Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ihmettä pitäisi tehdä miehen sukulaisten kanssa?

Vierailija
10.12.2018 |

Tarvitsen nyt ulkopuolisen mielipiteen asiaan, joten siksi kirjoitan tänne. Kaikki hysteeriseksi ja vainoharhaiseksi leimaavat ihmiset voivat olla kommentoimatta, tarvitsen ihan oikeita mielipiteitä. Tästä tulee pitkä kirjoitus, joten kannattaa sulkea jo nyt, jos et jaksa lukea.

Tilanne on siis se, että n.6-7 vuotta sitten perheemme sai vainoajan. Hän seurasi minua joka paikkaan, lähetteli kirjeitä, viestejä, sähköpostia, kerran jopa henkeni oli vaarassa hänen takiaan. Muutimme pois tuolta paikkakunnalta muutaman kuukauden vainoamisen jälkeen ja asetimme voimaan tietojen luovutuskiellon. Muuton jälkeen sain vain sähköposteja, puheluita ja viestejä, mutta se ei haitannut kun estin ne ja puhelinnumeroni vaihdoin. Välillä hän jaksoi tehdä uusia sähköposti tilejä, joilta sitten laittoi viestejä, mutta aika harvakseltaan ja sekin loppui muutaman kuukauden päästä. Sain tietysti myös vanhaan osoitteeseen lähetetyt kirjeet, mutta se ei niin haitannut, kun kuorissa oli vanha osoite, joten tiesin, ettei hän tiennyt nykyistä osoitettamme.

Saimme olla rauhassa jonkin aikaa ja saimme lapsen. Kun tyttö oli reilu 2v, hän meni päiväkotiin muutamina päivinä viikossa. Tässä kohtaa ongelmat jatkuivat. Olimme edelleen aika varovaisia tuon vainoajan takia, vaikka hänestä mitään ei ollutkaan kuulunut hyvään aikaan, joten olimme tarkkoja siitä, mihin tytön kuvat päätyivät. Sanoimme tytön mummulle ja isomummulle, että niitä kuvia ei saa jaella kellekään ilman lupaa, laittaa nettiin tai näyttää vieraille. Juu juu, ei tietenkään. Itse emme laittaneet mitään tytöstä nettiin, emmekä itsekään olleet sosiaalisessa mediassa, koska vainoaja oli tietysti myös siellä.

Ihmettelin, kun välillä törmättiin hyvän päivän tuttuihin, jotka ihastelivat, miten ihana kuva tytöstä se ja se oli. Aika nopeasti selvisi, että tytön mummu julkaisi kaikki antamamme kuvat omassa Facebookissaan. Tästä nousi hirveä haloo, kun kyllä hän mummuna saa laittaa, eikä käsittänyt, miksei saisi laittaa vaikka kiellettiin. Hän myös tiesi tästä vainoajasta ja kaikesta, mitä hän oli tehnyt. Ihan kuin luvaton kuvien julkaisu vielä ei olisi riittänyt, mutta anopin profiili on tietysti julkinen.

Tästä seurasi se, ettemme enää antaneet kuvia isovanhemmille, emmekä antaneet myöskään itse ottaa tytöstä kuvia. Pari viikkoa tämän jälkeen sain sähköpostin oudolta tililtä, jossa oli kuva. Kuvassa oli tyttöni päiväkodin pihalla keinumassa saatesanoilla "Suloinen tyttö". Tyttö otettiin tietysti heti pois päiväkodista ja aloimme etsimään uutta asuntoa. Poliisi ei voinut selvittää kuvan lähettäjää, koska tili oli tekaistu ja kuva lähetetty kirjaston koneelta.

Anoppihan ei tietenkään uskonut, että tämä saattaa johtua siitä, että hän julkaisi tytön kuvia julkisessa profiilissa, piti todennäköisempänä sitä, että vainoaja on kytännyt meitä 2vuotta ja ollut hiljaa, vaikka on tiennyt missä asumme jne.

