts. että missä kuvattu, vaikka lakana taustalle.
Kuvat kannattaa piirtää tästä eteenpäin. Ihan vain muutamalla viivalla, tytär osaa ne itsekin raapustaa :D.
No kylläpä olikin hauskaa. Onko sinusta hauskaa, kun jotkut joutuvat elämään pelossa ja sukulaiset viis veisaavat siitä ja tekevät asioita, jotka aiheuttavat lisää pelkoa?
Minä ymmärrän ap.ta, itselläni oli samantyyppinen tilanne monta vuotta sitten, ei kuitenkaan noin paha.
Toivottavasti olet saanut olla rauhassa ja toivottavasti mekin saamme olla. Tiesin kyllä, että näitä kommentoijia ja provon huutelijoita tänne tulee, kun kirjoitin, mutta halusin ulkopuolisen mielipiteen asiaan.
Ap
Maksakaa minulle niin tuo loppuu.
Ketjussa irvailevat eivät tosiaan taida käsittää, minkälaista elämä on kun on vainoaja kannoilla.
Itseäni vainosi pitkää ex-mies. Osoitetiedot oltava salassa, vaan silti ilmestyi käyskentelemään edellisen asunnon lieppeille. Asuttiin suht syrjässä, niin ei ihan minkään sunnuntaikävelyn piikkiin mennyt. Muutto tuli, ja nyt oltava tiedot entistä salaisempana.
Aktiivisemmassa vaiheessa ilmaantui silloisen kotini lähettyvillä milloin mistäkin, töihin mennessä väjyi jossain matkan varrella, puhelimeni pommitettiin täyteen uhkailuviestejä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä voisin harkita, mutta uskon hänen tekevän kaiken julkisilla koneilla, kuten sen kuvankin lähettämisen oli tehnyt.
Ap
Niin? Alan epäillä sinua provoksi tai muuten vaan avuttomaksi TAI olen katsonut liikaa csi:tä. Sen kuvan tiedoista voi selvittää helvetin paljon, myös kirjastoissa tarvitaan tunnarit, tarvitaan mailiosoite vai kirjeelläkö lähetti? Et selvästikään ymmärrä paljoa teknologiasta joten harkitsisin vielä kovemmin it alan ammattilaista.
Olet ihan oikeassa, että paljoa en teknologiasta ymmärrä, mutta poliisi ei saanut mitään tietoja lähettäjästä, joten en arvellut tavallisenkaan tallaajan niitä saavan. Lähetti kuvan kyllä sähköpostista, mutta tili oli tekaistu.
Ap
Mikä hemmetin tekaistu sähköposti?? Joko on se tili tai ei ole vai oletitko että sähköpostiosoite on mallia matti.meikäläinen?? Jotenkin se maili on tuupattu verkkoon ja sieltä sun koneellesi
No siten tekaistu, että tiedot eivät pitäneet paikkaansa, sieltä tililtä oli lähetetty vain se yksi kuva, mitään muuta toimintaa siellä ei ollut. Vai luulitko, että rikolliset tekevät rikoksia omalla sähköpostitilillään?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Toivottavasti olet saanut olla rauhassa ja toivottavasti mekin saamme olla. Tiesin kyllä, että näitä kommentoijia ja provon huutelijoita tänne tulee, kun kirjoitin, mutta halusin ulkopuolisen mielipiteen asiaan.
Ap
No selvä provoporukka! Siis peukutatte toistenne älyttömiä kommentteja vai peukutatko ap itse ja jopa vastailet itsellesi?
Olet joko tosi vainoharhainen tai kieliposkessa kirjoitteleva jannu. Veikkaan jälkimmäistä.
Oikeassa vainoamistilanteessa ap:n eka huoli ei olisi isomummun dementoituminen ja lapsen kuvat,
vaan tarkkailisit metsänreunaa ja siellä mahdollisesti liikkuvia ihmisiä.
