Puhelin soittaa itsekseen palvelunumeroihin
Puhelin on "soittanut itsekseen" palvelunumeroihin. Olen laittanut kaikki estot päälle. Onko puhelimessa joku haittaohjelma?
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Mietin samaa oman puhelimeni kanssa. En ole soittanut kuukauteen minnekään ja laskun mukaan on soiteltu 7 eri palvelunumeroon.
Minulla on Telian liittymä. Se on soittanut esim. 30.11. klo 12.29 esim. 1 minuutin 10 sekunnin ajan 12,84 euroa maksavan puhelun johonkin numeroon (katson erittelystä) jossa lukee vain kolme kpl tähteä *** eli ei lue numeroa, mihin on soitettu.
Näitä samoja kolmeen tähteen (***) soitettuja puheluita on yhteensä 7 kpl ja puhelut ovat kestäneet 20 sekuntia - 1 minuutti 40 sekuntia. Yli 90 euron edestä!!!
Olen laittanut palvelunumeroestot päälle kuukausi sitten ja taas tulee kummallisia puhelinsoittoja. Operaattori ei ota vastuuta.
On virus. Koko puhelin resetoitava ja äkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Virukselta kuulostaa.
Niin on, mutta järkyttävää on, että operaattori ei ota vastuuta. Tein itse estot ja silti tulee laskuun lisää puhelinsoittoja numeroihin.
Miehelläni on sama ongelma. Puhelin laskussa on tuntien soittoja aikuisviihde linjoille joita mieheni sanoo ettei ole tehnyt.
En tiedä mitä tehdä.
Itsellä telia ja ei kyllä mitään outoja puheluita, pätkiikö muisti AP:llä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virukselta kuulostaa.
Niin on, mutta järkyttävää on, että operaattori ei ota vastuuta. Tein itse estot ja silti tulee laskuun lisää puhelinsoittoja numeroihin.
Älytöntä on että tietäen jatkat saastuneen laitteen käyttöä ja oletat että ongelmat on muiden vastuulla.
Vierailija kirjoitti:
Mietin samaa oman puhelimeni kanssa. En ole soittanut kuukauteen minnekään ja laskun mukaan on soiteltu 7 eri palvelunumeroon.
Petos, tehkää poliisi ilmoitus. Mulle myös soittanut vieraat koska olen soittanut heidän numeroon. Syy; Olin varattu ja laitoin että soitan takaisin.Nämä ihan tavallisia miehiä , ei mitään liikeyrittäjiä .Pyysin heitä tekemään poliisi ilmoituksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on Telian liittymä. Se on soittanut esim. 30.11. klo 12.29 esim. 1 minuutin 10 sekunnin ajan 12,84 euroa maksavan puhelun johonkin numeroon (katson erittelystä) jossa lukee vain kolme kpl tähteä *** eli ei lue numeroa, mihin on soitettu.
Näitä samoja kolmeen tähteen (***) soitettuja puheluita on yhteensä 7 kpl ja puhelut ovat kestäneet 20 sekuntia - 1 minuutti 40 sekuntia. Yli 90 euron edestä!!!
Kieltäydy maksamasta ja tee poliisi ilmoitus.
Nörttinä pidän täysin mahdollisena saada kaapattu puhelin soittamaan maksulliseen numeroon.
Puhelin liittymään voi tehdä itselleen estoja maksullisiin numeroihin. Olen tehnyt aikoja sitten itse estoja itselleni ;)
Siellä on lapsi soitellut jonkun somettajan lahjoituspuhelimeen
Vierailija kirjoitti:
Miehelläni on sama ongelma. Puhelin laskussa on tuntien soittoja aikuisviihde linjoille joita mieheni sanoo ettei ole tehnyt.
En tiedä mitä tehdä.
Uskotko miestä.
Puhelin tehdasasetuksille asap. Vaikken varsinasesti ap:n tarinaa uskokaan.
Kai se toki teoriassa olisi mahdollista, koska nykypuhelimet ovat enemmän ohjelmistoja, ohjelmia ja haittaohjelmia, kuin rautaa.
Telian liittymä, arvasin. Telian liittymissä on ollut kuluneen puolen vuoden aikana jos minkälaista häikkää.
Viekää liikkeeseen virusskannaukseen se luuri jos ette osaa itse sitä tehdä.
Onko muissa liittymissä ongelmia?