Uudessa asunnossa saimme olla rauhassa vain muutamia kuukausia. Muutaman kuukauden asumisen jälkeen löysin postilaatikosta kirjeen tältä vainoajalta, hän tiesi osoitteemme. Tivasimme sukulaiset läpi, kuka on kertonut osoitteemme ja kenelle. Yllätys yllätys, anoppi oli kertonut osoitteemme kaukaisille sukulaisille, hyvän päivän tutuille, puolituntemattomille jne. "No kun ne halusi tietää missä asutte ja kyllä nyt "Pentti-naapurin" piti saada tietää" oli selitys. Vaikka vannotettiin, että osoitetta ei kerrota vaikka mikä olisi, meiltä pitää ensin kysyä.

(Jatkuu)

Kommentit (274)

Vierailija
21/274 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo mummo, kun ei lapsenlapsen terveys ja paras kiinnosta ollenkaan. Kunhan vaan saa sinulle kiusaa tehdä. Siltä se kuulostaa.

Se on aina kauheaa, kun lähisuvussa on persoonallisuushäiriöinen.

Vierailija
22/274 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo mummo, kun ei lapsenlapsen terveys ja paras kiinnosta ollenkaan. Kunhan vaan saa sinulle kiusaa tehdä. Siltä se kuulostaa.

Tätä olemme miehen kanssa yrittäneet anopille sanoa, että hän vaarantaa meidät ja lapsenlapsensa, eikö häntä kiinnosta? Kieltää vain ja vähättelee asiaa, kyllä hän vain "Martan" parasta ajattelee. 

Anoppi on aina inhonnut minua, kuten kaikkia, joiden kanssa mieheni on ollut. Minua ihan erityisesti, kun menimme naimisiin, saimme lapsen, aion siis selvästi jäädä miehen elämään. Kun tyttö oli pieni, en osannut syöttää, annoin väärää ruokaa, vaatteet olivat vääriä, en osaa pukea, en osannut vaihtaa vaippaa jne. Lopetti tuon kun mieheni suuttui hänelle tuosta.

Jos tekeekin vain kiusaa minulle, en todellakaan käsitä häntä. Lapselle aiheutuu vaaraa hänen toiminnastaan, eikä tunnu välittävän.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/274 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaa tehdä niin, että postit tulee miehen yrityksen osoitteeseen tai poste restantteen ja sanotte anopille, että muutitte taas. Jos ahdistelu loppuu siihen niin tiedätte vainoajan päässeet anopin lähipiiriin ja kuvittelevan teidän todella muuttaneen niinkuin anoppi tietty juoruaa.

Vierailija
24/274 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaa hyvinkin isomummolla olla alkava muistisairaus. Itse en tuollaisessa tilanteessa antaisi hänelle enää kuvia lapsesta, jos se aiheuttaa vaaratilanteen.

En muuten edes olisi miettinyt mahdollista muistisairautta, jos ei olisi soittanut saadakseen puhelinnumeron. Kuinkahan nopeasti tällainenkin mahtaa edetä? Kuvia tuskin enää lapsesta saa, mutta katsotaan nyt, kun mies tällä viikolla puhuu hänen kanssaan.

Ap

Vierailija
25/274 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilkaa tehdä niin, että postit tulee miehen yrityksen osoitteeseen tai poste restantteen ja sanotte anopille, että muutitte taas. Jos ahdistelu loppuu siihen niin tiedätte vainoajan päässeet anopin lähipiiriin ja kuvittelevan teidän todella muuttaneen niinkuin anoppi tietty juoruaa.

Olemmekin puhuneet tuosta poste restantesta, tämä oli kyllä hyvä idea, kiitos! Pitää tätä kokeilla. Jotenkin on silti vaikea kuvitella, että anoppi kaveeraisi tämän vainoajan kanssa, kun tietää mitä on tehnyt. Tekee pahaa ajatella, että jos tosiaan kaveeraa, ettei välitä sen vertaa edes lapsenlapsestaan.