Hei, mutta siellähän on joku ja se kiikaroi nyt juuri ap:tä. :D :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saanut tuomiota, koska näyttö ei riittänyt. Oli sana sanaa vastaan ja hänellä oli liuta todistajia omalla puolellaan. Hain lähestymiskieltoa ja turvakieltoa, mutta niitä en saanut samasta syystä, näyttö ei riittänyt.
Ap
Eli oikeasti vainoaja ei olekaan tehnyt mitään, vaan ap ylireagoi ja draamailee. Alan siirtyä anopin puolelle ja hämmästelen miehen kärsissvälliisyyttä.
No kyllä hän on tehnyt, en nyt vain avannut kaikkia yksityiskohtia tänne. Jos aivan väkisin haluat tietää, niin piti minua väkisin asunnossaan, eikä päästänyt minua pois. Minulta vietiin puhelin, etten voinut soittaa kellekään. Hänellä oli monta ystävää mukana, jotka estivät minua lähtemästä ja todistivat hänen puolestaan, että olisin milloin vain saanut lähteä ja hän vain halusi puhua kanssani.
Ap
Luulet tosiaan, että menin vapaaehtoisesti? En todellakaan mennyt, minut vietiin sinne.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Kaikenlaista tietoa saa vaikka mistä viesteistä ja kännykän sijsinneistakin. Tietääkseni poliisikin saa ne kuitenkin vasta selvittäessään rikosta. Jos tuo vainoaja on niin varovainen ollut, ettei ole todisteet riittäneet oikeudessa lähestymiskieltoonkaan, niin ei poliisi käytä työläitä keinoja sähköpostien alkuperän selvittämiseen. Joku nörtti osaa ehkä paremmin selvittää. Jos siitä on hyötyä siten, että saisi niitä todisteita, mutta syyllistyykö siinä itse johonkin hakkerointirikolseen, en tiedä.
Kannattaa hoitaa asia omin kätösin eikä jättää osoitteita pitkin kyliä.
Voisitteko nyt ihan tosissaan provon, vainoharhaisen, hullun jne. huutelijat poistua ketjusta? Olisitte tyytyväisiä, että teillä on turvallinen olo omassa elämässänne.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Olet sairas.
Näköjään vainoaja tai/eli anoppi on löytänyt ketjun.
Voi jumalauta VÄLIT POIKKI ANOPPIIN ja äkkiä, täysi narsisti joka valmis asettamaan sinut ja lapsenlapsensa vaaraan oman vittumaisen itsekkyyden takia.
Ilman anoppiaja miehen puolen sukua pärjää hyvin. Meillä ei kummaltakaan puolelta ole isovanhempia ja tälläkin lailla pärjää. Anoppi äkkiä uloselämästä ja kuvia ei enää edes isomummolle.
Hei Niina! Tunnistin tarinasi täältä ja voin kerta että kuvittelet tämän kaiken. Nyt olisi aika pistää tälle loppu ja hakea apua. T: Anoppisi
Anoppi on todella outo ja pahantahtoinen, selvästi persoonallisuushäiriöinen. Isomummuunkaan ei voi enää luottaa muistihäiriön takia.
Ihmettelen, miten se vsinoaja saa ne tiedot noin helposti anopilta toistuvasti. Ihan kuin hän tietoisesti antaisi ne hänelle tahallaan. Koska vainoaja on poikansa perässä ja on inhonnut miniää alunperinkin, niin yrittää ilmeisesti saada pojan jättämään vaimonsa tähän ruljanssiin väsyneenä.
Henk koht olisin vainooja takia jo vuosia sitten tehnyt täyden irtioton anoppiin ja varmaan mennyt erilaisille itsepuolustuskursseille ja opetellut suunnilleen ampumaan ja hankkinut aseenkantoluvan. Ehkä teillä olisi jo enemmän todisteita turvakieltoja varten noiden yhteydenottojen myötä, ota yhteys poliisiin.