Ap

Vierailija
26/274 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on anoppi. Pistäisin kyllä välit poikki, eihän tuosta ole kuin harmia.

Vierailija
27/274 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saanut tuomiota, koska näyttö ei riittänyt. Oli sana sanaa vastaan ja hänellä oli liuta todistajia omalla puolellaan. Hain lähestymiskieltoa ja turvakieltoa, mutta niitä en saanut samasta syystä, näyttö ei riittänyt.

Ap

Eli oikeasti vainoaja ei olekaan tehnyt mitään, vaan ap ylireagoi ja draamailee. Alan siirtyä anopin puolelle ja hämmästelen miehen kärsissvälliisyyttä.

Vierailija
28/274 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jo on anoppi. Pistäisin kyllä välit poikki, eihän tuosta ole kuin harmia.

Saa nyt nähdä, itse olen kyllä valmis pudottamaan anopin lopullisesti pois elämästämme, on niin paljon aiheuttanut harmia. Toivon vain, ettei tulisi kirjettä, en todellakaan jaksaisi muuttaa. Kokeilen kyllä varmaankin tuota yhden kommentoijan ehdottamaa keinoa ennen kuin muuttoa.

Ap

Vierailija
29/274 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemmekin puhuneet tuosta poste restantesta, tämä oli kyllä hyvä idea, kiitos! Pitää tätä kokeilla. Jotenkin on silti vaikea kuvitella, että anoppi kaveeraisi tämän vainoajan kanssa, kun tietää mitä on tehnyt. Tekee pahaa ajatella, että jos tosiaan kaveeraa, ettei välitä sen vertaa edes lapsenlapsestaan.

Ap

Siis anoppi tietää kuka vainoaja on ja on tämän kanssa yhteyksissä?

0/5

Vierailija
30/274 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saanut tuomiota, koska näyttö ei riittänyt. Oli sana sanaa vastaan ja hänellä oli liuta todistajia omalla puolellaan. Hain lähestymiskieltoa ja turvakieltoa, mutta niitä en saanut samasta syystä, näyttö ei riittänyt.

Ap

Eli oikeasti vainoaja ei olekaan tehnyt mitään, vaan ap ylireagoi ja draamailee. Alan siirtyä anopin puolelle ja hämmästelen miehen kärsissvälliisyyttä.

No kyllä hän on tehnyt, en nyt vain avannut kaikkia yksityiskohtia tänne. Jos aivan väkisin haluat tietää, niin piti minua väkisin asunnossaan, eikä päästänyt minua pois. Minulta vietiin puhelin, etten voinut soittaa kellekään. Hänellä oli monta ystävää mukana, jotka estivät minua lähtemästä ja todistivat hänen puolestaan, että olisin milloin vain saanut lähteä ja hän vain halusi puhua kanssani. 

Ap

Vierailija
31/274 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siis anoppi tietää kuka vainoaja on ja on tämän kanssa yhteyksissä?

0/5

Hän tietää, kuka vainoaja on, sitä en tiedä onko tämän kanssa yhteydessä, vai saako vainoaja osoitteemme tietoon anopin juoruilun takia.

Ap

Vierailija
32/274 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hämmästelen, että miten miehellä on yrityksessä asiakkaita, jos sen tietoja ei saa mistään. Vai eikö yrityksen perusteella voi päätellä millä paikkakunnalla asutte... Kaipa vähintään yritysrekisteristä kyseiset tiedot saa.

Vierailija
33/274 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä hämmästelen, että miten miehellä on yrityksessä asiakkaita, jos sen tietoja ei saa mistään. Vai eikö yrityksen perusteella voi päätellä millä paikkakunnalla asutte... Kaipa vähintään yritysrekisteristä kyseiset tiedot saa.

Tottakai yrityksen tiedot saa, mutta yritys on ollut aina toisen omistajan tiedoilla. Myös yrityksen yhteystiedot ovat tämän toisen omistajan tiedoilla. 

Ap

Vierailija
34/274 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu alkaa nyt sivuta alkuperäistä kysymystä, joten kirjoitan sen tähän kommenttiin uudestaan. 

Onkohan isomummulla alkava muistisairaus ja uskaltaako hänelle antaa enää kuvia lapsesta?

Ap

Vierailija
35/274 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä olemme miehen kanssa yrittäneet anopille sanoa, että hän vaarantaa meidät ja lapsenlapsensa, eikö häntä kiinnosta? Kieltää vain ja vähättelee asiaa, kyllä hän vain "Martan" parasta ajattelee. 

Anoppi on aina inhonnut minua, kuten kaikkia, joiden kanssa mieheni on ollut. Minua ihan erityisesti, kun menimme naimisiin, saimme lapsen, aion siis selvästi jäädä miehen elämään. Kun tyttö oli pieni, en osannut syöttää, annoin väärää ruokaa, vaatteet olivat vääriä, en osaa pukea, en osannut vaihtaa vaippaa jne. Lopetti tuon kun mieheni suuttui hänelle tuosta.

Jos tekeekin vain kiusaa minulle, en todellakaan käsitä häntä. Lapselle aiheutuu vaaraa hänen toiminnastaan, eikä tunnu välittävän.

Ap

Nyt viimeistään kuulostaa ihan siltä, että anoppisi sairastaa persoonallisuushäiriötä. Narsistista tai sekamuotoista. Ei tuossa ainakaan mistään muistisairaudesta ole kyse, niissä on ihan erilaiset oireet.

Vierailija
36/274 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelu alkaa nyt sivuta alkuperäistä kysymystä, joten kirjoitan sen tähän kommenttiin uudestaan. 

Onkohan isomummulla alkava muistisairaus ja uskaltaako hänelle antaa enää kuvia lapsesta?

Ap

Voi hyvinkin olla alkava muistisairaus.

Lähetä tosiaan vain paperikuvia, ei kännykällä tai sähköpostilla digikuvia. Ja sellaisia, joissa ei näy tausta ts. että missä kuvattu, vaikka lakana taustalle.

Vierailija
37/274 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaa hyvinkin isomummolla olla alkava muistisairaus. Itse en tuollaisessa tilanteessa antaisi hänelle enää kuvia lapsesta, jos se aiheuttaa vaaratilanteen.

Pakko kommentoida, sorry. Tuon isomummun sairaus on pientä verrattuna ap:n sairauteen. 

Kuinka olette saaneet pitää lapsen?

No mielikuvituksen tuotettahan tämä juttu onkin.

Vierailija
38/274 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna kuvia, ellei ne ole otettu jossain julkisessa paikassa josta ei selviä mitään ja niin ettei lapsen naama näy ainakaan kovin hyvin.

Ammattilainen voi ottaa esim kauniin kuvan jossa lapsi katsoo alaspäin (kunhan käytätte kuvaajaa toiselta paikkakunnalta). Voitte antaa kuvan vaikka synttärilahjaksi mummulle vuosittain.

Vierailija
39/274 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5/5 

Vierailija
40/274 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopilla on kyllä varmaankin jokin persoonallisuushäiriö, olen aina ollut sitä mieltä. Muistisairautta epäilin isomummulla, kun soitti saadakseen puhelinnumeron.

Isomummulle ei voisi edes lähettää kuvia sähköisesti, kun ei oikein osaa käyttää tietokonetta. Pelkäämmekin miehen kanssa, että hän alkaa jakaa näitä kuvia muille, joita itse on saanut ottaa tai joita hänelle on annettu. Ainakin muutamassa kuvassa jotka hänellä on, näkyy talomme taustalla. Hänelle kyllä nyt mies painotti puhelimessa viimeksi, ettei todellakaan niitä anna kellekään, lupasi tietysti olla antamatta, mutta niin lupasi olla antamatta sitä osoitettakin.

Ap